The aim of this investigation is to explore the perspectives of prospective biology teachers on educational game design, lesson plan development, and the game design phase. The participants utilized the "Game Design Key Model" (GDKM) to create their games. This study employs a qualitative research approach, specifically a case study design. The sample comprises 14 prospective biology teachers enrolled in a faculty of education in the Marmara region during the academic year 2022-2023. Prior to game creation, participants received training on educational game design and planning. Subsequently, they were tasked with developing educational games and corresponding lesson plans in accordance with the GDKM framework. The researchers assessed the game designs using rubric. Semi-structured interviews were conducted to gather participants' perspectives on educational games, the GDKM game design model, and lesson planning, followed by content analysis. Through peer evaluation, prospective teachers identified "Biyopoly" as the most suitable game for GDKM, while experts favored "X-O". The interviews revealed participants' positive attitudes towards incorporating educational games into biology education. Participants expressed enjoyment in the educational game design process and demonstrated the ability to develop games aligned with biology topics and learning objectives.
We would like to express our sincere thanks to Assoc. Prof. Dr. Burcu Güngör Cabbar for her help and support during the research process.
Çalışmanın temel amacı, biyoloji öğretmen adaylarının eğitsel oyun tasarlama, oyuna ait ders planı oluşturma ve oyun tasarım sürecine dair görüşlerini incelemektir. Katılımcılardan, eğitsel oyunlarını "Oyun Tasarımı Anahtar Modeli" (OTAM) adlı bir eğitsel oyun tasarım modeli kullanarak hazırlamaları talep edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi; durum çalışması kullanılmıştır. Örneklem, Marmara bölgesinde bir eğitim fakültesinde 2022-2023 eğitim-öğretim yılında eğitim alan 14 biyoloji öğretmen adayından oluşmaktadır. Katılımcılara öncelikle eğitsel oyun tasarımı ve derse aktarım sürecinde planlama konularında eğitim verilmiştir. Ardından, OTAM'a göre eğitici oyunlar ve ders planları oluşturmaları istenmiştir. Öğretmen adaylarınca hazırlanan tasarımlar, araştırmacılarca hazırlanan rubrik ile değerlendirilmiştir. Katılımcıların eğitsel oyunlar, oyun tasarımı ve ders planlarıyla ilgili görüşleri yarı yapılandırılmış görüşmelerle alınmıştır. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmada, öğretmen adaylarının akran değerlendirmesi sonucunda, OTAM'a en uygun oyunun "Biyopoli" olduğu; uzman görüşüne göre ise "X-O" oyununun modele en uygun olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmeler sonucunda, eğitsel oyunların biyoloji eğitiminde kullanılmasına yönelik olumlu düşüncelerinin olduğu belirtilmiştir. Adaylar, göreve başladıklarında sınıflarında eğitsel oyunları kullanmak istediklerini ifade etmişlerdir. Eğitsel oyun tasarımını eğlenceli bulan adaylar, oyun mekaniklerini ve elementlerini doğru bir şekilde tespit etmişlerdir ve ayrıca biyoloji konu ve kazanımlara uygun oyunlar hazırlayan bilmişlerdir.
Araştırma sürecinde bizden yardımını ve desteğini esirgemeyen Sayın Doç.Dr. Burcu GÜNGÖR CABBAR'a çok teşekkür ederiz.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Biyoloji Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 21 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.