Bu araştırma, küresel ısınmayı konu alarak yürütülen bir eTwinning projesinde görev alan 15 ikinci sınıf fen bilgisi öğretmen adayının görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmış ve altı ay süren projede öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarını kullanarak dijital öğretim materyalleri hazırlamaları sağlanmıştır. Öğretmen adayları, küresel ısınma hakkında araştırmalar yapmış ve dijital kitap, poster, animasyon gibi öğretim materyalleri üretmişlerdir. Veriler, açık uçlu sorular içeren bir anketle toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Sonuçlar, eTwinning projelerinin öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkı sağladığını, özellikle öğretmen adaylarının dijital beceriler kazanmalarına ve uluslararası iş birliği yapmalarına olanak tanıdığını ortaya koymuştur. Öğretmen adayları, projelerin öğretmenlik becerilerini geliştirdiğini vurgularken, bazıları platformun kullanıcı dostu olmaması gibi teknik sınırlılıkları dile getirmiştir. Araştırma bulguları, eTwinning projelerinin fen bilgisi öğretmen adayları için faydalı bir eğitim deneyimi ve olanağı sunduğunu, ancak daha verimli kullanım için bazı iyileştirmelerin yapılması gerektiğini göstermektedir. Projenin genişletilmesi ve farklı öğretmen adaylarının da dahil edilmesi, gelecekteki çalışmalar için önerilmektedir.
eTwinning
This research examines the views of 15 science teacher candidates who participated in an eTwinning project focused on global warming. The study employed a convenience sampling method, and throughout the six-month project, the teacher candidates were tasked with creating digital teaching materials using Web 2.0 tools. The participants researched global warming and produced digital books, posters, and animations. Data were collected through a questionnaire with open-ended questions and analyzed using content analysis. The results revealed that eTwinning projects contributed to the professional development of teacher candidates, particularly by enhancing their digital skills, and enabling them to engage in international collaboration. While the participants emphasized that the projects improved their teaching skills, some highlighted technical limitations, such as the platform not being user-friendly. The findings suggest that eTwinning projects offer valuable educational experiences for teacher candidates, highlighting the urgent need for improvements to make them more effective. Expanding the project and including different groups of teacher candidates are recommended for future studies.
eTwinning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | eTwinning |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 62 Sayı: 62 |