Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği
Yıl 2025,
Cilt: 17 Sayı: 32, 1 - 15, 30.05.2025
Afnan Abdrabbou
,
Melek Sermin Efeoğlu
,
Adnan Çelik
Öz
Bu araştırmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının, yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal sorumluluk davranış düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir.
Araştırmada, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen 342 yabancı uyruklu öğrenci ile yüz yüze anket yapılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 23.0 programı ile analize tabi tutulmuştur.
Analizler sonucunda; şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal sorumluluk davranışları üzerinde anlamlı ve pozitif yönde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Örneklemin tek bir üniversitenin yabancı uyruklu öğrencilerinden oluşması ve kesitsel niteliğe sahip olmasından dolayı belirli bir zaman dilimini yansıtması araştırmanın sınırlılıklarıdır.
Kurumsal sosyal sorumluluk başka kapsam ve içeriklerde yoğun olarak çalışılmasına karşın, şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının yabancı uyruklu öğrenciler üzerindeki etkisinin araştırılarak ilgililer nezdinde farkındalık oluşturulması, araştırmanın özgün değerini oluşturmaktadır.
Kaynakça
- Akmeşe, H., & Aras, S. (2016). Borsa Istanbul’da İşlem Gören Turizm İşletmelerinin Kurumsal
Sosyal Sorumluluk Farkındalıkları ve Uygulamaları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 18(Özel
Sayı-1), 917-942. https://acikerisim.erbakan.edu.tr/server/api/core/bitstreams/e40340c2-dc98-
42b3-9b50-ddf81482c386/content
- Aktan, C. C., & Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İçinde C. C. Aktan (Ed.), Kurumsal
Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (1. Baskı, ss.11-36). İgiad Yayınları.
- Argüden, Y. (2002). Kurumsal Sosyal Sorumluluk (1. Baskı). Arge Danışmanlık Yayını.
- Aydemir-Gedük, E. (2017). Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. Sağlık Bilimleri ve
Meslekleri Dergisi, 4(2), 136-141. https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993
- Banerjee, P. K., & Magoo, P. (2006). Corporate Social Responsibility (CSR): Some Points to Ponder.
Growth, 34(1), 87-92. https://www.researchgate.net/profile/Arjen-Van-
Witteloostuijn/publication/46683993_Nations_and_Firms_in_the_Global_Economy_an_introdu
ction_into_international_economics_and_business/links/00b4952ca901531f95000000/Nations-
and-Firms-in-the-Global-Economy-an-introduction-into-international-economics-and-
business.pdf#page=87
- Barkakati, U., Patra, R. K., & Das, P. (2016). Corporate Social Responsibility and its Impact on
Consumer Behaviour - A Consumer’s Perspective. International Journal Of Sustainable
Society, 8(4), 278-301. https://doi.org/10.1504/IJSSOC.2016.082366
- Barnard, C. I. (1938). The Functions of the Executive (1st Edition). Harvard University Press.
- Baş, T. (2013). Anket, Nasıl Hazırlanır?, Nasıl Uygulanır?, Nasıl Değerlendirilir? (7. Baskı). Seçkin.
- Black, L. D. (2001, 15-18 March). Towards Understanding Corporate Social Responsibility in
Australia. Proceedings of the International Association for Business and Society 12th Annual
Conference içinde (pp.131-141). Sedona, Arizona, USA.
- Bowen, H. R., & Johnson, F. E. (1953). Social Responsibility of the Businessman (2nd Edition).
Harper & Brothers Publisher.
- Carroll, A. B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of
Management Review, 4(4), 497-505. https://doi.org/10.5465/amr.1979.4498296
- Carroll, A. B. (1991). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral
Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, 34(4), 39-48.
https://doi.org/10.1016/0007-6813(91)90005-G
- Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. Business
& Society, 38(3), 268-295. https://doi.org/10.1177/000765039903800303
- Celik, A., & Canbulat, F. (2024, 2-3 March). Social Responsibility Vision for Smes. 11th Eurasian
Conference on Economics and Social Sciences (E&S 2024) içinde (pp.310-311). Ahmad Dahlan
University, Indonesia.
- Celik, A., & Oltulu, E. E. (2016, 2-3 June). The Effects of Corporate Social Responsibility on Brand
Image: A Sample Practice in Food Sector. Proceedings of 5th Global Business and Finance
Research Conference, World Business Institute içinde (pp.501-505). Sydney, Australia.
- Clark, J. M. (1926). Social Control of Business (1st Edition). University of Chicago Press.
