Dergi Kurulları

Editor-in-Chief

Prof. Dr. Scott Mcbride SMİTH University of Kansas Amerika Birleşik Devletleri Web

Scott McBride Smith, müzik eğitiminde tanınmış bir liderdir. Cordelia Brown Murphy Kansas Üniversitesi'nde Piyano Pedagojisi Profesörü olarak, öğretmen eğitimi ve piyano pedagojisi gibi ulusal konulara odaklanmaktadır. Uluslararası Genç Müzisyenler Enstitüsü'nün Başkanı ve CEO'su olarak, dünyanın dört bir yanından yetenekli genç sanatçılar için özel eğitim sunan bir yaz programını yönetiyor. Çığır açan yeni Amerikan Popüler Piyano dizisinin ortak yazarlarından biri olarak, günümüz öğrencileri için bir çalışma kursu oluşturulmasına yardımcı oldu - sevdikleri müziği çalarken gerekli sıkı çalışmaya ilham veren araçlar sağladı. Royal American Conservatory Examinations'ın eski başkanı olarak, ABD'de ulusal müfredatı ve değerlendirmeyi savunarak standartlar oluşturmaya çalıştı. Ve Ulusal Müzik Öğretmenleri Derneği'nin eski bir bölüm başkanı ve California Profesyonel Müzik Öğretmenleri Derneği'nin başkanı olarak, müzik öğretimi topluluğundaki tüm profesyonelleri etkileyen sorunlar üzerinde çalışıyor. Uzun süredir Irvine, California'da ödüllü öğrencilere öğretmenlik yapan Dr. Smith'in öğrencileri 1988, 1990, 1996, 1998, 1999, 2001, 2004, 2006 ve 2008 yıllarında California Eyalet Şampiyonu olmuştur. Naftsger Yarışması, Çaykovski Yarışması ve Ulusal Müzik Öğretmenleri Derneği yarışmalarında ödül kazananlar. Dr. Smith'in 11 yıllık öğrencisi olan Amir Khosrowpour, Kansas Üniversitesi'nde Dr. Jack Winerock'un öğrencisiyken 2001-2002 Steinway Ulusal Kolej Şampiyonu oldu. Öğrencisi Jeremy Siskind, 2002 ASACAP Vakfı Genç Caz Bestecisi ödülünün sahibi oldu. Dr. Smith, kolej metni The Well-Tempered Keyboard Teacher'ın ortak yazarı ve Clavier Companion dergisinin yardımcı editörüdür. Christopher Norton's Guide to Microjazz kitabının ortak yazarıdır. Müzik öğretimine yönelik felsefi ve bilişsel yaklaşımına artan ilgi, 1999'dan bu yana her MTNA Konferansında atölye çalışmaları ve gösteriler de dahil olmak üzere ABD, Kanada, Avrupa, Asya, Avustralya ve Güney Amerika'da boy göstermesiyle sonuçlandı. Ancak yeteneğini asla kaybetmedi. meslekte mizah görmek ve gülmek. Dr. Smith, Peru, Lima'daki Bela Bartok Konservatuarı'nda Misafir Profesör olarak görev yaptı; Hong Kong Sahne Sanatları Akademisi'nde; Çin'de, Sichaun Müzik Konservatuarı'nda ve Shenzhen Sanat Okulu'nda; ve Uluslararası Piyano Eğitimi Vakfı'nın sponsorluğunda Tayvan'da. Scott McBride Smith, doktora derecesini Güney Kaliforniya Üniversitesi'nden aldı ve burada Üstün Piyano Mezunu ödülünü kazandı. Müzik Öğretmenleri Ulusal Birliği Ulusal Kurulu'nun eski bir üyesi, aynı zamanda Avrupa Piyano Öğretmenleri Derneği'nin ve Erken Çocukluk Müzik ve Hareket Derneği'nin Birinci Düzey Sertifikalı üyesidir.

