ÖZ
Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim Türkçe öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ve bu yeterliliklerin çeşitli değişkenlerle olan ilişkisinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırma nicel desen yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim- öğretim yılları içerisinde MEB’de görev yapmakta olan 240 ortaöğretim Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada toplanan veriler Direkci, Şimşek ve Ayvallı’nın (2020) geliştirdikleri likert tipindeki “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği” kullanarak toplanmıştır. Araştırmada SPSS 26 istatiksel analiz programı kullanılmıştır. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ölçeği ile alt boyutlarından aldıkları puanların cinsiyet, yaş, kıdem ve sertifikalı eğitim alma durumlarına göre anlamlı bir fark bulunmazken; bilgisayar kullanma yeterlik algıları ve mezuniyet derecelerine göre anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında araştırma sonuçlarında, lisansüstü mezunu olan öğretmenlerin lisans mezunu öğretmenlerden ve bilgisayar kullanma konusunda kendini yeterli gören öğretmenlerden yetersiz bulan öğretmenlere göre TPAB seviyeleri daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Türkçe eğitimi, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Türkçe öğretmeni
TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ TÜRKÇE EĞİTİMİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ
The aim of this study is to determine the technological pedagogical content knowledge competencies of secondary school Turkish teachers and the level of relationship between these competencies and various variables. The descriptive scanning model, one of the quantitative design methods, was used in the research. The study group of the research consists of 240 secondary school Turkish teachers working in the Ministry of National Education in the 2021-2022 academic years. The data collected in the research were collected using the Likert-type "Technological Pedagogical Content Knowledge Scale" developed by Direkci, Şimşek, and Ayvallı (2020). SPSS 26 statistical analysis program was used in the research. While no significant difference was found in the scores they received from the Technological Pedagogical Content Knowledge scale and its sub-dimensions according to gender, age, seniority, and certified education status; significant results were obtained according to computer use competency perceptions and graduation degrees. In light of the data obtained, it was determined that the TPACK levels of teachers with postgraduate degrees were higher than those with undergraduate degrees and of teachers who considered themselves competent in using computers than those who considered themselves incompetent.
technological pedagogical content knowledge Turkish education Turkish teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research