Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ders Dışı Etkinliklerin Hatay’daki Depremzede Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin Öğretmen Görüşlerinden Hareketle İncelenmesi

Yıl 2025, Sayı: 14, 31 - 56
https://doi.org/10.56720/mevzu.1610674

Öz

Bu çalışmada 6 Şubat Depremi’nin ardından şekillenen eğitim öğretim ortamlarında gerçekleştirilen ders dışı etkinliklerin Hatay’daki depremzede öğ-rencilerin üzerindeki etkisi anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışma, nitel araş-tırma yöntemi kullanılarak ve nitel araştırma yöntemlerinden durum tespiti deseni temel alınarak yapılandırılmıştır. Araştırma kapsamında, Hatay’ın Samandağ ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan 16 öğretmenle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Buna göre yapılan ça-lışma sonunda ders dışı etkinliklerin öğrencilerin akademik başarısı ve sosyal gelişimi açısından olumlu bir etkiye sahip olduğu; depremzede öğrencilerin kendini daha rahat ifade edebilme, stres, kaygı ve korkudan uzaklaşabilme-leri; yaşadıkları travmatik durumu kolay atlatabilmeleri açısından bu tür etkinliklere ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Ancak bunun yanında ders dışı etkinliklerin gerçekleştirilirken veli faktörü, ulaşım yetersizliği, ma-teryal eksikliği, artçı depremlerin devam etmesi gibi güçlüklerle karşılaşıldığı da tespit edilmiştir.

Etik Beyan

İstanbul Medeniyet Üniversitesinden İMÜ Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kurulu’nun 2024/3 sayılı 26.03.2024 tarihli kararıyla etik izin alınmıştır.

