Bu araştırmanın amacı; ChatGPT’nin İngilizce dil öğretiminde kullanılması bağlamında öğretim elemanlarının görüşlerinin incelenmesi ve ChatGPT-4 ile görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Nitel araştırma metotlarından fenomenoloji deseniyle tasarlanan bu araştırmanın katılımcılarını; bir vakıf üniversitesinin yabancı diller bölümünde görev yapan 11 öğretim elemanı oluşturmuştur. Ek olarak, araştırma kapsamında ChatGPT-4’ün görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanan veriler, içerik analizi ile betimsel analiz teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada, ChatGPT’nin daha çok dil bilgisi, kelime bilgisi, okuma ve yazma becerilerini geliştirmede etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, telaffuz, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmede de öğrencilere yardımcı olabileceği; fakat gerçek zamanlı etkileşim eksikliği sebebiyle bu becerilerdeki etkisinin sınırlı olduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcı öğretim elemanları ve ChatGPT-4, ChatGPT’nin yabancı dil öğretiminde kontrollü bir şekilde destekleyici bir kaynak olarak kullanılmasının teşvik edilmesini ve öğrencilere ChatGPT’nin doğru kullanımı konusunda eğitim verilmesini önermişlerdir. Son olarak, bu kullanımın öğretmen rehberliğinde ve geri bildirimle sağlanması gerektiğini vurgulamışlardır.
ChatGPT yapay zekâ üretken yapay zekâ yabancı dil öğretimi yükseköğretim
This research aims to examine the opinions of instructors on the use of ChatGPT in English language education and compare their opinions with those of ChatGPT-4. This research, designed using a phenomenological approach among qualitative research methods, included 11 instructors working in the foreign languages department of a foundation university as participants. Additionally, the opinions of ChatGPT-4 were consulted in this research. Data collected through a semi-structured interview were analysed using content and descriptive analysis techniques. This research has determined that ChatGPT can be effective despite certain limitations, especially in enhancing grammar, vocabulary, reading, and writing skills. It has also been concluded that ChatGPT can support students in improving their pronunciation, speaking, and listening skills; however, its impact in these areas is considered limited due to the lack of real-time interaction. Both instructors and ChatGPT-4 advocate using ChatGPT as a controlled supplementary resource in foreign language education. Finally, they emphasize that this use should be provided under teacher guidance and with feedback.
ChatGPT Artificial Intelligence Generative Artificial Intelligence Foreign Language Teaching Higher Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research