Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Journey of Turkish Brands in Hollywood In The Context of Holistic Marketing: A Focus Group Research

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 1, 268 - 284, 05.06.2025

Öz

In today's world, where the competitive conditions are tougher than ever, the harmonious and effective interplay between holistic marketing and globalisation strategies of brands can contribute to the global competitive advantage of these brands and to the adoption of a customer-oriented approach. In this study, focus group interviews, one of the qualitative research methods, were used to analyse the globalisation strategies of Turkish brands that can develop long-term relationships with their customers, establish strong communication with all stakeholders from employees to suppliers, be a good corporate citizen and use different dynamics such as public relations, advertising, social media and personal selling in an integrated perspective. In the research conducted with the participation of fourth year students of Istanbul Beykent University Faculty of Communication, Department of Public Relations and Advertising in the Autumn Semester of 2024-2025 Academic Year, it was found that consumers do not have enough information about the globalisation strategies of Turkish brands, but Turkish brands are supported by consumers because they represent Turkish culture.

Kaynakça

  • Aaker, D. (2016). Brands as assets: The idea that transformed marketing. Prohpet. https://prophet.com/2014/07/200-brands-as-assets-the-idea-that-transformed marketing/#:~:text=The%20radical%20idea%20that%20brands,overall%20business%20strategy%20and%20performance. Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Aka, M. (2024, 13 Haziran). Karaca, Cannes’da Hollywood ve Avrupa yıldızlarına ev sahipliği yaptı, https://shiftdelete.net/karaca-cannes-hollywood-avrupa-yildizlari-ev-sahipligi. Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Akgün, Ö. V. ve Yavuz, U. (2021). Küresel markalardan beklenen fayda ve küresel marka bilinç düzeyinin küresel markalara yönelik tutumlara etkisi: Ampirik bir araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt 24, Sayı 1, 135-150.
  • Aksoy, H.,(2023). The effect of government support on global branding strategies: Evidence from Turkey. OPUS– Journal of Society Research, 20(53), 412-427.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Batı, U. (2015). Marka Yönetimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Bhattacharya, S., Biswas, S., Gangopadhyay and S., Majumder, J. (2020). Global branding: A literature review. International Journal of Scientific & Technology Research Volume 9, Issue 04. 2613-2617.
  • Beko. Tarihçe. (2024). https://www.beko.com.tr/tarihce?srsltid=AfmBOori4ivDZm6WuFUXbnP9ejJEv4hfgwyAz1eeGVcF3uYbdy8fi236. Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Bohnenberger, Maria C., Schmidt, Serje, Damacena, Cláudio and Batle-Lorente, Francisco Julio (2019). Internal marketing: A model for implementation and development. Dimensión Empresarial, 17(1), 7-22. DOI: http://dx.doi.org/10.15665/dem.v17i1.1657. ID: http://ojs.uac.edu.co/index.php/dimension-empresarial/issue/view/99.
  • Carroll, A. B. (1979). A three-dimensional conceptual model of corporate performance, Academy of Management Review. 4(4), 497–505. Https://Doi.Org/10.5465/Amr.1979.4498296.
  • CCI. (2024). www.cci.com.tr. Erişim Tarihi: 23.10.2024.
  • Çelik Varol M. ve Varol, E. (2022). Bir Sürdürülebilirlik Hakikat Ötesi Örneği Olarak Markaların Yeşil Aklama (Greenwashing) Yaklaşımı. Canan Eyigün ve Merve Çelik Varol (Ed.), Hakikat Ötesi Çağda İletişim, İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınları.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. ve Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (1), 95-107.
  • Dajah, S. (2022). Holistic marketing in human resources, Journal of Business and Retail Management Research (JBRMR), Vol. 17 Issue 1. 54-60.
  • Deneçli, C. (2013). Küresel markalar, yerellik ve kültürel göstergeler, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC January 2013 Volume 3 (1). 1-11.
  • Deniz, S. ve Kamer, H. (2013). İlişkisel Pazarlama Kavramı. ABMYO Dergisi, 29-30. 3-16.
  • Devrim, S. (2020, 10 Aralık). Les Benjamins x Coca Cola. https://www.lofficiel.com.tr/moda/les-benjamins-x-coca-cola, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Erdem, A. (2009). Firmalarda bütünleşik pazarlama iletişimi stratejilerinin belirlenmesinde tüketici davranışlarının önemi, Erciyes İletişim, 1(1).
  • Fadhil, Z. H. and Al Doori, Y. K. A. (2024). The effect of holistic marketing on brilliant performance: An analytical research in the general company for food products/the headquarters. Journal of Economics and Administrative Sciences, 30(140), 291-307.
  • Gray, J. (1999). Sahte Şafak. (Çev: Gül Çağalı Güven), İstanbul: Om Yayınevi.
  • Gülmez, M. ve Kitapçı, O. (2003). İlişki pazarlamasının gelişimi ve yakın geleceği. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, 81-89.
  • Gümüş Dönmez, F., & Topaloğlu, C. (2017). Kıyı otellerinde elektronik ilişkisel pazarlama faaliyetleri: Antalya örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17(38), 47-76.
  • Heath, C. (2023, 5 Şubat). What is descriptive research?. https://dovetail.com/research/descriptive-research/, Erişim Tarihi: 29.101.2024.
