Okullar çocukların büyüme ve gelişmelerini destekleyen kurumlar olmakla birlikte, çocuklarda yaşanan değişimleri doğrudan gözlemlediğimiz ve bu değişimlerin çocuklarda yarattığı olumlu ya da olumsuz bütün farklılıkları görebildiğimiz en önemli sosyal ortamlardır. Ne yazık ki günümüzde aileler, öğretmenler ve okul yöneticileri çocukların sadece akademik başarılarına odaklanmış bir izlenim sunmaktalar ve öğrencilerin okul ortamında karşılaştığı ve her geçen gün daha da artan sorunların genelde göz ardı edildiği söylenebilir. Genelde bu sorunlar gelişim çağında olan çocukların akranları veya arkadaşları ile yaşadığı sorunlar olarak karşımıza çıkmaktadır ancak bazen akademik, aile veya çeşitli çevresel konuları da kapsayabilmektedir. Çocuklar akademik başarılarını sürdürmeye çalışırken bazen akran zorbalığı, yoksulluk, ihmal, gelecek kaygısı, ekonomik kaygılar, istismar, madde bağımlılığı gibi pek çok zorlukla da karşılaşabilmektedir. Çocuklar çözmekte zorlandıkları bu sosyal problemlerle karşılaştıklarında ve gerekli desteği ya da çözüm sunabilecek yardım edebilecek birini bulamadıklarında bu sorunların sonuçları nedeniyle akademik başarısızlık yaşayabilmekte, sosyal çevrelerinden uzaklaşmakta, içine kapanıp duygusal boşluklar yaşayabilmekte ve bazen bu sorunlar okul terkiyle bile sonuçlanabilmektedir. Okullarda sorun yaşayan öğrenciler bu sorunlarını çözmede ilk olarak yakın çevresinden, arkadaşlarından ya da ailesinden destek almaya çalışırlar. Bunların yetersiz kaldığı durumlarda okullardaki rehber öğretmen ya da psikolojik danışmanlardan yardım alabilmekteler. Çalışmamızın odağında ise bütün bu bahsedilen aile arkadaş ya da rehberlik servislerinin yetmediği durumlarda sosyal problemlerle karşılaşan öğrenciler için okul sosyal hizmetinin gerekliliği ve önemi yer almaktadır. Bu çalışma araştırma bölgesi olarak seçilen Adıyaman ilinde okuyan orta okul öğrencilerinin sosyal problemlerini belirleme ve problemlerin çözümünde başvurdukları destek birimlerini ortaya çıkarma amacıyla tasarlanmıştır ve problemlerin çözümünde okul sosyal hizmetinin gerekliliği ve önemi tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.