Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği

Yıl 2025, Cilt: 17 Sayı: 32, 1 - 15, 30.05.2025
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.1660716

Öz

Bu araştırmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının, yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal sorumluluk davranış düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir.
Araştırmada, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklem yöntemiyle belirlenen 342 yabancı uyruklu öğrenci ile yüz yüze anket yapılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 23.0 programı ile analize tabi tutulmuştur.
Analizler sonucunda; şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal sorumluluk davranışları üzerinde anlamlı ve pozitif yönde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Örneklemin tek bir üniversitenin yabancı uyruklu öğrencilerinden oluşması ve kesitsel niteliğe sahip olmasından dolayı belirli bir zaman dilimini yansıtması araştırmanın sınırlılıklarıdır.
Kurumsal sosyal sorumluluk başka kapsam ve içeriklerde yoğun olarak çalışılmasına karşın, şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının yabancı uyruklu öğrenciler üzerindeki etkisinin araştırılarak ilgililer nezdinde farkındalık oluşturulması, araştırmanın özgün değerini oluşturmaktadır.

Kaynakça

  • Akmeşe, H., & Aras, S. (2016). Borsa Istanbul’da İşlem Gören Turizm İşletmelerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Farkındalıkları ve Uygulamaları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 18(Özel Sayı-1), 917-942. https://acikerisim.erbakan.edu.tr/server/api/core/bitstreams/e40340c2-dc98- 42b3-9b50-ddf81482c386/content
  • Aktan, C. C., & Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İçinde C. C. Aktan (Ed.), Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (1. Baskı, ss.11-36). İgiad Yayınları.
  • Argüden, Y. (2002). Kurumsal Sosyal Sorumluluk (1. Baskı). Arge Danışmanlık Yayını.
  • Aydemir-Gedük, E. (2017). Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 4(2), 136-141. https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993
  • Banerjee, P. K., & Magoo, P. (2006). Corporate Social Responsibility (CSR): Some Points to Ponder. Growth, 34(1), 87-92. https://www.researchgate.net/profile/Arjen-Van- Witteloostuijn/publication/46683993_Nations_and_Firms_in_the_Global_Economy_an_introdu ction_into_international_economics_and_business/links/00b4952ca901531f95000000/Nations- and-Firms-in-the-Global-Economy-an-introduction-into-international-economics-and- business.pdf#page=87
  • Barkakati, U., Patra, R. K., & Das, P. (2016). Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumer Behaviour - A Consumer’s Perspective. International Journal Of Sustainable Society, 8(4), 278-301. https://doi.org/10.1504/IJSSOC.2016.082366
  • Barnard, C. I. (1938). The Functions of the Executive (1st Edition). Harvard University Press.
  • Baş, T. (2013). Anket, Nasıl Hazırlanır?, Nasıl Uygulanır?, Nasıl Değerlendirilir? (7. Baskı). Seçkin.
  • Black, L. D. (2001, 15-18 March). Towards Understanding Corporate Social Responsibility in Australia. Proceedings of the International Association for Business and Society 12th Annual Conference içinde (pp.131-141). Sedona, Arizona, USA.
  • Bowen, H. R., & Johnson, F. E. (1953). Social Responsibility of the Businessman (2nd Edition). Harper & Brothers Publisher.
  • Carroll, A. B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of Management Review, 4(4), 497-505. https://doi.org/10.5465/amr.1979.4498296
  • Carroll, A. B. (1991). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, 34(4), 39-48. https://doi.org/10.1016/0007-6813(91)90005-G
  • Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. Business & Society, 38(3), 268-295. https://doi.org/10.1177/000765039903800303
  • Celik, A., & Canbulat, F. (2024, 2-3 March). Social Responsibility Vision for Smes. 11th Eurasian Conference on Economics and Social Sciences (E&S 2024) içinde (pp.310-311). Ahmad Dahlan University, Indonesia.
  • Celik, A., & Oltulu, E. E. (2016, 2-3 June). The Effects of Corporate Social Responsibility on Brand Image: A Sample Practice in Food Sector. Proceedings of 5th Global Business and Finance Research Conference, World Business Institute içinde (pp.501-505). Sydney, Australia.
  • Clark, J. M. (1926). Social Control of Business (1st Edition). University of Chicago Press.
  • Çepel, N. (1992). Doğa, Çevre, Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları (1. Baskı). Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Davies, P. L. (2003). Gower & Davies: The Principles of Modern Company Law (7th Edition). Sweeet & Maxwell.
  • Domingues, M. M., & Fernandes, C. C. (2023). The Impact of the Implementation of Crm Strategy on Consumer Behaviour. Polish Journal of Management Studies, 27(2), 240-259. https://doi.org/10.17512/Pjms.2023.27.2.15
  • Dusuki, A. W., & Abdullah, N. I. (2007). Maqasid Al-Shari`Ah, Maslahah, and Corporate Social Responsibility. American Journal of Islamic Social Sciences, 24(1), 25-45. https://doi.org/10.35632/ajis.v24i1.415
  • Erentürk, M. K. (2021). İşletme ve Toplum İlişkileri Bakımından Sosyal Sorumluluk Kavramının Önemi ve Kapsamı. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2021(2), 56-67. https://dergipark.org.tr/tr/pub/insan/issue/65620/767085
