Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DISTANCE EDUCATION DURING THE COVID-19 PANDEMIC FROM THE PERSPECTIVE OF EDUCATOR PARENTS

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 1, 38 - 61, 30.06.2025
https://doi.org/10.69643/kaped.1554324

Öz

This study aimed to investigate the perspectives of teachers and academics who are also parents regarding remote education during the COVID-19 pandemic, including their perceptions of family communication and job satisfaction. Participants were 938 teachers and academics who taught remotely and had children undergoing remote education during the 2020-2021 academic year. A 51-item questionnaire and the Job Satisfaction Scale adapted into Turkish culture (Keser and Öngen-Bilir, 2019) were used to collect data. Study data was analyzed using descriptive statistics, as well as chi-square tests, independent samples t-tests, and one-way ANOVA. Results showed that while participants experienced difficulties in their children's participation in remote learning, they utilized various resources, including print and online materials. Both teachers and academics expressed a preference for face-to-face education. Participants reported challenges such as time constraints, difficulties in balancing work and family responsibilities, and technical issues related to remote learning. Despite these challenges, educators' job satisfaction levels were above average. No statistical difference was found in job satisfaction according to most demographic and occupational variables.

Kaynakça

  • Açıkel, A., & Esen, Ş. (2023). Covid-19 pandemisinin iş yükü algısı ve tükenmişlik üzerindeki rolü: bartın üniversitesi akademisyenler üzerinde bir araştırma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 271-297. https://doi.org/10.21180/iibfdkastamonu.1204504
  • Aguilera-Hermida, A. P. (2020). College students' use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. International journal of educational research open, 1, 100011. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100011.
  • Akbel, Ö., & Beşaltı, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin uzaktan eğitim memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Studies in Educational Research and Development, 5(2), 126-147.
  • Akdemir, O. (2010). Teaching Math Online: Current Practices in Turkey. Journal of Educational Technology Systems, 39(1), 47–64. https://doi.org/10.2190/ET.39.1.e
  • Akgül, G., & Oran, M. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Akkaş Baysal, E. A., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. https://doi.org/10.47615/issej.835211
  • Aksoy, D. A., Bozkurt, A., & Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 285-308. https://doi.org/10.34056/aujef.900375
  • Aksu, T., & Ay, F. (2023). Covid-19 Salgını Sürecinde Öğretmenlerin İş Tatmini ile Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi [Examining Teachers Job Satisfaction and Burnout Levels During the Covid-19 Pandemic]. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(2), 381-399. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1246566
  • Arık, S., Karakaya, F., Çimen, O., & Yılmaz, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim hakkında ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 631-659. https://doi.org/10.17152/gefad.926838
  • Arslan-Dikme, Ş., & Gültekin, B. K. (2021). Covid19 Pandemi Sürecinin Evden Çalışan Ebeveynler ve Çocuklarına Etkileri. Education and Youth Research, 1(1), 31-48.
  • Arslan, Y., & Şumuer, E. (2020). Covid-19 Döneminde Sanal Sınıflarda Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sınıf Yönetimi Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230. https://doi.org/10.37669/milliegitim.791453
  • Aşan, Y. A., & Kart, N. M. (2022). COVID-19 Pandemisinde Uzaktan Çalışan Akademisyenlerde Mesleki İzolasyon. Journal of Management & Labor/Yönetim ve Çalışma Dergisi, 6(2). 185-205
  • Ata, S. (2023). Pandemi sürecinin evden çalışan kadınların ev ve iş yaşamı üzerindeki etkileri [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Balaman, F., & Tiryaki, S. H. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Başaran, M., & Aksoy, A. B. (2020). Anne-Babaların Korona-Virüs (COVİD-19) Salgını Sürecinde Aile Yaşantılarına İlişkin Görüşleri. Journal of International Social Research, 13(71), 668-678.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Batmaz, O., Cevahir-Batmaz, M., & Kılıç, A. (2021). Covid-19 salgın döneminde sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersi öğretimine yönelik görüşleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1665-1677. https://doi.org/10.33206/mjss.844717
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen Görüşlerine Göre Türkçe Eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131-151. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
  • Benek, İ. (2022). Farklı Sosyoekonomik Düzeydeki Ortaokul Öğrencilerinin Covid-19 Sürecinde Yapılan Canlı Derslerle İlgili Bakış Açılarının İncelenmesi. Uluslararası Eğitimde Nitel Araştırmalarda Mükemmellik Arayışı Dergisi, 1(1), 38-53.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23. https://doi.org/10.29065/usakead.777652
