Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Halkla İlişkilerde Blog Kullanımı: Uluslararası STK'ların Blog İçeriklerinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 18 Sayı: 1, 352 - 382, 15.04.2025
https://doi.org/10.18094/josc.1586332

Öz

Uluslararası sivil toplum kuruluşları, halkla ilişkiler stratejilerini toplumsal farkındalık yaratmak ve değişim sağlamak için kullanmakta olup dijital iletişim araçlarına yönelik yatırımlarını her geçen gün artırmaktadır. Bu dijital araçlar arasında, kurumsal bloglar özellikle öne çıkmaktadır; bloglar, STK'ların kamuoyu oluşturma, savunuculuk yapma, etkileşim sağlama ve şeffaflık sunma gibi halkla ilişkiler hedeflerine ulaşmasında kritik bir rol oynamaktadır. Bununla birlikte, kurumsal blogların uluslararası STK’ların halkla ilişkiler stratejilerine katkısı sınırlı sayıda çalışmada ele alınmış ve bu alanda daha fazla araştırma ihtiyacı doğmuştur. Bu çalışma, uluslararası STK'ların dijital halkla ilişkiler stratejilerinde kurumsal blog kullanımını içerik analizi tekniği ile inceleyerek literatüre özgün bir katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışmada, Sivil Toplum Geliştirme Merkezi'nin “Sivil Ağlar Platformlar Veri Tabanı” 2024 yılı verileri kullanılarak, uluslararası düzeyde faaliyet gösteren 103 STK belirlenmiş ve bunlardan blogları aktif olarak kullanan 17 STK örnekleme dâhil edilmiştir. İçerik analizi kapsamında, bu STK bloglarının içerikleri incelenmiştir. Bulgular, kurumsal blogların etkin kullanımı, etkileşimi ve şeffaflığı sağlama ve güven inşa etme gibi işlevlerinin yanı sıra STK'ların halkla ilişkiler hedeflerine hizmet etme potansiyelini gözler önüne sermektedir. Araştırmanın sonuçları, kurumsal blogların etkin kullanımının, STK'ların dijital halkla ilişkiler uygulamalarına önemli katkılar sunduğunu göstermekte ve literatürdeki boşluğu dolduracak bir bakış açısı sunmaktadır.

Kaynakça

  • Akın, F. ve Erdem, T. (2004). Sivil toplum kuruluşları üzerine bir araştırma: Konya örneği. Amsterdam: Türkevi – Akça Konak.
  • Alikılıç, Ö. ve Onat, F. (2007). Bir halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 2(8), 899-927. https://doi.org/10.19168/jyu.06161
  • Aronson, M., Spetner, D. ve Ames, C. (2010). The public relations writer’s handbook: The digital age. Jossey-Bass.
  • Atria. Institute for gender equality. https://institute-genderequality.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Boztepe, H. (2013). Halkla ilişkilerin kurum ile hedef kitle arasında ilişki oluşturma amacı ve kurumsal web sayfalarının diyalojik halkla ilişkiler aracı olarak kullanımı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (20), 86-104.
  • Burgaz, A. (2014). Halkla ilişkilerde sosyal medya kullanımı ve sosyal medyada pazarlama [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Child rights connect. https://www.cenn.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Children helpline international. https://childhelplineinternational.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Climate action network (CAN). https://climatenetwork.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Coalition against trafficking in women (CATW). https://catwinternational.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Çağlayan, S. (2021). Yapay zekanın halkla ilişkilerin geleceğine etkisi: Türkiye’de halkla ilişkiler profesyonelleri ekseninde bir alan araştırması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(2), 783–816.
  • Dalkıran, İ. (2016). Bir iletişim aracı olan sosyal medyanın halkla ilişkiler ekseninde Türk markaları tarafından kullanımı: Ülker ve eti üzerinden bir inceleme. İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(2), 1-24.
  • Demircan, S. ve Güder, N. (2006). Stk’lar için iletişim ve kampanya hazırlama rehberi. https://www.stgm.org.tr/yayinlar/sivil-toplum-orgutleri-icin-kampanya-hazirlama-rehberi-dunyadan-turkiyeden-iyi-kampanya (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2025).
  • Doğaner, M. C. ve Armağan, E. (2018). Seyahat bloglarının destinasyon seçimine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30), 45–58. https://doi.org/10.5505/pausbed.2018.65902
  • Du Plessis, C. (2005). A theoretical framework of corporate online communication: A marketing public relations (MPR) perspective [Unpublished doctoral dissertation]. The University of North Africa.
  • European civic forum (ECF). https://civic-forum.eu/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • European network against racism. https://www.enar-eu.org (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Fieseler, C., Fleck, M. ve Meckel, M. (2009). Corporate social responsibility in the blogosphere. Journal of Business Ethics, 91(4), 599–614. https://doi.org/10.1007/s10551-009-0135-8
  • Greennet. https://www.greennet.org.uk/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Grunig, J. E. (2009). Paradigms of global public relations in an age of digitalisation. PRism, 6(2), 1-19.
  • Güçdemir, Y., (2010). İnternet iletişiminin yeni mecrası kurumsal bloglar: Türkiye’nin en büyük 100 şirketine yönelik bir durum saptaması. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 1(1), 55-61.
  • Güder, N. (2004). Sivil toplumcunun el kitabı. https://www.stgm.org.tr/yayinlar/sivil-toplumcunun-el-kitabi (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2025).
  • Hallahan, K. (2004). Protecting an organization’s digital public relations assets. Public Relations Review, 30(3), 255–268. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2004.04.001
  • Hampton, K. N. (2001). Persistent and pervasive community: New communication technologies and the future of community. American Behavioral Scientist, 45(3), 12–25.
  • Handley, A. (2014). Everybody writes: Your go-to guide to creating ridiculously good content. John Wiley & Sons.
  • Hon, L. C. ve Grunig, J. E. (1999). Guidelines for measuring relationships in public relations. Institute for Public Relations.
  • Inclusion international. https://inclusion-international.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • International disability and development consortium (IDDC). https://www.iddcconsortium.net/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • International federation for spina bifida and hydrocephalus (IF). https://inclusion-international.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • International federation of journalists (IFJ). https://www.ifj.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • International youth foundation (IYF). https://iyfglobal.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • İspir, B. (2013). Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi. İçinde M. C. Öztürk (Ed.), Dijital iletişim ve yeni medya (s. 1-25). Anadolu Üniversitesi.
  • Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. New York University.
  • Kanılmaz, A. (2017). Sivil toplum örgütleri ve halkla ilişkiler çalışmaları (TEGV örneği). İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(4), 127-147. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.127-147
  • Karsak, B., Yılmaz Altuntaş, E. ve Sancar Demren, G. A. (2018). Stratejik iletişim yönetiminde dijital kanalların önemi: Halkla ilişkiler uygulayıcılarının dijital kanal kullanımlarına yönelik niteliksel bir araştırma. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 1(1), 6-17. https://doi.org/10.51534/uprar.2018.002
  • Kelleher, T. ve Miller, B. M. (2006). Organizational blogs and the human voice: Relational strategies and relational outcomes. Journal of Computer-Mediated Communication, 11(2), 395–414. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2006.00019.x
  • Kent, M. L. (2008). The public relations value of blogs: An exploratory study. Public Relations Review, 34(2), 177-180. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2008.03.021
  • Kılıç, P. (2012). Türkiye’de eğitim alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler uygulamaları [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Kocabaş, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (2000). Reklam ve halkla ilişkilerde hedef kitle. İletişim.
  • Lomborg, S. (2009). Navigating the blogosphere: Toward a genre-based typology of weblogs. First Monday: Peer Reviewed Journal of the Internet, 14(5). https://doi.org/10.5210/fm.v14i5.2329
  • Mavnacıoğlu, K. (2011). Kurumsal iletişimde sosyal medya yönetimi kurumsal blog odaklı bir inceleme. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Matthews, L. (2010). Social media and the evolution of corporate communications. Journal of New Media Studies, 3(2), 15–18.
  • Mazurek, G. (2008). Corporate blogs: Innovative communication tool or another internet hype? Empirical research study. İçinde Proceedings of the international multiconference on computer science and ınformation technology (s. 403–406). IEEE. https://doi.org/10.1109/IMCSIT.2008.4747273
  • Navarro Ruiz, C. ve Humanes M. L. (2012). Corporate blogging in Spanish companies. Design and application of a quality index (ICB), Comunicación y Sociedad, 25(2), 117-144.
  • Oidel. https://oidel.wordpress.com/ (Erişim Tarihi: 20.10.2024).
  • Okay, A. (2016). How do non-governmental organizations in Turkey make use of public relations in shaping the public sphere? Example: The field of education. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (33), 121-139. https://doi.org/10.17064/iüifhd.00595
  • Olgun, K. (2019). Sivil toplum kuruluşlarında gerçekleştirilen kampanyaların halkla ilişkiler bağlamında analizi: HAYTAP hayvan hakları federasyonu örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Giresun Üniversitesi.
  • Onat, F. (2010). Bir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sosyal medya kullanımı: Sivil toplum örgütleri üzerine bir inceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (31), 103-122.
  • Özdemir, B. P. ve Aktaş, M. (2010). Türkiye’deki sivil toplum kuruluşları web sitelerinin diyalojik iletişim kapasiteleri üzerine bir inceleme. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 3-36. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000018
  • Özel, A. P. ve Yılmaz Sert, N. (2014). Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: Türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma. Global Media Journal, 5(9), 303-321.
  • Petrovici, M. A. (2014). E-public relations: Impact and efficiency. A case study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, (141), 79–84. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.015
  • Seyfi, M., & Uzunçarşılı Soydaş, A. (2016). Sivil toplum kuruluşlarında hikayeleştirme. Marmara İletişim Dergisi, (22), 163-182.
  • Sosyal platform. https://www.socialplatform.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Stgm. Ağlar platformlar veri tabanı. https://www.stgm.org.tr/sivil-aglar-platformlar-veri-tabani (Erişim Tarihi: 10 Ekim 2024).
  • Sülüş, T. (2009). Sivil toplum örgütlerinde halkla ilişkiler [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Namık Kemal Üniversitesi.
  • Sweetzer, K. D., Porter, L. V., Chung, D. S. ve Kim, E. (2008). Credibility and the use of blogs among professionals in the communication industry. Journalism & Mass Communication Quarterly, 85(1), 169–185. https://doi.org/10.1177/107769900808500110
  • Şentürk, M. (2005). Stk’larda halkla ilişkiler uygulamaları. Sivil Toplum, 3(9), 99-114.
  • Tosun, G. (2001). Türkiye’de devlet sivil toplum ilişkisi bağlamında demokrasinin pekişmesinin önündeki engellere ilişkin kuramsal ve pratik bir yaklaşım. Ege Akademik Bakış Dergisi, 1(1). 224-243.
  • Women for water partnership (WfWP). https://womenforwater.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • World organisation against torture (OMCT). https://www.omct.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Xifra, J. ve Huertas, A. (2008). Blogging PR: An exploratory analysis of public relations weblogs. Public Relations Review, 34(3), 269–275. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2008.03.021
  • Yamamoto, T, G. ve Şekeroğlu, K. Ö. (2014). Sosyal medya ve blog. Kriter.

The Use of Blogs in Public Relations: An Examination of Blog Content from International NGOs

Yıl 2025, Cilt: 18 Sayı: 1, 352 - 382, 15.04.2025
https://doi.org/10.18094/josc.1586332

Öz

International non-governmental organizations use public relations strategies to raise social awareness and achieve change and are increasing its investments in digital communication tools from day to day. Among these digital tools, corporate blogs stand out in particular, which significantly contribute to NGOs' public relations efforts, enabling them to shape public opinion, advance their advocacy agendas, foster meaningful engagement, and uphold transparency standards. In addition, the contribution of corporate blogs to the public relations strategies of international NGOs has been addressed in a limited number of studies, and therefore, there is a need for more research on this subject. This study aims to make a unique contribution to the literature by investigating the utilization of corporate blogs within the digital public relations strategies of international NGOs through content analysis. A sample of 17 international non-governmental organizations (NGOs) that actively employ blogs was selected from a pool of 103 NGOs identified in the 2024 Civil Society Development Center's 'Civil Networks Platforms Database. A content analysis was undertaken to investigate the functions and public relations utility of these NGO blogs. The findings indicate that corporate blogs can effectively facilitate interaction, transparency, and trust-building, thereby supporting international NGOs' public relations goals. The results of this study underscore the considerable impact of effectively utilizing corporate blogs on the digital public relations practices of non-governmental organizations, thereby addressing a notable gap in the existing body of literature.

Kaynakça

  • Akın, F. ve Erdem, T. (2004). Sivil toplum kuruluşları üzerine bir araştırma: Konya örneği. Amsterdam: Türkevi – Akça Konak.
  • Alikılıç, Ö. ve Onat, F. (2007). Bir halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 2(8), 899-927. https://doi.org/10.19168/jyu.06161
  • Aronson, M., Spetner, D. ve Ames, C. (2010). The public relations writer’s handbook: The digital age. Jossey-Bass.
  • Atria. Institute for gender equality. https://institute-genderequality.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Boztepe, H. (2013). Halkla ilişkilerin kurum ile hedef kitle arasında ilişki oluşturma amacı ve kurumsal web sayfalarının diyalojik halkla ilişkiler aracı olarak kullanımı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (20), 86-104.
  • Burgaz, A. (2014). Halkla ilişkilerde sosyal medya kullanımı ve sosyal medyada pazarlama [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Child rights connect. https://www.cenn.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Children helpline international. https://childhelplineinternational.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Climate action network (CAN). https://climatenetwork.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Coalition against trafficking in women (CATW). https://catwinternational.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Çağlayan, S. (2021). Yapay zekanın halkla ilişkilerin geleceğine etkisi: Türkiye’de halkla ilişkiler profesyonelleri ekseninde bir alan araştırması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(2), 783–816.
  • Dalkıran, İ. (2016). Bir iletişim aracı olan sosyal medyanın halkla ilişkiler ekseninde Türk markaları tarafından kullanımı: Ülker ve eti üzerinden bir inceleme. İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(2), 1-24.
  • Demircan, S. ve Güder, N. (2006). Stk’lar için iletişim ve kampanya hazırlama rehberi. https://www.stgm.org.tr/yayinlar/sivil-toplum-orgutleri-icin-kampanya-hazirlama-rehberi-dunyadan-turkiyeden-iyi-kampanya (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2025).
  • Doğaner, M. C. ve Armağan, E. (2018). Seyahat bloglarının destinasyon seçimine etkisi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30), 45–58. https://doi.org/10.5505/pausbed.2018.65902
  • Du Plessis, C. (2005). A theoretical framework of corporate online communication: A marketing public relations (MPR) perspective [Unpublished doctoral dissertation]. The University of North Africa.
  • European civic forum (ECF). https://civic-forum.eu/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • European network against racism. https://www.enar-eu.org (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Fieseler, C., Fleck, M. ve Meckel, M. (2009). Corporate social responsibility in the blogosphere. Journal of Business Ethics, 91(4), 599–614. https://doi.org/10.1007/s10551-009-0135-8
  • Greennet. https://www.greennet.org.uk/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Grunig, J. E. (2009). Paradigms of global public relations in an age of digitalisation. PRism, 6(2), 1-19.
  • Güçdemir, Y., (2010). İnternet iletişiminin yeni mecrası kurumsal bloglar: Türkiye’nin en büyük 100 şirketine yönelik bir durum saptaması. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 1(1), 55-61.
  • Güder, N. (2004). Sivil toplumcunun el kitabı. https://www.stgm.org.tr/yayinlar/sivil-toplumcunun-el-kitabi (Erişim Tarihi: 21 Ocak 2025).
  • Hallahan, K. (2004). Protecting an organization’s digital public relations assets. Public Relations Review, 30(3), 255–268. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2004.04.001
  • Hampton, K. N. (2001). Persistent and pervasive community: New communication technologies and the future of community. American Behavioral Scientist, 45(3), 12–25.
  • Handley, A. (2014). Everybody writes: Your go-to guide to creating ridiculously good content. John Wiley & Sons.
  • Hon, L. C. ve Grunig, J. E. (1999). Guidelines for measuring relationships in public relations. Institute for Public Relations.
  • Inclusion international. https://inclusion-international.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • International disability and development consortium (IDDC). https://www.iddcconsortium.net/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • International federation for spina bifida and hydrocephalus (IF). https://inclusion-international.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • International federation of journalists (IFJ). https://www.ifj.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • International youth foundation (IYF). https://iyfglobal.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • İspir, B. (2013). Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimi. İçinde M. C. Öztürk (Ed.), Dijital iletişim ve yeni medya (s. 1-25). Anadolu Üniversitesi.
  • Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. New York University.
  • Kanılmaz, A. (2017). Sivil toplum örgütleri ve halkla ilişkiler çalışmaları (TEGV örneği). İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(4), 127-147. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.127-147
  • Karsak, B., Yılmaz Altuntaş, E. ve Sancar Demren, G. A. (2018). Stratejik iletişim yönetiminde dijital kanalların önemi: Halkla ilişkiler uygulayıcılarının dijital kanal kullanımlarına yönelik niteliksel bir araştırma. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 1(1), 6-17. https://doi.org/10.51534/uprar.2018.002
  • Kelleher, T. ve Miller, B. M. (2006). Organizational blogs and the human voice: Relational strategies and relational outcomes. Journal of Computer-Mediated Communication, 11(2), 395–414. https://doi.org/10.1111/j.1083-6101.2006.00019.x
  • Kent, M. L. (2008). The public relations value of blogs: An exploratory study. Public Relations Review, 34(2), 177-180. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2008.03.021
  • Kılıç, P. (2012). Türkiye’de eğitim alanında faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler uygulamaları [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Kocabaş, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (2000). Reklam ve halkla ilişkilerde hedef kitle. İletişim.
  • Lomborg, S. (2009). Navigating the blogosphere: Toward a genre-based typology of weblogs. First Monday: Peer Reviewed Journal of the Internet, 14(5). https://doi.org/10.5210/fm.v14i5.2329
  • Mavnacıoğlu, K. (2011). Kurumsal iletişimde sosyal medya yönetimi kurumsal blog odaklı bir inceleme. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi.
  • Matthews, L. (2010). Social media and the evolution of corporate communications. Journal of New Media Studies, 3(2), 15–18.
  • Mazurek, G. (2008). Corporate blogs: Innovative communication tool or another internet hype? Empirical research study. İçinde Proceedings of the international multiconference on computer science and ınformation technology (s. 403–406). IEEE. https://doi.org/10.1109/IMCSIT.2008.4747273
  • Navarro Ruiz, C. ve Humanes M. L. (2012). Corporate blogging in Spanish companies. Design and application of a quality index (ICB), Comunicación y Sociedad, 25(2), 117-144.
  • Oidel. https://oidel.wordpress.com/ (Erişim Tarihi: 20.10.2024).
  • Okay, A. (2016). How do non-governmental organizations in Turkey make use of public relations in shaping the public sphere? Example: The field of education. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (33), 121-139. https://doi.org/10.17064/iüifhd.00595
  • Olgun, K. (2019). Sivil toplum kuruluşlarında gerçekleştirilen kampanyaların halkla ilişkiler bağlamında analizi: HAYTAP hayvan hakları federasyonu örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Giresun Üniversitesi.
  • Onat, F. (2010). Bir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sosyal medya kullanımı: Sivil toplum örgütleri üzerine bir inceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (31), 103-122.
  • Özdemir, B. P. ve Aktaş, M. (2010). Türkiye’deki sivil toplum kuruluşları web sitelerinin diyalojik iletişim kapasiteleri üzerine bir inceleme. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 3-36. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000018
  • Özel, A. P. ve Yılmaz Sert, N. (2014). Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: Türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma. Global Media Journal, 5(9), 303-321.
  • Petrovici, M. A. (2014). E-public relations: Impact and efficiency. A case study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, (141), 79–84. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.015
  • Seyfi, M., & Uzunçarşılı Soydaş, A. (2016). Sivil toplum kuruluşlarında hikayeleştirme. Marmara İletişim Dergisi, (22), 163-182.
  • Sosyal platform. https://www.socialplatform.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Stgm. Ağlar platformlar veri tabanı. https://www.stgm.org.tr/sivil-aglar-platformlar-veri-tabani (Erişim Tarihi: 10 Ekim 2024).
  • Sülüş, T. (2009). Sivil toplum örgütlerinde halkla ilişkiler [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Namık Kemal Üniversitesi.
  • Sweetzer, K. D., Porter, L. V., Chung, D. S. ve Kim, E. (2008). Credibility and the use of blogs among professionals in the communication industry. Journalism & Mass Communication Quarterly, 85(1), 169–185. https://doi.org/10.1177/107769900808500110
  • Şentürk, M. (2005). Stk’larda halkla ilişkiler uygulamaları. Sivil Toplum, 3(9), 99-114.
  • Tosun, G. (2001). Türkiye’de devlet sivil toplum ilişkisi bağlamında demokrasinin pekişmesinin önündeki engellere ilişkin kuramsal ve pratik bir yaklaşım. Ege Akademik Bakış Dergisi, 1(1). 224-243.
  • Women for water partnership (WfWP). https://womenforwater.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • World organisation against torture (OMCT). https://www.omct.org/ (Erişim Tarihi: 20 Ekim 2024).
  • Xifra, J. ve Huertas, A. (2008). Blogging PR: An exploratory analysis of public relations weblogs. Public Relations Review, 34(3), 269–275. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2008.03.021
  • Yamamoto, T, G. ve Şekeroğlu, K. Ö. (2014). Sosyal medya ve blog. Kriter.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Müge Kalemci 0009-0004-6678-6613

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2024
Kabul Tarihi 5 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalemci, M. (2025). Halkla İlişkilerde Blog Kullanımı: Uluslararası STK’ların Blog İçeriklerinin İncelenmesi. Selçuk İletişim, 18(1), 352-382. https://doi.org/10.18094/josc.1586332