Objective: Aimed to review the clinical record-keeping (CRK) courses offered in Turkish medical faculties and to determine their distribution according to topics. Additionally, considering the importance of early clinical experience in developing record-keeping skills, it aimed to assess the emphasis on practical and theoretical courses in the preclinical period.
Methods: The pre-graduation education programs of medical faculties in Turkey with students in the 2023-2024 academic year were accessed through faculty websites. 122 out of 148 medical faculties were included in the study. All courses related to CRK were recorded in terms of their hours, the class in which they were offered, and whether they were practical or theoretical. Recorded course names were grouped under headings.
Results: Education programs of 86 (70.5%) of faculties were obtained. Of the total 1351 course hours related to CRK, 31.8% (429 hours) were theoretical, 9.6% (129 hours) were practical in the preclinical period; 58.7% (793 hours) were taught theoretically in the clinical period. The majority of theoretical courses (70.8%) were related to taking anamnesis, followed by legal document preparation (8.9%) and prescription writing (7.6%). Practical courses: 7.4% (100 hours) were on taking anamnesis. Courses on writing epicrises and electronic health records were quite limited.
Conclusion: Majority of CRK courses were offered in the clinical period and were theoretical. The limited number of practical courses may restrict students' opportunities to develop this skill. Increasing practical applications, especially in the preclinical period, can help students acquire CRK skills early and become more competent physicians after graduation. Therefore, it is recommended to increase the number and quality of CRK courses.
Clinical record keeping Medical education Training program Preclinical education Medical schools
Amaç: Türkiye'deki tıp fakültelerinde verilen klinik kayıt tutma (KK) derslerinin taranması ve derslerin konulara göre dağılımlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, kayıt tutma becerilerinin geliştirilmesinde erken klinik deneyimin önemini göz önünde bulundurarak, klinik öncesi dönemdeki pratik ve teorik derslerin ağırlığının belirlenmesi hedeflenmiştir.
Yöntem: 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Türkiye'deki tıp fakültelerinin mezuniyet öncesi eğitim programlarına fakültelerin internet siteleri üzerinden ulaşıldı. 148 tıp fakültesinden 122'si çalışmaya dahil edildi. KK ile ilgili tüm derslerin saati, verildiği sınıf ve pratik veya teorik olup olmadığı kaydedildi. Kaydedilen ders isimleri daha sonra ortak başlıklar altında toplandı.
Bulgular: Çalışmaya dahil edilen 122 fakülteden 86'sının (%70,5) eğitim programlarına ulaşıldı. Toplam 1351 ders saatinin %31,8'i (429 saat) klinik öncesi dönemde teorik, %9,6'sı (129 saat) pratik; %58,7'si (793 saat) ise klinik dönemde teorik olarak veriliyordu. Teorik derslerin büyük çoğunluğu (%70,8) anamnez alma ile ilgiliydi, bunu adli belge hazırlama (%8,9) ve reçete yazma (%7,6) takip etti. Pratik derslerin ise %7,4'ü (100 saat) anamnez alma üzerineydi. Epikriz yazma ve elektronik sağlık kayıtları ile ilgili dersler oldukça sınırlıydı.
Sonuç: KK tutma derslerinin büyük çoğunluğunun klinik dönemde ve teorik olarak verildiği belirlenmiştir. Pratik derslerin sınırlı olması, öğrencilerin bu beceriyi geliştirme fırsatını kısıtlayabilir. Özellikle klinik öncesi dönemde pratik uygulamaların artırılması, öğrencilerin KK tutma becerilerini erken dönemde kazanmalarına ve mezuniyet sonrasında daha yetkin hekim olmalarına katkı sağlayabilir. Bu nedenle, tıp fakültelerinde KK tutma derslerinin sayısının ve niteliğinin artırılması önerilmektedir.
Klinik kayıt tutma Tıp eğitimi Eğitim programı Klinik öncesi eğitim Tıp fakülteleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 2 |