Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının çevre eğitimi ile ilgili hazırlamış oldukları dijital hikâyelerin 21. yüzyıl becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmaya Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesinde yer alan bir üniversitenin sınıf eğitimi bölümü birinci sınıfında öğrenim gören 36 öğretmen adayı (23 kadın, 13 erkek) katılmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu araştırmanın nicel verileri ön ve son test olarak uygulanan Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği ve öğretmen adaylarının hazırlamış olduğu dijital hikâyelerden toplanmıştır. Araştırmada nitel veriler öğretmen adaylarının hazırlamış oldukları dijital hikâyelerden ve uygulamaya yönelik görüş formundan toplanmıştır. Uygulama sürecinde öğretmen adayları çevre eğitimi konulu altı adet dijital hikâye hazırlamışlardır. Öğretmen adaylarının hazırlamış olduğu dijital hikâyeler Dijital Hikâye Dereceli Puanlama Anahtarı ile değerlendirilmiştir. Nicel veriler SPSS programında Wilcoxon Eşlenik-Çift testine, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri pozitif yönde anlamlı ölçüde değişmiştir. Geri bildirim öncesi ve sonrası öğretmen adaylarının hazırladıkları dijital hikâyelerden elde edilen ortalama puanlarda son puanların lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Nitel verilerin analizi sonucunda ise öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin; iş birliği, iletişim becerilerinin geliştiği ortaya çıkmıştır. Sonuçlar çevre eğitimi dersinde dijital hikâye hazırlamanın öğretmen adayları için yenilikçi ve ilgili çekici olduğunu göstermiştir.
Çevre eğitimi dijital hikâye sınıf öğretmeni adayları 21. yüzyıl becerileri
Bu araştırma için Yozgat Bozok Üniversitesi Etik Komisyonu’ndan etik izin alınmıştır (21.12.2022-40/37).
Bu araştırma birinci yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
This study aimed to examine the effect of digital stories prepared by preservice elementary teachers about environmental education on their 21st century skills. Thirty-six preservice elementary teachers (23 females, 13 males) studying in the elementary education department of a university in the Central Anatolia Region of Türkiye participated in this study. The quantitative data of this mixed method study were collected with the Multidimensional 21st Century Skills Scale administered as pre and post-test and digital stories prepared by the pre-service teachers. In this study, qualitative data were collected from the digital stories prepared by the preservice elementary teachers and opinion forms. During the implementation process, preservice elementary teachers prepared six digital stories on environmental education. The digital stories prepared by preservice elementary teachers were evaluated with the Digital Story Rubric. Quantitative data were subjected to the Wilcoxon Conjugate-Pair test in the SPSS program, and qualitative data were subjected to content analysis. As a result, the 21st century skills of preservice elementary teachers have changed significantly in a positive direction. There was a difference in the average scores obtained from the digital stories prepared by the preservice elementary teachers before and after the feedback. As a result of the analysis of qualitative data, preservice elementary teachers’ technological pedagogical content knowledge, cooperation, and communication skills have improved. The results showed that preparing digital stories in the environmental education course was innovative and engaging for preservice elementary teachers.
Environmental education Digital story Preservice elementary teachers 21st century skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 1 |