Çalışmanın amacı: Güncellenen ortaokul fen bilimleri dersi öğretim programı yönelik olarak ses ve özellikleri konusuna uygun beceri temelli sorulardan oluşan akademik başarı testi geliştirmektedir.
Materyal ve Yöntem: Araştırmada beceri temelli test geliştirme çalışması olarak tarama deseni kullanılmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak geliştirilen beceri temelli başarı testi 375 6. sınıf öğrencisine uygulanmış ve sonuçlar TestAn paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Çalışmada yeni fen bilimleri öğretim programına yönelik beceri temelli sorulardan oluşan bir başarı testi geliştirmek amacıyla PISA, TIMSS, başarı testleri, kaynaklar ve önceki çalışmalar incelenerek 27 adet çoktan seçmeli betimsel başarı testi geliştirilmiştir. Toplam 28 maddenin 23'ünün madde ayırt edicilik indeksinin 0,40 ve üzerinde, 4 maddenin 0,30-0,39 arasında, 1 maddenin ise 0,20-0,29 arasında olduğu belirlenmiştir. 0,20-0,29 arasında olan 27. soru testten çıkarılmıştır. Madde analizi, 0,28 ile 0,72 arasında değişen güçlük indeksi değerleri göstermiştir. Beceri temelli başarı testinin güvenirlik katsayısı 0,80'dir.
Önemli Vurgular: Bu başarı testi özellikle LGS’ye öğrenci hazırlayan fen bilimleri öğretmenleri tarafından öğrencilerinin mevcut durumlarını değerlendirmek için kullanılabilir.
Purpose: This study aimed to develop a skills-based achievement test for the learning outcomes of the subject of "Sound and Its Properties" in the newly implemented science curriculum.
Design: This research used a survey design as a skill-based test development study. The skill-based achievement test developed per the purpose of the study was applied to 375 6th-grade students, and the results were analyzed using the TestAn package program.
Findings: An achievement test consisting of 27 multiple-choice descriptive questions was developed within the scope of this study by examining PISA (Program for International Student Assessment), TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), various achievement tests, resources, and previous studies in order to develop a test consisting of skill-based questions for the new science curriculum. It was determined that 23 of the 28 items in total had an item discrimination index of 0.40 and above; 4 items were between 0.30-0.39. One item, Question 27, was between 0.20-0.29 and removed from the test. The item analysis showed difficulty index values ranging from 0.28 to 0.72. The reliability coefficient of the skill-based achievement test was 0.80.
Highlights: This achievement test is particularly valuable for science teachers preparing students for the LGS (Turkish High School Entrance Exam), as it enables assessing their students' current proficiency levels.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 33 Sayı: 2 |