Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemi Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim ve Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Görüşleri

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 1, 549 - 559, 30.06.2025

Öz

Covid-19 salgını, yüz yüze eğitim yerine uzaktan eğitime geçişi gerekli kılmıştır. Sosyal bilgiler dersi de bu değişimden etkilenen dersler arasındadır. Bu araştırmanın amacı, Covid-19 pandemi döneminde ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırma, 2021-2022 bahar yarıyılında Kastamonu il merkezindeki ortaokullarda öğrenimlerini sürdüren8. sınıf düzeyinde 22 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Bu veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin uzaktan eğitim sürecine uyum sağlamakta zorlandıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, A. (2020). The effect of gamification on university student's academic success and motivation in distance language learning. [Master's thesis, İnönü Üniversitesi].
  • Akça, M. (2020). Social sciences teachers’ views about distance education during the covid-19 pandemic process. Social Scientific Centered Issue, 2(2), 81-88.
  • Akça, M. (2022). A Study on the motivation of social study teachers against the course during the Covid-19 pandemic: The case of Kastamonu. [Master's thesis. Kastamonu Üniversitesi].
  • Akgül, G. & Oran, M. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Aldemir, B. (2020). Lecturers and students opinions about the applicability of violin training in distance education (Example of Gazi Universty). [Master's thesis. Gazi Üniversitesi].
  • Aras, E. (2019). Analysing ideas at distance education of the students who study education of sport and work for academic staff at the sport education institutions. [Master's thesis, Fırat Üniversitesi].
  • Aydemir, A. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ile öğrenci-veli iletişimi: Sosyal bilgiler öğretmenlerinin deneyimleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 813-827.
  • Balaman, F. (2015). The effect of web based distance education upon academic success of vocational school students in the Class of Internet Programming 2 Course. [Doctoral thesis, Dicle Üniversitesi].
  • Begimbetova, K. (2015). Satisfactory level of teachers and students in distance learning. [Master's Thesis, Gazi Üniversitesi].
  • Baki, G. (2016). The examination of the impact of institutional support for an online master program without thesis: Karadeniz Technical University Sample. [Master's thesis, Karadeniz Teknik Üniversitesi].
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109- 129.
  • Bozkurt, E. P. (2019). The effect of video methods used in distance education on mathematics achievement of associate students. [Master's Thesis, Düzce Üniversitesi].
  • Bulutlu, Ö. (2018). Examination of intention to use synchronous virtual classroom environments of university students in distance education programs. [Master's Thesis, Hacettepe Üniversitesi].
  • Ceylan, M. & Çoban, A. (2021). 4.sınıf sosyal bilgiler programı öğrenme alanlarında yer alan coğrafya konularının öğretilmesinde karşılaşılan sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 104-113.
  • Chaney, B. H., Eddy, J. M., Dorman, S. M., Glessner, L., Green, B. L. & Lara-Alecio, R. (2007). Development of an instrument to assess student opinions of the quality of distance education courses. The American Journal of Distance Education, 21(3), 145-164.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. Londra: Roudledge Falmer.
  • Coolican, H. (2009). Research Methods and Statistics Psychology. Londra: Hodder Education.
  • Creswell, J. W. (2014). Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Selçuk Beşir Demir (Trans). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çengel, M. (2014). A study on the factors affecting student's satisfactions with and successes in the distance education: The case of Sakarya University. [Doctoral thesis, Sakarya Üniversitesi].
  • Demirci, M. (2018). The effect of academic support services based on learning style in distance education on pedagogical formation students' achievement. [Master's thesis, Sakarya Üniversitesi].
  • Demirtaş, B. (2020). The effect of ICT course given by distance education method on the preservice teachers' ICT competencies and technological pedagogical content knowledge. [Master's thesis, Manisa Celal Bayar Üniversitesi].
  • Deveci, M. (2019). Use of new communication technologies in distance education a case study of higher education institutions in Turkey. [Doctoral thesis, Marmara Üniversitesi].
  • Doğan, S. & Temir, V. (2022). Matematik dersleri uzaktan eğitim sürecinden nasıl etkilendi? Bir durum çalışması. Eğitimde Güncel Araştırmalar Dergisi, 11(2), 162-189.
  • Dünya Sağlık Örgütü [DSÖ] (2020). Who Director-General's Opening Remarks at the Media Briefing on Covid-19. (21.09.2023), Retrieved from https://www.who.int/dg/speeches/detail/whodirector-general-sopening-remarks-at-the-media-briefing-on-COVID-19---11- march-2020.
  • Elçi, İ. & Tünkler, V. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Covid-19 döneminde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitim sürecine ilişki deneyimleri ve yeni normale dair öngörüleri. Yaşadıkça Eğitim, 36(2), 307-324.  https://doi.org/10.33308/26674874.2022362385
  • Erbaş, Ç. (2020). Korona Sürecinin Eğitim Modeli: Acil Uzaktan Öğretim. (21.09.2023), Retrieved from https://egitimheryerde.net/korona-surecinin-egitim-modeli-acil-uzaktanogretim/
  • Erfidan, A. (2019). Perspectives of Lecturers and Undergraduate Students on University Distance Education Courses: The Case of Balıkesir University. [Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi].
  • Gümüş, S. (2007). Attitudes and views of online cooperative learning teams toward learning by problem solving. [Master's thesis, Anadolu Üniversitesi].
  • Gürkan, F. (2017). Examining of the attitudes of students who are in open and distance education towards mobile learning. [Master's thesis, Marmara Üniversitesi].
  • Karabudak, M. (2020). Opinions of 1st grade teachers on distance education adaptation process during the covid 19 pandemic period. Social Scientific Centered Issues, 2(2), 72-80.
  • Kaya, F. (2020). Student's opinions on the delivery of Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution in higher education (Example of Kastamonu University). [Master's thesis, Kastamonu Üniversitesi].
  • Kılıç, A. & Beldağ, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma. Sosyal Bilimler ve Değerler Eğitimi Dergisi, 2(1), 1-23.  https://doi.org/10.29329/jsve.2021.410.1
  • Koloğlu, T. F. (2016). The viewpoints and readiness of academicians to the distance education: The case of Ordu University. [Master's thesis, Afyon Kocatepe Üniversitesi].
  • Korkut, Ş. & Memişoğlu, H. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğrencilerin görüşlerine göre uzaktan eğitim süreci. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(7), 1639-1682. 10.47994/usbad.928916
  • Malkamak, G. R. & Ünsal, H. (2024). Covid-19 pandemisi sürecinde ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 10(2), 121-153. https://doi.org/10.51948/auad.1473809
  • Mercan, A. (2018). Opinions and readiness of university students about distance education: Afyon Kocatepe University Faculty of Science and Literature. [Master's thesis, Afyon Kocatepe Üniversitesi].
  • Ministry of National Education [MoNE], (2020). (06.06.2023), Retrieved from https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-31-mayisa-kadar-devam-edecek/haber/20803/tr
  • Özcan, S. (2019). An examination of the online education Engagements of the Distance Education Institutions' Faculty. [Doctoral thesis, Gazi Üniversitesi].
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir (Translation Editör). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlińska, M. & Osial, M. (2021). A worldwide journey through distance education—from the post office to virtual, augmented and mixed realities, and education during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 11(3), 118-130.
  • Ramos-Morcillo, A. J., Leal-Costa, C., Moral-García, J. E. & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to elearning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International journal of environmental research and public health, 17(15), 5519-5528. DOI: 10.3390/ijerph17155519
  • Sığın, S. (2020). What do teachers and learners think about distance education of the course of Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution: A single case study. [Master's thesis, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi].
  • Sinecen, F. (2019). Examination of Turkish Language course through distance education in terms of various variables. [Master's thesis, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi].
  • Turan, S. & Karasu Avcı, E. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevrimiçi eğitim faaliyetlerine yönelik görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 14(27), 624-643. https://doi.org/10.38155/ksbd.1126398
  • Uyar, E. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 15-32.
  • Üstün, A. G. (2020). Examining the Process of Conducting Campus-Based Online courses based on the application experiences of distance education centers. [Doctoral thesis, Atatürk Üniversitesi].
  • Valenta, A., Therriault, D., Dieter, M. & Mrtek, R. (2001). Identifying student attitudes and learning styles in distance education. Journal of asynchronous learning networks, 5(2), 111-127.
  • Yavuz, R. (2016). The relationship between the attitudes of first year students of the faculty of education towards distance education and their attitudes towards English Language courses. [Master's thesis, Abant İzzet Baysal Üniversitesi].
  • Yeşilfidan, S. (2019). Web tabanlı uzaktan eğitimde ders vermekte olan öğretim elemanlarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Alternatif bir çözüm olarak e-mentorluk. [Master's thesis, Marmara Üniversitesi].
  • Yeşilyurt, H. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 7(2), 378-399. https://doi.org/10.47615/issej.1030117
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Opinions of Secondary School Students on Distance Education and Social Studies Course During the Covid-19 Pandemic

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 1, 549 - 559, 30.06.2025

Öz

The Covid-19 pandemic has necessitated the transition from face-to-face education to distance education. Social studies is among the courses affected by this change. The aim of this research is to examine the opinions of secondary school students regarding distance education and social studies course during the Covid-19 pandemic period. Phenomenology, a qualitative research method, was used in the research. The research was conducted with 22 students studying at the 8th grade level in secondary schools in the city center of Kastamonu in the spring semester of the 2021-2022 academic year and who agreed to participate in the research. The data was obtained with a semi-structured interview form. These data were analyzed using content analysis. As a result of the research, it was determined that the students had difficulty adapting to the distance education process.

Etik Beyan

Bu çalışma, birinci yazarın yüksek lisans tezinin bir bölümünden üretilmiştir.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, A. (2020). The effect of gamification on university student's academic success and motivation in distance language learning. [Master's thesis, İnönü Üniversitesi].
  • Akça, M. (2020). Social sciences teachers’ views about distance education during the covid-19 pandemic process. Social Scientific Centered Issue, 2(2), 81-88.
  • Akça, M. (2022). A Study on the motivation of social study teachers against the course during the Covid-19 pandemic: The case of Kastamonu. [Master's thesis. Kastamonu Üniversitesi].
  • Akgül, G. & Oran, M. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Aldemir, B. (2020). Lecturers and students opinions about the applicability of violin training in distance education (Example of Gazi Universty). [Master's thesis. Gazi Üniversitesi].
  • Aras, E. (2019). Analysing ideas at distance education of the students who study education of sport and work for academic staff at the sport education institutions. [Master's thesis, Fırat Üniversitesi].
  • Aydemir, A. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ile öğrenci-veli iletişimi: Sosyal bilgiler öğretmenlerinin deneyimleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 813-827.
  • Balaman, F. (2015). The effect of web based distance education upon academic success of vocational school students in the Class of Internet Programming 2 Course. [Doctoral thesis, Dicle Üniversitesi].
  • Begimbetova, K. (2015). Satisfactory level of teachers and students in distance learning. [Master's Thesis, Gazi Üniversitesi].
  • Baki, G. (2016). The examination of the impact of institutional support for an online master program without thesis: Karadeniz Technical University Sample. [Master's thesis, Karadeniz Teknik Üniversitesi].
  • Bakioğlu, B. & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109- 129.
  • Bozkurt, E. P. (2019). The effect of video methods used in distance education on mathematics achievement of associate students. [Master's Thesis, Düzce Üniversitesi].
  • Bulutlu, Ö. (2018). Examination of intention to use synchronous virtual classroom environments of university students in distance education programs. [Master's Thesis, Hacettepe Üniversitesi].
  • Ceylan, M. & Çoban, A. (2021). 4.sınıf sosyal bilgiler programı öğrenme alanlarında yer alan coğrafya konularının öğretilmesinde karşılaşılan sorunlar hakkında öğretmen görüşleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 104-113.
  • Chaney, B. H., Eddy, J. M., Dorman, S. M., Glessner, L., Green, B. L. & Lara-Alecio, R. (2007). Development of an instrument to assess student opinions of the quality of distance education courses. The American Journal of Distance Education, 21(3), 145-164.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. Londra: Roudledge Falmer.
  • Coolican, H. (2009). Research Methods and Statistics Psychology. Londra: Hodder Education.
  • Creswell, J. W. (2014). Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Selçuk Beşir Demir (Trans). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çengel, M. (2014). A study on the factors affecting student's satisfactions with and successes in the distance education: The case of Sakarya University. [Doctoral thesis, Sakarya Üniversitesi].
  • Demirci, M. (2018). The effect of academic support services based on learning style in distance education on pedagogical formation students' achievement. [Master's thesis, Sakarya Üniversitesi].
  • Demirtaş, B. (2020). The effect of ICT course given by distance education method on the preservice teachers' ICT competencies and technological pedagogical content knowledge. [Master's thesis, Manisa Celal Bayar Üniversitesi].
  • Deveci, M. (2019). Use of new communication technologies in distance education a case study of higher education institutions in Turkey. [Doctoral thesis, Marmara Üniversitesi].
  • Doğan, S. & Temir, V. (2022). Matematik dersleri uzaktan eğitim sürecinden nasıl etkilendi? Bir durum çalışması. Eğitimde Güncel Araştırmalar Dergisi, 11(2), 162-189.
  • Dünya Sağlık Örgütü [DSÖ] (2020). Who Director-General's Opening Remarks at the Media Briefing on Covid-19. (21.09.2023), Retrieved from https://www.who.int/dg/speeches/detail/whodirector-general-sopening-remarks-at-the-media-briefing-on-COVID-19---11- march-2020.
  • Elçi, İ. & Tünkler, V. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Covid-19 döneminde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitim sürecine ilişki deneyimleri ve yeni normale dair öngörüleri. Yaşadıkça Eğitim, 36(2), 307-324.  https://doi.org/10.33308/26674874.2022362385
