In this study, the relationship between journalism and the X Platform is analyzed through the practices of journalists. All X posts (1505 posts) of 12 journalists working in the national press within a one-month period were analyzed with a content analysis approach. Within the scope of the study, the most important finding obtained from the X posts of journalists before the March 31, 2024 Türkiye Local Elections was the use of the X Platform as a “news announcement/transmission center”. Journalists used the X Platform to announce/re-transmit their news in traditional or digital media and the television programs they participated in. According to the findings of the study based on “interaction”, it was determined that the content announced/transmitted by journalists was “seen and liked” by a considerable number of people. Journalists generally shared content with a neutral attitude. It was also found that journalists shared the most in the last week before the election.
Journalism Media Studies Social Media Studies Local Elections X Platform Twitter.
Bu çalışmada, gazetecilik ve X Platformu arasındaki ilişki gazeteci pratikleri çerçevesinde konu edinilmiştir. Ulusal basında habercilik yapan 12 gazetecinin bir aylık süre içerisindeki tüm X paylaşımları (1505 paylaşım), içerik analizi yaklaşımıyla incelenmiştir. Çalışma kapsamında gazetecilerin 31 Mart 2024 Türkiye Yerel Seçimleri öncesindeki X paylaşımlarından elde edilen en önemli bulgu, X Platformu’nun bir “haber duyuru/aktarım merkezi” olarak kullanılması olmuştur. Gazeteciler, geleneksel veya dijital ortamlardaki haberlerinin ve katıldıkları televizyon programlarının duyurusunu/yeniden aktarımını X Platformu aracılığıyla gerçekleştirmiştir. Çalışmanın “etkileşim” temelli elde edilen bulgularına göre, gazetecilerin duyurumunu/aktarımını yaptığı içeriklerin oldukça fazla kişi tarafından “görüldüğü ve beğenildiği” tespit edilmiştir. Gazeteciler, genel olarak nötr bir tutumla içerik paylaşmıştır. Ayrıca, gazetecilerin en fazla seçimden önceki son bir haftada paylaşım yaptığı saptanmıştır.
Gazetecilik Medya Çalışmaları Sosyal Medya Çalışmaları Yerel Seçimler X Platformu Twitter.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik, Gazetecilik Çalışmaları, Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale Başvuru |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 20 Sayı: 64 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Öneri Dergisi
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722 Kadıköy/İstanbul
e-ISSN: 2147-5377