Bu araştırmanın amacı, ergenlerin duygusal ve psikolojik iyi oluş düzeylerini farklı değişkenlere göre incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden kesitsel tarama desenine göre tasarlanmıştır. Örneklem grubu 1639 ergenden (828 kız, 811 erkek) oluşmaktadır. Çalışmanın verileri, çeşitli değişkenlerden oluşan “Demografik Bilgi Formu” ve “Stirling Çocuklar için Duygusal ve Psikolojik İyi Oluş Ölçeği” ile toplanmıştır. Bulgular doğrultusunda ergenlerin duygusal ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin cinsiyete, yaşa, kendine ait odanın olup olmamasına, akademik başarı düzeyine, anne öğrenim durumuna, aile gelir düzeyine, algılanan anne-baba, okul arkadaşları ilişkisine, anne-baba baskın yaklaşımına, sosyal medya kullanım durumuna, sosyal medyada geçirilen süreye, dijital platformlarda oyun oynama durumuna göre, dijital platformlarda oyun oynama süresine göre farklılılık gösterdiği ancak baba öğrenim durumuna göre farklılılık göstermediği bulunmuştur. Sonuçların ailelere, ergenlerle çalışan profesyonellere ve politika yapıcılara rehberlik sağlayacağı düşünülmektedir.
The aim of this study is to examine the emotional and psychological well-being levels of adolescents according to different variables. The study was designed according to cross-sectional survey design from quantitative research methods. The sample group consisted of 1639 adolescents (828 girls, 811 boys). The data of the study were collected with the “Demographic Information Form” and the “Stirling Emotional and Psychological Well-Being Scale for Children” consisting of various variables. In line with the findings, it was concluded that the emotional and psychological well-being levels of adolescents differed according to gender, age, having a room of their own, academic achievement level, mother's education level, family income level, perceived parent-schoolmate relationship, dominant approach of parents, social media use, time spent on social media, playing games on digital platforms, and time spent playing games on digital platforms, but not according to father's education level. It is thought that the results will provide guidance to families, professionals working with adolescents and policy makers.
Adolescence Development Well-being Emotional and Psychological Well-being
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Duygusal gelişim, Çocuk ve Ergen Gelişimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 41 |