  • Erbaş, Ç. (2020). Korona Sürecinin Eğitim Modeli: Acil Uzaktan Öğretim. (21.09.2023), Retrieved from https://egitimheryerde.net/korona-surecinin-egitim-modeli-acil-uzaktanogretim/
  • Erfidan, A. (2019). Perspectives of Lecturers and Undergraduate Students on University Distance Education Courses: The Case of Balıkesir University. [Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi].
  • Gümüş, S. (2007). Attitudes and views of online cooperative learning teams toward learning by problem solving. [Master's thesis, Anadolu Üniversitesi].
  • Gürkan, F. (2017). Examining of the attitudes of students who are in open and distance education towards mobile learning. [Master's thesis, Marmara Üniversitesi].
  • Karabudak, M. (2020). Opinions of 1st grade teachers on distance education adaptation process during the covid 19 pandemic period. Social Scientific Centered Issues, 2(2), 72-80.
  • Kaya, F. (2020). Student's opinions on the delivery of Ataturk's Principles and History of Turkish Revolution in higher education (Example of Kastamonu University). [Master's thesis, Kastamonu Üniversitesi].
  • Kılıç, A. & Beldağ, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma. Sosyal Bilimler ve Değerler Eğitimi Dergisi, 2(1), 1-23.  https://doi.org/10.29329/jsve.2021.410.1
  • Koloğlu, T. F. (2016). The viewpoints and readiness of academicians to the distance education: The case of Ordu University. [Master's thesis, Afyon Kocatepe Üniversitesi].
  • Korkut, Ş. & Memişoğlu, H. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenleri ve öğrencilerin görüşlerine göre uzaktan eğitim süreci. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 3(7), 1639-1682. 10.47994/usbad.928916
  • Malkamak, G. R. & Ünsal, H. (2024). Covid-19 pandemisi sürecinde ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 10(2), 121-153. https://doi.org/10.51948/auad.1473809
  • Mercan, A. (2018). Opinions and readiness of university students about distance education: Afyon Kocatepe University Faculty of Science and Literature. [Master's thesis, Afyon Kocatepe Üniversitesi].
  • Ministry of National Education [MoNE], (2020). (06.06.2023), Retrieved from https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-31-mayisa-kadar-devam-edecek/haber/20803/tr
  • Özcan, S. (2019). An examination of the online education Engagements of the Distance Education Institutions' Faculty. [Doctoral thesis, Gazi Üniversitesi].
  • Özdoğan, A. Ç. & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir (Translation Editör). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlińska, M. & Osial, M. (2021). A worldwide journey through distance education—from the post office to virtual, augmented and mixed realities, and education during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 11(3), 118-130.
  • Ramos-Morcillo, A. J., Leal-Costa, C., Moral-García, J. E. & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to elearning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International journal of environmental research and public health, 17(15), 5519-5528. DOI: 10.3390/ijerph17155519
  • Sığın, S. (2020). What do teachers and learners think about distance education of the course of Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution: A single case study. [Master's thesis, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi].
  • Sinecen, F. (2019). Examination of Turkish Language course through distance education in terms of various variables. [Master's thesis, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi].
  • Turan, S. & Karasu Avcı, E. (2022). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının çevrimiçi eğitim faaliyetlerine yönelik görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 14(27), 624-643. https://doi.org/10.38155/ksbd.1126398
  • Uyar, E. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 15-32.
  • Üstün, A. G. (2020). Examining the Process of Conducting Campus-Based Online courses based on the application experiences of distance education centers. [Doctoral thesis, Atatürk Üniversitesi].
  • Valenta, A., Therriault, D., Dieter, M. & Mrtek, R. (2001). Identifying student attitudes and learning styles in distance education. Journal of asynchronous learning networks, 5(2), 111-127.
  • Yavuz, R. (2016). The relationship between the attitudes of first year students of the faculty of education towards distance education and their attitudes towards English Language courses. [Master's thesis, Abant İzzet Baysal Üniversitesi].
  • Yeşilfidan, S. (2019). Web tabanlı uzaktan eğitimde ders vermekte olan öğretim elemanlarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Alternatif bir çözüm olarak e-mentorluk. [Master's thesis, Marmara Üniversitesi].
  • Yeşilyurt, H. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi uzaktan eğitim sürecine yönelik görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 7(2), 378-399. https://doi.org/10.47615/issej.1030117
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Politika ve Yönetim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Gökhan Karabudak 0000-0002-0195-504X

Emine Karasu Avcı 0000-0002-3135-2557

Erken Görünüm Tarihi 11 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 6 Şubat 2025
Kabul Tarihi 26 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karabudak, M. G., & Karasu Avcı, E. (2025). Opinions of Secondary School Students on Distance Education and Social Studies Course During the Covid-19 Pandemic. JOEEP: Journal of Emerging Economies and Policy, 10(1), 549-559.

The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.

JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.