  • Hofstede, G. and Hofstede, G.J. (2005). Cultures and Organizations. Software of the Mind. McGrawHill.
  • Holt, B.D.(2003). Brands and Branding. Cultural Strategy Group.
  • Holt, B.D., Quelch, J.A. and Taylor, L.E. (2004). How global brands compete. Harvard Business Review. September. 1-9.
  • Jose M. J. (2021). Influence of holistic marketing strategy on business performance of service firms, Palarch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology 18(1). ISSN 1567-214x.
  • Karaca. (2024). Karaca Red Carpet Koleksiyonu. https://kurumsal.karaca.com/magazalarimiz, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Karataş, A. ve Altunışık, M. (2016). Küresel Markalara Yönelik Tutumları Etkileyen Faktörler. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 4(2): 143-168. DOİ: 10.22139/jobs.287250.
  • Karataş, A., Mert, K., ve Altunışık, R. (2014). Hangisi küresel, hangisi değil? Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 25-51.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi , Cilt 1, Sayı 1, 62-80.
  • Keller, L.K. and Lehmann, R.D. (2004). Rands and branding: Research findings and future priorities.https://bear.warrington.ufl.edu/centers/mks/invited/brands%20and%20branding.pdf, Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Koçum, M. (2017). Küresel rekabet ortamında markalaşmanın önemi ve uluslararası marka olmak. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi Yıl:1 Sayı:2, 15-28.
  • Koltuk, Z. (2020). Les Benjamins’ten sürdürülebilir yaklaşım. https://www.lofficiel.com.tr/moda/les-benjamins-ten-surdurulebilir-yaklasim, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Kuncoro, A., Ristanto, H., Suroso, I., and Elfaz, M. A. (2022). Holistic marketing: Integrated marketing and relationship marketing Impact to marketing performance, International Journal of Health Sciences, 6(S4), 421–430. https://doi.org/10.53730/ijhs.v6nS4.5526.
  • LC Waikiki. (2022). LC Waikiki, 56. Ülkede 1200’üncü Tabelasını Astı. https://corporate.lcwaikiki.com/Etkinlikler-Detay/lc-waikiki-56-ulkede-1200uncu-tabelasini-asti. Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Les Benjamins. Hakkımızda. https://lesbenjamins.com/pages/hakkimizda?cmp_id=21272718467&adg_id=&kwd=&device=c&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIkoCV_NuwiQMVM0iRBR0sOyqzEAAYASAAEgI9m_D_BwE, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Mastercard. (2023). Mastercard ve Les Benjamins’den 'Priceless' (Paha Biçilemez) İş Birliği. https://www.mastercard.com/news/eemea/tr-tr/haber-merkezi/basin-bultenleri/tr-tr/2023/mastercard-ve-les-benjamins-den-priceless-paha-bicilemez-is-birligi/, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Marketing Türkiye. (2024). Türkiye’nin en değerli markaları açıklandı. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/turkiyenin-en-degerli-markalari-aciklandi-2/, Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Okereafor, G., Ogungbangbe, B.M., and Anyanwu,A. (2023). Branding: concept, essence and marketing imperatives. Nigerian Journal of Management Sciences Vol. 24, Issue 1a February. 308-320.
  • Oiku P.O. and Adeyeye T.C. (2023), Effects of holistic marketing on organizational performance. British Journal of Management and Marketing Studies 6(3), 117- 127. DOI: 10.52589/BJMMSW3PAKKN6.
  • Polat, A. (2022). Nitel araştırmalarda yarı-yapılandırılmış görüşme soruları: Soru form ve türleri, nitelikler ve sıralama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (Özel Sayı 2), 161-182.
  • Nimani,A., Zeqiraj, V. and Spahija, D. (2022). The Importance of Corporate Social Responsibility for Companies: The Developing Market Study [Special issue]. Journal of Governance & Regulation, 11(4), 314–320. https://doi.org/10.22495/jgrv11i4siart11.
  • Saray, D. (2024). Tılsım Mücevherler ile Tanrıça Enerjisi. https://vogue.com.tr/mucevher/tilsim-mucevherler-ile-tanrica-enerjisi, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Tunçel, H. (2011). Halkla İlişkiler Anlayışıyla Bütünleşik Pazarlama İletişimi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Istanbul University Faculty Of Communication Journal(35), 115-136. https://doi.org/10.17064/iüifhd.39941.
  • Unilever (2024). www. unilever.com.tr. Erişim Tarihi: 23.10.2024.
  • Vogue. (2019). Madonna'nın Single Tılsımı Bee Goddess'tan. https://vogue.com.tr/moda-haber/madonnanin-single-tilsimi-bee-goddesstan, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Wieczorek, M. (2023). 3 Steps to Build a Global Branding Strategy for International Success. Nopio. https://www.nopio.com/global-branding-strategy/ Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Yıldız, A. (2020). Yeni gerçekler ışığında pazarlamanın holistik dönüşümü. Journal of History School, 46, 1992-2006.
  • Yılman, Ü. ve Çam, B.F. (2020). İçsel pazarlama faaliyetleri ile satış gücünün performansı arasındaki ilişki: Altın mücevherat sektörü üzerine bir araştırma. Ekonomi, İşletme ve Yönetim Dergisi Cilt/Vol:4. 223-246.
  • Zečević, L., Stanojević, and O., Janičić, R. (2021). Holistic marketing in development of arts and cultural institutions in digital environment. Digital Marketing and Social Media, International Conference on E-Business Technologies (EBT). Erişim Tarihi: 23.10.2024.

