This study focuses on whether films are effective materials in teaching Turkish as a foreign language and culture transfer. A purposive sampling method was employed to select 20 students who were informed about the activity, watched the film My Father and My Son, and asked various questions about culture transfer with a semi-structured interview form. The data collected by phenomenological research were evaluated by descriptive analysis. The evaluation results demonstrate that the film made the students aware of the different ways of using language and the context of the subject. Furthermore, the students observed and comprehended numerous aspects of culture, country, and human relations through the visuals. These observations substantiate the assertion that films are efficacious educational materials for developing learners' language skills, particularly in the context of culture transfer when teaching Turkish as a foreign language.
Teaching Turkish as a Foreign Language Using Films as Educational Materials My Father and My Son Film
Bu çalışmada Türkçenin yabancı bir dil olarak öğretimi esnasında ve kültür aktarımı konusu özelinde, filmlerin etkili birer materyal olup olmadığına odaklanılmıştır. Bunun için amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 20 öğrenciye etkinlik hakkında bilgi verilmiş, Babam ve Oğlum filmi izletilmiş ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile kültür aktarımına yönelik çeşitli sorular yöneltilmiştir.
Olgu bilimi araştırmalarına uygun olarak toplanan veriler, betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonuçları, filmin öğrencilere dilin hem farklı kullanım biçimlerini hem de konunun bağlamını fark ettirdiğini göstermektedir. Ayrıca öğrenciler, görseller vasıtasıyla kültüre, ülkeye ve insan ilişkilerine dair pek çok şeyi görmüş ve kavramıştır. Bütün bunlar, Türkçeyi yabancı bir dil olarak öğretirken kültür aktarımı başta olmak üzere, filmlerin öğrenenlerin dil becerileri geliştirilmek için kullanışlı birer materyal olduklarını belgelemektedir.
Türkçenin Yabancı Bir Dil Olarak Öğretimi Filmlerin Eğitim Materyali Olması Babam ve Oğlum Filmi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.