Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Eğitimi Akademisi Kapsamında Yürütülen eTwinning Projesinin Öğretmen Adayları İçin Çıktıları

Yıl 2025, Cilt: 62 Sayı: 62, 263 - 281, 22.07.2025
https://doi.org/10.15285/maruaebd.1571084

Öz

Bu araştırma, küresel ısınmayı konu alarak yürütülen bir eTwinning projesinde görev alan 15 ikinci sınıf fen bilgisi öğretmen adayının görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmış ve altı ay süren projede öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarını kullanarak dijital öğretim materyalleri hazırlamaları sağlanmıştır. Öğretmen adayları, küresel ısınma hakkında araştırmalar yapmış ve dijital kitap, poster, animasyon gibi öğretim materyalleri üretmişlerdir. Veriler, açık uçlu sorular içeren bir anketle toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Sonuçlar, eTwinning projelerinin öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkı sağladığını, özellikle öğretmen adaylarının dijital beceriler kazanmalarına ve uluslararası iş birliği yapmalarına olanak tanıdığını ortaya koymuştur. Öğretmen adayları, projelerin öğretmenlik becerilerini geliştirdiğini vurgularken, bazıları platformun kullanıcı dostu olmaması gibi teknik sınırlılıkları dile getirmiştir. Araştırma bulguları, eTwinning projelerinin fen bilgisi öğretmen adayları için faydalı bir eğitim deneyimi ve olanağı sunduğunu, ancak daha verimli kullanım için bazı iyileştirmelerin yapılması gerektiğini göstermektedir. Projenin genişletilmesi ve farklı öğretmen adaylarının da dahil edilmesi, gelecekteki çalışmalar için önerilmektedir.

Proje Numarası

eTwinning

Kaynakça

  • Acar, S., & Peker, B. (2021). What are the purposes of teachers for using the eTwinning platform and the effects of the platform on teachers?. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 91-103. https://padi.psiedu.ubbcluj.ro/adn/article_14_1_7.pdf
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. Akgün, Ö.E, Karadeniz, Ş. & Demirel, F., (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L. &Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th Ed.). New York, Ny: Routledge.
  • Çavuş, R., Balçın, M. D. & Yılmaz, M. M. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin etwinning proje süreçlerindeki deneyimlerine yönelik görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 10(1), 246-272. http://dx.doi.org/10.30703/cije.714843
  • eTwinning (2021). Öğretmen Eğitimi Akademisi. http://etwinning.meb.gov.tr/etwinning-ogretmen-akademisi-calistayi-ite-trabzonda-gerceklestirildi/
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Georgieva, G. (2022). Key competences in initial preschool teacher training-the role of etwinning and ERASMUS+. In EDULEARN22 Proceedings (pp. 9211-9217). IATED.
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları (nicel, nitel ve karma yaklaşımlar). Demir, S. B. (Çev. Ed.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Kaplan, N. & Alkan, M. F. (2023). eTwinning projelerinin mesleki yeterliklere katkısına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Erciyes Journal of Education, 7(2), 58-78. https://doi.org/10.32433/eje.1257787
  • Karakaşlar Gezgin, S. & Gökbaş Çabuk, M. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398, http://dx.doi.org/10.35346/aod.1004386
  • Kızılaslan, Ş., & Başkan, P. E. (2023). EFL teachers’ experiences about eTwinning and its effects on professional development. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 58(58), 41-58. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1232410
  • Kostas, A., & Ioannidou, D. (2023). Learning communities and teacher professional development: The case of eTwinning seminars. Creative Education, 14(13), 2800-2819. https://doi.org/10.4236/ce.2023.1413177
  • La Marca, A., & Gulbay, E. (2021). Enhancing innovative pedagogical practices in Initial Teacher Education: eTwinning. Nuova Secondaria, 7, 3-12. https://iris.unipa.it/handle/10447/486173
  • Maden, C. (2023). Improving Teachers’ Skills for Pedagogic Use of Educational Technologies: Turkish Perspective. In Research, Policymaking, and Innovation: Teacher and Education Development in Belt and Road Countries (pp. 285-302). Singapore: Springer Nature Singapore.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th ed.). John Wiley & Sons.
  • Napal-Fraile, M., Zudaire, M. I., Pétursdóttir, S., & Pavlin, J. (2024). eTwinning in science learning: The perspectives of pre-service primary school teachers. European Journal of Educational Research, 13(issue-4-october-2024), 1555-1572. https://www.eu-jer.com/etwinning-in-science-learning-the-perspectives-of-pre-service-primary-school-teachers
  • Papadakis, S. (2016). Creativity and innovation in European education. Ten years eTwinning. Past, present and the future. International Journal of Technology enhanced learning, 8(3-4), 279-296. https://doi.org/10.1504/IJTEL.2016.082315
  • Pétursdóttir, S., Fraile, M. N., Zudaire, M. I., & Pavlin, J. (2024). Etwinning in science learning: The perspectives of pre-service primary school teachers. Revisioning STEAM education in times of climate change, 421. https://ucviden.kp.dk/ws/portalfiles/portal/117829055/NFSUN2024_ConferenceProceedings-compressed.pdf#page=423
  • Prieto, J. P. A., & Cirugeda, I. L. (2017). Higher education perspectives on eTwinning: The future of Initial Teacher Training learning. In INTED2017 Proceedings (pp. 1073-1076). IATED.
  • Segura, J. J. (2023). The impact of eTwinning on initial teacher education: placing teacher educators and student teachers in the spotlight. Full monitoring report. Ensayos: Revista de la Facultad de Educacion de Albacete, 38(2). https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/2c9b900c-6e2d-11ee-9220-01aa75ed71a1/language-en
  • Sencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Seçkin Yayıncılık.
  • Şenel, M., & Han, N. (2024). A comparative study of eTwinning projects from the perspectives of Turkish and European preschool teachers. Shanlax International Journal of Education, 12(2), 66-81. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1421539.pdf
  • URL-1. About eTwinning. https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning
  • URL-2. About. https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/about
  • URL-3. eTwinning Nedir? http://etwinning.meb.gov.tr/etwnedir/
  • Yegitek (2019). eTwinning Faaliyeti Kitapçığı. https://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/03/eTwinning_Faaliyeti_Tanitim_Kitapcigi.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Outcomes of the eTwinning Project Conducted Within the Scope of Initial Teacher Education

Yıl 2025, Cilt: 62 Sayı: 62, 263 - 281, 22.07.2025
https://doi.org/10.15285/maruaebd.1571084

Öz

This research examines the views of 15 science teacher candidates who participated in an eTwinning project focused on global warming. The study employed a convenience sampling method, and throughout the six-month project, the teacher candidates were tasked with creating digital teaching materials using Web 2.0 tools. The participants researched global warming and produced digital books, posters, and animations. Data were collected through a questionnaire with open-ended questions and analyzed using content analysis. The results revealed that eTwinning projects contributed to the professional development of teacher candidates, particularly by enhancing their digital skills, and enabling them to engage in international collaboration. While the participants emphasized that the projects improved their teaching skills, some highlighted technical limitations, such as the platform not being user-friendly. The findings suggest that eTwinning projects offer valuable educational experiences for teacher candidates, highlighting the urgent need for improvements to make them more effective. Expanding the project and including different groups of teacher candidates are recommended for future studies.

Proje Numarası

eTwinning

Kaynakça

  • Acar, S., & Peker, B. (2021). What are the purposes of teachers for using the eTwinning platform and the effects of the platform on teachers?. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 91-103. https://padi.psiedu.ubbcluj.ro/adn/article_14_1_7.pdf
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. Akgün, Ö.E, Karadeniz, Ş. & Demirel, F., (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L. &Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th Ed.). New York, Ny: Routledge.
  • Çavuş, R., Balçın, M. D. & Yılmaz, M. M. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin etwinning proje süreçlerindeki deneyimlerine yönelik görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 10(1), 246-272. http://dx.doi.org/10.30703/cije.714843
  • eTwinning (2021). Öğretmen Eğitimi Akademisi. http://etwinning.meb.gov.tr/etwinning-ogretmen-akademisi-calistayi-ite-trabzonda-gerceklestirildi/
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Georgieva, G. (2022). Key competences in initial preschool teacher training-the role of etwinning and ERASMUS+. In EDULEARN22 Proceedings (pp. 9211-9217). IATED.
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2014). Eğitim araştırmaları (nicel, nitel ve karma yaklaşımlar). Demir, S. B. (Çev. Ed.) Ankara: Eğiten Kitap.
  • Kaplan, N. & Alkan, M. F. (2023). eTwinning projelerinin mesleki yeterliklere katkısına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Erciyes Journal of Education, 7(2), 58-78. https://doi.org/10.32433/eje.1257787
  • Karakaşlar Gezgin, S. & Gökbaş Çabuk, M. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri. Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398, http://dx.doi.org/10.35346/aod.1004386
  • Kızılaslan, Ş., & Başkan, P. E. (2023). EFL teachers’ experiences about eTwinning and its effects on professional development. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 58(58), 41-58. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1232410
  • Kostas, A., & Ioannidou, D. (2023). Learning communities and teacher professional development: The case of eTwinning seminars. Creative Education, 14(13), 2800-2819. https://doi.org/10.4236/ce.2023.1413177
  • La Marca, A., & Gulbay, E. (2021). Enhancing innovative pedagogical practices in Initial Teacher Education: eTwinning. Nuova Secondaria, 7, 3-12. https://iris.unipa.it/handle/10447/486173
  • Maden, C. (2023). Improving Teachers’ Skills for Pedagogic Use of Educational Technologies: Turkish Perspective. In Research, Policymaking, and Innovation: Teacher and Education Development in Belt and Road Countries (pp. 285-302). Singapore: Springer Nature Singapore.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th ed.). John Wiley & Sons.
  • Napal-Fraile, M., Zudaire, M. I., Pétursdóttir, S., & Pavlin, J. (2024). eTwinning in science learning: The perspectives of pre-service primary school teachers. European Journal of Educational Research, 13(issue-4-october-2024), 1555-1572. https://www.eu-jer.com/etwinning-in-science-learning-the-perspectives-of-pre-service-primary-school-teachers
  • Papadakis, S. (2016). Creativity and innovation in European education. Ten years eTwinning. Past, present and the future. International Journal of Technology enhanced learning, 8(3-4), 279-296. https://doi.org/10.1504/IJTEL.2016.082315
  • Pétursdóttir, S., Fraile, M. N., Zudaire, M. I., & Pavlin, J. (2024). Etwinning in science learning: The perspectives of pre-service primary school teachers. Revisioning STEAM education in times of climate change, 421. https://ucviden.kp.dk/ws/portalfiles/portal/117829055/NFSUN2024_ConferenceProceedings-compressed.pdf#page=423
  • Prieto, J. P. A., & Cirugeda, I. L. (2017). Higher education perspectives on eTwinning: The future of Initial Teacher Training learning. In INTED2017 Proceedings (pp. 1073-1076). IATED.
  • Segura, J. J. (2023). The impact of eTwinning on initial teacher education: placing teacher educators and student teachers in the spotlight. Full monitoring report. Ensayos: Revista de la Facultad de Educacion de Albacete, 38(2). https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/2c9b900c-6e2d-11ee-9220-01aa75ed71a1/language-en
  • Sencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Seçkin Yayıncılık.
  • Şenel, M., & Han, N. (2024). A comparative study of eTwinning projects from the perspectives of Turkish and European preschool teachers. Shanlax International Journal of Education, 12(2), 66-81. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1421539.pdf
  • URL-1. About eTwinning. https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning
  • URL-2. About. https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/about
  • URL-3. eTwinning Nedir? http://etwinning.meb.gov.tr/etwnedir/
  • Yegitek (2019). eTwinning Faaliyeti Kitapçığı. https://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/03/eTwinning_Faaliyeti_Tanitim_Kitapcigi.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Kızılay 0000-0001-8329-0186

Proje Numarası eTwinning
Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2025
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2024
Kabul Tarihi 26 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 62 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Kızılay, E. (2025). Öğretmen Eğitimi Akademisi Kapsamında Yürütülen eTwinning Projesinin Öğretmen Adayları İçin Çıktıları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 62(62), 263-281. https://doi.org/10.15285/maruaebd.1571084