The transition to the New Presidential Government System following the referendum on April 16, 2017, and the Presidential and Parliamentary Elections on June 24, 2018, marked a turning point in Türkiye’s governance. Under this system, executive authority was fully vested in the Presidency, leading to the establishment of new units. One such unit, the Directorate of Communications, was established by Presidential Decree No. 14, published in the Official Gazette No. 30488 on July 24, 2018. This study examines, from a public relations perspective, the applications featured on the Official Website of the Directorate of Communications, a key entity in the new system. It provides detailed insights into the New Presidential Government System, the Directorate of Communications and Public Relations. Using a descriptive method, the study presents applications alongside visual illustrations, highlighting the Directorate’s use of strategic and digital communication tools. The “Directorate of Communications” fulfils essential public relations functions such as recognition, promotion, and accurate public information dissemination. The current study demonstrates that, through its website, the Directorate plays a vital role in advancing the "Türkiye Brand" by taking significant steps toward its communication objectives. In this respect, the Official Website of the Directorate of Communications serves as a model for both national and international institutions in public relations.
New Presidential Government System Directorate of Communications Website Public Relations Communication
Türkiye Cumhuriyeti’nin 16 Nisan 2017’de yapılan referandum ile 24 Haziran 2018’de yapılan Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Genel Seçimleri sonrası, Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sistemine geçiş süreci yönetim sistemi açısından bir dönüm noktası olmuştur. Bu yeni yönetim sistemi ile yürütme yetkisi tamamen Cumhurbaşkanlığına verilmiştir. Sisteme geçiş süreci, Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sistemi altında yeni birimlerin oluşmasını beraberinde getirmiştir. Bu birimlerden birisi, 24 Temmuz 2018 tarih ve 30488 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan 14 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile kurulan İletişim Başkanlığıdır. Bu çalışmada, Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sisteminde işlevsel ve etkin öneme sahip İletişim Başkanlığı Resmî internet sitesinde yer alan uygulamaların halkla ilişkiler yönüyle ele alınarak irdelenmesi amaçlanmaktadır. Bu yönüyle, çalışmada Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sistemi, İletişim Başkanlığı ve Halkla İlişkiler hakkında oldukça detaylı bilgilere yer verilmiştir. Çalışmada betimleme yöntemi kullanılarak, uygulamalara görseller eşliğinde yer verilmiştir. Çalışmada İletişim Başkanlığının resmî sitesinde yer verdiği uygulamaları; etkin ve stratejik dijital yöntemleri ile ele aldığı görülmüştür. İletişim Başkanlığının sitesinde yer verdiği uygulamaları ile halkla ilişkiler yönüyle "tanıma, tanıtma, kamuyu doğru bilgilendirme" gibi işlevleri yerine getirerek, hedef olarak ortaya koyduğu "Türkiye Markası" yolunda önemli adımlar attığı bu çalışmada görülmüştür. Bu yönüyle İletişim Başkanlığı resmî internet sitesinin, halkla ilişkiler açısından gerek ulusal gerek uluslararası kurum ve kuruluşlar açısından örnek bir model olabileceği ifade edilebilir.
Yeni Cumhurbaşkanlığı Hükûmet Sistemi İletişim Başkanlığı Web Sitesi Halkla İlişkiler İletişim
Çalışma, etik onay gerektiren bir araştırma değidir.
Herhangi bir kurum/kuruluşdan destek alınmamıştır.
Bu çalışmada yer verilen görsel ve yazılı içeriklerin kullanılması sürecinde resmi izin veren T.C. Cumhurbaşkanlığı, İletişim Başkanlığına teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.