Yükseköğretim derslerinin İngilizce olarak öğretilmesine yönelik artan küresel ilgi, İngilizcenin Öğretim Dili (EMI) olarak kullanımı üzerine akademik odaklanmanın da artmasına yol açmıştır. Bu çalışma, Cezayir'deki üniversite öğretim üyelerinin EMI'ye geçiş konusundaki tutumlarını nitel bir yaklaşımla incelemektedir. Cezayir üniversitelerinde görev yapan 1.080 öğretim üyesini kapsayan daha geniş bir araştırmanın parçası olarak, bu analiz açık uçlu anket yanıtları veren 100 katılımcıya odaklanmaktadır. Tematik analiz sonucunda beş ana tema belirlenmiştir: EMI'ye yönelik direnç ve karşılaşılan zorluklar, EMI'ye kademeli geçişe verilen destek, kapasite geliştirme ve mesleki gelişim ihtiyacı, EMI’nin araştırma ve uluslararası rekabet açısından sağladığı faydalar ve EMI’ye yönelik alan bazlı bakış açıları. Bulgular, EMI'nin yükseköğretim kurumlarında etkili bir şekilde uygulanmasını desteklemek ve kolaylaştırmak amacıyla eğitim politikacılarına, araştırmacılara ve uygulayıcılara kanıta dayalı öneriler sunmaktadır. Sonuç olarak, hem öğretim hem de öğrenim süreçlerinin geliştirilmesine katkıda bulunulması hedeflenmektedir.
eği̇ti̇m di̇li̇ olarak i̇ngi̇li̇zce yükseköğreti̇m öğretim görevlileri tutumlar
The growing global interest in teaching higher education courses in English has led to an increasing academic focus on English as a Medium of Instruction (EMI). This study explores Algerian university lecturers’ attitudes regarding the transition to EMI using a qualitative approach. As part of a larger study that surveyed 1,080 lecturers across Algerian universities, this analysis focuses on 100 respondents who provided open-ended survey responses. Thematic analysis identified five key themes: resistance and challenges to EMI, support for a gradual transition to EMI, the need for capacity building and professional development, the benefits of EMI for research and international competitiveness, and field-specific perspectives on EMI. The findings offer evidence-based recommendations for educational policymakers, researchers, and practitioners to support and facilitate the effective integration of EMI in higher education institutions, ultimately enhancing both teaching and learning outcomes.
English medium instruction higher education lecturers attitudes
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research