Sanat pratiklerinin öğretim yöntemleri, tarihsel süreçte tartışılan önemli bir konu olmuştur. Bu bağlamda, teknoloji destekli aktarım yöntemlerinin, çağdaş sanat pratiklerinin anlaşılması ve uygulanmasında çalışmaları kolaylaştırdığı ve öğrencilere motivasyon sağladığı gözlemlenmiştir. Günümüz teknolojisinin sanat pratiklerinin aktarımında kullanılması, öğrenci kazanımları üzerinde hem olumlu hem de olumsuz etkiler yaratmakta olup, bu etkiler tarafımızca incelenmiş ve değerlendirilmiştir.
Bu çalışma, görsel sanatlar eğitiminde teknoloji destekli resim aktarım yöntemleri konusunda öğrencilerin olumlu/olumsuz görüşlerinin nasıl sonuçlar ortaya çıkacağını görmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, Konya Çimento Güzel Sanatlar Lisesi Görsel Sanatlar Bölümü’nde öğrenim gören yirmi sekiz, 11. sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. İki boyutlu sanat atölye dersinde öğrencilere teknoloji destekli dört farklı resim aktarım yöntemiyle uygulamalar yaptırılmış ve her uygulama sonucunda öğrencilere önceden hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formları dağıtılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizi için tablolar oluşturulmuş ve öğrenci görüşleri kodlanmıştır. Elde edilen bulgular betimsel ve içerik analiz yöntemi ile ayrıntılı bir şekilde incelenip çözümlenmiş ve çıkan sonuçlar değerlendirilmiştir.
Elde edilen bulgular sonucunda görsel sanatlar eğitiminde teknoloji destekli resim aktarım yöntemlerinin öğrenci görüşleri açısından, tüm olumsuz tartışma ve düşüncelere rağmen daha çok olumlu yönler ortaya koyduğu görülmüştür. Yapılan araştırmalarda teknoloji destekli resim aktarım yöntemlerinin öğrencilerin farklı bakış açısı ile özgün düşünme ve farklı teknolojileri kullanarak çalışma üretebilme becerilerine olumlu katkılar yaptığı öğrenci görüşleriyle ortaya konulmuştur.
Sanat Sanat Eğitimi Görsel sanatlar Teknoloji Resim aktarım yöntemleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel Tasarım, Güzel Sanatlar, Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |