Çalışma, Türkiye’de enerji sektöründeki çağrı merkezlerinin tüketici bilinçlendirme süreçlerine olan etkisini incelemektedir. Çağrı merkezlerinin enerji tüketimi ve sürdürülebilirlik konusunda tüketicilere sağladığı bilgilendirme, eğitim ve destek hizmetlerinin kapsam ve etkinliğini belirlemektedir. Enerji sektörünün hem fosil yakıtlar hem de yenilenebilir enerji kaynakları açısından tüketici bilincini ve memnuniyetini artırma potansiyeline odaklanan bu çalışma, kamu ve özel sektör iş birliği ile gerçekleştirilen çağrı merkezi faaliyetlerinin enerji tüketicisi davranışları üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerini ortaya koymaktadır. Türkiye’deki enerji sektöründe çağrı merkezleri bilgi sağlama, sorun çözme ve tüketici eğitimi yoluyla enerji politikaları ve tüketici hakları konusunda önemli bir bilinçlendirme aracı olarak işlev görmektedir. Bu faaliyetler, tüketici kararlarını daha sürdürülebilir ve bilinçli yönlere çevirerek enerji kullanımı ve politikalarının daha iyi anlaşılmasını ve uygulanmasını sağlamaktadır. Türkiye’de de çağrı merkezlerinin tüketici bilinçlendirme üzerinde etkin bir rol oynayacağı görülmektedir Enerji sektöründe çağrı merkezlerinin bu rolü, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynaklarının benimsenmesini teşvik ederek sektörün genel performansını yükseltmekte ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşılmasına katkıda bulunmaktadır.
-
-
-
-
The study examines the impact of call centers in the energy sector in Turkey on consumer awareness processes. It determines the scope and effectiveness of the information, education and support services provided to consumers by call centers on energy consumption and sustainability. Focusing on the potential of the energy sector to increase energy-consumer awareness and satisfaction in terms of both fossil fuels and renewable energy sources, this study reveals the direct and indirect effects of call center activities carried out in cooperation with the public and private sectors on consumer behavior. In the energy sector in Turkey, call centers serve as an important awareness-raising tool on energy policies and consumer rights through information provision, problem solving and consumer education. These activities transform consumer decisions into more sustainable and conscious directions, ensuring a better understanding and implementation of energy use and policies. It is seen that call centers will also play an active role in consumer awareness in Turkey. This role of call centers in the energy sector increases the overall performance of the sector by encouraging the adoption of energy efficiency and renewable energy sources and contributes to the achievement of sustainable development goals.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finansal Kurumlar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 2 |