Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Introducing Kurdish Notables Through Children's Books

Yıl 2025, Sayı: 11, 19 - 33, 30.06.2025
https://doi.org/10.55118/kurdiyat.1671930

Öz

Children's literature offers important opportunities for child development. One of the benefits of children's literature is that children have values through the works and the works guide them in the acquisition of personality. In this respect, some works of children's literature are based on the lives of notable people. Therefore, through the lives of prominent people, children are exposed to both universal and local values. This study aims to investigate how Kurdish notables are represented through children's books and how they appear in these works. For this purpose, in line with some principles of children's literature, sample books on the lives of Kurdish notables were analyzed by document analysis method. Content analysis method was used to analyze the works. The sample consists of five books written by Yasemin Elban in the form of the diaries of a little Kurdish girl. The protagonist of these books, Xecê, pursues historical and literary Kurdish figures such as Ehmedê Xanî, Dewrêşê Evdî, Jaladet Bedirxan, Mestûre Xanima Erdelanî and Evdalê Zeynikê in different fictions. The following headings were used to analyse and interpret the ways in which Kurdish notables are presented in the sample books: Fiction style; fiction ratio, reality and fiction harmony; narrative style; exemplary characteristics of Kurdish notables; promotion of Kurdish culture, life and history through Kurdish notables; the role of Kurdish notables in the change of the protagonist and readers; sense of identification between the protagonist, the reader and Kurdish notables; acquisition of affective skills. As a result of the study, it was observed that through these books, children can become familiar with these figures in a local context, learn about their lives and characteristics, see examples from their own history and culture, and develop positive behaviours in a universal sense.

Kaynakça

  • Arıcı, A. F., Ungan, S. & Şimşek, T. (2016). Çocuk edebiyatı türleri ve çocuk eğitimine katkıları. T. Şimşek (Ed.), Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Çapa 4). (217-328). Grafiker Yayınları.
  • Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Anı Yayıncılık.
  • Bilkan, A. F. (2005). Klâsiklerden okunacaklar yapmak. Hece/Çocuk edebiyatı özel sayısı, 104-105, 142-149.
  • Bulut, F. & Şimşek, Ş.(2022). Çocuk edebiyatı eserlerinde tarih sevgisi ve kültürel mirasın korunması: Bilgin Adalı’nın “Kariye Hazinesi” örneği, Journal of History School, 59, 2518-2540.
  • Çiftçi, F. (2013). Çocuk edebiyatında yaş gruplarına göre kitaplar ve özellikleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 125-137.
  • Çiftçi, F. (2024). Veguhestina nirxên çandî di pirtûkên zarokan de. Z. Ergün (Ed.), Gotarên vekolînên çanda kurdî (r. 159-175). Nûbihar.
  • Dedeoğlu, H., Ulusoy, M. & Alıcı, M. (2013). Çocuklar için hazırlanmış biyografik eserler üzerine bir içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 116-131.
  • Demiral Taher, İ. (2018). Perwerdeya nirxên çandî û civakî di kovargeriya zarokan a kurmancî-latînî de (1980-2015). (Teza Lisans a Bilind a Neçapbûyî). Zanîngeha Mardin Artukluyê. Enstîtuya Zimanên Zindî yên li Tirkiyeyê.
  • Elban, Y. (2020a). Rojnivîska Xecê-1/Xecê Li Dû Ehmedê Xanî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020b). Rojnivîska Xecê-2/Xecê Li Dû Dewrêşê Evdî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020c). Rojnivîska Xecê-3/Xecê Li Dû Celadet Bedirxan e (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020d). Rojnivîska Xecê-4/Xecê Li Dû Mestûre Xanima Erdelanî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020e). Rojnivîska Xecê-5/Xecê Li Dû Evdalê Zeynikê ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • İsen Durmuş, T. I. (2011). Klasik eserlere çocuklar nasıl yönlendirilmeli ve buna ilişkin batıdaki uygulamalardan örnekler. Turkish Studies, 6(3), 929-937.
  • Karataş, E. (2014). Çocuk edebiyatında “karakter kavramı”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 60-79.
  • Karatay H. (2016). Çocuk edebiyatı metinlerinde bulunması gereken özellikler. T. Şimşek (Ed), Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Çapa 4). (80-129). Grafiker Yayınları.
  • Lukens, R. J., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2018). Çocuk edebiyatına eleştirel bir bakış. C. Pamay (Wergêr). Erdem Yayınları.
  • Mert, O., Albayrak, F. & Serin N. (2013). Çeviri çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(3), 58-73.
  • Nahrîn, M. (2023). Perwerdeya zarokan bi çîrokan-kitêbeke rêber bo mezinan. Nûbihar.
  • Öğüt, B. A. (2016). Şînmorîka Zînê (M. Yapıcı, Xêzkar). Hîva.
  • Subaşı, K. (2018). Girr û Gallî Mindallanî Kurd-Dîrokçeya çapamenî û medyaya zarokan a kurdî. Nûbihar.
  • Subaşı, K., Meral, A. & Akhan, B. (2022). Elaeddîn Seccadî û nirxandina çîrokên wî yên ji bo zarok û nûciwanan li gor pîvanên edebîyata zarokan, The Journal of Mesopotamian Studies, 7 (2), 220-242. Doi: 10.35859/jms.2022.1156114
  • Suvağci, İ. (2020). Di edebîyata zarokan ya kurdî da nûnerek ji nifşê nû: Berfin Ayşe Öğüt. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(UMS’20), 71-79. Doi: https://doi.org/10.18506/anemon.832150
  • Süphandağı, İ. (2017). Gelenek ve zihniyet tenkidine dayalı çocuk edebiyatı kuramı. Maarif Mektepleri.
  • Tosun, T. (2018). Edebiyata zarokan a kurdî li bakur, Journal of University of Zakho, 6(1), 147–154. Doi: https://doi.org/10.26436/hjuoz.2018.6.1.294
  • Tosun, T. (2025). Şopa kovara Nûbiharê ya li ser edebiyata zarokan di kovargeriya kurdî de. Artuklu Kurdology (18). 36-64. Doi: 10.35859/artuklukurdology.1575218
  • Tüfekçi Can, D. (2014). Çocuk edebiyatı-Giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yönetmeleri (Çapa 8an). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, R. (Gernas Koçer) (2015). Kulîlk (Dîwana zarok û ciwanan). Nûbihar.
  • Zarok TV (2025). De Bêje. https://zaroktv.com.tr/de-beje/ (Têketin: 26.03.2025)

Danasîna Navdarên Kurdan bi navbeynkariya Pirtûkên Zarokan

Yıl 2025, Sayı: 11, 19 - 33, 30.06.2025
https://doi.org/10.55118/kurdiyat.1671930

Öz

Edebiyata zarokan ji aliyê geşedana zarokan ve derfetên giring dihewîne. Feydeyeke edebiyata zarokan ev e ku zarok bi navbeynkariya berheman dibin xwediyê nirxan û ji aliyê kesayetiyê ve rêya xwe dibînin. Ji bo vê yekê hin berhemên edebiyata zarokan li ser jiyana navdaran radiwestin. Bi vî awayî bi navbeynkariya jiyana navdaran zarok hem dibin xwedî nirxên gerdûnî hem jî yên neteweyî. Di vê xebatê de danasîna navdarên kurdan bi navbeynkariya pirtûkên zarokan çawa ye û ew bi kîjan şiklî di van berheman de cih girtine hatiye armanckirin. Ji bo vê yekê digel hin prensîbên edebiyata zarokan hin pirtûkên mînak ên ku jiyana navdarên kurdan ji xwe re kirine mijar bi rêbaza analîza dokumanê hatiye nirxandin. Di nirxandina berheman de jî rêbaza analîza naverokê hatiye bikaranîn. Di vê xebatê de pirtûkên mînak penc heb in û ji aliyê Yasemin Elban ve wekî rojnivîskên keçikeke piçûk a kurd hatine nivîsîn. Di pirtûkên mînak de navê serlehengê Xecê ye û ew di nav sêwirandinên cihêreng de li pey navdarên kurd ên edebî û dîrokî yên wekî Ehmedê Xanî, Dewrêşê Evdî, Celadet Bedirxan, Mestûre Xanima Erdelanî û Evdalê Zeynikê ye. Şêweyên danasînê yên navdarên kurdan ji bo zarokan di pirtûkên mînak de di bin van sernavan de hatine nirxandin û şirovekirin: Şêweya honakê; rêjeya honakê; hevgiriya rasteqînî û honakê; şêweya vegotinê; taybetiyên navdarên kurdan ku tên mînakgirtin; bi navbeynkariya navdarên kurdan nasandina çand, jiyan û dîroka kurdan; ji bo guherîna leheng û xwîneran rola navdarên kurdan; di navbera leheng, xwîner û navdarên kurdan de hesta wekîhevbûnê; bidestketina karînên hestyarî. Di dawiya xebatê de hat dîtin ku zarok, bi navbeynkariya van pirtûkan ji aliyê neteweyî ve van navdaran dê nas bikin, fêrî jiyan û taybetiyên wan û hwd. bibin, mînakên ji çand û dîrokê xwe bibînin; ji aliyê gerdûnî ve jî xwedî hin tevgerên erênî bibin.

Kaynakça

  • Arıcı, A. F., Ungan, S. & Şimşek, T. (2016). Çocuk edebiyatı türleri ve çocuk eğitimine katkıları. T. Şimşek (Ed.), Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Çapa 4). (217-328). Grafiker Yayınları.
  • Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Anı Yayıncılık.
  • Bilkan, A. F. (2005). Klâsiklerden okunacaklar yapmak. Hece/Çocuk edebiyatı özel sayısı, 104-105, 142-149.
  • Bulut, F. & Şimşek, Ş.(2022). Çocuk edebiyatı eserlerinde tarih sevgisi ve kültürel mirasın korunması: Bilgin Adalı’nın “Kariye Hazinesi” örneği, Journal of History School, 59, 2518-2540.
  • Çiftçi, F. (2013). Çocuk edebiyatında yaş gruplarına göre kitaplar ve özellikleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 125-137.
  • Çiftçi, F. (2024). Veguhestina nirxên çandî di pirtûkên zarokan de. Z. Ergün (Ed.), Gotarên vekolînên çanda kurdî (r. 159-175). Nûbihar.
  • Dedeoğlu, H., Ulusoy, M. & Alıcı, M. (2013). Çocuklar için hazırlanmış biyografik eserler üzerine bir içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 116-131.
  • Demiral Taher, İ. (2018). Perwerdeya nirxên çandî û civakî di kovargeriya zarokan a kurmancî-latînî de (1980-2015). (Teza Lisans a Bilind a Neçapbûyî). Zanîngeha Mardin Artukluyê. Enstîtuya Zimanên Zindî yên li Tirkiyeyê.
  • Elban, Y. (2020a). Rojnivîska Xecê-1/Xecê Li Dû Ehmedê Xanî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020b). Rojnivîska Xecê-2/Xecê Li Dû Dewrêşê Evdî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020c). Rojnivîska Xecê-3/Xecê Li Dû Celadet Bedirxan e (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020d). Rojnivîska Xecê-4/Xecê Li Dû Mestûre Xanima Erdelanî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020e). Rojnivîska Xecê-5/Xecê Li Dû Evdalê Zeynikê ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • İsen Durmuş, T. I. (2011). Klasik eserlere çocuklar nasıl yönlendirilmeli ve buna ilişkin batıdaki uygulamalardan örnekler. Turkish Studies, 6(3), 929-937.
  • Karataş, E. (2014). Çocuk edebiyatında “karakter kavramı”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 60-79.
  • Karatay H. (2016). Çocuk edebiyatı metinlerinde bulunması gereken özellikler. T. Şimşek (Ed), Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Çapa 4). (80-129). Grafiker Yayınları.
  • Lukens, R. J., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2018). Çocuk edebiyatına eleştirel bir bakış. C. Pamay (Wergêr). Erdem Yayınları.
  • Mert, O., Albayrak, F. & Serin N. (2013). Çeviri çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(3), 58-73.
  • Nahrîn, M. (2023). Perwerdeya zarokan bi çîrokan-kitêbeke rêber bo mezinan. Nûbihar.
  • Öğüt, B. A. (2016). Şînmorîka Zînê (M. Yapıcı, Xêzkar). Hîva.
  • Subaşı, K. (2018). Girr û Gallî Mindallanî Kurd-Dîrokçeya çapamenî û medyaya zarokan a kurdî. Nûbihar.
  • Subaşı, K., Meral, A. & Akhan, B. (2022). Elaeddîn Seccadî û nirxandina çîrokên wî yên ji bo zarok û nûciwanan li gor pîvanên edebîyata zarokan, The Journal of Mesopotamian Studies, 7 (2), 220-242. Doi: 10.35859/jms.2022.1156114
  • Suvağci, İ. (2020). Di edebîyata zarokan ya kurdî da nûnerek ji nifşê nû: Berfin Ayşe Öğüt. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(UMS’20), 71-79. Doi: https://doi.org/10.18506/anemon.832150
  • Süphandağı, İ. (2017). Gelenek ve zihniyet tenkidine dayalı çocuk edebiyatı kuramı. Maarif Mektepleri.
  • Tosun, T. (2018). Edebiyata zarokan a kurdî li bakur, Journal of University of Zakho, 6(1), 147–154. Doi: https://doi.org/10.26436/hjuoz.2018.6.1.294
  • Tosun, T. (2025). Şopa kovara Nûbiharê ya li ser edebiyata zarokan di kovargeriya kurdî de. Artuklu Kurdology (18). 36-64. Doi: 10.35859/artuklukurdology.1575218
  • Tüfekçi Can, D. (2014). Çocuk edebiyatı-Giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yönetmeleri (Çapa 8an). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, R. (Gernas Koçer) (2015). Kulîlk (Dîwana zarok û ciwanan). Nûbihar.
  • Zarok TV (2025). De Bêje. https://zaroktv.com.tr/de-beje/ (Têketin: 26.03.2025)

Kürt Büyüklerinin Çocuk Kitapları Aracılığıyla Tanıtımı

Yıl 2025, Sayı: 11, 19 - 33, 30.06.2025
https://doi.org/10.55118/kurdiyat.1671930

Öz

Çocuk edebiyatı, çocuk gelişimi açısından önemli imkânlar barındırır. Çocuk edebiyatının faydalarından biri de çocuğun eserler aracılığıyla değer sahibi olması ve eserlerin şahsiyet ediniminde onlara yol göstermesidir. Bu açıdan bazı çocuk edebiyatı eserleri tanınmış insanların yaşamlarını konu edinir. Dolayısıyla çocuklar tanınmış insanların yaşamları aracılığıyla hem evrensel hem de yerel değerlere sahip olurlar. Bu çalışmada çocuk kitapları aracılığıyla Kürt büyüklerinin tanıtımının nasıl gerçekleştiği ve onların bu eserlerde ne şekilde yer ettiği amaçlanmıştır. Bunun için çocuk edebiyatının bazı ilkeleri doğrultusunda Kürt büyüklerinin yaşamlarını konu edinen örnek kitaplar doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Eserlerin incelenmesinde ise içerik analizi yöntemine başvurulmuştur. Çalışmada örneklem, Yasemin Elban tarafından yazılan beş kitaptan oluşmaktadır ve bunlar küçük bir Kürt kızının günlükleri şeklinde kurgulanmıştır. Söz konusu kitapların Xecê adlı kahramanı farklı kurgular içinde Ehmedê Xanî, Dewrêşê Evdî, Celadet Bedirxan, Mestûre Xanima Erdelanî ve Evdalê Zeynikê gibi tarihi ve edebî Kürt şahsiyetlerinin peşindedir. Örnek kitaplarda çocuklar için Kürt büyüklerinin tanıtım biçimleri şu başlıklar altında incelenmiş ve yorumlanmıştır: Kurgu tarzı; kurgu oranı, gerçeklik ve kurgu uyumu; anlatım tarzı; Kürt büyüklerinin örnek alınacak özellikleri; Kürt büyükleri aracılığıyla Kürt kültürü, yaşamı ve tarihinin tanıtımı; kahraman ve okurların değişiminde Kürt büyüklerinin rolü; kahraman, okur ve Kürt büyükleri arasında özdeşim duygusu; duyuşsal becerilerin kazanımı. Çalışmanın sonucunda çocukların bu kitaplar aracılığıyla yerel anlamda söz konusu şahsiyetleri tanıyacakları, onların yaşamları ve özellikleri gibi konularda bilgi edinecekleri, kendi tarihleri ve kültürlerinden örnekleri görecekleri; evrensel anlamda ise olumlu davranışlara sahip olacakları anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arıcı, A. F., Ungan, S. & Şimşek, T. (2016). Çocuk edebiyatı türleri ve çocuk eğitimine katkıları. T. Şimşek (Ed.), Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Çapa 4). (217-328). Grafiker Yayınları.
  • Aytekin, H. (2016). Çocuk ve gençlik edebiyatı. Anı Yayıncılık.
  • Bilkan, A. F. (2005). Klâsiklerden okunacaklar yapmak. Hece/Çocuk edebiyatı özel sayısı, 104-105, 142-149.
  • Bulut, F. & Şimşek, Ş.(2022). Çocuk edebiyatı eserlerinde tarih sevgisi ve kültürel mirasın korunması: Bilgin Adalı’nın “Kariye Hazinesi” örneği, Journal of History School, 59, 2518-2540.
  • Çiftçi, F. (2013). Çocuk edebiyatında yaş gruplarına göre kitaplar ve özellikleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 125-137.
  • Çiftçi, F. (2024). Veguhestina nirxên çandî di pirtûkên zarokan de. Z. Ergün (Ed.), Gotarên vekolînên çanda kurdî (r. 159-175). Nûbihar.
  • Dedeoğlu, H., Ulusoy, M. & Alıcı, M. (2013). Çocuklar için hazırlanmış biyografik eserler üzerine bir içerik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 116-131.
  • Demiral Taher, İ. (2018). Perwerdeya nirxên çandî û civakî di kovargeriya zarokan a kurmancî-latînî de (1980-2015). (Teza Lisans a Bilind a Neçapbûyî). Zanîngeha Mardin Artukluyê. Enstîtuya Zimanên Zindî yên li Tirkiyeyê.
  • Elban, Y. (2020a). Rojnivîska Xecê-1/Xecê Li Dû Ehmedê Xanî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020b). Rojnivîska Xecê-2/Xecê Li Dû Dewrêşê Evdî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020c). Rojnivîska Xecê-3/Xecê Li Dû Celadet Bedirxan e (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020d). Rojnivîska Xecê-4/Xecê Li Dû Mestûre Xanima Erdelanî ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • Elban, Y. (2020e). Rojnivîska Xecê-5/Xecê Li Dû Evdalê Zeynikê ye (Siyabend, Xêzkar). Dara.
  • İsen Durmuş, T. I. (2011). Klasik eserlere çocuklar nasıl yönlendirilmeli ve buna ilişkin batıdaki uygulamalardan örnekler. Turkish Studies, 6(3), 929-937.
  • Karataş, E. (2014). Çocuk edebiyatında “karakter kavramı”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, 60-79.
  • Karatay H. (2016). Çocuk edebiyatı metinlerinde bulunması gereken özellikler. T. Şimşek (Ed), Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı el kitabı (Çapa 4). (80-129). Grafiker Yayınları.
  • Lukens, R. J., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2018). Çocuk edebiyatına eleştirel bir bakış. C. Pamay (Wergêr). Erdem Yayınları.
  • Mert, O., Albayrak, F. & Serin N. (2013). Çeviri çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(3), 58-73.
  • Nahrîn, M. (2023). Perwerdeya zarokan bi çîrokan-kitêbeke rêber bo mezinan. Nûbihar.
  • Öğüt, B. A. (2016). Şînmorîka Zînê (M. Yapıcı, Xêzkar). Hîva.
  • Subaşı, K. (2018). Girr û Gallî Mindallanî Kurd-Dîrokçeya çapamenî û medyaya zarokan a kurdî. Nûbihar.
  • Subaşı, K., Meral, A. & Akhan, B. (2022). Elaeddîn Seccadî û nirxandina çîrokên wî yên ji bo zarok û nûciwanan li gor pîvanên edebîyata zarokan, The Journal of Mesopotamian Studies, 7 (2), 220-242. Doi: 10.35859/jms.2022.1156114
  • Suvağci, İ. (2020). Di edebîyata zarokan ya kurdî da nûnerek ji nifşê nû: Berfin Ayşe Öğüt. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(UMS’20), 71-79. Doi: https://doi.org/10.18506/anemon.832150
  • Süphandağı, İ. (2017). Gelenek ve zihniyet tenkidine dayalı çocuk edebiyatı kuramı. Maarif Mektepleri.
  • Tosun, T. (2018). Edebiyata zarokan a kurdî li bakur, Journal of University of Zakho, 6(1), 147–154. Doi: https://doi.org/10.26436/hjuoz.2018.6.1.294
  • Tosun, T. (2025). Şopa kovara Nûbiharê ya li ser edebiyata zarokan di kovargeriya kurdî de. Artuklu Kurdology (18). 36-64. Doi: 10.35859/artuklukurdology.1575218
  • Tüfekçi Can, D. (2014). Çocuk edebiyatı-Giriş. Eğitim Yayınevi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yönetmeleri (Çapa 8an). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, R. (Gernas Koçer) (2015). Kulîlk (Dîwana zarok û ciwanan). Nûbihar.
  • Zarok TV (2025). De Bêje. https://zaroktv.com.tr/de-beje/ (Têketin: 26.03.2025)
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Kürtçe
Konular Kürt Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ferhat Çiftçi 0000-0003-4117-2477

Erken Görünüm Tarihi 26 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2025
Kabul Tarihi 22 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Çiftçi, F. (2025). Danasîna Navdarên Kurdan bi navbeynkariya Pirtûkên Zarokan. Kurdiyat(11), 19-33. https://doi.org/10.55118/kurdiyat.1671930