Optimism is an important indicator of individuals' psychological well-being. Therefore, revealing variables and models related to optimism may shed light on studies to increase individuals' optimism. The purpose of this study, designed in this direction, is to examine the mediating role of individuals' sense of coherence in the relationship between social support and optimism. The research was conducted with 427 students between the ages of 17-29 at a university in the Eastern Mediterranean Region of Turkey. Data were collected using the Perceived Social Support Scale, the Sense of Coherence Scale, and the Optimism Scale. Relationships between variables were examined with Pearson correlation analysis. In order to investigate the mediator role of sense of coherence on the relationship between social support and optimism, we used PROCESS v3.4 (Model 4) developed by Hayes. The findings show that there are significant relationships between the variables and that the sense of coherence has a mediating role between social support and optimism.
İyimserlik bireyin psikolojik iyi oluşunun önemli bir göstergesidir. Dolayısıyla iyimserliğe ilişkin değişkenlerin ve modellerin ortaya konulması bireylerin iyimserliğini artırmaya yönelik çalışmalara ışık tutabilir. Bu doğrultuda tasarlanan bu çalışmanın amacı, sosyal destek ile iyimserlik arasındaki ilişkide bireylerin bütünlük duygusunun aracılık rolünü incelemektir. Araştırma, Türkiye'nin Doğu Akdeniz Bölgesi'ndeki bir üniversitede öğrenim gören 17-29 yaş arası 427 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veriler Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, Tutarlılık Duygusu Ölçeği ve İyimserlik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler Pearson korelasyon analizi ile incelenmiştir. Sosyal destek ile iyimserlik arasındaki ilişkide bütünlük duygusunun aracı rolünü araştırmak amacıyla Hayes tarafından geliştirilen PROCESS v3.4 (Model 4) kullanılmıştır. Ulaşılan bulgular değişkenler arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ve bütünlük duygusunun sosyal destek ile iyimserlik arasında aracı rol oynadığını göstermektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 1 |