Aims: This study is conducted to provide comparison between female students of selective and public high schools (PHS) in Urmia city in Iran, using creativity and critical thinking measures.
Methods: Statistical randomized-sampling technique is used in selection of 90 students from one selective high school (SHS) and 260 students from three PHS. The Torrance creativity and California critical thinking inventories were used for data collection.
Results: A causal-comparative strategy is used in the analysis, while one-way ANOVA test and T test between independent groups were used to test the hypothesis regarding the difference between students in SHS and PHS. Results showed that there is a significant difference between SHS and PHS groups (fluidity, expansion, initiative, and flexibility).
Conclusion: It is concluded that while considering the critical thinking, no significant difference exists between the components of deductive and inductive analysis. But, differences between selected groups was observed when considering the analysis and inference components. According to the results obtained for creativity, a meaningful relationship between all of the elements in both of the selected groups with p<0.001 is observed.
Critical thinking creativity female students public high school selective high school
Etik kurul belgesi Farsça olduğundan dolayı direkt yuklenmemiştir. İstendiği taktirde sunulabilmektedir
Bu çalışma, yaratıcılık ve eleştirel düşünme ölçütlerini kullanarak İran'ın Urmiye Şehrindeki seçmeli ve devlet liselerindeki kız öğrenciler arasında karşılaştırma yapmak amacıyla yapılmıştır. Bir Seçmeli Liseden (SHS) 90 öğrencinin ve üç Devlet Lisesinden (PHS) 260 öğrencinin seçiminde istatistiksel rastgele örnekleme tekniği kullanılmıştır. Veri toplamak için Torrance yaratıcılık ve California eleştirel düşünme envanterleri kullanıldı. Daha sonra analizde nedensel karşılaştırma stratejisi kullanılmış, SHS ve PHS öğrencileri arasındaki farka ilişkin hipotezi test etmek için tek yönlü ANOVA testi ve bağımsız gruplar arası t testi kullanılmıştır. Sonuçlar SHS ve PHS grupları arasında (akışkanlık, genişleme, inisiyatif ve esneklik) anlamlı bir fark olduğunu gösterdi. Dolayısıyla eleştirel düşünme dikkate alındığında tümdengelimli ve tümevarımsal analizin bileşenleri arasında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır. Ancak analiz ve çıkarım bileşenleri dikkate alındığında seçilen gruplar arasında farklılıklar gözlendi. Yaratıcılık için elde edilen sonuçlara göre seçilen her iki grupta da tüm unsurlar arasında p<0,001 ile anlamlı bir ilişki görülmektedir.
Eleştirel düşünme Yaratıcılık Kız öğrenciler Seçmeli okul Devlet okulu
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Psikoloji, Psikolojik danışmanlık, Psikoterapi Uygulama ve Araştırmaları |
Bölüm | Orijinal Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Eşdeğerliği: Ulakbim TR Dizin'de olan dergilerde yayımlanan makale [10 PUAN] ve 1a, b, c hariç uluslararası indekslerde (1d) olan dergilerde yayımlanan makale [5 PUAN]
Dahil olduğumuz İndeksler (Dizinler) ve Platformlar sayfanın en altındadır.
Not: Dergimiz WOS indeksli değildir ve bu nedenle Q olarak sınıflandırılmamıştır.
Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) kriterlerine göre yağmacı/şüpheli dergiler hakkındaki kararları ile yazar aydınlatma metni ve dergi ücretlendirme politikasını tarayıcınızdan indirebilirsiniz. https://dergipark.org.tr/tr/journal/2316/file/4905/show
Dergi Dizin ve Platformları
Dizinler; ULAKBİM TR Dizin, Index Copernicus, ICI World of Journals, DOAJ, Directory of Research Journals Indexing (DRJI), General Impact Factor, ASOS Index, WorldCat (OCLC), MIAR, EuroPub, OpenAIRE, Türkiye Citation Index, Türk Medline Index, InfoBase Index, Scilit, vs.
Platformlar; Google Scholar, CrossRef (DOI), ResearchBib, Open Access, COPE, ICMJE, NCBI, ORCID, Creative Commons vs.