Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Students' Opinions on Teaching the Unit of Matter and Heat with Educational Games Supported by Scientific Stories

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 2, 852 - 868, 30.06.2025
https://doi.org/10.15869/itobiad.1655799

Öz

The aim of the study is to determine the opinions of 6th grade students on teaching the unit "Matter and Heat" with educational games supported by scientific stories. A case study, one of the qualitative research designs, was used in the study. 21 students studying in the 6th grade of a secondary school in a district of Kars province participated in the study. In the research, “Interview Form for Teaching the Matter and Heat Unit with Educational Games Supported by Scientific Stories”, “Scientific Stories for the Matter and Heat Unit” and “Educational Games for the Matter and Heat Unit” were used as data collection tools. The research was implemented over a four-week period. Teaching the unit with scientific stories was carried out in the “Attention-Drawing” step of the 5E Teaching Method, and teaching it with educational games was carried out in the “Deepening” step of the 5E Teaching Method. After teaching the unit to students with educational games containing scientific stories, the interview form was distributed to the students and the students answered the questions in the form in writing. Themes were identified by using the descriptive and inferential codes that were determined in advance and emerged during the analysis by content analysis of the students’ written opinions. In the study, it was determined that as a result of teaching the unit with educational games supported by scientific stories; the students felt joyful, happy, enjoyable, entertaining, successful, they loved the science lesson, they found the lesson very entertaining, attractive, educational, they learned the unit by having fun, they understood it better, they realized that the unit was quite easy, and they expressed the opinion that all science units, especially the units "Systems in Our Body" and "Force and Movement", should be taught with educational games supported by scientific stories.

