Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite öğrencilerinin akademik başarıları üzerinde akran zorbalığının etkisi

Yıl 2025, Sayı: 74, 208 - 221, 30.04.2025
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1502023

Öz

Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yaşamış oldukları akran zorbalığı ile üniversite öğrencilerinin akademik başarıları arasındaki ilişkiyi üniversite öğrencilerinin görüşlerine göre ortaya koymaktır. Çalışma grubunu 2023-2024 akademik yılı Tunceli ili Munzur Üniversitesinde öğrenim gören ve ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen 372 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada “Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği Ergen Formu” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerinde SPSS 27 ve Lisrel 8.8 programı kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin akran zorbalığına uğrama ve akranlarına zorbalık yapma ortalama puanlarının düşük düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin yaşadıkları akran zorbalığı ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan Spearman’s Rho testi sonucunda akran zorbalığı ve akademik başarı arasında negatif yönde, anlamlı ve düşük düzeyde ilişki ortaya çıkmıştır.

Etik Beyan

″Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarıları Üzerinde Akran Zorbalığının Etkisi” başlıklı çalışmamın yazım sürecinde bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamıştır ve veriler toplanmadan önce Gazi Üniversitesi Bilimsel Araştırma Yayın Etiği Kurulundan 12.01.2024 tarih ve E.850196 sayılı etik kurul izni ve Munzur Üniversitesi Rektörlüğünden 15.02.2024 tarih ve E-29077523-209.02-2400006638 sayılı araştırma izni alınmıştır. Karşılaşılacak tüm etik ihlallerde “Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Yayın Kurulunun” hiçbir sorumluluğunun olmadığını, tüm sorumluluğun Sorumlu Yazara ait olduğu ve bu çalışmanın herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiş olduğunu taahhüt ederim.”

Kaynakça

  • Abdelaziz, E. M., & Abu‐Snieneh, H. M. (2022). The impact of bullying on the mental health and academic achievement of nursing students. Perspectives in Psychiatric Care, 58(2), 623-634. https://doi.org/10.1111/ppc.12826
  • Adalar, T. E. (2018). Lise öğrencilerinde akran zorbalığı ve akran mağduriyeti: Madenli beldesi örneği (Yüksek Lisans Tezi). Avrasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Ahmed, B., Yousaf, F. N., Ahmad, A., Zohra, T., & Ullah, W. (2023). Bullying in educational institutions: College students’ experiences. Psychology, Health & Medicine, 28(9), 2713-2719. https://doi.org/10.1080/13548506.2022.2067338
  • Arslan, A. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin öğrencilerin ergenlik problemlerine ilişkin kullandıkları çözüm stratejileri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (37), 57-84. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunikkefd/issue/41724/325470
  • Ayas, T., & Pişkin, M. (2015). Akran zorbalığı belirleme ölçeği ergen formu. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (50), 316-324. https://dergipark.org.tr/en/pub/abuhsbd/issue/32944/366058
  • Bacon, D. R., & Bean, B. (2006). GPA in research studies: An invaluable but neglected opportunity. Journal of Marketing Education, 28(1), 35-42. https://doi.org/10.1177/0273475305284638
  • Baş, E., & Özeren, G. (2021). ortaöğretimde akran zorbalığı, zorba/mağdur olmayı etkileyen kişisel ve çevresel unsurlar. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 7(86), 3419-3430. http://dx.doi.org/10.26449/sssj.3398
  • Buhs, E. S., & Ladd, G. W. (2001). Peer rejection as antecedent of young children's school adjustment: An examination of mediating processes. Developmental Psychology, 37(4), 550. https://doi.org/10.1037/0012-1649.37.4.550
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Chiu, S. I. (2013). Causes of victims of campus bullying behaviors and study on solutions. Open Journal of Social Sciences, 1(02), 13. https://doi.org/10.4236/jss.2013.12003
  • Curwen, T., McNichol, J. S., & Sharpe, G. W. (2011). The progression of bullying from elementary school to university. International Journal of Humanities and Social Science, 1(13), 47-54. http://www.ijhssnet.com/journals/Vol_1_No_13_Special_Issue_September_2011/7.pdf
  • Çetinler, N. (2021). Ortaokul öğrencilerinin okulda akran zorbalığına başvurma ve zorbalık görme düzeyleri (Çanakkale ili örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çanakkale.
  • Demiröz, A. (2019). Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları aile tutumları ile akran zorbalığı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Denovan, A., & Macaskill, A. (2013). An interpretative phenomenological analysis of stress and coping in first year undergraduates. British Educational Research Journal, 39(6), 1002-1024. https://doi.org/10.1002/berj.3019
  • Elliott, M. (Ed.). (2002). Bullying: A practical guide to coping for schools. Pearson Education.
  • Hamurcu, S. (2020). İlkokul öğrencilerinde akran zorbalığı: Ankara Pursaklar örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 16(Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 5540-5564.
  • Hosozawa, M., Bann, D., Fink, E., Elsden, E., Baba, S., Iso, H., & Patalay, P. (2021). Bullying victimisation in adolescence: prevalence and inequalities by gender, socioeconomic status and academic performance across 71 countries. EClinicalMedicine, 41. https://doi.org/10.1016/j.eclinm.2021.101142
  • Huang, L. (2022). Exploring the relationship between school bullying and academic performance: The mediating role of students’ sense of belonging at school. Educational Studies, 48(2), 216-232. https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1749032
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Ankara: Nobel Publication Distribution.
  • Kaya, Y., & Arslan, S. (2022). Hemşirelik öğrencilerinde akran zorbalığı ile ilişkili faktörler ve kendini kabul arasındaki ilişki. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(4), 1641-1661. https://dergipark.org.tr/en/pub/mjss/issue/73111/993712
  • Kılınç, M., & Uzun, K. (2020). Ergenlerin öznel iyi oluşlarının yordayıcıları olarak akran zorbalığı ve akran mağduriyeti. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1400-1439. doi:10.29299/kefad.853992
  • Killen, M., & Rutland, A. (2011). Children and social exclusion: Morality, prejudice, and group identity. John Wiley & Sons.
  • Kline, P. (2013). Handbook of psychological testing. Routledge.
  • Kocaşahan, N. (2012). Lise ve üniversite öğrencilerinde akran zorbalığı ve sanal zorbalık (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kurniati, N., Purnamasari, I., & Rahmawati, I. (2023). Analysis of the Impact of Verbal Bullying on Elementary School Children. Jurnal Ilmiah Wahana Pendidikan, 9(20), 383-393. https://doi.org/10.5281/zenodo.8418631
  • Küpeli, H. D. (2020). Öğretmen adaylarının akran zorbalığına ilişkin görüşlerinin hikayeleştirilmiş durumlar ile incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Lin, M., Wolke, D., Schneider, S., & Margraf, J. (2020). Bullying history and mental health in university students: the mediator roles of social support, personal resilience, and self-efficacy. Frontiers in Psychiatry, 10, 466059. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2019.00960
  • Muluk, S. (2023). The impact of bullying on students’ academic achievement at State Islamic Universities in Indonesia. https://repository.ar-raniry.ac.id/id/eprint/31352/
  • Namlı, G. (2020). Ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığı ve sosyal anksiyetenin incelenmesi (Yüksek Lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özbaşaran Tan, C. (2018). Zorbalığa maruz kalmış üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı travmaları ve dissosiyasyon (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Adli Tıp Enstitüsü, İstanbul.
  • Özkal, U. Ü. (2011). Üniversite öğrencileri arasında zorbalık ve zorbalığın psikolojik sorunlarla ilişkisi (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Parlak, R., Çalım, M., Özdemir, M. H., & Çalım, H. (2024). Akademik başarıda siber zorbalık. Ulusal Eğitim Dergisi, 4(1), 230-244. https://doi.org/10.5281/zenodo.10600514
  • Pörhölä, M., Cvancara, K., Kaal, E., Kunttu, K., Tampere, K., & Torres, M. B. (2020). Bullying in university between peers and by personnel: Cultural variation in prevalence, forms, and gender differences in four countries. Social Psychology of Education, 23(1), 143-169. https://doi.org/10.1007/s11218-019-09523-4
  • Rigby, K. (2003). Addressing bullying in schools: Theory and practice.
  • Rothman, S., & McMillan, J. (2003). Influences on achievement in literacy and numeracy. https://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1039&context=lsay_research
  • Samara, M., Da Silva Nascimento, B., El-Asam, A., Hammuda, S., & Khattab, N. (2021). How can bullying victimisation lead to lower academic achievement? A systematic review and meta-analysis of the mediating role of cognitive-motivational factors. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), 2209. https://doi.org/10.3390/ijerph18052209
  • Schneider, M., & Preckel, F. (2017). Variables associated with achievement in higher education: A systematic review of meta-analyses. Psychological Bulletin, 143(6), 565. https://doi.org/10.1037/bul0000098
  • Sharp, S., Smith, P. K., & Smith, P. (Eds.). (2002). Tackling bullying in your school: A practical handbook for teachers. Routledge.
  • Sinkkonen, H. M., Puhakka, H., & Meriläinen, M. (2014). Bullying at a university: students' experiences of bullying. Studies In Higher Education, 39(1), 153-165. https://doi.org/10.1080/03075079.2011.649726
  • Spriggs, A. L., Iannotti, R. J., Nansel, T. R., & Haynie, D. L. (2007). Adolescent bullying involvement and perceived family, peer and school relations: Commonalities and differences across race/ethnicity. Journal of Adolescent Health, 41(3), 283-293. https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2007.04.009
  • Şahin, M., & Aral, N. (2023). Ergenlerin akran zorbalığı algıları ile öğretmenlerin akran zorbalığına ilişkin tutumlarının incelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 1106-1122. doi: 10.33206/mjss.1159316
  • Türnüklü, A. (2007). Liselerde öğrenci çatışmaları, nedenleri, çözüm stratejileri ve taktikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 49(49), 129-166. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10348/126744
  • Wang, C., Berry, B., & Swearer, S. M. (2013). The critical role of school climate in effective bullying prevention. Theory Into Practice, 52(4), 296-302. https://doi.org/10.1080/00405841.2013.829735
  • Yelboğa, N., & Koçak, O. (2019). Ergenlerde akran zorbalığını yordayan bazı faktörlerin zorba ve mağdur bireyler açısından değerlendirilmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 2286-2320. https://doi.org/10.26466/opus.543567
  • Yubero, S., de las Heras, M., Navarro, R., & Larrañaga, E. (2023). Relations among chronic bullying victimization, subjective well-being and resilience in university students: a preliminary study. Current Psychology, 42(2), 855-866. https://doi.org/10.1007/s12144-021-01489-x

The effect of peer bullying on the academic achievement of university students

Yıl 2025, Sayı: 74, 208 - 221, 30.04.2025
https://doi.org/10.21764/maeuefd.1502023

Öz

Kaynakça

  • Abdelaziz, E. M., & Abu‐Snieneh, H. M. (2022). The impact of bullying on the mental health and academic achievement of nursing students. Perspectives in Psychiatric Care, 58(2), 623-634. https://doi.org/10.1111/ppc.12826
  • Adalar, T. E. (2018). Lise öğrencilerinde akran zorbalığı ve akran mağduriyeti: Madenli beldesi örneği (Yüksek Lisans Tezi). Avrasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Ahmed, B., Yousaf, F. N., Ahmad, A., Zohra, T., & Ullah, W. (2023). Bullying in educational institutions: College students’ experiences. Psychology, Health & Medicine, 28(9), 2713-2719. https://doi.org/10.1080/13548506.2022.2067338
  • Arslan, A. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin öğrencilerin ergenlik problemlerine ilişkin kullandıkları çözüm stratejileri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (37), 57-84. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunikkefd/issue/41724/325470
  • Ayas, T., & Pişkin, M. (2015). Akran zorbalığı belirleme ölçeği ergen formu. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (50), 316-324. https://dergipark.org.tr/en/pub/abuhsbd/issue/32944/366058
  • Bacon, D. R., & Bean, B. (2006). GPA in research studies: An invaluable but neglected opportunity. Journal of Marketing Education, 28(1), 35-42. https://doi.org/10.1177/0273475305284638
  • Baş, E., & Özeren, G. (2021). ortaöğretimde akran zorbalığı, zorba/mağdur olmayı etkileyen kişisel ve çevresel unsurlar. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 7(86), 3419-3430. http://dx.doi.org/10.26449/sssj.3398
  • Buhs, E. S., & Ladd, G. W. (2001). Peer rejection as antecedent of young children's school adjustment: An examination of mediating processes. Developmental Psychology, 37(4), 550. https://doi.org/10.1037/0012-1649.37.4.550
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Chiu, S. I. (2013). Causes of victims of campus bullying behaviors and study on solutions. Open Journal of Social Sciences, 1(02), 13. https://doi.org/10.4236/jss.2013.12003
  • Curwen, T., McNichol, J. S., & Sharpe, G. W. (2011). The progression of bullying from elementary school to university. International Journal of Humanities and Social Science, 1(13), 47-54. http://www.ijhssnet.com/journals/Vol_1_No_13_Special_Issue_September_2011/7.pdf
  • Çetinler, N. (2021). Ortaokul öğrencilerinin okulda akran zorbalığına başvurma ve zorbalık görme düzeyleri (Çanakkale ili örneği) (Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Çanakkale.
  • Demiröz, A. (2019). Ortaokul öğrencilerinin algıladıkları aile tutumları ile akran zorbalığı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Denovan, A., & Macaskill, A. (2013). An interpretative phenomenological analysis of stress and coping in first year undergraduates. British Educational Research Journal, 39(6), 1002-1024. https://doi.org/10.1002/berj.3019
  • Elliott, M. (Ed.). (2002). Bullying: A practical guide to coping for schools. Pearson Education.
  • Hamurcu, S. (2020). İlkokul öğrencilerinde akran zorbalığı: Ankara Pursaklar örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 16(Eğitim ve Toplum Özel sayısı), 5540-5564.
  • Hosozawa, M., Bann, D., Fink, E., Elsden, E., Baba, S., Iso, H., & Patalay, P. (2021). Bullying victimisation in adolescence: prevalence and inequalities by gender, socioeconomic status and academic performance across 71 countries. EClinicalMedicine, 41. https://doi.org/10.1016/j.eclinm.2021.101142
  • Huang, L. (2022). Exploring the relationship between school bullying and academic performance: The mediating role of students’ sense of belonging at school. Educational Studies, 48(2), 216-232. https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1749032
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Ankara: Nobel Publication Distribution.
  • Kaya, Y., & Arslan, S. (2022). Hemşirelik öğrencilerinde akran zorbalığı ile ilişkili faktörler ve kendini kabul arasındaki ilişki. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(4), 1641-1661. https://dergipark.org.tr/en/pub/mjss/issue/73111/993712
  • Kılınç, M., & Uzun, K. (2020). Ergenlerin öznel iyi oluşlarının yordayıcıları olarak akran zorbalığı ve akran mağduriyeti. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1400-1439. doi:10.29299/kefad.853992
  • Killen, M., & Rutland, A. (2011). Children and social exclusion: Morality, prejudice, and group identity. John Wiley & Sons.
  • Kline, P. (2013). Handbook of psychological testing. Routledge.
  • Kocaşahan, N. (2012). Lise ve üniversite öğrencilerinde akran zorbalığı ve sanal zorbalık (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kurniati, N., Purnamasari, I., & Rahmawati, I. (2023). Analysis of the Impact of Verbal Bullying on Elementary School Children. Jurnal Ilmiah Wahana Pendidikan, 9(20), 383-393. https://doi.org/10.5281/zenodo.8418631
  • Küpeli, H. D. (2020). Öğretmen adaylarının akran zorbalığına ilişkin görüşlerinin hikayeleştirilmiş durumlar ile incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Lin, M., Wolke, D., Schneider, S., & Margraf, J. (2020). Bullying history and mental health in university students: the mediator roles of social support, personal resilience, and self-efficacy. Frontiers in Psychiatry, 10, 466059. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2019.00960
  • Muluk, S. (2023). The impact of bullying on students’ academic achievement at State Islamic Universities in Indonesia. https://repository.ar-raniry.ac.id/id/eprint/31352/
  • Namlı, G. (2020). Ortaokul öğrencilerinde akran zorbalığı ve sosyal anksiyetenin incelenmesi (Yüksek Lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özbaşaran Tan, C. (2018). Zorbalığa maruz kalmış üniversite öğrencilerinde çocukluk çağı travmaları ve dissosiyasyon (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Adli Tıp Enstitüsü, İstanbul.
  • Özkal, U. Ü. (2011). Üniversite öğrencileri arasında zorbalık ve zorbalığın psikolojik sorunlarla ilişkisi (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Parlak, R., Çalım, M., Özdemir, M. H., & Çalım, H. (2024). Akademik başarıda siber zorbalık. Ulusal Eğitim Dergisi, 4(1), 230-244. https://doi.org/10.5281/zenodo.10600514
  • Pörhölä, M., Cvancara, K., Kaal, E., Kunttu, K., Tampere, K., & Torres, M. B. (2020). Bullying in university between peers and by personnel: Cultural variation in prevalence, forms, and gender differences in four countries. Social Psychology of Education, 23(1), 143-169. https://doi.org/10.1007/s11218-019-09523-4
  • Rigby, K. (2003). Addressing bullying in schools: Theory and practice.
  • Rothman, S., & McMillan, J. (2003). Influences on achievement in literacy and numeracy. https://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1039&context=lsay_research
  • Samara, M., Da Silva Nascimento, B., El-Asam, A., Hammuda, S., & Khattab, N. (2021). How can bullying victimisation lead to lower academic achievement? A systematic review and meta-analysis of the mediating role of cognitive-motivational factors. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), 2209. https://doi.org/10.3390/ijerph18052209
  • Schneider, M., & Preckel, F. (2017). Variables associated with achievement in higher education: A systematic review of meta-analyses. Psychological Bulletin, 143(6), 565. https://doi.org/10.1037/bul0000098
  • Sharp, S., Smith, P. K., & Smith, P. (Eds.). (2002). Tackling bullying in your school: A practical handbook for teachers. Routledge.
  • Sinkkonen, H. M., Puhakka, H., & Meriläinen, M. (2014). Bullying at a university: students' experiences of bullying. Studies In Higher Education, 39(1), 153-165. https://doi.org/10.1080/03075079.2011.649726
  • Spriggs, A. L., Iannotti, R. J., Nansel, T. R., & Haynie, D. L. (2007). Adolescent bullying involvement and perceived family, peer and school relations: Commonalities and differences across race/ethnicity. Journal of Adolescent Health, 41(3), 283-293. https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2007.04.009
  • Şahin, M., & Aral, N. (2023). Ergenlerin akran zorbalığı algıları ile öğretmenlerin akran zorbalığına ilişkin tutumlarının incelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(3), 1106-1122. doi: 10.33206/mjss.1159316
  • Türnüklü, A. (2007). Liselerde öğrenci çatışmaları, nedenleri, çözüm stratejileri ve taktikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 49(49), 129-166. https://dergipark.org.tr/en/pub/kuey/issue/10348/126744
  • Wang, C., Berry, B., & Swearer, S. M. (2013). The critical role of school climate in effective bullying prevention. Theory Into Practice, 52(4), 296-302. https://doi.org/10.1080/00405841.2013.829735
  • Yelboğa, N., & Koçak, O. (2019). Ergenlerde akran zorbalığını yordayan bazı faktörlerin zorba ve mağdur bireyler açısından değerlendirilmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 2286-2320. https://doi.org/10.26466/opus.543567
  • Yubero, S., de las Heras, M., Navarro, R., & Larrañaga, E. (2023). Relations among chronic bullying victimization, subjective well-being and resilience in university students: a preliminary study. Current Psychology, 42(2), 855-866. https://doi.org/10.1007/s12144-021-01489-x
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Şahin Yildirim

Mehmet Korkmaz 0000-0001-7600-5121

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2025
Gönderilme Tarihi 16 Haziran 2024
Kabul Tarihi 15 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 74

Kaynak Göster

APA Yildirim, H. Ş., & Korkmaz, M. (2025). Üniversite öğrencilerinin akademik başarıları üzerinde akran zorbalığının etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(74), 208-221. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1502023

   Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

33574