  • Gedik, Y. (2020). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Tanımları, Tarihi, Teorileri, Boyutları ve Avantajları Üzerine Kuramsal Bir Çerçeve. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 265-304. https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbd/issue/58132/776380
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update (10th Edition). Pearson.
  • Jesevičiūtė-Ufartienė, L., & Maščinskienė J. (2024). Initiatives of Organizational Social Responsibility: What Makes Impact on Consumer Socially Responsible Behaviour. Marketing i Rynek, 4, 19-32. https://doi.org/10.33226/1231-7853.2024.4.2
  • Koç-Kaplan, S. M. (2022). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketicilerin Marka Tutumu Üzerindeki Etkisi: Akademisyenler ve Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kotler, P., & Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. John Wiley & Sons, Inc. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=f6k9ycrf6b8C&oi=fnd&pg=PT8&ots=r0pDbj BVbf&sig=NPfs-WBfmojCvhpgCPHTjyg_ahg&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
  • Kozanlıoğlu, B. (2010). Sürdürülebilir Temelli Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Tüketici Tercihleri Üzerine Etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kreps, T. J. (1962). Measurement of the Social Performance of Business. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 343(1), 20-31. https://doi.org/10.1177/000271626234300104
  • López-González, E., Ferrero, J. M., & Meca, E. G. (2019). Corporate Social Responsibility in Family Firms: A Contingency Approach. Journal of Cleaner Production, 211, 1044-1064. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.11.251
  • Melníková, J. (2021). Impact of Corporate Social Responsibility on Consumers: A Case Study of Kaufland Česká Republika V.O.S. [Master’s Thesis, University of Vaasa]. https://osuva.uwasa.fi/bitstream/handle/10024/12730/UniVaasa_2021_Melnikova_Jitka.pdf?seq uence=2&isAllowed=y
  • Rahim, R. A., Jalaludin, F. W., & Tajuddin, K. (2011). The Importance of Corporate Social Responsibility on Consumer Behaviour in Malaysia. Asian Academy of Management Journal, 16(1), 119-139. https://ejournal.usm.my/aamj/article/view/aamj_vol16-no-1-2011_6
  • Ramasastry, A. (2015). Corporate Social Responsibility Versus Business and Human Rights: Bridging the Gap Between Responsibility and Accountability. Journal of Human Rights, 14(2), 237-259. https://doi.org/10.1080/14754835.2015.1037953
  • Roberts, J. A. (1996). Will the Real Socially Responsible Consumer Please Step Forward? Business Horizons, 39(1), 79-83. https://doi.org/10.1016/S0007-6813(96)90087-7
  • Sak, E. (2019). Firmaların Sosyal Sorumluluk Projelerinin Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkilerini İncelemeye Yönelik Bir Çalışma [Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Scales, P. T., Blyth, D. A., Berkas, T. H., & Kielsmeier, J. C. (2000). The Effects of Service-Learning on Middle School Students’ Social Responsibility and Academic Success. The Journal of Early Adolescence, 20(3), 332-358. https://doi.org/10.1177/0272431600020003004
  • Şahin, E., & Aydın, F. (2018, 11-12 Ekim). Sürdürülebilir Rekabet Boyutuyla İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi. 2. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Öğrenci Kongresi ISERSC içinde (ss.37-61). Antalya, Türkiye.
  • Şahin, M. (1984). İşletme Yönetimi ve Sosyal Sorumluluk Kavramı. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 55-61. https://iibf.erciyes.edu.tr/kutuphane/petas/petas.php?keyword=MEHMET+%C5%9EAH%C4% B0N&skip=25&type=5
  • Şimşek, M. Ş., Çelik, A., Akgemci, T., & Diken, A. (2020). Sosyal Sorumluluk ve Örgütsel Etik.
  • İçinde M. Ş. Şimşek, A. Çelik, T. Akgemci, & A. Diken (Eds.) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (1. Baskı, ss.131-138). Eğitim Yayınevi.
  • Tamvada, M. (2023). Synthesising Synergies Between CSR and BHR for Corporate Accountability: An Integrated Approach. International Journal of Corporate Social Responsibility, 8(9), 1-15. https://doi.org/10.1186/s40991-023-00084-6
  • Tehci, A., & Senbursa, N. (2023). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurum İmajı ve Ağızdan Ağıza İletişim: Bir Deniz İşletmesi Müşteri Perspektifi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 455-470. https://doi.org/10.48146/Odusobiad.1180106
  • Uddin, M. B., Hassan, M. R., & Tarique, K. M. (2008). Three Dimensional Aspects of Corporate Social Responsibility. Daffodil International University Journal of Business and Economics, 3(1), 199-212. https://doi.org/10.36481/diujbe.v03i1.dwmeww77
  • Uğur, U., & Sayılı, M. (2016). Çalışanların Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılarının, Carroll’un Sosyal Sorumluluk Boyutlarına Göre Değerlendirilmesi: Sivas Belediyesi’nde Bir Uygulama. International Journal of Social Science, 4(46), 359-372. https://doi.org/10.9761/JASSS3150
  • Uğurhan, Y. Z. (2017). Tüketicilerin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Kurumların Sosyal Sorumluluk Eylemlerine Yönelik Tutumları ile İlişkisi: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Yılmaz-Sert, N. (2012). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlişkisinin Araştırılması: Türkiye’de Özel Sektör, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlintisi [Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp

The Impact of Companies' Corporate Social Responsibility Practices on Foreign Students: Selcuk University Example

Yıl 2025, Cilt: 17 Sayı: 32, 1 - 15, 30.05.2025
https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.1660716

Öz

The purpose of this research is to examine the effects of corporate social responsibility practices on the social responsibility behavior levels of foreign students.
A face-to-face questionnaire was conducted with 342 foreign students who were determined by the convenience sampling method, which is one of the non-random sampling methods. The data obtained were analyzed with the SPSS 23.0 program.
As a result of the analysis; it was concluded that the corporate social responsibility practices of companies have a significant and positive effect on the social responsibility behaviors of foreign students.
The limitations of the research are that the sample consists of foreign students from a single university and that it reflects a specific time period due to its cross-sectional nature.
Although corporate social responsibility has been studied extensively in other scopes and contents, the original value of the research is to investigate the impact of corporate social responsibility practices of companies on foreign students and to raise awareness among the relevant parties.

Kaynakça

  • Akmeşe, H., & Aras, S. (2016). Borsa Istanbul’da İşlem Gören Turizm İşletmelerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Farkındalıkları ve Uygulamaları. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 18(Özel Sayı-1), 917-942. https://acikerisim.erbakan.edu.tr/server/api/core/bitstreams/e40340c2-dc98- 42b3-9b50-ddf81482c386/content
  • Aktan, C. C., & Börü, D. (2007). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İçinde C. C. Aktan (Ed.), Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk (1. Baskı, ss.11-36). İgiad Yayınları.
  • Argüden, Y. (2002). Kurumsal Sosyal Sorumluluk (1. Baskı). Arge Danışmanlık Yayını.
  • Aydemir-Gedük, E. (2017). Hastanelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Önemi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 4(2), 136-141. https://doi.org/10.17681/hsp-dergisi.281993
  • Banerjee, P. K., & Magoo, P. (2006). Corporate Social Responsibility (CSR): Some Points to Ponder. Growth, 34(1), 87-92. https://www.researchgate.net/profile/Arjen-Van- Witteloostuijn/publication/46683993_Nations_and_Firms_in_the_Global_Economy_an_introdu ction_into_international_economics_and_business/links/00b4952ca901531f95000000/Nations- and-Firms-in-the-Global-Economy-an-introduction-into-international-economics-and- business.pdf#page=87
  • Barkakati, U., Patra, R. K., & Das, P. (2016). Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumer Behaviour - A Consumer’s Perspective. International Journal Of Sustainable Society, 8(4), 278-301. https://doi.org/10.1504/IJSSOC.2016.082366
  • Barnard, C. I. (1938). The Functions of the Executive (1st Edition). Harvard University Press.
  • Baş, T. (2013). Anket, Nasıl Hazırlanır?, Nasıl Uygulanır?, Nasıl Değerlendirilir? (7. Baskı). Seçkin.
  • Black, L. D. (2001, 15-18 March). Towards Understanding Corporate Social Responsibility in Australia. Proceedings of the International Association for Business and Society 12th Annual Conference içinde (pp.131-141). Sedona, Arizona, USA.
  • Bowen, H. R., & Johnson, F. E. (1953). Social Responsibility of the Businessman (2nd Edition). Harper & Brothers Publisher.
  • Carroll, A. B. (1979). A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance. Academy of Management Review, 4(4), 497-505. https://doi.org/10.5465/amr.1979.4498296
  • Carroll, A. B. (1991). The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, 34(4), 39-48. https://doi.org/10.1016/0007-6813(91)90005-G
  • Carroll, A. B. (1999). Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. Business & Society, 38(3), 268-295. https://doi.org/10.1177/000765039903800303
  • Celik, A., & Canbulat, F. (2024, 2-3 March). Social Responsibility Vision for Smes. 11th Eurasian Conference on Economics and Social Sciences (E&S 2024) içinde (pp.310-311). Ahmad Dahlan University, Indonesia.
  • Celik, A., & Oltulu, E. E. (2016, 2-3 June). The Effects of Corporate Social Responsibility on Brand Image: A Sample Practice in Food Sector. Proceedings of 5th Global Business and Finance Research Conference, World Business Institute içinde (pp.501-505). Sydney, Australia.
  • Clark, J. M. (1926). Social Control of Business (1st Edition). University of Chicago Press.
  • Çepel, N. (1992). Doğa, Çevre, Ekoloji ve İnsanlığın Ekolojik Sorunları (1. Baskı). Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Davies, P. L. (2003). Gower & Davies: The Principles of Modern Company Law (7th Edition). Sweeet & Maxwell.
  • Domingues, M. M., & Fernandes, C. C. (2023). The Impact of the Implementation of Crm Strategy on Consumer Behaviour. Polish Journal of Management Studies, 27(2), 240-259. https://doi.org/10.17512/Pjms.2023.27.2.15
  • Dusuki, A. W., & Abdullah, N. I. (2007). Maqasid Al-Shari`Ah, Maslahah, and Corporate Social Responsibility. American Journal of Islamic Social Sciences, 24(1), 25-45. https://doi.org/10.35632/ajis.v24i1.415
  • Erentürk, M. K. (2021). İşletme ve Toplum İlişkileri Bakımından Sosyal Sorumluluk Kavramının Önemi ve Kapsamı. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2021(2), 56-67. https://dergipark.org.tr/tr/pub/insan/issue/65620/767085
  • Gedik, Y. (2020). Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Tanımları, Tarihi, Teorileri, Boyutları ve Avantajları Üzerine Kuramsal Bir Çerçeve. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 265-304. https://dergipark.org.tr/tr/pub/husbd/issue/58132/776380
  • George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 Update (10th Edition). Pearson.
  • Jesevičiūtė-Ufartienė, L., & Maščinskienė J. (2024). Initiatives of Organizational Social Responsibility: What Makes Impact on Consumer Socially Responsible Behaviour. Marketing i Rynek, 4, 19-32. https://doi.org/10.33226/1231-7853.2024.4.2
  • Koç-Kaplan, S. M. (2022). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketicilerin Marka Tutumu Üzerindeki Etkisi: Akademisyenler ve Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kotler, P., & Lee, N. (2005). Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause. John Wiley & Sons, Inc. https://books.google.com.tr/books?hl=tr&lr=&id=f6k9ycrf6b8C&oi=fnd&pg=PT8&ots=r0pDbj BVbf&sig=NPfs-WBfmojCvhpgCPHTjyg_ahg&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
  • Kozanlıoğlu, B. (2010). Sürdürülebilir Temelli Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin Tüketici Tercihleri Üzerine Etkisi [Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Kreps, T. J. (1962). Measurement of the Social Performance of Business. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 343(1), 20-31. https://doi.org/10.1177/000271626234300104
  • López-González, E., Ferrero, J. M., & Meca, E. G. (2019). Corporate Social Responsibility in Family Firms: A Contingency Approach. Journal of Cleaner Production, 211, 1044-1064. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.11.251
  • Melníková, J. (2021). Impact of Corporate Social Responsibility on Consumers: A Case Study of Kaufland Česká Republika V.O.S. [Master’s Thesis, University of Vaasa]. https://osuva.uwasa.fi/bitstream/handle/10024/12730/UniVaasa_2021_Melnikova_Jitka.pdf?seq uence=2&isAllowed=y
  • Rahim, R. A., Jalaludin, F. W., & Tajuddin, K. (2011). The Importance of Corporate Social Responsibility on Consumer Behaviour in Malaysia. Asian Academy of Management Journal, 16(1), 119-139. https://ejournal.usm.my/aamj/article/view/aamj_vol16-no-1-2011_6
  • Ramasastry, A. (2015). Corporate Social Responsibility Versus Business and Human Rights: Bridging the Gap Between Responsibility and Accountability. Journal of Human Rights, 14(2), 237-259. https://doi.org/10.1080/14754835.2015.1037953
  • Roberts, J. A. (1996). Will the Real Socially Responsible Consumer Please Step Forward? Business Horizons, 39(1), 79-83. https://doi.org/10.1016/S0007-6813(96)90087-7
  • Sak, E. (2019). Firmaların Sosyal Sorumluluk Projelerinin Müşteri Bağlılığı Üzerindeki Etkilerini İncelemeye Yönelik Bir Çalışma [Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Scales, P. T., Blyth, D. A., Berkas, T. H., & Kielsmeier, J. C. (2000). The Effects of Service-Learning on Middle School Students’ Social Responsibility and Academic Success. The Journal of Early Adolescence, 20(3), 332-358. https://doi.org/10.1177/0272431600020003004
  • Şahin, E., & Aydın, F. (2018, 11-12 Ekim). Sürdürülebilir Rekabet Boyutuyla İşletmelerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi. 2. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Öğrenci Kongresi ISERSC içinde (ss.37-61). Antalya, Türkiye.
  • Şahin, M. (1984). İşletme Yönetimi ve Sosyal Sorumluluk Kavramı. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 55-61. https://iibf.erciyes.edu.tr/kutuphane/petas/petas.php?keyword=MEHMET+%C5%9EAH%C4% B0N&skip=25&type=5
  • Şimşek, M. Ş., Çelik, A., Akgemci, T., & Diken, A. (2020). Sosyal Sorumluluk ve Örgütsel Etik.
  • İçinde M. Ş. Şimşek, A. Çelik, T. Akgemci, & A. Diken (Eds.) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (1. Baskı, ss.131-138). Eğitim Yayınevi.
  • Tamvada, M. (2023). Synthesising Synergies Between CSR and BHR for Corporate Accountability: An Integrated Approach. International Journal of Corporate Social Responsibility, 8(9), 1-15. https://doi.org/10.1186/s40991-023-00084-6
  • Tehci, A., & Senbursa, N. (2023). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurum İmajı ve Ağızdan Ağıza İletişim: Bir Deniz İşletmesi Müşteri Perspektifi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 455-470. https://doi.org/10.48146/Odusobiad.1180106
  • Uddin, M. B., Hassan, M. R., & Tarique, K. M. (2008). Three Dimensional Aspects of Corporate Social Responsibility. Daffodil International University Journal of Business and Economics, 3(1), 199-212. https://doi.org/10.36481/diujbe.v03i1.dwmeww77
  • Uğur, U., & Sayılı, M. (2016). Çalışanların Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılarının, Carroll’un Sosyal Sorumluluk Boyutlarına Göre Değerlendirilmesi: Sivas Belediyesi’nde Bir Uygulama. International Journal of Social Science, 4(46), 359-372. https://doi.org/10.9761/JASSS3150
  • Uğurhan, Y. Z. (2017). Tüketicilerin Sosyal Sorumluluk Davranışlarının Kurumların Sosyal Sorumluluk Eylemlerine Yönelik Tutumları ile İlişkisi: Anadolu Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma [Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Yılmaz-Sert, N. (2012). Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlişkisinin Araştırılması: Türkiye’de Özel Sektör, Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Aktivizm İlintisi [Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer)
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Afnan Abdrabbou 0000-0002-9861-6561

Melek Sermin Efeoğlu 0000-0002-7277-7260

Adnan Çelik 0000-0002-8538-9937

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2025
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2025
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Abdrabbou, A., Efeoğlu, M. S., & Çelik, A. (2025). Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 17(32), 1-15. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.1660716
AMA Abdrabbou A, Efeoğlu MS, Çelik A. Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). Mayıs 2025;17(32):1-15. doi:10.20990/kilisiibfakademik.1660716
Chicago Abdrabbou, Afnan, Melek Sermin Efeoğlu, ve Adnan Çelik. “Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 17, sy. 32 (Mayıs 2025): 1-15. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.1660716.
EndNote Abdrabbou A, Efeoğlu MS, Çelik A (01 Mayıs 2025) Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 17 32 1–15.
IEEE A. Abdrabbou, M. S. Efeoğlu, ve A. Çelik, “Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 17, sy. 32, ss. 1–15, 2025, doi: 10.20990/kilisiibfakademik.1660716.
ISNAD Abdrabbou, Afnan vd. “Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği”. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD) 17/32 (Mayıs 2025), 1-15. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.1660716.
JAMA Abdrabbou A, Efeoğlu MS, Çelik A. Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2025;17:1–15.
MLA Abdrabbou, Afnan vd. “Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği”. Akademik Araştırmalar Ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), c. 17, sy. 32, 2025, ss. 1-15, doi:10.20990/kilisiibfakademik.1660716.
Vancouver Abdrabbou A, Efeoğlu MS, Çelik A. Şirketlerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarının Yabancı Uyruklu Öğrenciler Üzerindeki Etkisi: Selçuk Üniversitesi Örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD). 2025;17(32):1-15.