Eğitimi
D.M.A., Piano Performance, 1982 University of Southern California
Minor(s): Music History, Conducting, 20th-century American and English Literature

Bazı önemli makaleleri

Smith, S. M., Hung, C., & Bu, J. (2019). United States Music Certification Exam Curriculum. Lawrence. (Refereed)
This was a major re-edit and translation of the English language version. There are three books (Repertoire, Technic, and Skills) in 10 levels.
Smith, S. M. (2019). American Popular Piano, Etudes, Bk. 4. (Refereed)
This is a major revision of the 2005 original, incorporating a research-based approach to teaching improvisation at early levels of piano study. It was published in China in Chinese translation.
Smith, S. M. (2018). American Popular Piano Etudes, Preparatory Level. In American Popular Piano. (Refereed)
This is a major revision of the 2005 original, incorporating a research-based approach to teaching improvisation at early levels of piano study.
Smith, S. M. (2018). Seymour Fink Master Technician. Clavier Companion. (Refereed)
Smith, S. M. (2018). Clavier Companion. (Refereed)
McBride Smith, S. (2018). In S. M. Smith, USMCE Piano Studies Book, The New Millennium Series, Diamond Edition, Grade 10. Lawrence. (Refereed)
This is the second of two advanced level studies books to be used in the U.S. Music Certification Examinations. I chose content, indicated leveling, and provided fingering on selected works.
McBride Smith, S. (2018). In S. M. Smith, USMCE Piano Studies Book, The New Millennium Series, Diamond Edition, Grade 9. (Refereed)
This is the first of two advanced level studies books to be used in the U.S. Music Certification Examinations. I chose content, indicated leveling, and provided fingering on selected works.
McBride Smith, S. (2018). In S. M. Smith, USMCE Piano Performance Book The New Millenium Series Diamond Edition, Grade 7. (Refereed)
I re-edited this educational anthology for publication in China, correcting note errors and re-doing fingering where necessary.
McBride Smith, S. (2018). In S. M. Smith, USMCE Piano Performance Book The New Millenium Series Diamond Edition, Grade 8. (Refereed)
I re-edited this educational anthology for publication in China, correcting note errors and re-doing fingering where necessary.

Tam CV'si tıklayınız

Müzik, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi

Editors/Field Editors

Dr. Öğr. Üyesi Ünal BASTABAN KAFKAS ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Sanat Eğitimi (Diğer), Resim
Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALAN ANADOLU UNIVERSITY Türkiye Web
Güzel Sanatlar Eğitimi, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzik Eğitimi, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. İlker İŞSEVER Istanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türkiye
Müzik, Performans Sanatları, Dans ve Koreografi, Opera Şarkıcılığı ve Rejisörlüğü

Managing Editor

Dr. Öğr. Üyesi Fırat ALTUN HARRAN UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION Türkiye
Müzik Algısı, Müzik Teorileri

International Editorial Board Member

Yrd. Doç. Dr. Krenar DOLİ Instituti Albanologjik Prishtinë Kosova

Krenar Doli was born in Gjakova on 14.02.1985. He graduated the primary and secondary school in his birthplace. In 2007, he completed his bachelor studies at the Academy of Arts, Faculty of Music, Branch of Musicology in Tirana. In 2014 he completed the Master of Science at the Center for Albanological Studies at the Institute of Cultural Anthropology and Art Study in Ethnology-Folklore department, with focus on Ethnomusicology. In 2021 he completed Doctoral Degree, at Ankara Haci Bayram Veli University, at the Institute of Social Sciences (Turkish Folklore program) in Ankara. He works at The Institute of Albanology in Prishtina, Branch of Folklore, Section of Ethno-musicology. He deals with different musical practices of the Balkan area, with music and with multilateral connections in the artistic and socio-cultural spheres.

So far, he has published the following writings:

1.“Muzika në reflekset e kohës”, përmbledhje punimesh, “Erpoprint”, Gjakovë, 2007. (“Music in the Reflections of Time”, a collection of publications. “Erpoprint”, Gjakova, 2007.
2.“Gjakova brenda muzikës”, monografi, “Erpoprint”, Gjakovë, 2010. (“Gjakova inside music”, monograph. “Erpoprint”, Gjakova, 2010.)
3.“Dasma në qytetin e Gjakovës”. monografi, Instituti Albanologjik, Prishtinë, 2015. (“Wedding in the town of Gjakova”. Monograph, The Institute of Albanology, Prishtina, 2015.
4. “Tradita e muzikës sufiste në Kosovë”, monografi, Instituti Albanologjik, Prishtinë, 2022. (“Tradition sufi music in Kosova”), Monograph, The Institute of Albanology, Prishtina, 2022.

5. Critical Observation from Ethnomusicology, Eliva Press, Moldavia, 2023.

6 Gjurmë të Qamilit të Vogël në muzikë, Coautors,  Artini, Prishtinë, 2024

Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Doç. Dr. Vesna SVALİNA Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Education Hırvatistan Web
Eğitim, Müzik Eğitimi
Doç. Dr. Betül YARAR KOÇER Mersin Üniversitesi Türkiye
Müzik, Müzik Teknolojisi ve Kayıt, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Opera Şarkıcılığı ve Rejisörlüğü
Doç. Dr. Gvantsa GHVİNJİLİA Vano Sarajishvili Tbilisi State Conservatoire Gürcistan Web
Klasik Batı Müziğinde Kompozisyon
Prof. Dr. Luis DİAZ-SANTANA GARZA Universidad Autonoma de Zacatecas Meksika
Müzik Antropolojisi, Müzik Sosyolojisi, Müzik, Klasik Batı Müziğinde Yorumculuk, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji, Sanat Tarihi
Dr. Öğr. Üyesi Sevda GÜREL Ordu Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Türkiye
Müzik, Müzik Eğitimi
Prof. Dr. Hatice ÖZYURT ÖZCAN MUGLA SITKI KOCMAN UNIVERSITY Türkiye
Sanat Tarihi
Prof. Dr. Fahrettin GEÇEN İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Türkiye
Temel Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi, Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Özel Yetenekli Eğitimi, Zihinsel Engelli Eğitimi, Sanat ve Edebiyat, Plastik Sanatlar
Doç. Dr. Sehrana KASİMİ Azerbaijan National Academy of Science, Institute of Architecture and Art Azerbaycan Web

Assoc.Prof. Sehrane Kasim, ANAS Mimarlık ve Sanat Enstitüsü "Müzik Tarihi ve Teorisi" Bölümü'nün önde gelen araştırmacısı Kasimi Sehrane Alasgargizi, sanat çalışmaları alanında doktora, doçent. 1996 yılından itibaren Sumgayit Müzik Koleji'nde, Azerbaycan Milli Konservatuvarı bünyesindeki Cumhuriyet Sanat Enstitüsünde ve 2000 yılından itibaren Öğretmenler Enstitüsü Sumgayıt şubesinde kıdemli öğretmen, doçent ve "Sosyal Bilimler Bölümü başkanı" olarak çalıştı. 2014 yılında "Altın Kalem" ödülüne, 2015 yılında "Han gizi Natavan" ödülüne, 2016 yılında ise "Etkili Halkın Entelektüeli" unvanına layık görüldü. 2014 yılında "Doğu ve Batı Bağlamında Azerbaycan Müzik Kültürü" monografisi, 2018 yılında "Kafkas Albaniyasının Kültürel Gelişim Dönemleri", 2022 yılında "Azerbaycan'ın Kültürel Gelişim Dönemleri" kitapları yayımlanmıştır. 130'dan fazla bilimsel makalenin yazarıdır. Ulusal ve uluslararası bilimsel konferans, festival ve sempozyumlara katılmaktadır. Azerbaycan Yazarlar Birliği üyesidir. 2018 yılından bu yana TURON (Özbekistan) Akademisinin asil üyesidir. ORCID: 0000-0002-6545-0198
Academia: https://science.academia.edu/Sehran%C9%99Kasimi
Müzik Antropolojisi, Müzik Eğitimi, Müzik Teorileri, Müzikoloji ve Etnomüzikoloji

Language Editor

Öğretim Görevlisi Nazan ERDAŞ ANKARA YILDIRIM BEYAZIT UNIVERSITY Türkiye
İkinci Bir Dil Olarak İngilizce
Son Güncelleme Zamanı: 10.04.2025 21:54:03
JIAE is the most prestigious peer-reviewed academic journal in the field of art, where your article on art research has undergone high-level review and editing to achieve high visibility and citation potential.27919