Bu proje, oyunlaştırma, sanal gerçeklik (VR) ve yapay zekanın (AI) bir araya gelerek Alzheimer hastalığının erken belirtilerini invaziv olmayan bir yöntemle nasıl tespit edebileceğini araştırmaktadır. Bilişsel testler etkileşimli bir VR oyununa dönüştürülerek kullanıcıların hafıza, problem çözme ve mekânsal algılama gibi Alzheimer hastalığından etkilenen temel becerileri değerlendirilir. Oyun, kullanıcıları sanal bir ortama yerleştirerek şekilleri tanıma, nesneleri düzenleme ve temel matematik problemlerini çözme gibi görevler yapmalarını sağlar. Makine öğrenmesi modelleri, özellikle Random Forests (RF) ve Long Short-Term Memory (LSTM) ağları, bu görevlerden elde edilen verileri analiz eder. RF modeli, kullanıcı yanıtlarındaki kalıpları tespit ederken LSTM modeli, zaman içindeki değişiklikleri takip ederek teşhisi daha doğru hale getirir. Oyun, Unity kullanılarak geliştirilecek, Blender ile 3D nesneler oluşturulacak ve Audacity ses tasarımı için kullanılacaktır. Bu araçlar, gerçekçi ve etkileşimli bir deneyim yaratmaya yardımcı olacaktır. Geleneksel tıbbi testlerden farklı olarak, bu VR tabanlı oyun, kullanıcılar için süreci daha konforlu ve stresiz hale getirir. VR, yapay zeka ve oyunlaştırmanın birleşimiyle, bu proje Alzheimer’ın erken teşhisi için yenilikçi ve etkili bir yöntem sunmaktadır.
Alzheimer’s Disease Virtual Reality (VR) Gamification Random Forests (RF) Long Short-Term Memory (LSTM)
This project explores how gamification, virtual reality (VR), and artificial intelligence (AI) can work together to detect early signs of Alzheimer’s disease in a non-invasive way. By turning cognitive tests into an engaging VR game, users complete tasks that assess memory, problem-solving, and spatial reasoning, which are the key abilities affected by the disease. The game places users in a virtual environment where they perform tasks like identifying shapes, organizing objects, and solving basic math problems. Machine learning models, including Random Forests (RF) and Long Short-Term Memory (LSTM) networks, analyze the data from these tasks. While RF helps detect patterns in user responses, LSTM tracks changes over time, making the diagnosis more accurate. The game is planning to be designed using Unity for development, Blender for 3D objects, and Audacity for sound design. These tools will help create realistic and interactive experiences. Unlike traditional medical tests, this VR game makes the process more comfortable and less stressful for the users. By combining VR, AI, and gamification, this project introduces a new and effective way to detect Alzheimer’s early.
Alzheimer’s Disease Virtual Reality (VR) Gamification Random Forests (RF) Long Short-Term Memory (LSTM)
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Grafikler, Artırılmış Gerçeklik ve Oyunlar (Diğer), Sanal Gerçeklik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Temmuz 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 31 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |