İnsanlık tarihinin ilk dönemlerinde, bedeni korumak amacıyla ortaya çıkan örtme ihtiyacı, zamanla değişiklikler göstererek sosyal, psikolojik ve kültürel bir ifade aracına dönüşmüştür. Örtünme ve zamanla giyinme ihtiyacı süreç içerisinde farklı boyutlarla, insanın temel ihtiyaçlarından birini karşılar duruma gelmiştir. Nesiller boyunca oluşan giyim tarzları, tarih boyunca her kuşakta farklılık göstermiştir ve içinde bulunulan dönemi yansıtan özelikler taşımaya başlamıştır. Bu durum günümüzde hazır giyim sektöründe üreticilerin tüketici ihtiyaçlarını doğru tespit edebilmeleri ve beklentilere yönelik üretim yapabilmelerini zorunlu kılmaktadır. Günümüzde toplumum her bölümde aktif olarak yer alan Z kuşağı, tüketici popülasyonunun da önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu çalışmada tüketiciler içerisinde önemli bir paya sahip olan Z kuşağı kız tüketicilerinin tercih ettiği giysi form, tarz, renk ve desenleri ele alınmıştır. Çalışma, betimsel tarama yönteminin kullanıldığı nicel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak görsel ağırlıklı bir anket formu geliştirilmiş ve 456 katılımcıdan veri toplanmıştır. Veriler IBM SPSS 25. programında analiz edilerek kız tüketicilerin giysi alışverişlerinde tercih ettikleri giysi form, tarz, renk ve desenleri tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, Z kuşağı kız tüketicilerin giysi tüketiminde rahat ve geniş kesimlere sahip formları, minimaliz tazı, siyah, beyaz, gri renkleri ve giysi türüne göre farklı desen türlerini giysi alışverişlerinde tercih ettikleri saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gençlik Sosyolojisi, Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.