Araştırmanın amacı MEB tarafından ölçme ve değerlendirme yönetmeliğinde yapılan yeniliklerin Türkçe eğitimine nasıl yansıdığını belirlemek ve varsa karşılaşılan sorunlara çözüm önerisi geliştirmektir. Bu doğrultuda nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışmasına göre tasarlanan araştırmada 32 Türkçe öğretmeninin görüşü alınmıştır. Araştırmada elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Katılımcıların açık uçlu anket sorularına verdikleri cevaplar analiz edilirken anlamsal açıdan benzerlik gösterenler üzerinde kodlamalar yapılmış ve sonrasında bu kodlardan temalar oluşturulmuştur.
Araştırmada MEB tarafından yapılan yeniliklerden hareketle ortak sınavlar, yazılı sınavlardaki senaryo seçimleri, sınavların açık uçlu sorulardan oluşması, sınavların uygulama ve yazılı olarak ayrı ayrı yapılması ve değerlendirilmesi, sınav analizlerinin işlevselliği, sınıf geçmede Türkçe dersi başarı notunun etkisi ve yapılan bu değişikliklerle ilgili olarak Türkçe öğretmenlerinin genel değerlendirmeleri ve görüşleri alınmıştır. Türkçe derslerinin işlenişinde öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini geliştirecek etkinliklere ve değerlendirmelere daha fazla zaman ayrılması gerektiği geliştirilen öneriler arasındadır.
Anahtar sözcükler: Ölçme ve değerlendirme, ölçme ve değerlendirme yönetmeliği, Türkçe eğitimi, öğretmen görüşleri
Ölçme ve değerlendirme Ölçme ve değerlendirme yönetmeliği Türkçe eğitimi Öğretmen görüşleri
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.
Çalışma herhangi bir kurum tarafından desteklenmemektedir.
The aim of the research is to determine how the innovations made by the Ministry of National Education in the measurement and evaluation regulation are reflected in Turkish education and to develop solutions to the problems encountered, if any. In this direction, the opinions of 32 Turkish teachers were taken in the research designed according to the case study, which is one of the qualitative research methods. The content analysis method was used on the data obtained in the research. While the answers given by the participants to the open-ended survey questions were analyzed, coding was made on those that showed similarities in terms of meaning and then themes were created from these codes.
In the research, based on the innovations made by the Ministry of National Education, common exams, scenario selections in written exams, the fact that the exams consist of open-ended questions, the separate implementation and evaluation of the exams in practice and written form, the functionality of the exam analyses, the effect of the Turkish course success grade in passing the grade and the general evaluations and opinions of Turkish teachers regarding these changes were taken. Among the suggestions developed are that more time should be allocated to activities and evaluations that will develop the written expression skills of students in the processing of Turkish lessons.
Keywords: Measurement and evaluation, measurement and evaluation regulation, Turkish education, teacher opinions
Measurement and evaluation measurement and evaluation regulation Turkish education teacher opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer), Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research