HOLİSTİK PAZARLAMA BAĞLAMINDA TÜRK MARKALARININ HOLLYWOOD’DAKİ YOLCULUĞU: BİR ODAK GRUP ARAŞTIRMASI

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 1, 268 - 284, 05.06.2025

Öz

Rekabet koşullarının her zamankinden daha çetin olduğu günümüzde markaların holistik pazarlama ve küreselleşme stratejilerinin birbirleri ile uyumlu ve etkili olması söz konusu markalara küresel ölçekte rekabet avantajı sağlamasına ve müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemesine katkıda bulunabilmektedir. Müşterileri ile uzun vadeli ilişkiler geliştirebilen, çalışanlarından tedarikçilerine kadar tüm paydaşları ile güçlü bir iletişim kurabilen, iyi bir kurumsal vatandaş olabilen ve halkla ilişkiler, reklam, sosyal medya, kişisel satış gibi farklı dinamikleri bütünleşik bir perspektifte kullanabilen Türk markalarının küreselleşme stratejilerinin analiz edildiği bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olarak karşımıza çıkan odak grup görüşmeleri kullanılmıştır. 2024-2025 Akademik Yılı Güz Dönemi’nde İstanbul Beykent Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 4. Sınıf öğrencilerinin katılımlarıyla gerçekleşen araştırmada Türk markalarının küreselleşme stratejilerine dair tüketicilerin yeterince bilgi sahibi olmadıkları ancak söz konusu markalarının Türk kültürünü temsil etmeleri nedeniyle tüketiciler tarafından desteklendiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aaker, D. (2016). Brands as assets: The idea that transformed marketing. Prohpet. https://prophet.com/2014/07/200-brands-as-assets-the-idea-that-transformed marketing/#:~:text=The%20radical%20idea%20that%20brands,overall%20business%20strategy%20and%20performance. Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Aka, M. (2024, 13 Haziran). Karaca, Cannes’da Hollywood ve Avrupa yıldızlarına ev sahipliği yaptı, https://shiftdelete.net/karaca-cannes-hollywood-avrupa-yildizlari-ev-sahipligi. Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Akgün, Ö. V. ve Yavuz, U. (2021). Küresel markalardan beklenen fayda ve küresel marka bilinç düzeyinin küresel markalara yönelik tutumlara etkisi: Ampirik bir araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, Cilt 24, Sayı 1, 135-150.
  • Aksoy, H.,(2023). The effect of government support on global branding strategies: Evidence from Turkey. OPUS– Journal of Society Research, 20(53), 412-427.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Batı, U. (2015). Marka Yönetimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Bhattacharya, S., Biswas, S., Gangopadhyay and S., Majumder, J. (2020). Global branding: A literature review. International Journal of Scientific & Technology Research Volume 9, Issue 04. 2613-2617.
  • Beko. Tarihçe. (2024). https://www.beko.com.tr/tarihce?srsltid=AfmBOori4ivDZm6WuFUXbnP9ejJEv4hfgwyAz1eeGVcF3uYbdy8fi236. Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Bohnenberger, Maria C., Schmidt, Serje, Damacena, Cláudio and Batle-Lorente, Francisco Julio (2019). Internal marketing: A model for implementation and development. Dimensión Empresarial, 17(1), 7-22. DOI: http://dx.doi.org/10.15665/dem.v17i1.1657. ID: http://ojs.uac.edu.co/index.php/dimension-empresarial/issue/view/99.
  • Carroll, A. B. (1979). A three-dimensional conceptual model of corporate performance, Academy of Management Review. 4(4), 497–505. Https://Doi.Org/10.5465/Amr.1979.4498296.
  • CCI. (2024). www.cci.com.tr. Erişim Tarihi: 23.10.2024.
  • Çelik Varol M. ve Varol, E. (2022). Bir Sürdürülebilirlik Hakikat Ötesi Örneği Olarak Markaların Yeşil Aklama (Greenwashing) Yaklaşımı. Canan Eyigün ve Merve Çelik Varol (Ed.), Hakikat Ötesi Çağda İletişim, İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayınları.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. ve Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (1), 95-107.
  • Dajah, S. (2022). Holistic marketing in human resources, Journal of Business and Retail Management Research (JBRMR), Vol. 17 Issue 1. 54-60.
  • Deneçli, C. (2013). Küresel markalar, yerellik ve kültürel göstergeler, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC January 2013 Volume 3 (1). 1-11.
  • Deniz, S. ve Kamer, H. (2013). İlişkisel Pazarlama Kavramı. ABMYO Dergisi, 29-30. 3-16.
  • Devrim, S. (2020, 10 Aralık). Les Benjamins x Coca Cola. https://www.lofficiel.com.tr/moda/les-benjamins-x-coca-cola, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Erdem, A. (2009). Firmalarda bütünleşik pazarlama iletişimi stratejilerinin belirlenmesinde tüketici davranışlarının önemi, Erciyes İletişim, 1(1).
  • Fadhil, Z. H. and Al Doori, Y. K. A. (2024). The effect of holistic marketing on brilliant performance: An analytical research in the general company for food products/the headquarters. Journal of Economics and Administrative Sciences, 30(140), 291-307.
  • Gray, J. (1999). Sahte Şafak. (Çev: Gül Çağalı Güven), İstanbul: Om Yayınevi.
  • Gülmez, M. ve Kitapçı, O. (2003). İlişki pazarlamasının gelişimi ve yakın geleceği. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 2, 81-89.
  • Gümüş Dönmez, F., & Topaloğlu, C. (2017). Kıyı otellerinde elektronik ilişkisel pazarlama faaliyetleri: Antalya örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17(38), 47-76.
  • Heath, C. (2023, 5 Şubat). What is descriptive research?. https://dovetail.com/research/descriptive-research/, Erişim Tarihi: 29.101.2024.
  • Hofstede, G. and Hofstede, G.J. (2005). Cultures and Organizations. Software of the Mind. McGrawHill.
  • Holt, B.D.(2003). Brands and Branding. Cultural Strategy Group.
  • Holt, B.D., Quelch, J.A. and Taylor, L.E. (2004). How global brands compete. Harvard Business Review. September. 1-9.
  • Jose M. J. (2021). Influence of holistic marketing strategy on business performance of service firms, Palarch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology 18(1). ISSN 1567-214x.
  • Karaca. (2024). Karaca Red Carpet Koleksiyonu. https://kurumsal.karaca.com/magazalarimiz, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Karataş, A. ve Altunışık, M. (2016). Küresel Markalara Yönelik Tutumları Etkileyen Faktörler. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 4(2): 143-168. DOİ: 10.22139/jobs.287250.
  • Karataş, A., Mert, K., ve Altunışık, R. (2014). Hangisi küresel, hangisi değil? Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 25-51.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi , Cilt 1, Sayı 1, 62-80.
  • Keller, L.K. and Lehmann, R.D. (2004). Rands and branding: Research findings and future priorities.https://bear.warrington.ufl.edu/centers/mks/invited/brands%20and%20branding.pdf, Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Koçum, M. (2017). Küresel rekabet ortamında markalaşmanın önemi ve uluslararası marka olmak. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi Yıl:1 Sayı:2, 15-28.
  • Koltuk, Z. (2020). Les Benjamins’ten sürdürülebilir yaklaşım. https://www.lofficiel.com.tr/moda/les-benjamins-ten-surdurulebilir-yaklasim, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Kuncoro, A., Ristanto, H., Suroso, I., and Elfaz, M. A. (2022). Holistic marketing: Integrated marketing and relationship marketing Impact to marketing performance, International Journal of Health Sciences, 6(S4), 421–430. https://doi.org/10.53730/ijhs.v6nS4.5526.
