ÖZ: Bu çalışma, kariyerinin başındaki Türk araştırmacıların yazar kimliği oluşturmak için kendilerinden bahsetme ve kod-örgüleme stratejilerini kullanma konusundaki düşüncelerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Veriler, sosyal bilimler alanında kariyerinin başında olan ve hem Türkçe hem de İngilizce yayın deneyimi bulunan altı araştırmacıdan demografik bilgi anketi ve derinlemesine bireysel ve grup görüşmeleri yoluyla toplanmıştır. Verilerin nitel analizi, kariyerinin başındaki Türk araştırmacıların akademik metinlerde yazar kimliklerini öne çıkarmaya mesafeli yaklaşma eğiliminde olduklarını, akademik kültür, anlaşılabilirlik ve güç dinamikleri konularını öne çıkardıklarını, ancak bu tür uygulamaların akademide güçlü bir duruş kazanmaya yardımcı olduğunu öne süren daha ılımlı bazı görüşlerin de mevcut olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın sonunda, yazarların kimliklerini ön plana çıkarmasını teşvik eden daha kapsayıcı ve esnek bir yazma eğitiminin oluşturulmasına yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar sözcükler: akademik yazı, yazar kimliği, erken kariyer araştırmacılar, kendinden bahsetme, kod-örgüleme
akademik yazı yazar kimliği erken kariyer araştırmacılar kendinden bahsetme kod örgüleme
Abstract: The present study aims to explore the insights of Turkish early-career researchers into the use of self-mention and code-meshing strategies to construct an authorial identity. The data were obtained from six early-career researchers in the field of social sciences who have publication experience in both Turkish and English, and collected through a demographic information questionnaire and in-depth individual and group interviews. The qualitative analysis of the data revealed that Turkish early-career researchers tend to have a distant approach towards highlighting their authorial identity in academic texts, bringing forward the issues of academic culture, intelligibility and power dynamics, although some milder views are present suggesting that such practices help establishing a strong existence in academia. Some suggestions are made towards creating a more inclusive and flexible writing education that fosters voice development of writers.
Keywords: academic writing, authorial identity, early-career researchers, self-mention, code-meshing
academic writing authorial identity early-career researchers self-mention code-meshing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research