Uzay bilimi, geçmişten günümüze ve geleceğe ipuçları ve yenilikler barındıran, yüksek potansiyele sahip bir çalışma alanıdır. İçinde bulunduğumuz yüzyılda, uzayın keşfi ve incelenmesi üzerine uzay bilimi çalışmalarının hızlanmasıyla birlikte, uzay eğitimine erken yaşlardan itibaren öncelik verilmektedir. Bu çalışmada araştırmacılar tarafından yeni nesil öğrenciler için dijital bir uzay eğitimi ortamı oluşturulmuştur. Bu bağlamda, ilkokul düzeyinde 9 farklı eğitsel dijital oyun içeren bir dijital uzay modülü tasarlanmıştır. Geliştirilen modül, 15 ilkokul 3. sınıf öğrencisine (8-9 yaş) 8 hafta boyunca uygulanarak değerlendirilmiştir. Modülün uygulanmasından önce ve sonra öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak "Uzay Nesneleri Açık Uçlu Görüşme Formu" ve "Uzay Çizimleri Formu" kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, ilkokul öğrencilerinin Dünya'nın yapısı ve görünümü ile uzay üzerinde çalışan bilim insanları hakkındaki bilgilerinin arttığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrencilerin uzay objeleri, gezegenler ve astronotlar hakkındaki çizimlerinin geliştiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada geliştirilen dijital uzay modülünden elde edilen bulgular, gelecekteki öğrenciler için yeni nesil uzay eğitimi çalışmalarının kalitesini artırma potansiyeline sahip olduğunu göstermektedir. Çalışmanın bu yönünün literatüre katkıda bulunması beklenmektedir.
Bu çalışma için Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu 2022.03 numaralı Toplantı Kararı ile 28.03.2022 tarihinde etik onay kararı alınmıştır.
Yıldız Teknik Üniversitesi BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri) Koordinatörlüğü tarafından desteklenmiştir.
SBA-2022-4934
Space science is a field of study with high potential, with clues and innovations from the past to the present and the future. In the current century, with the acceleration of space science studies on the exploration and study of space, space education is given priority from an early age. In this study, a digital space education environment was created by the researchers for the new generation students. In this context, a digital space module was designed with 9 different educational digital games at primary school level. The developed module was evaluated by applying it to 15 primary school 3rd grade students (8-9 age) for 8 weeks. Semi-structured interviews were conducted with the students before and after the implementation of the module. "Space Objects Open Ended Interview Form" and "Space Drawings Form" were used as data collection tools. The obtained data were analyzed using content analysis. In line with the findings obtained in the research, it was concluded that primary school students' knowledge about the structure and appearance of the Earth and scientists working on space increased. In addition, it has been reached that the students' drawings about space objects, planets and astronauts have improved. The findings obtained from the digital space module developed in the study show that it has the potential to improve the quality of next generation space education studies for future students. This aspect of the study is expected to contribute to the literature.
Ethical approval decision was taken for this study on 28.03.2022 with the Meeting Decision numbered 2022.03 of Yıldız Technical University Social and Human Sciences Research Ethics Committee.
This study was supported by Yıldız Technical University BAP (Scientific Research Projects) Coordinator.
SBA-2022-4934
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SBA-2022-4934 |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 31 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030