  • LC Waikiki. (2022). LC Waikiki, 56. Ülkede 1200’üncü Tabelasını Astı. https://corporate.lcwaikiki.com/Etkinlikler-Detay/lc-waikiki-56-ulkede-1200uncu-tabelasini-asti. Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Les Benjamins. Hakkımızda. https://lesbenjamins.com/pages/hakkimizda?cmp_id=21272718467&adg_id=&kwd=&device=c&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIkoCV_NuwiQMVM0iRBR0sOyqzEAAYASAAEgI9m_D_BwE, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Mastercard. (2023). Mastercard ve Les Benjamins’den 'Priceless' (Paha Biçilemez) İş Birliği. https://www.mastercard.com/news/eemea/tr-tr/haber-merkezi/basin-bultenleri/tr-tr/2023/mastercard-ve-les-benjamins-den-priceless-paha-bicilemez-is-birligi/, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Marketing Türkiye. (2024). Türkiye’nin en değerli markaları açıklandı. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/turkiyenin-en-degerli-markalari-aciklandi-2/, Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Okereafor, G., Ogungbangbe, B.M., and Anyanwu,A. (2023). Branding: concept, essence and marketing imperatives. Nigerian Journal of Management Sciences Vol. 24, Issue 1a February. 308-320.
  • Oiku P.O. and Adeyeye T.C. (2023), Effects of holistic marketing on organizational performance. British Journal of Management and Marketing Studies 6(3), 117- 127. DOI: 10.52589/BJMMSW3PAKKN6.
  • Polat, A. (2022). Nitel araştırmalarda yarı-yapılandırılmış görüşme soruları: Soru form ve türleri, nitelikler ve sıralama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (Özel Sayı 2), 161-182.
  • Nimani,A., Zeqiraj, V. and Spahija, D. (2022). The Importance of Corporate Social Responsibility for Companies: The Developing Market Study [Special issue]. Journal of Governance & Regulation, 11(4), 314–320. https://doi.org/10.22495/jgrv11i4siart11.
  • Saray, D. (2024). Tılsım Mücevherler ile Tanrıça Enerjisi. https://vogue.com.tr/mucevher/tilsim-mucevherler-ile-tanrica-enerjisi, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Tunçel, H. (2011). Halkla İlişkiler Anlayışıyla Bütünleşik Pazarlama İletişimi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Istanbul University Faculty Of Communication Journal(35), 115-136. https://doi.org/10.17064/iüifhd.39941.
  • Unilever (2024). www. unilever.com.tr. Erişim Tarihi: 23.10.2024.
  • Vogue. (2019). Madonna'nın Single Tılsımı Bee Goddess'tan. https://vogue.com.tr/moda-haber/madonnanin-single-tilsimi-bee-goddesstan, Erişim Tarihi: 28.10.2024.
  • Wieczorek, M. (2023). 3 Steps to Build a Global Branding Strategy for International Success. Nopio. https://www.nopio.com/global-branding-strategy/ Erişim Tarihi: 27.10.2024.
  • Yıldız, A. (2020). Yeni gerçekler ışığında pazarlamanın holistik dönüşümü. Journal of History School, 46, 1992-2006.
  • Yılman, Ü. ve Çam, B.F. (2020). İçsel pazarlama faaliyetleri ile satış gücünün performansı arasındaki ilişki: Altın mücevherat sektörü üzerine bir araştırma. Ekonomi, İşletme ve Yönetim Dergisi Cilt/Vol:4. 223-246.
  • Zečević, L., Stanojević, and O., Janičić, R. (2021). Holistic marketing in development of arts and cultural institutions in digital environment. Digital Marketing and Social Media, International Conference on E-Business Technologies (EBT). Erişim Tarihi: 23.10.2024.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Reklamcılık (Diğer)
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Erdem Varol 0000-0003-3940-2122

Merve Çelik Varol 0000-0002-0698-929X

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 24 Aralık 2024
Kabul Tarihi 9 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Varol, E., & Çelik Varol, M. (2025). HOLİSTİK PAZARLAMA BAĞLAMINDA TÜRK MARKALARININ HOLLYWOOD’DAKİ YOLCULUĞU: BİR ODAK GRUP ARAŞTIRMASI. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 10(1), 268-284. https://doi.org/10.47107/inifedergi.1606888