Kaynakça

  • Akçay, A., & Akçay, N. O. (2017). Hikâye kartlarının çocukların görsel ifade becerileri üzerindeki etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(3), 417-432. https://doi.org/10.16916/aded.331246
  • Aycan, Ş., Türkoğuz, S., Arı, E., & Kaynar, Ü. (2002). Periyodik cetvelin ve elementlerin tombala oyun tekniği ile öğretimi ve bellekte kalıcılığının saptanması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Beker Baş, M., & Karamustafaoğlu, O. (2022). Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretimine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 269-297. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1075698
  • Coşkun, H. (2012). Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Çavuş, R., & Balçın, M. D. (2017). Fen bilimleri dersinde gerçekleştirilen oyun etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşleri: Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi örneği. Researcher: Social Science Studies, 5(10), 323-341. https://dergipark.org.tr/en/pub/researcher/issue/66628/1042599
  • Çakır, A., & Karamustafaoğlu, O. (2021). İlkokul 3. sınıf “maddenin halleri” konusunun eğitsel oyunla öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri: takip et! iğnele!. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(67), 539- 553. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2325
  • Çakır, A., & Kurt, M. (2021). Eğitsel oyunlarla beş duyumuz konusunun öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 25(86), 113-148. https://dergipark.org.tr/en/pub/sosekev/issue/71569/1151560
  • Çavuş, R., Kulak, B., Berk, H., & Öztuna Kaplan, A. (2011). Fen ve teknoloji öğretiminde oyun etkinlikleri ve günlük hayattaki oyunların derse uyarlanması. İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği (İGEDER) Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Zirvesi, İstanbul, Türkiye.
  • Daşcı, A., & Yaman, S. (2014). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin zihinsel risk alma becerilerinin Piaget’in bilişsel gelişim dönemlerine ve eğitim kademelerine göre incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(3), 271-285. https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29354/314102
  • Demirel, Ö. (2002). Programdan değerlendirmeye öğretme sanatı. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Demirezen , S., & Öner Armağan, F. (2024). Sindirim sistemi konusunda eğitsel oyun geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi,7(1), 13-36. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1479897
  • Demirtaş, Z., Çalık, M., Sarışık, S., & Sarıışık, S. (2021). Öğretmenlerin görüşlerine göre öğrenme-öğretme sürecinde eğitsel oyunlar tekniğinin kullanımı. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 16-28. https://dergipark.org.tr/en/pub/refad/issue/77255/1291850
  • Dolunay, A., & Karamustafaoğlu, O. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitsel oyunlar hakkında görüşleri: “En Süratli Ses" oyunu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(16), 48-69. https://doi.org/10.46778/goputeb.872860
  • Durusoy, M., & Çelik, H. (2022). Eğitsel oyunlarla fen öğretiminde öğrenme ürünlerine yönelik öğrenci görüşleri. Kırıkkale Üniversitesi Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(2), 1–17. https://panel.kku.edu.tr/Content/kued/Arsiv/Vol.2-No.2/1.
  • Dündar, H., & Ayan, S. (2009). Eğitimde okulöncesi yaratıcılığın ve oyunun önemi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 63–74. https://ebot11.wordpress.com/wp-content/uploads/2011/04/28_05_efd-2009-008.pdf
  • Gölcük, A. (2017). Bilimsel hikâyelerle desteklenen fen eğitiminin öğrencilerin yaratıcılıkları ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim okullarında fen bilgisinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8), 185-189. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/88301
  • Ertuğrul, A., & Karamustafaoğlu, O (2021). Teachers’ views about an educational game developed for teaching the subject of magnet. Jornal of Computer and Education Research 9(17), 16-38. https://doi.org/10.18009/jcer.794498
  • Eser, E., Dişli, K., Çakır, Z., & Karakaya, F. (2024). Fen eğitiminde eğitsel oyunlar: biopoly örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(3), 2054-2074. https://doi.org/10.37217/tebd.1495666
  • Gençer, S., & Karamustafaoğlu, O (2020). Durgun elektrik’ konusunun eğitsel oyunlarla öğretiminde öğrenci görüşleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 4(2), 72-87. https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/62/101
  • Hazar, Z., & Altun, M. (2018). Eğitsel oyunlara yönelik öğretmen görüşleri ve yeterliliklerinin incelenmesi. Celal BayarÜniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/498831
  • Işılak, H., & Durmuş, A. (2004). Kara tahtayı aşmak öğrenci merkezli öğretmenlik. İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Kaya, S., & Elgün, A. (2015). Eğitsel oyunlarla desteklenmiş fen öğretiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342. https://scholar.google.com/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q
  • Karamustafaoğlu, O., & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: yansımalı koşu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 3(2), 41-49. https://www.ated.info.tr/index.php/ated/article/view/69/108