- Çepel, N. (1992). Doğa, Çevre, Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları (1. Baskı). Altın Kitaplar
Yayınevi.
- Davies, P. L. (2003). Gower & Davies: The Principles of Modern Company Law (7th Edition). Sweeet
& Maxwell.
- Domingues, M. M., & Fernandes, C. C. (2023). The Impact of the Implementation of Crm Strategy on
Consumer Behaviour. Polish Journal of Management Studies, 27(2), 240-259.
https://doi.org/10.17512/Pjms.2023.27.2.15
- Dusuki, A. W., & Abdullah, N. I. (2007). Maqasid Al-Shari`Ah, Maslahah, and Corporate Social
Responsibility. American Journal of Islamic Social Sciences, 24(1), 25-45.
https://doi.org/10.35632/ajis.v24i1.415
- Erentürk, M. K. (2021). İşletme ve Toplum İlişkileri Bakımından Sosyal Sorumluluk Kavramının
Önemi ve Kapsamı. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2021(2), 56-67.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/insan/issue/65620/767085
- Gedik, Y. (2020). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Tanımları, Tarihi, Teorileri, Boyutları ve Avantajları
Üzerine Kuramsal Bir Çerçeve. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 265-304.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbd/issue/58132/776380
- George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference,
17.0 Update (10th Edition). Pearson.
- Jesevičiūtė-Ufartienė, L., & Maščinskienė J. (2024). Initiatives of Organizational Social
Responsibility: What Makes Impact on Consumer Socially Responsible Behaviour. Marketing i
Rynek, 4, 19-32. https://doi.org/10.33226/1231-7853.2024.4.2
- Koç-Kaplan, S. M. (2022). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketicilerin Marka Tutumu
Üzerindeki Etkisi: Akademisyenler ve Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma [Yüksek
Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi.
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
- Kotler, P., & Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your
Company and Your Cause. John Wiley & Sons, Inc.
https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=f6k9ycrf6b8C&oi=fnd&pg=PT8&ots=r0pDbj
BVbf&sig=NPfs-WBfmojCvhpgCPHTjyg_ahg&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
- Kozanlıoğlu, B. (2010). Sürdürülebilir Temelli Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Tüketici
Tercihleri Üzerine Etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi]. Yüksek Öğretim
Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
- Kreps, T. J. (1962). Measurement of the Social Performance of Business. The ANNALS of the
American Academy of Political and Social Science, 343(1), 20-31.
https://doi.org/10.1177/000271626234300104
- López-González, E., Ferrero, J. M., & Meca, E. G. (2019). Corporate Social Responsibility in Family
Firms: A Contingency Approach. Journal of Cleaner Production, 211, 1044-1064.
https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.11.251
- Melníková, J. (2021). Impact of Corporate Social Responsibility on Consumers: A Case Study of
Kaufland Česká Republika V.O.S. [Master’s Thesis, University of Vaasa].
https://osuva.uwasa.fi/bitstream/handle/10024/12730/UniVaasa_2021_Melnikova_Jitka.pdf?seq
uence=2&isAllowed=y
- Rahim, R. A., Jalaludin, F. W., & Tajuddin, K. (2011). The Importance of Corporate Social
Responsibility on Consumer Behaviour in Malaysia. Asian Academy of Management Journal,
16(1), 119-139. https://ejournal.usm.my/aamj/article/view/aamj_vol16-no-1-2011_6
- Ramasastry, A. (2015). Corporate Social Responsibility Versus Business and Human Rights: Bridging
the Gap Between Responsibility and Accountability. Journal of Human Rights, 14(2), 237-259.
https://doi.org/10.1080/14754835.2015.1037953
- Roberts, J. A. (1996). Will the Real Socially Responsible Consumer Please Step Forward? Business
Horizons, 39(1), 79-83. https://doi.org/10.1016/S0007-6813(96)90087-7
- Sak, E. (2019). Firmaların Sosyal Sorumluluk Projelerinin Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkilerini
İncelemeye Yönelik Bir Çalışma [Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yüksek
Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
- Scales, P. T., Blyth, D. A., Berkas, T. H., & Kielsmeier, J. C. (2000). The Effects of Service-Learning
on Middle School Students’ Social Responsibility and Academic Success. The Journal of Early
Adolescence, 20(3), 332-358. https://doi.org/10.1177/0272431600020003004
- Şahin, E., & Aydın, F. (2018, 11-12 Ekim). Sürdürülebilir Rekabet Boyutuyla İşletmelerin Kurumsal
Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi. 2. Uluslararası Sosyal
ve Ekonomik Araştırmalar Öğrenci Kongresi ISERSC içinde (ss.37-61). Antalya, Türkiye.
