İş dünyasında giderek daha fazla tartışılan "sessiz istifa" olgusu bu çalışmada metin madenciliği ve sözlük tabanlı duygu analizi yöntemleriyle incelemektedir. Sessiz istifa, çalışanların fiziksel olarak iş yerinde kalmalarına rağmen, yalnızca minimum seviyede çaba göstererek ekstra sorumluluklardan kaçınması olarak tanımlanmaktadır. Araştırmada, Google'da en çok ziyaret edilen 25 haber metni analiz edilerek, en sık kullanılan terimler ve bu terimlerin duygu analizleri çıkarılmıştır. Çalışmanın kısıtı olarak 20.12.2024 tarihinde “sessiz istifa” kavramına ilişkin en çok ziyaret edilen 25 haber metnini kapsamasıdır. R Studio platformunda gerçekleştirilen analizler sonucunda, "sessiz", "çalışanlar", "çalışma" ve "istifa" kelimelerinin öne çıktığı belirlenmiştir. NRC duygu sözlüğüyle yapılan incelemeler, güven, üzüntü ve beklenti duygularının baskın olduğunu göstermiştir. Pozitif ve negatif duygular arasında denge bulunmasına rağmen, çalışan memnuniyetsizliği ve tükenmişliğe bağlı negatif duyguların önemli bir yer tuttuğu gözlemlenmiştir. Elde edilen bulgular, sessiz istifanın yalnızca bireysel bir tutum olarak değerlendirilmemesi gerektiğini, aksine, kurumsal dinamikleri etkileyen ve işletmelerin sürdürülebilirliğini tehdit eden bir olgu olduğunu göstermektedir. Çalışma, sessiz istifanın bireysel bir tercih olmanın ötesinde, işletmelerin sürdürülebilirliğini etkileyen kritik bir faktör olduğunu ortaya koymaktadır.
Sessiz İstifa Metin Madenciliği Sözlük Tabanlı Duygu Analizi
This study examines the increasingly discussed phenomenon of "quiet quitting" in the business world using text mining and lexicon-based sentiment analysis methods. Quiet quitting is defined as employees remaining physically at their workplace but avoiding extra responsibilities by exerting only minimal effort. In this research, the 25 most visited news texts on Google are analyzed, and the most frequently used terms and their sentiment analyses are extracted. As a limitation of the study, it covers the 25 most visited news texts regarding the concept of "quiet quitting" as of December 20, 2024. As a result of analyses conducted on the R Studio platform, it was determined that the words "quiet," "employees," "work," and "quitting" stood out. Reviews conducted with the NRC sentiment lexicon showed that the emotions of trust, sadness, and anticipation were dominant. Although there is a balance between positive and negative emotions, it has been observed that negative emotions related to employee dissatisfaction and burnout occupy a significant place. The findings obtained indicate that quiet quitting should not be evaluated merely as an individual attitude, but rather as a phenomenon that affects corporate dynamics and threatens the sustainability of businesses. The study reveals that quiet quitting is a critical factor affecting the sustainability of businesses, beyond being an individual preference
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 27 |
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.