  • Karamustafaoğlu, O., & Yurtyapan, E. (2016). Fen bilimleri dersi yedinci sınıf “ışığın soğurulması” konusunun eğitsel oyunlarla öğretimi: renk oyunu örneği. Route Educational and Social Science Journal, 3(4), 81-94. https://doi.org/10.17121/ressjournal.550
  • Karamustafaoğlu, O., Pazar, Ş. B., & Karamustafaoğlu, S. (2018). Eğitsel oyunlarla dolaşım sistemi konusunun öğretimi: kan yolu oyunu örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi,3(2), 1-18. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/571359
  • Karamustafaoğlu, O., & Aksoy, S. (2020). “Canlıların sınıflandırılması” konusunda geliştirilen eğitsel oyunla ilgili öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1036049
  • Karamustafaoğlu, O., & Baran, S (2020). ‘Kuvvet kapmaca’ eğitsel oyunu ile fen öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. Fen Bilileri Öğretimi Dergisi, 8(1), 76 – 91. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2581386
  • Karamustafaoğlu, O., & Kılıç, M. F. (2020). Eğitsel oyunlar üzerine yapılan ulusal bilimsel araştırmaların incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 1-25. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.730393
  • Kayış, Ö., & Yıldırım Güven, E. (2024). Özgün tasarlanan eğitsel oyunların öğretmen adaylarının sıfır atık yaklaşımına ilişkin görüşlerine etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 6(1), 34-50. https://doi.org/10.47157/jietp.1452308
  • Kılıç, M. F., & Karamustafaoğlu, O (2020). Kan kapmaca isimli eğitsel oyun hakkında öğretmen görüşleri. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(3), 144-158. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1441822
  • Kıncal, Y., & Deniz Yazgan, A. (2010). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin formal operasyonel düşünme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 723-733. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/90773
  • Maskan, A, K., & Maskan, M, H. (2007). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji ders kitabının değerlendirme ölçütleri yönünden incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 22–32. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787188
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1984). Qualitative data analysis: a sourcebook of new methods. CA: Sage.
  • Millar, R., & J. Osborne (1998). Beyond 2000. Science education for the future. London: School of Education, King’s college
  • Nur, G. Y. (2019). Madde ve ısı ünitesinin öğretiminde eğitsel oyunları kullanmanın öğrencilerin akademik başarısı üzerine etkisi ve sürece yönelik öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Osborne, J., & Collins, S. (2010). Pupils' views of the role and value of the science curriculum: a focus-group study. International Journal of Science Education, 23(5), 441-467. https://doi.org/10.1080/09500690010006518
  • Önen, F., Demir, S., & Şahin, F. (2012). Fen öğretmen adaylarının oyunlara ilişkin görüşleri ve hazırladıkları oyunların değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 299-318. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1491711
  • Seçkin Kapucu, M., & Çağlak, S. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama ve sürece ilişkin görüşler: bir durum çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(29), 536-573. https://research.ebsco.com/c/f57n4n/viewer/pdf/y345ineyjv
  • Sorkun, S. S., & Karamustafaoğlu, O. (2022). “Kuvvetin cisimler üzerindeki etkileri” konusunun eğitsel oyunlarla öğretimi ve öğretmen görüşleri. The Journal of Academic Social Science, 10(127), 382-402. http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.57828
  • Şen-Gümüş, B. (2009). Bilimsel öykülerle fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin fen tutumlarına ve bilim insanı imajlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tezel, Ö., & Aksoy, K. (2020). Sekizinci sınıf “periyodik sistem” konusunda bilimsel öykü içeren eğitsel oyun etkinliğinin etkililiğinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 192-209. https://doi.org/10.7822/omuefd.718259
  • Tezel, Ö., & Karacalı, K. (2018). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunlarla fen öğretimi. Karamustafaoğlu O., Tezel, Ö., & Sarı, U. (Edt), Güncel yaklaşım ve yöntemlerle etkinlik destekli fen öğretimi (s. 450-472). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, B. (2015). Eğitsel oyun ve dönüt-düzeltmenin öğrenme düzeyi ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım, A., Sezer, D., & Ergin Yavaş, M. (2023). Opinions of classroom teachers on the use of educational games in teaching science lessons at school. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 6(11), 1454-1471. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1325%20%20
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldız, E., Şimşek, Ü., & Araz, H. (2016). Dolaşım sistemi konusunda eğitsel oyun yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı ve fen öğrenimi motivasyonu üzerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 20-32. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/683921
  • Yin, R. K. (1984). Case study research: design and methods. Beverly Hills, CA: Sage.