  • Bozkurt, B., & Aktaş, H. İ. (2022). “COVID-19 Pandemisi Sürecinde Okulu Yönetmek” Olgusuna İlişkin Okul Yöneticilerinin Metaforik Algıları. Yaşadıkça Eğitim, 36(1), 183-197. https://doi.org/10.33308/26674874.2022361361
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian journal of distance education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Büyükada, S., Kılıç, G. N., Kocabaş, İ., & Karabay, A. (2021). COVID-19 Salgın Sürecinin Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeyine Etkisi. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(4), 118-128.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Veri analizi el kitabı (22. Baskı). Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, E., & Nikolayidis, U. (2022). Veli ve öğretmen görüşlerine göre Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimin görünümü. Baskent University Journal of Education, 9(2), 136-153.
  • Can, E. ve Ozan, C. (2021). Eğitim Bilişim Ağı (EBA): Covid-19 küresel salgınının yansımaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 1553-1595.
  • Can, N., & Ançel, M. (2022). Covid-19 pandemi sürecinin akademisyenlere getirdiği avantajlar ve dezavantajlar: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi örneği. Erciyes Journal of Education, 6(1), 44-65. https://doi.org/10.32433/eje.1003574
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Chang, G., & Yano, S. (2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snapshot of policy measures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressing-thecovid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/ ,
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (2nd Ed.). Routledge.
  • Cömert, İ & Şahin-Çakır, Ç. (2021). Covid-19 ile ilgili öğretmen algılarını belirlemeye yönelik bir olgu bilim çalışması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 382-405. https://doi.org/10.53506/egitim.905674
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Durdu, A., & Coşkun, Y. (2023). Covıd-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimde öğretmen olmak: sınıf öğretmenlerinin algılarının incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 15-36. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1211859
  • Erol, M., & Erol, A. (2020). Koronavirüs Pandemisi Sürecinde Ebeveynleri Gözünden İlkokul Öğrencileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 529-551. https://doi.org/10.37669/milliegitim.766194
  • Fauzi, I., & Sastra Khusuma, I. H. (2020). Teachers' Elementary School in Online Learning of COVID-19 Pandemic Conditions. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58–70. https://doi.org/10.25217/ji.v5i1.914
  • Fırat, Z.M. (2018). Mesleki doyum, iş-aile çatışması ve aile-iş çatışmasının algılanan iş stresi üzerindeki etkisi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16(32), 157-176.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2015). How to design and evaluate research in education. (9. Baskı). McGraw-Hill Education.
  • Güngör, Ş. D., Daşbaş, S., & Akçay, S. (2022). Covid-19 pandemi sürecinin akademisyen babaların yaşamına yansımaları: nitel bir araştırma. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, (19), 17-36. https://doi.org/10.46218/tshd.1010136
  • Gürbüz, M. (2022). Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 443-460. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788016
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause review, 27, 1-12. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
  • Iivari, N., Sharma, S., & Ventä-Olkkonen, L. (2020). Digital transformation of everyday life–How COVID-19 pandemic transformed the basic education of the young generation and why information management research should care?. International Journal of Information Management, 55, 102183.
  • Kabapınar, Y., Kanyılmaz, B. M., Ören Koçhan, N., Atik, U. (2021). Öğretmen ve velilerin gözünden öğrencilerin uzaktan eğitime katılımlarının öyküleri: “Uzaktan eğitim mi, uzakta kalan eğitim mi?”. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 79-98. https://doi.org/10.29228/mutead.6
  • Kaplan, K., & Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVİD-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (24), 233-258. https://doi.org/10.29000/rumelide.995291
  • Kaya, A., & Dilekçi, Ü. (2021). Covid-19 salgını sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin ebeveynlerin algıları: Bir metafor analizi çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3). 1621 – 1636. https://doi.org/10.24315/tred.933889
  • Kaya, A., & Uylas, S. D. (2022). Teachers’ views on distance education: Turkey in the Covid-19 pandemic process: Teachers’ views on distance education. International Journal of Curriculum and Instruction, 14(1), 625-654.
  • Kıcır, B. (2019). Evden çalışma: Özgürlük mü esaret mi? Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 173-196. http://dx.doi.org/10.16953/deusosbil.302154
  • Kırmızıgül, H.K. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi ASEAD, 7(5), 283-289.
  • Koçoğlu, E., Ulu Kalın, Ö., Tekdal, D. & Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’deki eğitime bakış. InternationalSocial Sciences Studies Journal, 6(65), 2956-2966. http://dx.doi.org/10.26449/sssj.2448
  • Konca, A.S. ve Çakır, T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 520-545. https://doi.org/10.33308/26674874.2021352307
  • Koşar, D., & Bakır, N. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim deneyimleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(4), 2231-2245. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167272
  • Külekçi-Akyavuz, E. K., & Çakın, M. (2020). Covid-19 Salgınının Eğitime Etkisi Konusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4). 723-737. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44140
  • Kürtüncü, M., & Kurt,A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Mc Aleavy, T., Gorgen, K., & Gaible, E. (2020). What does the research sugges is best practice in pedagogy for remote teaching? Education Development Trust, https://edtechhub.org/wpcontent/ uploads/2020/05/remote-teaching.pdf.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Okatan, Ö., & Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309-328. https://doi.org/10.17860/mersinefd.922991
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Özer, M. (2020). Türkiye'de Covıd‐19 salgını sürecinde milli eğitim bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Öztürk, S., Suluk, S. (2019). Türkiye’nin ve G7 ülkelerinin eğitim politikalarının karşılaştırılması: Kalkınma sürecinde eğitim politikalarının rolü (1. baskı). Gece Akademi.
  • Qazi, J., Naseer, K., Qazi, A., AlSalman, H., Naseem, U., Yang, S., Hardaker, G. ve Gumaei, A. (2020). Evolution to online education around the globe during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) pandemic: Do develop and underdeveloped cope alike? Children and Youth Services Review, 119(1). https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105582
  • Raslan, I., & Göçen, A. (2021). Öğretmenlerin iş tatmini ve yaşam doyumu algıları arasındaki ilişki. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 3(2), 45-66.
  • Reyhanoglu, M., & Akın, Ö. (2023). COVID-19 Pandemisinde Evden Çalışan Öğretmenlerin İş Talepleri, İş Tatmini, Tükenmişlik ve İş-Aile/Aile-İş Çatışması İlişkileri. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 622-647. https://doi.org/10.21180/iibfdkastamonu.1369387
  • Saavedra, J. (2020, 30 Mart). Educational challenges and opportunities of the Coronavirus (COVID-19) pandemic. World Bank Blogs. https://blogs.worldbank.org/en/education/educational-challenges-and-opportunities-covid-19-pandemic
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Sindiani, A. M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M. M., Rawashdeh, H., ... & Tawalbeh, L. I. (2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of medicine and surgery, 59, 186-194. https://doi.org/10.1016/j.amsu.2020.09.036
  • Şahin, İ. (2013). Öğretmenlerin iş doyum düzeyleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 142-167.
  • Şener, İ., Abunasser, A. (2020). Bireysel öncüllerinin iş-aile çatışmasına etkisi: Covid-19 pandemisi nedeniyle evden çalışanlar üzerine bir araştırma. İş ve İnsan Dergisi, 7(2), 189-201. https://doi.org/10.18394/iid.736114
  • Şener, S., & Ballı, E. (2019, Eylül 26-28). Çalışanların Yaşam Doyumları ile Duygusal Bağlılıkları ve İş Tatminleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi [Sözlü bildiri]. The Third Internatıonal Congresson Future of Tourısm: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability (Futourism 2019), Türkiye.
  • Temel Eğinli, A. (2009). Çalışanlarda iş doyumu: Kamu ve özel sektör çalışanlarının iş doyumuna yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 35-51.
  • The jamovi project (2021). jamovi (Version 1.6) [Computer Software]. https://www.jamovi.org
  • Tezel, A. (2004). Aile içi iletişim. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-6
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702
  • Uçar, R. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgınında okul yöneticileri ve öğretmenlerinin yaşam kalitelerine ilişkin görüşleri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(40), 463-486. https://doi.org/10.46928/iticusbe.797892
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). (2020). Education: From disruption to recovery. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • World Health Organization (WHO). (2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020. https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • Yapar, N. E., Uluçınar Sağır, Ş., & Bozgün, K. (2022). Teachers' views on EBA supported online distance education in the COVID-19 pandemic process. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1891-1933.
  • Yavuz, Ş., Gür, B.& Yıldırım, T. (2021). Pandemi sürecinde Çorum il ve ilçe milli eğitime bağlı olarak görev yapan öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği yönünden Covid-19 algılarının incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(67), 624-634. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2335
  • Yıldız, E., Aksu, M., Ünübol, H., & Hızlı Sayar, G. (2020). Akademisyenlerdeki İş Doyumunun, Empati Becerisi ve Sosyal Beceriyle İlişkisi Üzerine Bir İnceleme. Etkileşim (5), 84-99. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2020.5.85
  • Yurtbakan, E. & Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780

EĞİTİMCİ VELİLERİN PERSPEKTİFİNDEN COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM

Yıl 2025, Cilt: 6 Sayı: 1, 38 - 61, 30.06.2025
https://doi.org/10.69643/kaped.1554324

Öz

Bu çalışma ile öğretmen ve akademisyen olan velilerin hem kendi açılarından hem de çocukları açısından uzaktan eğitim süreci ve bu süreçte algıladıkları aile içi iletişimleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, eğitimcilerin bu süreçteki iş doyum düzeyleri ve bunların demografik ve mesleki değişkenlere göre farklılaşma durumları da incelenmiştir. Çalışmanın katılımcıları, 2020-2021 eğitim öğretim yılında uzaktan eğitimle ders verip ebeveynliğinde bulunan çocuğu/çocukları uzaktan eğitim alan 938 öğretmen ve akademisyendir. Veri toplama aracı olarak 51 maddelik anket formu ile Keser ve Öngen-Bilir (2019) tarafından Türk kültürüne uyarlanan İş Tatmini Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve grafiklere ek olarak ki-kare testi, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizinden faydalanılmıştır. Çalışma sonucu, eğitimcilerin çocuklarının nadiren de olsa derse katılımında sorun yaşadıklarını göstermiştir. Eğitimcilerin bu süreçte zaman kısıtlamaları, iş ve aile sorumluluklarını dengelemede yaşanan zorluklar ve uzaktan öğrenmeyle ilgili teknik sorunlar gibi zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Buna karşın, çalışmada eğitimcilerin iş tatmin düzeylerinin ortalamanın üstünde olduğu belirlenmiştir. Demografik ve mesleki değişkenlerin çoğuna göre iş tatmininde istatistiksel bir fark bulunamamıştır.

Etik Beyan

Çalışmada etik dışı bir husus bulunmadığını, araştırma ve yayın etiğine özenle uyulduğunu beyan ederiz. Bu çalışma için Sakarya Üniversitesi, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu'ndan 16/09/2021 tarih ve E-61923333-050.99-60478 sayılı kararı ile etik kurul onayı alınmıştır.

Kaynakça

  • Açıkel, A., & Esen, Ş. (2023). Covid-19 pandemisinin iş yükü algısı ve tükenmişlik üzerindeki rolü: bartın üniversitesi akademisyenler üzerinde bir araştırma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 271-297. https://doi.org/10.21180/iibfdkastamonu.1204504
  • Aguilera-Hermida, A. P. (2020). College students' use and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. International journal of educational research open, 1, 100011. https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2020.100011.
  • Akbel, Ö., & Beşaltı, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin uzaktan eğitim memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Studies in Educational Research and Development, 5(2), 126-147.
  • Akdemir, O. (2010). Teaching Math Online: Current Practices in Turkey. Journal of Educational Technology Systems, 39(1), 47–64. https://doi.org/10.2190/ET.39.1.e
  • Akgül, G., & Oran, M. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Akkaş Baysal, E. A., Ocak, G., & Ocak, İ. (2020). Covid-19 salgını sürecinde okul öncesi çocuklarının EBA ve diğer uzaktan eğitim faaliyetlerine ilişkin ebeveyn görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. https://doi.org/10.47615/issej.835211
  • Aksoy, D. A., Bozkurt, A., & Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 285-308. https://doi.org/10.34056/aujef.900375
  • Aksu, T., & Ay, F. (2023). Covid-19 Salgını Sürecinde Öğretmenlerin İş Tatmini ile Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi [Examining Teachers Job Satisfaction and Burnout Levels During the Covid-19 Pandemic]. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(2), 381-399. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1246566
  • Arık, S., Karakaya, F., Çimen, O., & Yılmaz, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim hakkında ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(2), 631-659. https://doi.org/10.17152/gefad.926838
  • Arslan-Dikme, Ş., & Gültekin, B. K. (2021). Covid19 Pandemi Sürecinin Evden Çalışan Ebeveynler ve Çocuklarına Etkileri. Education and Youth Research, 1(1), 31-48.
  • Arslan, Y., & Şumuer, E. (2020). Covid-19 Döneminde Sanal Sınıflarda Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sınıf Yönetimi Sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230. https://doi.org/10.37669/milliegitim.791453
  • Aşan, Y. A., & Kart, N. M. (2022). COVID-19 Pandemisinde Uzaktan Çalışan Akademisyenlerde Mesleki İzolasyon. Journal of Management & Labor/Yönetim ve Çalışma Dergisi, 6(2). 185-205
  • Ata, S. (2023). Pandemi sürecinin evden çalışan kadınların ev ve iş yaşamı üzerindeki etkileri [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Ulusal Tez Merkezi.
  • Balaman, F., & Tiryaki, S. H. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Başaran, M., & Aksoy, A. B. (2020). Anne-Babaların Korona-Virüs (COVİD-19) Salgını Sürecinde Aile Yaşantılarına İlişkin Görüşleri. Journal of International Social Research, 13(71), 668-678.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Batmaz, O., Cevahir-Batmaz, M., & Kılıç, A. (2021). Covid-19 salgın döneminde sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersi öğretimine yönelik görüşleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1665-1677. https://doi.org/10.33206/mjss.844717
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen Görüşlerine Göre Türkçe Eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131-151. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
  • Benek, İ. (2022). Farklı Sosyoekonomik Düzeydeki Ortaokul Öğrencilerinin Covid-19 Sürecinde Yapılan Canlı Derslerle İlgili Bakış Açılarının İncelenmesi. Uluslararası Eğitimde Nitel Araştırmalarda Mükemmellik Arayışı Dergisi, 1(1), 38-53.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23. https://doi.org/10.29065/usakead.777652
  • Bozkurt, B., & Aktaş, H. İ. (2022). “COVID-19 Pandemisi Sürecinde Okulu Yönetmek” Olgusuna İlişkin Okul Yöneticilerinin Metaforik Algıları. Yaşadıkça Eğitim, 36(1), 183-197. https://doi.org/10.33308/26674874.2022361361
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian journal of distance education, 15(1), i-vi. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Büyükada, S., Kılıç, G. N., Kocabaş, İ., & Karabay, A. (2021). COVID-19 Salgın Sürecinin Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeyine Etkisi. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(4), 118-128.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Büyüköztürk, Ş. (2016). Veri analizi el kitabı (22. Baskı). Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, E., & Nikolayidis, U. (2022). Veli ve öğretmen görüşlerine göre Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimin görünümü. Baskent University Journal of Education, 9(2), 136-153.
  • Can, E. ve Ozan, C. (2021). Eğitim Bilişim Ağı (EBA): Covid-19 küresel salgınının yansımaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 1553-1595.
  • Can, N., & Ançel, M. (2022). Covid-19 pandemi sürecinin akademisyenlere getirdiği avantajlar ve dezavantajlar: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi örneği. Erciyes Journal of Education, 6(1), 44-65. https://doi.org/10.32433/eje.1003574
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Chang, G., & Yano, S. (2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snapshot of policy measures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressing-thecovid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/ ,
  • Cohen, J. (1988). Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences (2nd Ed.). Routledge.
  • Cömert, İ & Şahin-Çakır, Ç. (2021). Covid-19 ile ilgili öğretmen algılarını belirlemeye yönelik bir olgu bilim çalışması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 382-405. https://doi.org/10.53506/egitim.905674
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Durdu, A., & Coşkun, Y. (2023). Covıd-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimde öğretmen olmak: sınıf öğretmenlerinin algılarının incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 15-36. https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1211859
  • Erol, M., & Erol, A. (2020). Koronavirüs Pandemisi Sürecinde Ebeveynleri Gözünden İlkokul Öğrencileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 529-551. https://doi.org/10.37669/milliegitim.766194
  • Fauzi, I., & Sastra Khusuma, I. H. (2020). Teachers' Elementary School in Online Learning of COVID-19 Pandemic Conditions. Jurnal Iqra’: Kajian Ilmu Pendidikan, 5(1), 58–70. https://doi.org/10.25217/ji.v5i1.914
  • Fırat, Z.M. (2018). Mesleki doyum, iş-aile çatışması ve aile-iş çatışmasının algılanan iş stresi üzerindeki etkisi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16(32), 157-176.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2015). How to design and evaluate research in education. (9. Baskı). McGraw-Hill Education.
  • Güngör, Ş. D., Daşbaş, S., & Akçay, S. (2022). Covid-19 pandemi sürecinin akademisyen babaların yaşamına yansımaları: nitel bir araştırma. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, (19), 17-36. https://doi.org/10.46218/tshd.1010136
  • Gürbüz, M. (2022). Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim süreci hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 51(233), 443-460. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788016
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause review, 27, 1-12. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
  • Iivari, N., Sharma, S., & Ventä-Olkkonen, L. (2020). Digital transformation of everyday life–How COVID-19 pandemic transformed the basic education of the young generation and why information management research should care?. International Journal of Information Management, 55, 102183.
  • Kabapınar, Y., Kanyılmaz, B. M., Ören Koçhan, N., Atik, U. (2021). Öğretmen ve velilerin gözünden öğrencilerin uzaktan eğitime katılımlarının öyküleri: “Uzaktan eğitim mi, uzakta kalan eğitim mi?”. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 79-98. https://doi.org/10.29228/mutead.6
  • Kaplan, K., & Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVİD-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (24), 233-258. https://doi.org/10.29000/rumelide.995291
  • Kaya, A., & Dilekçi, Ü. (2021). Covid-19 salgını sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin ebeveynlerin algıları: Bir metafor analizi çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3). 1621 – 1636. https://doi.org/10.24315/tred.933889
  • Kaya, A., & Uylas, S. D. (2022). Teachers’ views on distance education: Turkey in the Covid-19 pandemic process: Teachers’ views on distance education. International Journal of Curriculum and Instruction, 14(1), 625-654.
  • Kıcır, B. (2019). Evden çalışma: Özgürlük mü esaret mi? Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 173-196. http://dx.doi.org/10.16953/deusosbil.302154
  • Kırmızıgül, H.K. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi ASEAD, 7(5), 283-289.
  • Koçoğlu, E., Ulu Kalın, Ö., Tekdal, D. & Yiğen, V. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Türkiye’deki eğitime bakış. InternationalSocial Sciences Studies Journal, 6(65), 2956-2966. http://dx.doi.org/10.26449/sssj.2448
  • Konca, A.S. ve Çakır, T. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile okul öncesi eğitimden ilkokula geçiş hakkında veli görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 520-545. https://doi.org/10.33308/26674874.2021352307
  • Koşar, D., & Bakır, N. (2022). Covid-19 pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim deneyimleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(4), 2231-2245. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1167272
  • Külekçi-Akyavuz, E. K., & Çakın, M. (2020). Covid-19 Salgınının Eğitime Etkisi Konusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4). 723-737. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44140
  • Kürtüncü, M., & Kurt,A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Mc Aleavy, T., Gorgen, K., & Gaible, E. (2020). What does the research sugges is best practice in pedagogy for remote teaching? Education Development Trust, https://edtechhub.org/wpcontent/ uploads/2020/05/remote-teaching.pdf.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Okatan, Ö., & Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309-328. https://doi.org/10.17860/mersinefd.922991
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 Pandemi Dönemindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43. https://doi.org/10.37669/milliegitim.788118
  • Özer, M. (2020). Türkiye'de Covıd‐19 salgını sürecinde milli eğitim bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Öztürk, S., Suluk, S. (2019). Türkiye’nin ve G7 ülkelerinin eğitim politikalarının karşılaştırılması: Kalkınma sürecinde eğitim politikalarının rolü (1. baskı). Gece Akademi.