- Şahin, M. (1984). İşletme Yönetimi ve Sosyal Sorumluluk Kavramı. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve
İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 55-61.
https://iibf.erciyes.edu.tr/kutuphane/petas/petas.php?keyword=MEHMET+%C5%9EAH%C4%
B0N&skip=25&type=5
- Şimşek, M. Ş., Çelik, A., Akgemci, T., & Diken, A. (2020). Sosyal Sorumluluk ve Örgütsel Etik.
- İçinde M. Ş. Şimşek, A. Çelik, T. Akgemci, & A. Diken (Eds.) Örgütsel Davranış ve Yönetim
Psikolojisi (1. Baskı, ss.131-138). Eğitim Yayınevi.
- Tamvada, M. (2023). Synthesising Synergies Between CSR and BHR for Corporate Accountability:
An Integrated Approach. International Journal of Corporate Social Responsibility, 8(9), 1-15.
https://doi.org/10.1186/s40991-023-00084-6
- Tehci, A., & Senbursa, N. (2023). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurum İmajı ve Ağızdan Ağıza
İletişim: Bir Deniz İşletmesi Müşteri Perspektifi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 455-470.
https://doi.org/10.48146/Odusobiad.1180106
- Uddin, M. B., Hassan, M. R., & Tarique, K. M. (2008). Three Dimensional Aspects of Corporate
Social Responsibility. Daffodil International University Journal of Business and Economics,
3(1), 199-212. https://doi.org/10.36481/diujbe.v03i1.dwmeww77
- Uğur, U., & Sayılı, M. (2016). Çalışanların Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılarının, Carroll’un
Sosyal Sorumluluk Boyutlarına Göre Değerlendirilmesi: Sivas Belediyesi’nde Bir Uygulama.
International Journal of Social Science, 4(46), 359-372. https://doi.org/10.9761/JASSS3150
- Uğurhan, Y. Z. (2017). Tüketicilerin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Kurumların Sosyal
Sorumluluk Eylemlerine Yönelik Tutumları ile İlişkisi: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri
Üzerinde Bir Araştırma [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu
Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
- Yılmaz-Sert, N. (2012). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlişkisinin Araştırılması: Türkiye’de
Özel Sektör, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlintisi [Doktora Tezi, İstanbul
Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi.
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
The Impact of Companies' Corporate Social Responsibility Practices on Foreign Students: Selcuk University Example
Yıl 2025,
Cilt: 17 Sayı: 32, 1 - 15, 30.05.2025
Afnan Abdrabbou
,
Melek Sermin Efeoğlu
,
Adnan Çelik
Öz
The purpose of this research is to examine the effects of corporate social responsibility practices on the social responsibility behavior levels of foreign students.
A face-to-face questionnaire was conducted with 342 foreign students who were determined by the convenience sampling method, which is one of the non-random sampling methods. The data obtained were analyzed with the SPSS 23.0 program.
As a result of the analysis; it was concluded that the corporate social responsibility practices of companies have a significant and positive effect on the social responsibility behaviors of foreign students.
The limitations of the research are that the sample consists of foreign students from a single university and that it reflects a specific time period due to its cross-sectional nature.
Although corporate social responsibility has been studied extensively in other scopes and contents, the original value of the research is to investigate the impact of corporate social responsibility practices of companies on foreign students and to raise awareness among the relevant parties.
Kaynakça
- Akmeşe, H., & Aras, S. (2016). Borsa Istanbul’da İşlem Gören Turizm İşletmelerinin Kurumsal
Sosyal Sorumluluk Farkındalıkları ve Uygulamaları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 18(Özel
Sayı-1), 917-942. https://acikerisim.erbakan.edu.tr/server/api/core/bitstreams/e40340c2-dc98-
42b3-9b50-ddf81482c386/content
- Aktan, C. C., & Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İçinde C. C. Aktan (Ed.), Kurumsal
Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (1. Baskı, ss.11-36). İgiad Yayınları.
- Argüden, Y. (2002). Kurumsal Sosyal Sorumluluk (1. Baskı). Arge Danışmanlık Yayını.
- Aydemir-Gedük, E. (2017). Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. Sağlık Bilimleri ve
Meslekleri Dergisi, 4(2), 136-141. https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993
- Banerjee, P. K., & Magoo, P. (2006). Corporate Social Responsibility (CSR): Some Points to Ponder.
Growth, 34(1), 87-92. https://www.researchgate.net/profile/Arjen-Van-
Witteloostuijn/publication/46683993_Nations_and_Firms_in_the_Global_Economy_an_introdu
ction_into_international_economics_and_business/links/00b4952ca901531f95000000/Nations-
and-Firms-in-the-Global-Economy-an-introduction-into-international-economics-and-
business.pdf#page=87
- Barkakati, U., Patra, R. K., & Das, P. (2016). Corporate Social Responsibility and its Impact on
Consumer Behaviour - A Consumer’s Perspective. International Journal Of Sustainable
Society, 8(4), 278-301. https://doi.org/10.1504/IJSSOC.2016.082366
- Barnard, C. I. (1938). The Functions of the Executive (1st Edition). Harvard University Press.
- Baş, T. (2013). Anket, Nasıl Hazırlanır?, Nasıl Uygulanır?, Nasıl Değerlendirilir? (7. Baskı). Seçkin.
- Black, L. D. (2001, 15-18 March). Towards Understanding Corporate Social Responsibility in
Australia. Proceedings of the International Association for Business and Society 12th Annual
Conference içinde (pp.131-141). Sedona, Arizona, USA.
- Bowen, H. R., & Johnson, F. E. (1953). Social Responsibility of the Businessman (2nd Edition).
Harper & Brothers Publisher.
- Carroll, A. B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of
Management Review, 4(4), 497-505. https://doi.org/10.5465/amr.1979.4498296
- Carroll, A. B. (1991). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral
Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, 34(4), 39-48.
https://doi.org/10.1016/0007-6813(91)90005-G
- Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. Business
& Society, 38(3), 268-295. https://doi.org/10.1177/000765039903800303
- Celik, A., & Canbulat, F. (2024, 2-3 March). Social Responsibility Vision for Smes. 11th Eurasian
Conference on Economics and Social Sciences (E&S 2024) içinde (pp.310-311). Ahmad Dahlan
University, Indonesia.
- Celik, A., & Oltulu, E. E. (2016, 2-3 June). The Effects of Corporate Social Responsibility on Brand
Image: A Sample Practice in Food Sector. Proceedings of 5th Global Business and Finance
Research Conference, World Business Institute içinde (pp.501-505). Sydney, Australia.
- Clark, J. M. (1926). Social Control of Business (1st Edition). University of Chicago Press.
- Çepel, N. (1992). Doğa, Çevre, Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları (1. Baskı). Altın Kitaplar
Yayınevi.
- Davies, P. L. (2003). Gower & Davies: The Principles of Modern Company Law (7th Edition). Sweeet
& Maxwell.
- Domingues, M. M., & Fernandes, C. C. (2023). The Impact of the Implementation of Crm Strategy on
Consumer Behaviour. Polish Journal of Management Studies, 27(2), 240-259.
https://doi.org/10.17512/Pjms.2023.27.2.15
- Dusuki, A. W., & Abdullah, N. I. (2007). Maqasid Al-Shari`Ah, Maslahah, and Corporate Social
Responsibility. American Journal of Islamic Social Sciences, 24(1), 25-45.
https://doi.org/10.35632/ajis.v24i1.415
- Erentürk, M. K. (2021). İşletme ve Toplum İlişkileri Bakımından Sosyal Sorumluluk Kavramının
Önemi ve Kapsamı. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2021(2), 56-67.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/insan/issue/65620/767085
- Gedik, Y. (2020). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Tanımları, Tarihi, Teorileri, Boyutları ve Avantajları
Üzerine Kuramsal Bir Çerçeve. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 265-304.
https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbd/issue/58132/776380
- George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference,
17.0 Update (10th Edition). Pearson.
- Jesevičiūtė-Ufartienė, L., & Maščinskienė J. (2024). Initiatives of Organizational Social
Responsibility: What Makes Impact on Consumer Socially Responsible Behaviour. Marketing i
Rynek, 4, 19-32. https://doi.org/10.33226/1231-7853.2024.4.2
- Koç-Kaplan, S. M. (2022). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketicilerin Marka Tutumu
Üzerindeki Etkisi: Akademisyenler ve Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma [Yüksek
Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi.
