Her toplum kendinden sonraki kuşakları kültürlemek ve bu yolla topluma yeni katılan bireylere yerleşik olan örf, âdet ve gelenek gibi kuralları öğretmek ister. Bu nedenle çocuk eğitimi her tarihte ve her toplumda görülen bir olgusudur. Çocuğun eğitimi önce ailede başlar sonra da profesyonel eğitim kurumları olan okullarda devam eder. Tarihsel olarak görece eski devirlerde ve toprağa dayalı yaşam biçiminin hâkim olduğu yerlerde ailenin çocuğun eğitimindeki rolü modern toplumlara göre daha fazladır. Günümüzde eğitim kurumlarının çocukların eğitiminde üstlendiği rol eskiye oranla daha fazladır. Hem ailenin hem eğitim kurumlarının çocuk eğitimindeki işlevleri dönemsel olarak değişiklik göstermektedir. Teknolojinin okullara aktarılması eğitim kurumunun işlevlerinde ve çalışma prensiplerinde büyük değişikliklere yol açmıştır. Son yıllarda eğitim üzerindeki etkisini gittikçe arttıran yapay zekâ araçları 2024 yılı itibarıyla son kullanıcılar açısından daha kolay erişilir hale gelmiştir. Bunun sonucu olarak da eğitim kurumunun özneleri olan öğrenciler, öğretmenler ve aileler yapay zekâ araçlarını daha kolay kullanır hale gelmişlerdir. Bu çalışmada yapay zekâ araçlarının gelecekte eğitimi nasıl şekillendirebileceği üzerinde durulmuştur.
Makale için etik onay alınmamıştır. Yazar, çalışmanın etik kurul onayına tabi olmadığını beyan eder.
Every society wants to culture the next generations and teach the rules, such as customs, traditions, and traditions established for the newly joining society. Therefore, child education has been a phenomenon throughout history and culture. The child's education starts in the family and then continues in schools, which are professional educational institutions. Historically, in relatively old times and places where the lifestyle based on the land is dominant, the family's role in the child's education is more significant than in modern societies. Today, educational institutions' role in children's education is more significant than in the past. The functions of both the family and academic institutions in child education change periodically. Technology transfer to schools has significantly changed educational institutions' functions and working principles. Artificial intelligence tools have been increasingly affecting education recently and have become more accessible to end users as of 2024. As a result, students, teachers, and families who are the subjects of educational institutions have become more easily able to use artificial intelligence tools. This study focuses on how artificial intelligence tools can shape education in the future.
Ethical approval was not obtained for this study. The author(s) declare(s) that the study is not subject to ethics committee approval.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Kastamonu İnsan ve Toplum Dergisi - KİTOD