Bu çalışmanın amacı ilköğretimde web 2.0 teknolojilerinin ölçme değerlendirme sürecine entegrasyonuna yönelik öğrencilerin ve ebeveynlerin görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda dört hafta boyunca çeşitli web 2.0 teknolojileri ölçme-değerlendirme sürecinde kullanılmış ve elde edilen öğrenci raporları hem ders sürecince öğrencilerle hem de sanal sınıf uygulaması üzerinden ebeveynlerle paylaşılmıştır. Bu süreç sonunda hem öğrencilerin hem de ebeveynlerin yaşadıkları deneyimlere ilişkin görüşleri alınmıştır. Çalışma grubu bir ilköğretim okulunda 3. sınıfta okuyan öğrenciler ve bu öğrencilerin ebeveynlerinden oluşmaktadır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici bakış açısı benimsenmiştir. Çalışma sonuçları ebeveynler açısından değerlendirildiğinde; ilköğretimde ölçme-değerlendirme sürecinde web 2.0 teknolojilerinin kullanımının öğretmen-ebeveyn işbirliğine katkı sağladığını ve çocuklarında gerek bilişsel gerekse de duyuşsal değişimler meydana getirdiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca web 2.0 teknolojilerinin ölçme-değerlendirme sürecinde kullanılması öğrenciler tarafından faydalı ve ilgi çekici bir etkinlik olarak nitelendirilmiştir. Özellikle web 2.0 teknolojilerinin etkileşimli olması, anında dönüt imkânı sağlaması ve teknoloji kullanarak değerlendirme yapabilme imkânı öğrenciler tarafından beğenilmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarının, web 2.0 teknolojilerinin okul ortamlarında yenilikçi, işbirlikçi ve teknoloji destekli ölçme-değerlendirme süreçleri üzerinde çalışan araştırmacılara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
The aim of this study is to determine the perspectives of students and parents on the integration of web 2.0 technologies into the assessment and evaluation process in primary school. In this context, various web 2.0 technologies were used in the assessment and evaluation process for four weeks and the student reports obtained were shared both with the students during the course and with the parents through the virtual classroom. At the end of this process, the perspectives of both students and parents about their experiences were taken. The study group consisted of 3rd grade students studying in a primary school and their parents. In the study, data were collected through a semi-structured interview form and a survey prepared by the researchers. A descriptive perspective was adopted in the analysis of the data. When the results of the study are evaluated in terms of parents; it is revealed that the use of web 2.0 technologies in the assessment and evaluation process in primary school contributes to teacher-parent cooperation and brings about both cognitive and affective changes in their children. In addition, the use of web 2.0 technologies in the assessment and evaluation process was described as a useful and interesting activity by the students. Especially, web 2.0 technologies are interactive, provide instant feedback and the opportunity to make evaluation using technology was liked by the students. It is thought that the results of this study will guide researchers working on innovative, collaborative and technology supported assessment-evaluation processes of web 2.0 technologies in school environments.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 26 Sayı: 1 |