Destekleyen Kurum

Hatay İl Millî Eğitim Müdürlüğü

Kaynakça

  • Akyüz, Gözde. “Öğrencilerin Okul Dışı Etkinliklere Ayırdıkları Süreler ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 12/46 (2013): 112-130.
  • Albayrak, Mustafa vd. “İlköğretimde Ders Dışı Etkinlikler ve Bunlarla İlgili Öğrenci Davranışları Hakkında Velilerin Görüşleri.” Kastamonu Eğitim Dergisi 12/1 (2004): 13-18.
  • Anjum, Shabiha. “Impact of Extracurricular Activities on Academic Per-formance of Students at Secondary Level.” International Journal of App-lied Guidance and Counseling 2/2 (2021): 7-14.
  • Arslan, Mehmet. “Okul Müdürlerinin 6 Şubat Kahramanmaraş Depremi Sonrası Okullarda Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara İlişkin Çö-züm Önerileri.” Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi 10/97 (2023): 1550-1559.
  • Aybek, Aycen vd. “Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Ders Dışı Etkinlikle-rine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi.” Spor ve Performans Araş-tırmaları Dergisi 2/51 (2011): 51-59.
  • Başaran, İbrahim Ethem. Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Yargı Basımevi, 1996.
  • Binbaşıoğlu, Cavit. “Ders Dışı Etkinliklerin Niteliği, Önemi ve Değeri.” Çağ-daş Eğitim Dergisi 108 (1986): 28-32.
  • Christison, Claudette. “The Benefits of Participating in Extracurricular Acti-vities.” BU Journal of Graduate Studies in Education 5/2 (2013): 17-20.
  • Civil, Tamer. Ortaöğretim Kurumlarında Ders Dışı Sportif Etkinliklere Katılan Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Yapılarının Araştırılması. Yüksek Lisans Te-zi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2007.
  • Çınar, Halime. Ders Dışı Etkinliklerin Öğrencilerin Sosyal Gelişimine Etkisi (Huzurevi Etkinliği Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya, 2019.
  • Demir Yıldız, Canan ve Esra Demir Öztürk. “Eğitim ve Çocuk Özelinde Kahramanmaraş Depremleri.” Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi 6/12 (2023): 1649-1664.
  • Duruel, Mehmet. “Afetlerde Göçmen Olmak: 6 Şubat Depremi Hatay Örne-ği.” Mukaddime 14/2 (2023): 227- 255.
  • Ekici, Sümmani vd. “Ortaöğretim Kurumlarındaki Yöneticilerin ve Öğrenci-lerin Ders Dışı Etkinliklere Bakış Açılarının İncelenmesi.” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 6/1 (2009): 430-444.
  • Ergül, Osman Kürşat vd. “Ders Dışı Etkinlikler Kapsamında Uygulanan Fiziksel Aktivite Programının İlköğretim Öğrencilerinin Yaşam Kalitesi Üzerindeki Etkileri.” Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi 3/2 (2018): 208-222.
  • Gilman, Rich vd. “Structured Extracurricular Activities Among Adoles-cents: Findings and Implications for School Psychologists.” Psychology in the Schools 41/1 (2004): 4-9.
  • Hüner Kesen, Aslı. Ders Dışı Faaliyetlerin Kalitesinin Değerlendirilmesine İliş-kin Öğretmenlerin Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2019.
  • Irkıçatal, Gülşah. Doğal Afetlerin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yaptıkları Resimler Üzerine Etkileri (Van İli Deprem Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya, 2014.
  • Işıkoğlu, Nesrin. “Eğitimde Nitel Araştırma.” Eğitim Araştırmaları Dergisi 20 (2005): 158-165.
  • Karagözoğlu, Nazike. “Ortaokul 5. Sınıflarda Tercih Edilen Seçmeli Dersler ve Tercih Nedenlerinin Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendi-rilmesi.” PEGEM Eğitim ve Öğretim Dergisi 5/1 (2016): 69-94.
  • Karakaya, Necmettin. “İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama.” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/1 (2007): 103-139.
  • Karakuş, Ufuk vd. “Dokuzuncu Sınıf Coğrafya Derslerinde Ders Dışı Etkin-liklerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/2 (2012): 489-513.
  • Karaküçük, Suat. “Okul Yöneticilerinin Ders Dışı Etkinliklere Yaklaşımları.” Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 4/3 (1999): 51-62.
  • Karslı, Sezgin. İlköğretim Okullarında Sosyal Kulüp Çalışmalarının Öğrencilerin Yöneticilik Niteliklerinin Gelişmesine Katkısı (Beypazarı İlçesinde Bir Araş-tırma). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2006.
  • Köse, Erdoğan. “Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilen Ders Dışı Etkinlikle-rin Sınıflandırılmasına Yönelik Bir Öneri.” Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 2/2 (2013): 336-353.
  • Köse, Erdoğan. “İlköğretim Öğrencilerinin Ders Dışı Etkinlikleri Tercih Etme Nedenleri.” A.Ü. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 2/3 (2007): 46-61.
  • Köse, Erdoğan. İlköğretim Düzeyinde Ders Dışı Etkinliklerin Akademik Başarıya ve Okul Kültürünü Algılamaya Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2003.
  • Kukuoğlu, Ahmet. “Doğal Afetler Sonrası Yaşanan Travmalar ve Örnek Bir Psikoeğitim Programı.” Afet ve Risk Dergisi 1/1 (2018): 39-52.
  • Kümbetoğlu, Belkıs. Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştır-ma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık, 2017.
  • Menteş, Eda vd. “Adölesan Dönemde Obezite ve Egzersiz.” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 8/2 (2011): 965- 975.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. “Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği.” 2017.
  • Sansar, Hasan Halil. “Okul Yöneticilerinin Ders Dışı Sosyal Etkinliklere Yö-nelik Görüşlerinin İncelenmesi.” Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (2020): 31-42.
  • Sezen, Gönül. Sosyo-Ekonomik Yapısı Düşük Öğrencilere Yönelik Ders Dışı Et-kinliklerin Sağlanması (Intel Öğrenci Programı - İstanbul İli Örneği). Yük-sek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2007.
  • Subaşı, Münevver ve Kübra Okumuş. “Bir Araştırma Yöntemi Olarak Du-rum Çalışması.” Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21/2 (2017): 419-426.
  • Uzun, Faruk ve Yavuz Bolat. “Program Dışı Etkinliklerin Öğrenci Gelişimi-ne Etkisi.” Harran Maarif Dergisi 8/1 (2023): 14-35.
  • Ünaldı, İsmail. Ders Dışı Etkinliklerden Coğrafya Bilgi Yarışmalarının Bu Ya-rışmaya Katılan Öğrencilerin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2013.
  • Varış, Fatma. Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Atlas Kitapevi, 1994.
  • Yaşın, İsrafil. İlköğretim 2. Kademe ve Ortaöğretimde Ders Dışı Etkinliklere Ka-tılan Öğretmen ve Öğrencilerin Ders Dışı Etkinliklerden Beklentileri (Yozgat İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensti- tüsü, Ankara, 2012.
  • Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2016.
  • Yıldırım, Yusuf. Okul Dışı Etkinlik Temelli Değerler Eğitimi Programının Öğ-rencilerin Etkin Vatandaşlık Değerlerine Etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, 2019.
  • Yıldız, Muzaffer. İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Deprem Öncesinde ve Deprem Sonrası Öğrenme ve Öğretme Başarıları ile Deprem Sonrası Oluşa-bilecek Değişiklikler. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2000.
  • Yılmaz, Bayram ve Mustafa Özgenel. “Ders Dışı Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri: Bir Durum Çalışması.” III. İZÜ Sosyal Bilimler Lisan-süstü Öğrenci Kongresi Özet Bildiri Kitapçığı. İstanbul: İstanbul Sabahat-tin Zaim Üniversitesi Yayınları, 2022.

Investigation of the Effect of Extracurricular Activities on Earthquake Victim Students in Hatay Based on Teachers’ Opinions

Yıl 2025, Sayı: 14, 31 - 56
https://doi.org/10.56720/mevzu.1610674

Öz

In this study, it was tried to understand the effect of extracurricular activities in the educational environments shaped after the 6 February Earthquake on the earthquake-affected students in Hatay. Qualitative research method was used in the study and face-to-face interviews were conducted with 16 teachers working in schools affiliated to the Ministry of National Education in Hatay Samandağ District. Accordingly, at the end of the study, it was concluded that extracurricular activities have a positive effect on students' academic achievement and social development; students in earthquake-stricken countries need such activities in order to express themselves more easily, to get away from stress, anxiety and fear, and to overcome the traumatic situation they have experienced easily. However, it was also determined that difficulties such as parent factor, lack of transport, lack of materials, and the continuation of aftershocks were encountered during the realisation of extracurricular activities.

Kaynakça

  • Akyüz, Gözde. “Öğrencilerin Okul Dışı Etkinliklere Ayırdıkları Süreler ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 12/46 (2013): 112-130.
  • Albayrak, Mustafa vd. “İlköğretimde Ders Dışı Etkinlikler ve Bunlarla İlgili Öğrenci Davranışları Hakkında Velilerin Görüşleri.” Kastamonu Eğitim Dergisi 12/1 (2004): 13-18.
  • Anjum, Shabiha. “Impact of Extracurricular Activities on Academic Per-formance of Students at Secondary Level.” International Journal of App-lied Guidance and Counseling 2/2 (2021): 7-14.
  • Arslan, Mehmet. “Okul Müdürlerinin 6 Şubat Kahramanmaraş Depremi Sonrası Okullarda Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Sorunlara İlişkin Çö-züm Önerileri.” Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi 10/97 (2023): 1550-1559.
  • Aybek, Aycen vd. “Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi ve Ders Dışı Etkinlikle-rine Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi.” Spor ve Performans Araş-tırmaları Dergisi 2/51 (2011): 51-59.
  • Başaran, İbrahim Ethem. Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Yargı Basımevi, 1996.
  • Binbaşıoğlu, Cavit. “Ders Dışı Etkinliklerin Niteliği, Önemi ve Değeri.” Çağ-daş Eğitim Dergisi 108 (1986): 28-32.
  • Christison, Claudette. “The Benefits of Participating in Extracurricular Acti-vities.” BU Journal of Graduate Studies in Education 5/2 (2013): 17-20.
  • Civil, Tamer. Ortaöğretim Kurumlarında Ders Dışı Sportif Etkinliklere Katılan Öğrencilerin Sosyo-Ekonomik Yapılarının Araştırılması. Yüksek Lisans Te-zi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2007.
  • Çınar, Halime. Ders Dışı Etkinliklerin Öğrencilerin Sosyal Gelişimine Etkisi (Huzurevi Etkinliği Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya, 2019.
  • Demir Yıldız, Canan ve Esra Demir Öztürk. “Eğitim ve Çocuk Özelinde Kahramanmaraş Depremleri.” Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi 6/12 (2023): 1649-1664.
  • Duruel, Mehmet. “Afetlerde Göçmen Olmak: 6 Şubat Depremi Hatay Örne-ği.” Mukaddime 14/2 (2023): 227- 255.
  • Ekici, Sümmani vd. “Ortaöğretim Kurumlarındaki Yöneticilerin ve Öğrenci-lerin Ders Dışı Etkinliklere Bakış Açılarının İncelenmesi.” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 6/1 (2009): 430-444.
  • Ergül, Osman Kürşat vd. “Ders Dışı Etkinlikler Kapsamında Uygulanan Fiziksel Aktivite Programının İlköğretim Öğrencilerinin Yaşam Kalitesi Üzerindeki Etkileri.” Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi 3/2 (2018): 208-222.
  • Gilman, Rich vd. “Structured Extracurricular Activities Among Adoles-cents: Findings and Implications for School Psychologists.” Psychology in the Schools 41/1 (2004): 4-9.
  • Hüner Kesen, Aslı. Ders Dışı Faaliyetlerin Kalitesinin Değerlendirilmesine İliş-kin Öğretmenlerin Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2019.
  • Irkıçatal, Gülşah. Doğal Afetlerin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yaptıkları Resimler Üzerine Etkileri (Van İli Deprem Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya, 2014.
  • Işıkoğlu, Nesrin. “Eğitimde Nitel Araştırma.” Eğitim Araştırmaları Dergisi 20 (2005): 158-165.
  • Karagözoğlu, Nazike. “Ortaokul 5. Sınıflarda Tercih Edilen Seçmeli Dersler ve Tercih Nedenlerinin Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Değerlendi-rilmesi.” PEGEM Eğitim ve Öğretim Dergisi 5/1 (2016): 69-94.
  • Karakaya, Necmettin. “İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama.” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 27/1 (2007): 103-139.
  • Karakuş, Ufuk vd. “Dokuzuncu Sınıf Coğrafya Derslerinde Ders Dışı Etkin-liklerin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi.” Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/2 (2012): 489-513.
  • Karaküçük, Suat. “Okul Yöneticilerinin Ders Dışı Etkinliklere Yaklaşımları.” Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 4/3 (1999): 51-62.
  • Karslı, Sezgin. İlköğretim Okullarında Sosyal Kulüp Çalışmalarının Öğrencilerin Yöneticilik Niteliklerinin Gelişmesine Katkısı (Beypazarı İlçesinde Bir Araş-tırma). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2006.
  • Köse, Erdoğan. “Eğitim Kurumlarında Gerçekleştirilen Ders Dışı Etkinlikle-rin Sınıflandırılmasına Yönelik Bir Öneri.” Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 2/2 (2013): 336-353.
  • Köse, Erdoğan. “İlköğretim Öğrencilerinin Ders Dışı Etkinlikleri Tercih Etme Nedenleri.” A.Ü. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 2/3 (2007): 46-61.
  • Köse, Erdoğan. İlköğretim Düzeyinde Ders Dışı Etkinliklerin Akademik Başarıya ve Okul Kültürünü Algılamaya Etkisi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum, 2003.
  • Kukuoğlu, Ahmet. “Doğal Afetler Sonrası Yaşanan Travmalar ve Örnek Bir Psikoeğitim Programı.” Afet ve Risk Dergisi 1/1 (2018): 39-52.
  • Kümbetoğlu, Belkıs. Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştır-ma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık, 2017.
  • Menteş, Eda vd. “Adölesan Dönemde Obezite ve Egzersiz.” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 8/2 (2011): 965- 975.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. “Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği.” 2017.
  • Sansar, Hasan Halil. “Okul Yöneticilerinin Ders Dışı Sosyal Etkinliklere Yö-nelik Görüşlerinin İncelenmesi.” Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (2020): 31-42.
  • Sezen, Gönül. Sosyo-Ekonomik Yapısı Düşük Öğrencilere Yönelik Ders Dışı Et-kinliklerin Sağlanması (Intel Öğrenci Programı - İstanbul İli Örneği). Yük-sek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2007.
  • Subaşı, Münevver ve Kübra Okumuş. “Bir Araştırma Yöntemi Olarak Du-rum Çalışması.” Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21/2 (2017): 419-426.
  • Uzun, Faruk ve Yavuz Bolat. “Program Dışı Etkinliklerin Öğrenci Gelişimi-ne Etkisi.” Harran Maarif Dergisi 8/1 (2023): 14-35.
  • Ünaldı, İsmail. Ders Dışı Etkinliklerden Coğrafya Bilgi Yarışmalarının Bu Ya-rışmaya Katılan Öğrencilerin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2013.
  • Varış, Fatma. Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Atlas Kitapevi, 1994.
  • Yaşın, İsrafil. İlköğretim 2. Kademe ve Ortaöğretimde Ders Dışı Etkinliklere Ka-tılan Öğretmen ve Öğrencilerin Ders Dışı Etkinliklerden Beklentileri (Yozgat İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ensti- tüsü, Ankara, 2012.
  • Yıldırım, Ali ve Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2016.
  • Yıldırım, Yusuf. Okul Dışı Etkinlik Temelli Değerler Eğitimi Programının Öğ-rencilerin Etkin Vatandaşlık Değerlerine Etkisi. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya, 2019.
  • Yıldız, Muzaffer. İlköğretim Okullarındaki Öğretmenlerin Deprem Öncesinde ve Deprem Sonrası Öğrenme ve Öğretme Başarıları ile Deprem Sonrası Oluşa-bilecek Değişiklikler. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2000.
  • Yılmaz, Bayram ve Mustafa Özgenel. “Ders Dışı Etkinliklerin Öğrenciler Üzerindeki Etkileri: Bir Durum Çalışması.” III. İZÜ Sosyal Bilimler Lisan-süstü Öğrenci Kongresi Özet Bildiri Kitapçığı. İstanbul: İstanbul Sabahat-tin Zaim Üniversitesi Yayınları, 2022.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taner Özçelik 0000-0002-8386-6031

Selim Yiğit 0000-0002-2805-0902

Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2024
Kabul Tarihi 2 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 14

Kaynak Göster

ISNAD Özçelik, Taner - Yiğit, Selim. “Ders Dışı Etkinliklerin Hatay’daki Depremzede Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin Öğretmen Görüşlerinden Hareketle İncelenmesi”. Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi 14 (t.y.), 31-56. https://doi.org/10.56720/mevzu.1610674.