ISSN: 2147-1037
Başlangıç: 2000
Kapak Resmi
 

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), eğitim ve öğretmen yetiştirme ile ilgili akademik, evrensel bilim ölçütlerine uygun nicel ve nitel çalışmaları 2000 yılından bu yana yayımlayan ve yılda üç kez (Ocak, Mayıs, Eylül) aylarının son günü çevrimiçi basılan, ulusal hakemli bir açık erişim dergisidir. KEFAD erken duyuru koşuluyla yılda bir özel sayı çıkarabilir.


Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi makaleleri TÜRKÇE ve İNGİLİZCE dillerinde yayımlar. Yazarlardan çalışmalarını hakem değerlendirme süreci için TÜRKÇE tam metin olarak göndermeleri beklenir. Yayımlanmak üzere kabul edilen çalışmalar, hem TÜRKÇE hem de İNGİLİZCE tam metin olarak dergiye gönderilir. Çalışmaların dil niteliğinden yazar(lar) sorumludur ve kabul edilen yayınlardan profesyonel hizmet veren şirketlerden alınan proofreading belgesi talep edilmektedir. Dil sorunları içeren çalışmalar yazarlara geri gönderilir.

Güncellenen Yayın Politikası Hakkında Duyuru
* Dergimiz yayın politikası 24.05.2024 tarihinde KEFAD editörler kurulu kararıyla değiştirilmiş olup dergimize bu tarihten sonra gönderilen tüm yeni yayınlar bu politikalara uygun olarak değerlendirilecektir. Bu tarihten önce gönderilmiş makaleler önceki kararlara tabidir.


* Dergimizin yeni şablonları (Türkçe ve İngilizce) yayımlanmıştır. Lütfen gönderimleriniz için bu şablonları dikkate alınız. Aralık 2024 sayısından itibaren yeni şablon ile devam edilecektir.


Yayın Dili Hakkında Duyuru


Değerli Yazarlarımız,
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’nin yayın dili politikası 2018 Nisan ayı itibariyle güncellenmiştir. Güncellenen yayın dili politikasının detaylarına aşağıda yer alan notlardan ve Yazım Kuralları sayfasından ulaşabilirsiniz. Dergimize çalışma gönderirken özellikle "Amaç ve Kapsam" sayfasında belirtilen önceliğe alınan ve kapsam dışı tutulan çalışmaların özelliklerine dikkat edilmesi önemlidir.


1-Dergimize gönderilen çalışmaların hakem değerlendirme sürecinin Türkçe tam metni üzerinde yapılmasına karar verilmiştir. Dolayısıyla siz değerli yazarlarımızdan, hakem değerlendirme süreci için çalışmanızın sadece Türkçe tam metnini göndermenizi rica ediyoruz.


2-TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri’nde 2020 yılı için yapmış olduğu değişiklik üzerine Sosyal bilimler dâhil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan makaleler için “Etik Kurul Onayı” talep edilmektedir. Dolayısıyla dergimize gönderilen tüm çalışmalardan "Etik Kurul Onayı" mutlaka alınmış olmalıdır. Etik kurul onayı olmayan çalışmalar değerlendirme sürecine dâhil edilmeyecektir (Bakınız TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri Madde 8).


3- KEFAD, makalelerin derginin ana sayfasında yer alan makale yazım şablonlarına uygun olarak yazılmasını önemsemektedir. Yazarlarımızın dergimize makale gönderirken ilgili şablonları dikkate almalarını önemle rica ederiz.


Makale gönderimlerinde, kişilerin kimliklerini ortaya çıkararak değerlendirme sürecine zarar verebilecek kişiye ait isim, kurum ve benzeri bilgiler dosyadan silinerek dosya sisteme yüklenmelidir.


Makaleler DergiPark sistemine yüklenirken makale üst verilerinin girişi büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda çalışmaların gerek Türkçe gerekse İngilizce kısmındaki özet ve anahtar kelimeler ile ilgili bölümlerin ve kaynakçanın en başta eksiksiz olarak sisteme girilmesi gerekmektedir.

2025 - Cilt: 26 Sayı: 2

Araştırma Makalesi

Gerçekçi Matematik Eğitimi Etkinlikleri İle Tasarlanan Öğretim Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Tam Sayılarda Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Araştırma Makalesi

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilirlik Bağlamında Sanal Gerçeklik Benimsemelerinin İncelenmesi

Araştırma Makalesi

How to learn thinking style through music experiences

Araştırma Makalesi

Öğretmen Adaylarının Ders Sürecinde Dijital Araç Kullanımına Yönelik Görüşleri

İnceleme Makalesi

5-6 Yaş Çocukların Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimleri İle Sosyal Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Araştırma Makalesi

Tanım, Eğitim Kapsamı ve Tanılama Bağlamında Özel Yeteneklilerin Eğitimi

Klinik Araştırma

Problemli Mobil Telefon Kullanımının Açıklamasında Yalnızlık ve Ertelemenin Rolü

Araştırma Makalesi

Öğretmenlerin Mesleki Adanmışlık Düzeyleri İle Örgütsel Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz

İki dilli çocukların iletişim becerileri ile ilgili yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi

Araştırma Makalesi

Okullarda Değişime Açıklık Ölçeğinin (ODAÖ) Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Araştırma Makalesi

Görsel Günlük Tutmanın Özel Yetenekli Öğrencilerin Duygusal Okuryazarlık Becerileri Üzerindeki Etkisi: Bir Karma Desen Araştırması

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124