  • Qazi, J., Naseer, K., Qazi, A., AlSalman, H., Naseem, U., Yang, S., Hardaker, G. ve Gumaei, A. (2020). Evolution to online education around the globe during a SARS-CoV-2 Coronavirus (COVID-19) pandemic: Do develop and underdeveloped cope alike? Children and Youth Services Review, 119(1). https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105582
  • Raslan, I., & Göçen, A. (2021). Öğretmenlerin iş tatmini ve yaşam doyumu algıları arasındaki ilişki. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Dergisi, 3(2), 45-66.
  • Reyhanoglu, M., & Akın, Ö. (2023). COVID-19 Pandemisinde Evden Çalışan Öğretmenlerin İş Talepleri, İş Tatmini, Tükenmişlik ve İş-Aile/Aile-İş Çatışması İlişkileri. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 622-647. https://doi.org/10.21180/iibfdkastamonu.1369387
  • Saavedra, J. (2020, 30 Mart). Educational challenges and opportunities of the Coronavirus (COVID-19) pandemic. World Bank Blogs. https://blogs.worldbank.org/en/education/educational-challenges-and-opportunities-covid-19-pandemic
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109-129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Sindiani, A. M., Obeidat, N., Alshdaifat, E., Elsalem, L., Alwani, M. M., Rawashdeh, H., ... & Tawalbeh, L. I. (2020). Distance education during the COVID-19 outbreak: A cross-sectional study among medical students in North of Jordan. Annals of medicine and surgery, 59, 186-194. https://doi.org/10.1016/j.amsu.2020.09.036
  • Şahin, İ. (2013). Öğretmenlerin iş doyum düzeyleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 142-167.
  • Şener, İ., Abunasser, A. (2020). Bireysel öncüllerinin iş-aile çatışmasına etkisi: Covid-19 pandemisi nedeniyle evden çalışanlar üzerine bir araştırma. İş ve İnsan Dergisi, 7(2), 189-201. https://doi.org/10.18394/iid.736114
  • Şener, S., & Ballı, E. (2019, Eylül 26-28). Çalışanların Yaşam Doyumları ile Duygusal Bağlılıkları ve İş Tatminleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi [Sözlü bildiri]. The Third Internatıonal Congresson Future of Tourısm: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability (Futourism 2019), Türkiye.
  • Temel Eğinli, A. (2009). Çalışanlarda iş doyumu: Kamu ve özel sektör çalışanlarının iş doyumuna yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 35-51.
  • The jamovi project (2021). jamovi (Version 1.6) [Computer Software]. https://www.jamovi.org
  • Tezel, A. (2004). Aile içi iletişim. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1(1): 1-6
  • Türker, A., & Dündar, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde Eğitim Bilişim Ağı (eba) üzerinden yürütülen uzaktan eğitimlerle ilgili lise öğretmenlerinin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 323-342. https://doi.org/10.37669/milliegitim.738702
  • Uçar, R. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgınında okul yöneticileri ve öğretmenlerinin yaşam kalitelerine ilişkin görüşleri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(40), 463-486. https://doi.org/10.46928/iticusbe.797892
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). (2020). Education: From disruption to recovery. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • World Health Organization (WHO). (2020). WHO Director-General's opening remarks at the media briefing on COVID-19 - 11 March 2020. https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---11-march-2020
  • Yapar, N. E., Uluçınar Sağır, Ş., & Bozgün, K. (2022). Teachers' views on EBA supported online distance education in the COVID-19 pandemic process. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1891-1933.
  • Yavuz, Ş., Gür, B.& Yıldırım, T. (2021). Pandemi sürecinde Çorum il ve ilçe milli eğitime bağlı olarak görev yapan öğretmenlerin iş sağlığı ve güvenliği yönünden Covid-19 algılarının incelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 8(67), 624-634. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.2335
  • Yıldız, E., Aksu, M., Ünübol, H., & Hızlı Sayar, G. (2020). Akademisyenlerdeki İş Doyumunun, Empati Becerisi ve Sosyal Beceriyle İlişkisi Üzerine Bir İnceleme. Etkileşim (5), 84-99. https://doi.org/10.32739/etkilesim.2020.5.85
  • Yurtbakan, E. & Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780
Toplam 80 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer), Eğitim Politikası, Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Levent Ertuna 0000-0001-7810-1168

Meryem Çağla Çıtlak 0009-0005-1891-0357

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 23 Eylül 2024
Kabul Tarihi 10 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ertuna, L., & Çıtlak, M. Ç. (2025). EĞİTİMCİ VELİLERİN PERSPEKTİFİNDEN COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM. Kapadokya Eğitim Dergisi, 6(1), 38-61. https://doi.org/10.69643/kaped.1554324

Dergimiz H.W. Wilson Education Full Text (12/01/2022'den itibaren), H.W. Wilson Index Education Source (12/01/2022'den itibaren) ve H.W. Wilson Education Source Ultimate (07/01/2022'den itibaren), EBSCO, İdealonline, ROAD Index, Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM), AcarIndeks ve OJOP tarafından taranmaktadır. TR Dizin izleme süreci dahil diğer birçok indeksin inceleme süreci devam etmektedir.

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) içeriği Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0) lisansına sahiptir.

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.

15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3


Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.

15006