Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin deneyim ve gözlemlerine dayanarak hayırsever kişi ve kurumların okulların finansal kaynaklarına katkıda bulunma durumlarını detaylı bir incelemesini yapmaktır. Okul yöneticilerin okulların finansal kaynaklarında yaşadıkları sıkıntıları ve bu sıkıntıları gidermek için farklı kaynaklar bulma eğilimleri, buldukları kaynaklardan gelen yardımların nasıl bir süreçten geçtiği ve yöneticilerin bu yardım süreçlerinde yaşadıkları durumları, bu durumların okullara sunduğu avantaj ve dezavantajları belirlemek araştırmamızın yoğunlaştığı konulardır. Bu araştırmada veri toplama yöntemlerinden; doküman incelemesi ve yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılacaktır. Araştırmamızın çalışma grubunu, 2022-2023 eğitim ve öğretim yılında Şanlıurfa İl Milli Eğitim müdürlüğüne bağlı devlet okullarının farklı eğitim kademelerinde görev yapmakta olan 30 kişilik okul yöneticisi grubu oluşturacaktır. Çalışmanın örneklemi ise Şanlıurfa ili kapsamında milli eğitim bakanlığına bağlı ilköğretim, ortaöğretim, lise kurumlarıdır. 30 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu seçiminde, olasılıklı örnekleme yöntemlerinden basit rastgele örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmamızın bulgularına baktığımızda hayırseverlerin okulların maddi kaynaklarına etkilerini 3 ana başlıkla özetlendiğini görmekteyiz. Hayırseverlerin rollerini okul yöneticilerinin maddi kaynak yönetimi, hayırseverlerle iletişim süreçleri ve hayırseverler tarafından destek süreçleri seklinde incelenip bu süreçlerle ilgili bulgular listelenmiştir.
Hayırseverlik Okul yöneticileri Eğitim finansmanı Maddi Kaynak Yönetimi Eğitim ekonomisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 1 |