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
- Kotler, P., & Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your
Company and Your Cause. John Wiley & Sons, Inc.
https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=f6k9ycrf6b8C&oi=fnd&pg=PT8&ots=r0pDbj
BVbf&sig=NPfs-WBfmojCvhpgCPHTjyg_ahg&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
- Kozanlıoğlu, B. (2010). Sürdürülebilir Temelli Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Tüketici
Tercihleri Üzerine Etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi]. Yüksek Öğretim
Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
- Kreps, T. J. (1962). Measurement of the Social Performance of Business. The ANNALS of the
American Academy of Political and Social Science, 343(1), 20-31.
https://doi.org/10.1177/000271626234300104
- López-González, E., Ferrero, J. M., & Meca, E. G. (2019). Corporate Social Responsibility in Family
Firms: A Contingency Approach. Journal of Cleaner Production, 211, 1044-1064.
https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.11.251
- Melníková, J. (2021). Impact of Corporate Social Responsibility on Consumers: A Case Study of
Kaufland Česká Republika V.O.S. [Master’s Thesis, University of Vaasa].
https://osuva.uwasa.fi/bitstream/handle/10024/12730/UniVaasa_2021_Melnikova_Jitka.pdf?seq
uence=2&isAllowed=y
- Rahim, R. A., Jalaludin, F. W., & Tajuddin, K. (2011). The Importance of Corporate Social
Responsibility on Consumer Behaviour in Malaysia. Asian Academy of Management Journal,
16(1), 119-139. https://ejournal.usm.my/aamj/article/view/aamj_vol16-no-1-2011_6
- Ramasastry, A. (2015). Corporate Social Responsibility Versus Business and Human Rights: Bridging
the Gap Between Responsibility and Accountability. Journal of Human Rights, 14(2), 237-259.
https://doi.org/10.1080/14754835.2015.1037953
- Roberts, J. A. (1996). Will the Real Socially Responsible Consumer Please Step Forward? Business
Horizons, 39(1), 79-83. https://doi.org/10.1016/S0007-6813(96)90087-7
- Sak, E. (2019). Firmaların Sosyal Sorumluluk Projelerinin Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkilerini
İncelemeye Yönelik Bir Çalışma [Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yüksek
Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
- Scales, P. T., Blyth, D. A., Berkas, T. H., & Kielsmeier, J. C. (2000). The Effects of Service-Learning
on Middle School Students’ Social Responsibility and Academic Success. The Journal of Early
Adolescence, 20(3), 332-358. https://doi.org/10.1177/0272431600020003004
- Şahin, E., & Aydın, F. (2018, 11-12 Ekim). Sürdürülebilir Rekabet Boyutuyla İşletmelerin Kurumsal
Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi. 2. Uluslararası Sosyal
ve Ekonomik Araştırmalar Öğrenci Kongresi ISERSC içinde (ss.37-61). Antalya, Türkiye.
- Şahin, M. (1984). İşletme Yönetimi ve Sosyal Sorumluluk Kavramı. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve
İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 55-61.
https://iibf.erciyes.edu.tr/kutuphane/petas/petas.php?keyword=MEHMET+%C5%9EAH%C4%
B0N&skip=25&type=5
- Şimşek, M. Ş., Çelik, A., Akgemci, T., & Diken, A. (2020). Sosyal Sorumluluk ve Örgütsel Etik.
- İçinde M. Ş. Şimşek, A. Çelik, T. Akgemci, & A. Diken (Eds.) Örgütsel Davranış ve Yönetim
Psikolojisi (1. Baskı, ss.131-138). Eğitim Yayınevi.
- Tamvada, M. (2023). Synthesising Synergies Between CSR and BHR for Corporate Accountability:
An Integrated Approach. International Journal of Corporate Social Responsibility, 8(9), 1-15.
https://doi.org/10.1186/s40991-023-00084-6
- Tehci, A., & Senbursa, N. (2023). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurum İmajı ve Ağızdan Ağıza
İletişim: Bir Deniz İşletmesi Müşteri Perspektifi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 455-470.
https://doi.org/10.48146/Odusobiad.1180106
- Uddin, M. B., Hassan, M. R., & Tarique, K. M. (2008). Three Dimensional Aspects of Corporate
Social Responsibility. Daffodil International University Journal of Business and Economics,
3(1), 199-212. https://doi.org/10.36481/diujbe.v03i1.dwmeww77
- Uğur, U., & Sayılı, M. (2016). Çalışanların Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılarının, Carroll’un
Sosyal Sorumluluk Boyutlarına Göre Değerlendirilmesi: Sivas Belediyesi’nde Bir Uygulama.
International Journal of Social Science, 4(46), 359-372. https://doi.org/10.9761/JASSS3150
- Uğurhan, Y. Z. (2017). Tüketicilerin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Kurumların Sosyal
Sorumluluk Eylemlerine Yönelik Tutumları ile İlişkisi: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri
Üzerinde Bir Araştırma [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu
Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
- Yılmaz-Sert, N. (2012). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlişkisinin Araştırılması: Türkiye’de
Özel Sektör, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlintisi [Doktora Tezi, İstanbul
Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi.
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp