Bu çalışmada 6 Şubat Depremi’nin ardından şekillenen eğitim öğretim ortamlarında gerçekleştirilen ders dışı etkinliklerin Hatay’daki depremzede öğ-rencilerin üzerindeki etkisi anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışma, nitel araş-tırma yöntemi kullanılarak ve nitel araştırma yöntemlerinden durum tespiti deseni temel alınarak yapılandırılmıştır. Araştırma kapsamında, Hatay’ın Samandağ ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan 16 öğretmenle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Buna göre yapılan ça-lışma sonunda ders dışı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarısı ve sosyal gelişimi açısından olumlu bir etkiye sahip olduğu; depremzede öğrencilerin kendini daha rahat ifade edebilme, stres, kaygı ve korkudan uzaklaşabilme-leri; yaşadıkları travmatik durumu kolay atlatabilmeleri açısından bu tür etkinliklere ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak bunun yanında ders dışı etkinliklerin gerçekleştirilirken veli faktörü, ulaşım yetersizliği, ma-teryal eksikliği, artçı depremlerin devam etmesi gibi güçlüklerle karşılaşıldığı da tespit edilmiştir.
Depremzede Öğrenciler Ders Dışı Etkinlikler Travma Sonrası İyileşme Sosyal-Duygusal Öğrenme
İstanbul Medeniyet Üniversitesinden İMÜ Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kurulu’nun 2024/3 sayılı 26.03.2024 tarihli kararıyla etik izin alınmıştır.
Hatay İl Millî Eğitim Müdürlüğü
In this study, it was tried to understand the effect of extracurricular activities in the educational environments shaped after the 6 February Earthquake on the earthquake-affected students in Hatay. Qualitative research method was used in the study and face-to-face interviews were conducted with 16 teachers working in schools affiliated to the Ministry of National Education in Hatay Samandağ District. Accordingly, at the end of the study, it was concluded that extracurricular activities have a positive effect on students' academic achievement and social development; students in earthquake-stricken countries need such activities in order to express themselves more easily, to get away from stress, anxiety and fear, and to overcome the traumatic situation they have experienced easily. However, it was also determined that difficulties such as parent factor, lack of transport, lack of materials, and the continuation of aftershocks were encountered during the realisation of extracurricular activities.
Earthquake Survivor Students Extracurricular Activities Posttraumatic Recovery Social-Emotional Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 14 |
Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.
SHERPA ROMEO | LOCKSS | Crossref Üstveri Raporu | DOI | OAI