Madde ve Isı Ünitesinin Bilimsel Öykülerle Desteklenen Eğitsel Oyunlarla Öğretimine Yönelik Öğrencilerin Görüşleri

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 2, 852 - 868, 30.06.2025
https://doi.org/10.15869/itobiad.1655799

Öz

Araştırmanın amacı “Madde ve Isı” ünitesinin bilimsel öykülere desteklenen eğitsel oyunlarla öğretimine yönelik 6. sınıf öğrencilerinin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya Kars ilinin bir ilçesine bağlı bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 21 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Madde ve Isı Ünitesinin Bilimsel Öykülerle Desteklenen Eğitsel Oyunlarla Öğretimine Yönelik Görüşme Formu”, “Madde ve Isı Ünitesine Yönelik Bilimsel Öyküler” ve “Madde ve Isı Ünitesine Yönelik Eğitsel Oyunlar” kullanılmıştır. Araştırmanın uygulamaları dört haftalık süreçte gerçekleştirilmiştir. Ünitenin bilimsel öykülerle öğretimi 5E Öğretim Yöntemi’nin “Dikkat Çekme” basamağında, eğitsel oyunlarla öğretimi 5E Öğretim Yöntemi’nin “Derinleştirme” basamağında gerçekleştirilmiştir. Ünitenin öğrencilere bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlarla öğretimi yapıldıktan sonra görüşme formu öğrencilere dağıtılmış, formdaki soruları öğrenciler yazılı olarak cevaplamışlardır. Öğrencilerin yazılı görüşlerinin içerik analizleri yapılarak önceden belirlenen ve analiz anında ortaya çıkan açıklayıcı, çıkarımsal kodlar kullanılarak temalar tespit edilmiştir. Araştırmada ünitenin bilimsel öykülerle desteklenen eğitsel oyunlarla öğretimi sonucunda; öğrencilerin kendilerini sevinçli, mutlu, keyifli, eğlenceli, başarılı hissettikleri, fen bilimleri dersini çok sevdikleri, dersi çok eğlenceli, çekici, öğretici buldukları, üniteyi eğlenerek öğrendikleri, daha iyi anladıkları, ünitenin oldukça kolay olduğunu fark ettikleri, “Vücudumuzda Sistemler”, “Kuvvet ve Hareket” üniteleri başta olmak üzere fen bilimleri ünitelerinin tamamının bilimsel öykülerle desteklenen eğitsel oyunlarla öğretilmesi gerektiği şeklinde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akçay, A., & Akçay, N. O. (2017). Hikâye kartlarının çocukların görsel ifade becerileri üzerindeki etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(3), 417-432. https://doi.org/10.16916/aded.331246
  • Aycan, Ş., Türkoğuz, S., Arı, E., & Kaynar, Ü. (2002). Periyodik cetvelin ve elementlerin tombala oyun tekniği ile öğretimi ve bellekte kalıcılığının saptanması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Beker Baş, M., & Karamustafaoğlu, O. (2022). Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretimine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 269-297. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1075698
  • Coşkun, H. (2012). Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Çavuş, R., & Balçın, M. D. (2017). Fen bilimleri dersinde gerçekleştirilen oyun etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşleri: Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi örneği. Researcher: Social Science Studies, 5(10), 323-341. https://dergipark.org.tr/en/pub/researcher/issue/66628/1042599
  • Çakır, A., & Karamustafaoğlu, O. (2021). İlkokul 3. sınıf “maddenin halleri” konusunun eğitsel oyunla öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri: takip et! iğnele!. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(67), 539- 553. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2325
  • Çakır, A., & Kurt, M. (2021). Eğitsel oyunlarla beş duyumuz konusunun öğretimine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Ekev Akademi Dergisi, 25(86), 113-148. https://dergipark.org.tr/en/pub/sosekev/issue/71569/1151560
  • Çavuş, R., Kulak, B., Berk, H., & Öztuna Kaplan, A. (2011). Fen ve teknoloji öğretiminde oyun etkinlikleri ve günlük hayattaki oyunların derse uyarlanması. İstanbul Gönüllü Eğitimciler Derneği (İGEDER) Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Zirvesi, İstanbul, Türkiye.
  • Daşcı, A., & Yaman, S. (2014). Fen ve teknoloji dersinde öğrencilerin zihinsel risk alma becerilerinin Piaget’in bilişsel gelişim dönemlerine ve eğitim kademelerine göre incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(3), 271-285. https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/29354/314102
  • Demirel, Ö. (2002). Programdan değerlendirmeye öğretme sanatı. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Demirezen , S., & Öner Armağan, F. (2024). Sindirim sistemi konusunda eğitsel oyun geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi,7(1), 13-36. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1479897
  • Demirtaş, Z., Çalık, M., Sarışık, S., & Sarıışık, S. (2021). Öğretmenlerin görüşlerine göre öğrenme-öğretme sürecinde eğitsel oyunlar tekniğinin kullanımı. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 16-28. https://dergipark.org.tr/en/pub/refad/issue/77255/1291850
  • Dolunay, A., & Karamustafaoğlu, O. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin eğitsel oyunlar hakkında görüşleri: “En Süratli Ses" oyunu. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(16), 48-69. https://doi.org/10.46778/goputeb.872860
  • Durusoy, M., & Çelik, H. (2022). Eğitsel oyunlarla fen öğretiminde öğrenme ürünlerine yönelik öğrenci görüşleri. Kırıkkale Üniversitesi Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2(2), 1–17. https://panel.kku.edu.tr/Content/kued/Arsiv/Vol.2-No.2/1.
  • Dündar, H., & Ayan, S. (2009). Eğitimde okulöncesi yaratıcılığın ve oyunun önemi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 63–74. https://ebot11.wordpress.com/wp-content/uploads/2011/04/28_05_efd-2009-008.pdf
  • Gölcük, A. (2017). Bilimsel hikâyelerle desteklenen fen eğitiminin öğrencilerin yaratıcılıkları ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim okullarında fen bilgisinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8), 185-189. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/88301
  • Ertuğrul, A., & Karamustafaoğlu, O (2021). Teachers’ views about an educational game developed for teaching the subject of magnet. Jornal of Computer and Education Research 9(17), 16-38. https://doi.org/10.18009/jcer.794498
  • Eser, E., Dişli, K., Çakır, Z., & Karakaya, F. (2024). Fen eğitiminde eğitsel oyunlar: biopoly örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(3), 2054-2074. https://doi.org/10.37217/tebd.1495666
  • Gençer, S., & Karamustafaoğlu, O (2020). Durgun elektrik’ konusunun eğitsel oyunlarla öğretiminde öğrenci görüşleri. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 4(2), 72-87. https://ated.info.tr/index.php/ated/article/view/62/101
  • Hazar, Z., & Altun, M. (2018). Eğitsel oyunlara yönelik öğretmen görüşleri ve yeterliliklerinin incelenmesi. Celal BayarÜniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 52-72. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/498831
  • Işılak, H., & Durmuş, A. (2004). Kara tahtayı aşmak öğrenci merkezli öğretmenlik. İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Kaya, S., & Elgün, A. (2015). Eğitsel oyunlarla desteklenmiş fen öğretiminin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 329-342. https://scholar.google.com/scholar?hl=tr&as_sdt=0%2C5&q
  • Karamustafaoğlu, O., & Kaya, M. (2013). Eğitsel oyunlarla ‘yansıma ve aynalar’ konusunun öğretimi: yansımalı koşu örneği. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 3(2), 41-49. https://www.ated.info.tr/index.php/ated/article/view/69/108
  • Karamustafaoğlu, O., & Yurtyapan, E. (2016). Fen bilimleri dersi yedinci sınıf “ışığın soğurulması” konusunun eğitsel oyunlarla öğretimi: renk oyunu örneği. Route Educational and Social Science Journal, 3(4), 81-94. https://doi.org/10.17121/ressjournal.550
  • Karamustafaoğlu, O., Pazar, Ş. B., & Karamustafaoğlu, S. (2018). Eğitsel oyunlarla dolaşım sistemi konusunun öğretimi: kan yolu oyunu örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi,3(2), 1-18. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/571359
  • Karamustafaoğlu, O., & Aksoy, S. (2020). “Canlıların sınıflandırılması” konusunda geliştirilen eğitsel oyunla ilgili öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 90-109. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1036049
  • Karamustafaoğlu, O., & Baran, S (2020). ‘Kuvvet kapmaca’ eğitsel oyunu ile fen öğretimine yönelik öğretmen görüşleri. Fen Bilileri Öğretimi Dergisi, 8(1), 76 – 91. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2581386
  • Karamustafaoğlu, O., & Kılıç, M. F. (2020). Eğitsel oyunlar üzerine yapılan ulusal bilimsel araştırmaların incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 1-25. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.730393
  • Kayış, Ö., & Yıldırım Güven, E. (2024). Özgün tasarlanan eğitsel oyunların öğretmen adaylarının sıfır atık yaklaşımına ilişkin görüşlerine etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 6(1), 34-50. https://doi.org/10.47157/jietp.1452308
  • Kılıç, M. F., & Karamustafaoğlu, O (2020). Kan kapmaca isimli eğitsel oyun hakkında öğretmen görüşleri. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(3), 144-158. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1441822
  • Kıncal, Y., & Deniz Yazgan, A. (2010). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin formal operasyonel düşünme becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 723-733. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/90773
  • Maskan, A, K., & Maskan, M, H. (2007). İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji ders kitabının değerlendirme ölçütleri yönünden incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 22–32. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787188
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1984). Qualitative data analysis: a sourcebook of new methods. CA: Sage.
  • Millar, R., & J. Osborne (1998). Beyond 2000. Science education for the future. London: School of Education, King’s college
  • Nur, G. Y. (2019). Madde ve ısı ünitesinin öğretiminde eğitsel oyunları kullanmanın öğrencilerin akademik başarısı üzerine etkisi ve sürece yönelik öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Osborne, J., & Collins, S. (2010). Pupils' views of the role and value of the science curriculum: a focus-group study. International Journal of Science Education, 23(5), 441-467. https://doi.org/10.1080/09500690010006518
  • Önen, F., Demir, S., & Şahin, F. (2012). Fen öğretmen adaylarının oyunlara ilişkin görüşleri ve hazırladıkları oyunların değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 299-318. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1491711
  • Seçkin Kapucu, M., & Çağlak, S. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama ve sürece ilişkin görüşler: bir durum çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(29), 536-573. https://research.ebsco.com/c/f57n4n/viewer/pdf/y345ineyjv
  • Sorkun, S. S., & Karamustafaoğlu, O. (2022). “Kuvvetin cisimler üzerindeki etkileri” konusunun eğitsel oyunlarla öğretimi ve öğretmen görüşleri. The Journal of Academic Social Science, 10(127), 382-402. http://dx.doi.org/10.29228/ASOS.57828
  • Şen-Gümüş, B. (2009). Bilimsel öykülerle fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin fen tutumlarına ve bilim insanı imajlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tezel, Ö., & Aksoy, K. (2020). Sekizinci sınıf “periyodik sistem” konusunda bilimsel öykü içeren eğitsel oyun etkinliğinin etkililiğinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 192-209. https://doi.org/10.7822/omuefd.718259
  • Tezel, Ö., & Karacalı, K. (2018). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunlarla fen öğretimi. Karamustafaoğlu O., Tezel, Ö., & Sarı, U. (Edt), Güncel yaklaşım ve yöntemlerle etkinlik destekli fen öğretimi (s. 450-472). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, B. (2015). Eğitsel oyun ve dönüt-düzeltmenin öğrenme düzeyi ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım, A., Sezer, D., & Ergin Yavaş, M. (2023). Opinions of classroom teachers on the use of educational games in teaching science lessons at school. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 6(11), 1454-1471. https://doi.org/10.26677/TR1010.2023.1325%20%20
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldız, E., Şimşek, Ü., & Araz, H. (2016). Dolaşım sistemi konusunda eğitsel oyun yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarı ve fen öğrenimi motivasyonu üzerine etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(36), 20-32. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/683921
  • Yin, R. K. (1984). Case study research: design and methods. Beverly Hills, CA: Sage.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Hatun Diken 0000-0003-3922-2535

Şeyda Özdemir 0009-0007-4486-7123

Erken Görünüm Tarihi 15 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 11 Mart 2025
Kabul Tarihi 10 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Diken, E. H., & Özdemir, Ş. (2025). Madde ve Isı Ünitesinin Bilimsel Öykülerle Desteklenen Eğitsel Oyunlarla Öğretimine Yönelik Öğrencilerin Görüşleri. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 14(2), 852-868. https://doi.org/10.15869/itobiad.1655799
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.