Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Z Kuşağı Kız Tüketicilerin Giysi Satın Alma Kararlarında Form, Tarz, Renk ve Desen Tercihlerinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 22 Sayı: 1, 66 - 85, 30.04.2025
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1549901

Öz

İnsanlık tarihinin ilk dönemlerinde, bedeni korumak amacıyla ortaya çıkan örtme ihtiyacı, zamanla değişiklikler göstererek sosyal, psikolojik ve kültürel bir ifade aracına dönüşmüştür. Örtünme ve zamanla giyinme ihtiyacı süreç içerisinde farklı boyutlarla, insanın temel ihtiyaçlarından birini karşılar duruma gelmiştir. Nesiller boyunca oluşan giyim tarzları, tarih boyunca her kuşakta farklılık göstermiştir ve içinde bulunulan dönemi yansıtan özelikler taşımaya başlamıştır. Bu durum günümüzde hazır giyim sektöründe üreticilerin tüketici ihtiyaçlarını doğru tespit edebilmeleri ve beklentilere yönelik üretim yapabilmelerini zorunlu kılmaktadır. Günümüzde toplumum her bölümde aktif olarak yer alan Z kuşağı, tüketici popülasyonunun da önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu çalışmada tüketiciler içerisinde önemli bir paya sahip olan Z kuşağı kız tüketicilerinin tercih ettiği giysi form, tarz, renk ve desenleri ele alınmıştır. Çalışma, betimsel tarama yönteminin kullanıldığı nicel bir çalışmadır. Veri toplama aracı olarak görsel ağırlıklı bir anket formu geliştirilmiş ve 456 katılımcıdan veri toplanmıştır. Veriler IBM SPSS 25. programında analiz edilerek kız tüketicilerin giysi alışverişlerinde tercih ettikleri giysi form, tarz, renk ve desenleri tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, Z kuşağı kız tüketicilerin giysi tüketiminde rahat ve geniş kesimlere sahip formları, minimaliz tazı, siyah, beyaz, gri renkleri ve giysi türüne göre farklı desen türlerini giysi alışverişlerinde tercih ettikleri saptanmıştır.

Kaynakça

  • Aguas,M. J. (2019). Mıllennıal and generatıon Z’s perspectıves on leadershıp effectıveness. Emerging Leadershıp Journeys, 13(1), 1-22.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Ayvaz, K. M., & Harmankaya, H. (2021). Öğretmenlerin Gömlek Satın Alma Davranışları ve Gömleklere Yönelik Geri Dönüşüm Konusundaki Görüşleri Konya Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(4), 1555–1566. https://doi.org/10.32709/akusosbil.896617
  • Babaoğul, M., Şener, A., & Buğday, E. (2010). Tüketici yazıları (II). Tüketici-Pazar-Araştırma-Danışma Test ve Eğitim Merkezi, 153, 157.
  • Balkış, M. (2017). Akıllı Tekstillerle Fütüristik Çalışılan Moda Koleksiyonlarının İncelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İçinde Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. https://dspace.gazi.edu.tr/handle/20.500.12602/152631
  • Balkış, M. (2017). Akıllı Tekstillerle Fütüristik Çalışılan Moda Koleksiyonlarının İncelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İçinde Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü. https://dspace.gazi.edu.tr/handle/20.500.12602/152631
  • Biernacki, P., & Waldorf, D. (1981). Snowball Sampling: Problems and Techniques of Chain Referral Sampling. Sociological Methods & Research, 10(2), 141-163. https://doi.org/10.1177/004912418101000205
  • Coates, J. F. (2016). The Future Of Clothing. Technological Forecasting And Social Change, 113, 121-125. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2016.10.046
  • Çeğindir, N. Y., & Kuru, S., (2019). The Analysis Of The Silhouette Alteration İn Ottoman Women's Dresses (Entari) From Classical To Modern Period. Milli Folklor, 31(121), 115-127.
  • Çıldız, G. (2024). 2024 İlkbahar/Yaz Moda Trendleri. OGGUSTO. https://www.oggusto.com/moda/moda-trendleri/2024-ilkbahar-yaz-moda-trendleri
  • Çivitçi, Ş., & Dengi̇n, S. (2016). Koşu Giysileri Konforunun Kullanıcılar Tarafından Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), Article Special Issue 1. https://doi.org/10.14486/IJSCS126
  • Dal, N. E. (2017). Tüketim Toplumu Ve Tüketim Toplumuna Yöneltilen Eleştiriler Üzerine Bir Tartışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 1-21. Https://Doi.Org/10.20875/Makusobed.311006
  • DeFacto. (2022, Kasım 2). Tarz Sahibi Olmanın Altın Yolları Nelerdir? | DeFacto Blog. https://www.defacto.com.tr/blog/tarz-sahibi-olmanin-altin-yollari-nelerdir-11918
  • Demir Parlak, S., & Önlü, N. (2022). Kadın Giyim Modasında Siyah Renk Kullanımı. Yedi(27), 35-47.https://doi.org/10.17484/yedi.907070
  • Derelioğlu, S. (2022). Z Kuşağının Kariyer Beklentileri İle Yaşam Doyumu İlişkisinin Farklı Değişkenler Açısından Analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(53), 301-314. Https://Doi.Org/10.30794/Pausbed.1101843
  • Dimock, M. (2019). Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins. Pew Research Center, 17(1), 1-7.
  • Dittmar, H., & Drury, J. (2000). Self-İmage – İs İt İn The Bag? A Qualitative Comparison Between “Ordinary” And “Excessive” Consumers. Journal Of Economic Psychology, 21(2), 109-142. https://doi.org/10.1016/S0167-4870(99)00039-2
  • Eryazıcı, E. (2014). Çalışan kadınların vücut şekillerine göre giysi tercihlerinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/356105
  • Gezer, H. (2008). Üretim Alanında Tekstil Ve Mimari Arasındaki Etkileşim. İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 7(13), 21-50.
  • Gök, B., Kirik, A. M., & Akşi̇t, M. (2019). Y ve Z Kuşağı’nın Youtube Kullanım Alışkanlıkları. Asya Studies, 4(10), 77-89.https://doi.org/10.31455/asya.632613
  • Gümüş, N. (2019). Z Kuşağı Tüketicilerin Hedonik Tüketim Davranışlarının Demografik Özellikleri Bağlamında İncelenmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 7(5), 2177-2207.
  • Güzel, S. & Veziroğlu, H. M. (2024). “Taraklı Ayak Yapısına Sahip Olan Kadınların Ayakkabı Satın Alma Davranışları ve Yaşanan Problemler” International Social Sciences Studies Journal, (e-ISSN:2587-1587) Vol:10, Issue:12; pp:2502-2517. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.145 69719
  • Haylamaz, G., & Ayranpınar, S. K. (2022). 1960 Yılından Günümüze Tekstil/Lif Sanatında Form Ve Kavram Olarak Giysi. Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies, 8(23), 23-35. https://orcid.org/0000-0002-4682-1184
  • Hazır, M. (2006). Giysi Tasarımında Görsel ve Dokusal Elementler: Pilise Ve Drapeler [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü. Http://Hdl.Handle.Net/20.500.12397/9870
  • Hidayati, S. C., Goh, T. W., Chan, J.-S. G., Hsu, C.-C., See, J., Wong, L.-K., Hua, K.-L., Tsao, Y., & Cheng, W.-H. (2021). Dress With Style: Learning Style From Joint Deep Embedding of Clothing Styles and Body Shapes. IEEE Transactions on Multimedia, 23, 365-377. https://doi.org/10.1109/TMM.2020.2980195.
  • Indah, M. K., & Suryadinatha, G. A. A. N. O. (2019). Consumer behavior in the era of industrial revolution 4. 0. Russian Journal of Agricultural and Socio-Economic Sciences, 94(10), 152-158. https://doi.org/10.18551/rjoas.2019-10.20
  • İmre, H. M. (2011). Tarihsel Gelişim İçerisinde Moda, Ayakkabı Ve İnsan İlişkileri [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Haliç Üniversitesi.
  • İnoğlu, E. D. (2019). Konya Merkez Geleneksel Kadın Dış Giyimlerinin Giyim Sanat Dalı Açısından İncelenmesi [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi. http://acikerisim.selcuk.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12395/38777
  • Jefferys, C. A. (1972). Clothing consumption practices of low income children [Yayımlanmış yüksek lisans tezi]. University of Manitoba.
  • Kahn, B. E. (1995). Consumer variety-seeking among goods and services: An integrative review. Journal of Retailing and Consumer Services, 2(3), 139-148.https://doi.org/10.1016/0969-6989(95)00038-0
  • Kaplan, S., & Okur, A. (2006). Tekstil Materyallerinde Meydana Gelen Lsı ve Kütle Transferi Mekanizmalarının. Tekstil Ve Mühendis, 13(63), 28-36.
  • Karaca, H. (2020). Kadın Giysi Modüllerinde Üç Boyutlu Geometrik Formların Tasarım Ve Üretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Keskin, S. (2019). Tüketicilerin Giysi Tercihlerinde Tasarım Değerlerinin Etkileri Üzerine Bir Araştırma [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-6. https://doi.org/10.5455/jmood.20130325011730
  • Koca, E., & Emiroğlu, S. (2019). 19. Yüzyıl kadın giysilerinin kol formu açısından incelenmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(3), 238-251.
  • Kuru, Songül & Kırkıncıoğlu, Zeynep (2019). 16.ve 18. Yüzyıl Avrupa Kadın Giyiminde Karşılaştırmalı Siluet Analizi, Jia Journal Uluslararası Sanat ve Sanat Eğitimi Dergisi, 2. 69-86. http://dx.doi.org/10.29228/jiajournal.23419
  • Kükrer, Meriç. “Minimalizm Anlamlı Bir Yaşam Mı ?: Dünyada ve Türkiye’de Minimalist, Pratikler” Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi, 32. 321-40. https://doi.org/10.53844/flsf.955357
  • Leutner, F. (2016). Profiling Consumers: The Role of Personal Values in Consumer Preferences [Yayımlanmış Doktora Tezi ] UCL University College London. https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/1529382/
  • Mangır, A. F., Paralı, A., Akgün, V. Ö., & Harmankaya, H. (2024). Tüketici Satın Alma Kararlarında Satış Elemanı Etkisi Hazır Giyim Sektörüne Yönelik Ampirik Bir Araştırma. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 4(2), 830–850. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1465977
  • Marie, A., & Grybś, M. (2013). Modern Trends İn Consumer Behaviour İn Era Of E-Communication. Studia Ekonomiczne, 151, 263-273.
  • Martínez Estrella, E. C., Samacá Salamanca, E., García Rivero, A., & Cifuentes Ambra, C. (2023). Generation Z İn Chile, Colombia, México, And Panama: Interests And New Digital Consumption Habits. Their Use Of Instagram And Tiktok. El Profesional De La Información, 32(2), 26. https://doi.org/10.3145/epi.2023.mar.18
  • Mehrali, N. (2015). Moda Akımlarının, Giysi Koleksiyonu Oluşum Sürecine Etkisinin Araştırılması [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi] İstanbul Arel Üniversitesi. http://earsiv.arel.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12294/956.
  • Mercan, N. (2016). X, Y ve Z Kuşağı Kadınların Farklı Tüketim Alışkanlarının Modern Dünyada İnşa Edilmesi. KADEM Kadın Araştırmaları Dergisi, 2(1), 59-70. https://doi.org/10.21798/kadem.20161197970
  • Muthi’ah, A. D. (2021). Student’s Intention Towards Sustainable and Responsible Clothing Consumption. Journal of Industrial Engineering Management, 6(3), 59-64. https://doi.org/10.33536/jiem.v6i3.1039
  • Neumann Da Cunha, C., Dewes, H., & Araújo, M. V. (2019). Consumer preferences using the method BW Score: A study of Brazilian consumer’s perception. BIO Web of Conferences, 15, 03019. https://doi.org/10.1051/bioconf/20191503019.
  • O’cass, A. (2004). Fashion Clothing Consumption: Antecedents And Consequences Of Fashion Clothing İnvolvement. European Journal Of Marketing, 38(7), 869-882. DOI:10.1108/03090560410539294
  • Oral, B., & Çoban, A. (2020). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Owczarek, M., Nawrot, A., Łukawska, M., Wereszka, A., Grzejszczak, Ł., & Mastalerz, P. (2016). Nonstandard Constructional Solutions in Contemporary Clothing Design. Autex Research Journal, 16(4), 250-255. https://doi.org/10.1515/aut-2016-0035
  • Özen, Y., & Gül, A. (2007). Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Araştırmalarında Evren-Örneklem Sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 394-422.
  • Özgani, H. (2014). Vücut Şekillerine Göre Giysi Özelliklerinin Belirlenmesi [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Özkan, N., Çelik, D., & Kılınç, N. (2023). Giyim Sanatı Açısından Kırşehir Müzesi İşlik Ve Cepkenlerinin Araştırılması. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 16(42), 712-727. https://doi.org/10.12981/mahder.1205690
  • Öztürk, N., & Harmankaya, H. (2022). Türk Modacıların 2016-2019 Yılları Arasındaki Koleksiyonlarına Ait Giysi Özelliklerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Fashion Design and Management, 4(1), 23-40. https://doi.org/10.54976/tjfdm.986255
  • Pamuk, B. (2020). Çeyiz Sandığını, Giyilebilir Sanat İle Anlatmak: Sandık Sarısı Koleksiyonu. OPUS International Journal of Society Researches, 16(32), 5341-5358. https://doi.org/10.26466/opus.728845
  • Paralı, A., & Çakır, M. (2023). Moda Tasarımında Kültürel Sürdürülebilirlik Ve Kültür Odaklı Tasarım Süreci. New Era Internatıonal Journal Of Interdıscıplınary Socıal Researches, 8(17), 125–146.
  • Parment, A. (2013). Generation Y Vs. Baby Boomers: Shopping Behavior, Buyer İnvolvement And İmplications For Retailing. Journal Of Retailing And Consumer Services, 20(2), 189-199. 10.1016/J.Jretconser.2012.12.001
  • Pashkevich, K., Yezhova, O., Kolosnichenko, M., Ostapenko, N., & Kolosnichenko, E. (2018). Designing of the complex forms of women’s clothing, considering the former properties of the materials. Man-Made Textiles in India, 46(11). 373-375. 10.21825/autex.63681
  • Picken, M. B. (1998). A Dictionary Of Costume And Fashion: Historic And Modern. Courier Corporation.
  • Pithers, E. (2024). Bilmeniz Gereken Önemli 2024 İlkbahar/Yaz Trendleri | Vogue Türkiye. Vogue. https://vogue.com.tr/trend/bilmeniz-gereken-onemli-2024-ilkbaharyaz-trendleri
  • Ramzi, L. (2024, Nisan 27). A 1950s Fashion History Lesson: Dior’s New Look, Hollywood Bombshells, and The Golden Era of Couture. Vogue. https://www.vogue.com/article/1950s-fashion-history-lesson.
  • Rani, N. M., & Sahu, M. S. (2022). Millennial Consumers and Tendency for Impulsive Buying: A Conceptual Model. Journal of Positive School Psychology, 10599-10609.
  • Ritonga, W., & Ganyang, M. T. (2020). The Dynamic of Consumer Behavior, Consumer Decision, Consumer Satisfaction on Consumer Loyality on Sipirock Coffee Jakarta. Archives of Business Research, 7(12), 332-340. https://doi.org/10.14738/abr.712.7523
  • Sari, S. (2020). Alexander McQueen Giysi Tasarımlarında Deformasyon: Bir Vaka Çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(4), 1577-1605.
  • Severo, E. A., de Guimarães, J. C. F., & Dorion, E. C. H. (2018). Cleaner Production, Social Responsibility And Eco-İnnovation: Generations’ Perception For A Sustainable Future. Journal Of Cleaner Production, 186, 91-103.
  • Shaipon, A. E.-M., Mohamed, S., & Desoky, A. E.-S. M. (2014). Factores Releated with Practices of Clothing Consumption Conservation. Alexandria Science Exchange Journal, 35, 260-273. 10.21608/asejaiqjsae.2014.155595
  • Silva, C. S. D. S. D., Prochnow, T. R., & Pellegrini, G. (2018). Z Generation Youth and Interest in Science. Acta Scientiae, 20(6).105-110. https://doi.org/10.17648/acta.scientiae.v20iss6id4775,
  • Snodgrass, M. E. (2015). World Clothing And Fashion: An Encyclopedia Of History, Culture, And Social İnfluence. Routledge.
  • Sulivyo, L. (2021). Consumer Value, Consumer Experience And Consumer Satisfaction. Jurnal Cafetarıa, 2(1), 36-47. Https://Doi.Org/10.51742/Akuntansi.V2i1.281
  • Taş, H. Y., Demirdöğmez, M., & Küçükoğlu, M. (2017). Possible Effects of Future Architects’ Z Generation on Business Life. OPUS International Journal of Society Researches, 7(13), 1031-1048. https://doi.org/10.26466/opus.370345
  • Topalova, N., & Todorova, D. (2021). The impact of marketing through Instagram influencers on consumer behavior in the fashion industry: Comparison of Millennials and Generation Z in Russia. Geneva Business School: Geneva.
  • Türkan, K. (2011). Giyim kuşamla ilgili tespitler: Atatürk’ün giysi tercihleri üzerine bir değerlendirme denemesi. Folklor/Edebiyat, 17(65), 173-186.
  • Uruşak, D., (2007). 12-19 Yaş Gençler İçin Hip Hop Pantolon Model Tasarımlarının Bilgisayar Ortamında Hazırlanması. [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Vatandaş, S. (2015). Kadın Vücut Tipi Özellikleri Ve Giysi Seçimleri Analizi [Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi]. Beykent Üniversitesi.
  • Vellamy, F., Wijaya, D. A., Gui, A., Shaharudin, M. S., Pitchay, A. A., & Chanda, R. C. (2023). The Role of Social Media on Purchase Decisions in Indonesia: Perspective of Z Generation. 2023 IEEE Symposium on Industrial Electronics & Applications (ISIEA), 1-6. https://doi.org/10.1109/ISIEA58478.2023.10212148.
  • Vuruskan, A., Ince, T., Bulgun, E., & Guzelis, C. (2015). Intelligent fashion styling using genetic search and neural classification. International Journal of Clothing Science and Technology, 27(2), 283-301. https://doi.org/10.1108/IJCST-02-2014-0022
  • Vuruşkan, A. (2010). Vücuda Uygunluk Ve Tasarım Parametreleri Açısından Kişiye Özel Giysiler Üzerine Yeni Bir Yaklaşımın Geliştirilmesi [Yayımlanmış Doktora Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Http://Acikerisim.Deu.Edu.Tr:8080/Xmlui/Handle/20.500.12397/9192.
  • Wijaya, T., Darmawati, A., & M, A. (2020). E-Lifestyle Confirmatory of Consumer Generation Z. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 11(10).27-33 https://doi.org/10.14569/IJACSA.2020.0111004
  • Williams, K. C., & Page, R. A. (2011). Marketing To The Generations. Journal Of Behavioral Studies İn Business, 3(1), 37-53.
  • Xu, B., Huang, Y., Yu, W., & Chen, T. (2002). Body Scanning And Modeling For Custom Fit Garments. 2(2).1-11
  • Yağar, F., & Dökme, S. (2018). Niteliksel Araştirmalarin Planlanmasi: Araştirma Sorulari, Örneklem Seçimi, Geçerlik Ve Güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.
  • Yetmen, G. (2016). Moda Tasarımında Temel Tasarım Öğelerinin Önemi. İdil Sanat Ve Dil Dergisi, 5(22), 735-748.
  • Yıldırım, C. (2000). Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Yıldız, B., & Dal, Ş. A. (2022). Giysinin Tarihsel Değişim Sürecinde Dekonstrüktivist İzler. Socıal Scıences Studıes Journal (Sssjournal), 8(101), 2582-2595. 10.29228/Sssj.63673
  • Yılmaz Filiz, A. (2022). Giyside Sembolik Anlamların İncelenmesi. [Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Üniversitesi].Https://Acikerisim.Selcuk.Edu.Tr/İtems/6da01057-8966-4135-Ab7e-196afb5b03b1
  • Yılmaz Filiz, A. (2024). 0-24 Ay Bebek Grubu için Modüler Giysi Tasarımları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(55), 144-152. https://doi.org/10.52642/susbed.1533672
Toplam 84 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gençlik Sosyolojisi, Kadın Araştırmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahu Mangır 0000-0002-0345-8944

Elmas Büyükçetin 0000-0001-6432-6104

Erken Görünüm Tarihi 29 Nisan 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2024
Kabul Tarihi 15 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mangır, A., & Büyükçetin, E. (2025). Z Kuşağı Kız Tüketicilerin Giysi Satın Alma Kararlarında Form, Tarz, Renk ve Desen Tercihlerinin İncelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 66-85. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1549901

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.