The aim of the study is to determine the opinions of 6th grade students on teaching the unit "Matter and Heat" with educational games supported by scientific stories. A case study, one of the qualitative research designs, was used in the study. 21 students studying in the 6th grade of a secondary school in a district of Kars province participated in the study. In the research, “Interview Form for Teaching the Matter and Heat Unit with Educational Games Supported by Scientific Stories”, “Scientific Stories for the Matter and Heat Unit” and “Educational Games for the Matter and Heat Unit” were used as data collection tools. The research was implemented over a four-week period. Teaching the unit with scientific stories was carried out in the “Attention-Drawing” step of the 5E Teaching Method, and teaching it with educational games was carried out in the “Deepening” step of the 5E Teaching Method. After teaching the unit to students with educational games containing scientific stories, the interview form was distributed to the students and the students answered the questions in the form in writing. Themes were identified by using the descriptive and inferential codes that were determined in advance and emerged during the analysis by content analysis of the students’ written opinions. In the study, it was determined that as a result of teaching the unit with educational games supported by scientific stories; the students felt joyful, happy, enjoyable, entertaining, successful, they loved the science lesson, they found the lesson very entertaining, attractive, educational, they learned the unit by having fun, they understood it better, they realized that the unit was quite easy, and they expressed the opinion that all science units, especially the units "Systems in Our Body" and "Force and Movement", should be taught with educational games supported by scientific stories.
Matter and Heat unit Scientific Stories Educational Games Science Teaching 6th Grade Students
Araştırmanın amacı “Madde ve Isı” ünitesinin bilimsel öykülere desteklenen eğitsel oyunlarla öğretimine yönelik 6. sınıf öğrencilerinin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmaya Kars ilinin bir ilçesine bağlı bir ortaokulun 6. sınıfında öğrenim gören 21 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Madde ve Isı Ünitesinin Bilimsel Öykülerle Desteklenen Eğitsel Oyunlarla Öğretimine Yönelik Görüşme Formu”, “Madde ve Isı Ünitesine Yönelik Bilimsel Öyküler” ve “Madde ve Isı Ünitesine Yönelik Eğitsel Oyunlar” kullanılmıştır. Araştırmanın uygulamaları dört haftalık süreçte gerçekleştirilmiştir. Ünitenin bilimsel öykülerle öğretimi 5E Öğretim Yöntemi’nin “Dikkat Çekme” basamağında, eğitsel oyunlarla öğretimi 5E Öğretim Yöntemi’nin “Derinleştirme” basamağında gerçekleştirilmiştir. Ünitenin öğrencilere bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlarla öğretimi yapıldıktan sonra görüşme formu öğrencilere dağıtılmış, formdaki soruları öğrenciler yazılı olarak cevaplamışlardır. Öğrencilerin yazılı görüşlerinin içerik analizleri yapılarak önceden belirlenen ve analiz anında ortaya çıkan açıklayıcı, çıkarımsal kodlar kullanılarak temalar tespit edilmiştir. Araştırmada ünitenin bilimsel öykülerle desteklenen eğitsel oyunlarla öğretimi sonucunda; öğrencilerin kendilerini sevinçli, mutlu, keyifli, eğlenceli, başarılı hissettikleri, fen bilimleri dersini çok sevdikleri, dersi çok eğlenceli, çekici, öğretici buldukları, üniteyi eğlenerek öğrendikleri, daha iyi anladıkları, ünitenin oldukça kolay olduğunu fark ettikleri, “Vücudumuzda Sistemler”, “Kuvvet ve Hareket” üniteleri başta olmak üzere fen bilimleri ünitelerinin tamamının bilimsel öykülerle desteklenen eğitsel oyunlarla öğretilmesi gerektiği şeklinde görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.
Madde ve Isı ünitesi Bilimsel Öyküler Eğitsel Oyunlar Fen Bilimleri Öğretimi 6. Sınıf Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 2 |