Numerous studies in the literature focus on in-service training, job commitment, and technology acceptance. While in-service training and technology acceptance have been explored separately, there is a lack of research examining how training influences technology acceptance. This study investigates the mediating role of technology acceptance in the relationship between in-service training and job commitment. To achieve this, seven hypotheses were formulated, and a questionnaire was developed consisting of three scales: one for demographic data, and separate sections on in-service training, job commitment, and technology acceptance. The questionnaire was distributed online to 350 participants. The findings revealed significant relationships between in-service training and job commitment, as well as between technology acceptance and job commitment. Furthermore, a significant relationship was found between in-service training and technology acceptance. The analysis showed that technology acceptance fully mediates the effect of in-service training on job commitment. In conclusion, in-service training not only enhances employees’ technology acceptance but also indirectly increases their job commitment through this improved acceptance.
Training and development Technology acceptance Work engagement Banking
Hizmet içi eğitim, işe bağlılık ve teknoloji kabulü konusunda pek çok çalışma bulunmaktadır. Literatür incelendiğinde; hizmet içi eğitim ve teknoloji başlıklı konular işlenmiş olmasına rağmen eğitimlerin teknoloji kabulü üzerindeki etkilerinin işlendiği araştırmalara pek fazla rastlanmadığı için böyle bir çalışma tasarlanmıştır. Bu çalışmanın amacı; hizmet içi eğitim ve işe bağlılık ilişkisinde teknoloji kabulünün aracı etkisini saptamaktır. Çalışmanın amacına yönelik olarak 7 hipotez oluşturulmuş ve demografik bölümünden oluşan ilk bölüm ile hizmet içi eğitim, işe bağlılık ve teknoloji kabulü bölümlerinin yer aldığı üç ayrı ölçekten oluşan bir anket formu hazırlanmıştır. Anket formu online ortamda 350 kişiye uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre hizmet içi eğitim ve işe bağlılık düzeyi arasında anlamlı bir ilişki bulunmuş, teknoloji kabulü ile işe bağlılık arasında ise yine anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Yine hizmet içi eğitim ve teknoloji kabulü arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiş ve hizmet içi eğitimin işe bağlılık düzeyi üzerindeki etkisinde teknoloji kabul düzeyinin tam aracılık etkisi olduğu analiz edilmiştir. Sonuç olarak; çalışanların hizmet içi eğitim almaları teknoloji kabul düzeylerini arttırırken teknoloji kabul düzeyi yükselen çalışanların işe bağlılık düzeylerinin arttığı gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çalışma Ekonomisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 88 |