Bu çalışmada ebeveynlerin ve çocukların oynadıkları geleneksel çocuk oyunlarıyla ilgili görüşleri belirlenmiştir. Betimsel tarama deseninin kullanıldığı çalışmada Burdur’daki tüm yerleşim birimlerinden veri toplanması amaçlanmıştır. Ancak Burdur il, Bucak, Ağlasun, Tefenni ilçe merkezleri ile bu yerleşim yerlerinin köylerinde yaşayan 207 ebeveyn ve 349 çocuk olmak üzere toplam 556 katılımcı veri toplama aracını gönüllü olarak doldurmuştur. Uzman görüşlerine dayalı geliştirilen anket ile nicel verilerin toplanmış ve bu formda katılımcılara çocukluklarında hangi oyunları oynadıkları, oyunu nasıl tanımladıkları, oyunları nerede oynadıkları, oyunlara ne kadar süre ayırdıkları, oyunlarda kullandıkları materyaller ve oyunları kimlerle oynadıklarına ilişkin seçenekli sorular sorulmuştur. Anket formunda yine uzman görüşlerine göre belirlenen 66 geleneksel çocuk oyunu yer almıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin incelenmesiyle ebeveyn ve çocukların oynadıkları geleneksel çocuk oyunlarını çok ve az oynanma durumlarına göre 4 tema altında toplanmıştır. Ebeveynlerin çocukken geleneksel çocuk oyunlarını çocuklarına göre daha çok oynamayı tercih ettikleri, oyunu tanımlama biçimlerinin farklı olduğu, geleneksel oyunları açık alanlarda, doğal materyalleri kullanarak, mahalle arkadaşları ve kardeşleri ile 5 saatten fazla oynadıkları tespit edilmiştir. Çocukların ise kapalı mekânlarda, hazır materyalleri kullanarak, sırasıyla okul-mahalle arkadaşları ve kardeşleriyle oynadıkları ve oyuna 4 saatten az zaman ayırdıkları, oyun oynarken zaman, araç-gereç ve oyun arkadaşı bulma konusunda benzer sorunları yaşadıkları ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hayat Boyu Öğrenme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 74 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi