Ters Yüz Sınıf Modeline Dayalı Etkinlik Temelli Öğretimin Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Yazma Becerilerine Etkisi
Yıl 2025,
Cilt: 54 Sayı: 246, 649 - 688, 01.05.2025
Kübra Öncü Yiğit
,
Tuncay Türkben
Öz
Bu araştırmanın amacı ters yüz sınıf modeline dayalı etkinlik temelli yazma eğitiminin, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerileri ve yazma öz yeterliklerine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Necmettin Erbakan Üniversitesi KONDİL’de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 30 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grupları yansız atama yolu ile belirlenmiştir. Çalışma B2 kurs süresi boyunca sürdürülmüş ve deney grubunda ters yüz sınıf modeli destekli etkinlik temelli yazma çalışmaları yapılırken kontrol grubunda mevcut ders müfredatına göre yazma eğitimi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri “Yazılı Anlatım Dereceli Puanlama Anahtarı”, “Yazma Becerisi Öz Yeterlilik Ölçeği”, “Ön Test Son Test Yazma Becerisi Sınavı” ve “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 26 istatistik paket programından yararlanılmıştır. Ölçümlerin karşılaştırılmasında Bağımlı Örneklerde t Testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ters yüz sınıf modeli ve etkinlik temelli öğretim ile yapılan yazma eğitiminin yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma becerilerini ve yazma öz yeterliklerini geliştirdiğini göstermektedir.
Etik Beyan
Etik ilkelere uygun bir şekilde yürütülmüştür.
Destekleyen Kurum
Destekleyen kurum bulunmamaktadır.
Teşekkür
Uygulamanın gerçekleştirildiği kurum yetkililerine ve katılımcılarına teşekkür ederiz.
Kaynakça
- Açık, F. (2008). Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. [Sözlü bildiri]. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Mağusa, K.K.T.C.
- Aktaş, Ş., ve Gündüz, O. (2008). Yazılı ve sözlü anlatım. Akçağ Yayınları.
- Altay, M. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde öğrenme amaçlı mektup yazma etkinliğinin kullanılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
- Aydın, E. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yaratıcı yazma becerisine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
- Aydın, E., ve Ciğerci, F. M. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yazma kaygısına etkisi. Journal of History School, 45,1078-1097. http://dx.doi.org/10.29228/joh.41513
- Aşkar, P., ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 1-8.
http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1020-published.pdf
- Birinci, F. G. (2020). A Review on Information Technologies Used in Teaching Turkish as a Foreign Language. Sakarya University Journal of Education, 10(2), 350-371. https://doi.org/10.19126/suje.685534
- Bouffard Bouchard, T. (1990). Influence of self-efficacy on performance in a cognitive task. Journal of Social Psychology, 130(3), 353-63. https://doi.org/10.1080/00224545.1990.9924591
- Büyükikiz, K.K. (2011). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerileri ile öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki üzerine bir araştırma [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
- Canıtezer, A. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonu ile yazılı anlatım beceri düzeyleri üzerine bir araştırma [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
- Creswell, J. W. (2019). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, Çev. 2. Baskı). Edam.
- Çalıcı, M. A. (2019). Ters yüz sınıf yönteminin 6. Sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
- Demir, T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ile yazma özyeterlik algısı ilişkisi üzerine bir çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi,
- Demir, M. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma öz yeterlik algıları ve kaygı düzeylerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
- Duman, İ. (2019). Etkinlik temelli öğrenmeye dayalı ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı ve öğrenme motivasyonlarına etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Sakarya Üniversitesi.
- Ekmekçi, E. (2014). Flipped writing class model with a focus on blended learning [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
- Erol, H. F. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi. F. Yıldırım ve B. Tüfekçioğlu (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar, yöntemler, beceriler, uygulamalar içinde (ss. 177-218). Pegem Akademi.
- Graham, S. (2019). Changing how writing is taught. Review of Research in Education, 43(1), 277-303. https://doi.org/10.3102/0091732X18821125
- Genç İlter, B. (2014). Yabancı dilde yazma becerisi nasıl geliştirilebilir? Dil dergisi. 163(1). 36-45. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/780044
- Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
- Göçer, A. (2010). Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 178-195. file:///C:/Users/ASUS/Downloads/Gocer_Ali_2010_Turkce_Ogretiminde_Yazma%20(2).pdf
- Göçer, A. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarına göre yazma becerisinin ediniminde ve gelişiminde etkili olan unsurlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 1-14. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/ 19560/208228
- Güngör, H., ve Kan, A. (2015, Ekim 1-3). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilere yönelik yazma becerisi özyeterlik ölçeği geliştirme çalışması. 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi - Öğretimi Kurultayı.
- Halitoglu, V. (2019). A Flipped-Classroom model in teaching Turkish as a foreign language and student opinions regarding the lesson. International Online Journal of Educational Sciences, 12 (1), 67-87.
http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2020.01.005
- Hand, B., & Treagust, D. F. (1991). Student achievement and science curriculum development using a constructive framework. School Science and Mathematics, 91(4), 172-176. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1991.tb12073.x
- Harmankaya, M. Ö. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ters yüz öğrenmeye dayalı yazma eğitiminin yazma becerisine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
- İyitoğlu, O. (2018). The impact of flipped classroom model on EFL learners’ academic achievement, attitudes and self-efficacy beliefs: A mixed method study [Yayımlanmamış doktora tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
- Kansızoğlu, H. B. (2018). Ters yüz edilmiş sınıf modeline dayalı yazma öğretiminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerine, yazma başarılarına ve kaygılarına etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
- Khalmatova, Z. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde modern yöntem ve tekniklerin kullanımı: Ters-yüz sınıf modeli. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (3), 35-51. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ huydotad/issue/37786/436240
- Kim, H. Y. (2013). Statistical notes for clinical researchers: assessing normal distribution (2) using skewness and kurtosis. Restorative Dentistry & Endodontics, 37(44), 52-54. https://doi.org/10.5395%2Frde.2013.38.1.52
- Kocayanak, D. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki yazma etkinliklerinin değerlendirilmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(1), 507-530. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1228869
- Melanlıoğlu, D., ve Atalay, T. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazma öz yeterliklerinde yaratıcı yazma uygulamalarının etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 697-721. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/ issue/31706/347476
- Mutlu, T. Y. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türk edebiyatı hikâyelerinin kullanıldığı yaratıcı yazma çalışmalarının öğrenci öz yeterlilik ve yazma başarısı üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
- Özbay, M. (2009). Özel öğretim yöntemleri 2 (3. Baskı), Öncü Kitap.
- Pajares, F. (2007). Empirical properties of a scaie to assess writing self-efficacy in schooi contexts. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 39(4), 239-249. https://psycnet.apa.org/record/2007-00424-004
- Peirce, B. N. (1994, March 8-12). Language learning, social identity, and immigrant women. Paper presented at the Annual Meeting of the Teachers of English to Speakers of Other Languages (28th, Baltimore, MD).
- Razgatlıoğlu, M. (2020). Etkinlik temelli şiir çalışmalarının akıcı okuma, yaratıcı yazma ve tutumlara etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
- Sever, S., Kaya, Z., ve Aslan, C. (2011). Etkinliklerle Türkçe öğretimi (2. Baskı). Tudem Yayınları.
- Şengül, M. (2011). İlköğretim II. kademe Türkçe öğretiminde yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Fırat Üniversitesi.
- Temizkan, M., ve Erbilen, M. (2020). Öz düzenlemeye dayalı yaratıcı yazma etkinliklerinin öykü yazma becerisi üzerindeki etkisi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 8(1), 32-50. https://doi.org/10.35233/oyea.703204
- Tok, M. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki yazma çalışmalarının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 253-283. https://doi.org/10.12780/UUSBD147
- Turkben, T. (2019). The effects of creative writing practices on the writing skills of students learning Turkish as a second language. Eurasian Journal of Educational Research, 19(83), 183-208. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejer/issue/50254/648569
- Türkben, T., ve Öncü Yiğit, K. (2023). Ters-yüz sınıf modeli ile desteklenmiş iletişimsel yaklaşımın Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin konuşma becerilerine etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 28-50. https://doi.org/10.178 60/mersinefd.1139033
- Türkyılmaz, M. B. (2021). Etkinlik temelli yaratıcı yazma çalışmalarının yedinci sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerileri, yazma tutumları, öz düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarına etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi.
- Ungan, S. (2007). Yazma becerisinin geliştirilmesi ve önemi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 23(2), 461-472. http://www.ajindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423879759.pdf
- Yalçın, G. Ü. (1997). Beyin-dil ilişkisi ve bunun yazma becerilerine yansımaları. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 2 içinde, (s.372-385). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
- Qader, R. (2017). The effect of flipped classroom instruction on Iraqi EFL learners’ writing skills [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
The Effect of Activity-Based Teaching Based on the Flipped Classroom Model on the Writing Skills of Students Learning Turkish as a Foreign Language
Yıl 2025,
Cilt: 54 Sayı: 246, 649 - 688, 01.05.2025
Kübra Öncü Yiğit
,
Tuncay Türkben
Öz
The purpose of this research is to examine the effect of activity-based writing education based on the flipped classroom model on the writing skills and writing self-efficacy of students learning Turkish as a foreign language. In the research, a quasi-experimental design with a pretets-posttest control group was used. The study group of the research consists of 30 students learning Turkish as a foreign language at Necmettin Erbakan University KONDİL. Experimental and control groups were determined by impartial assignment. The study was continued throughout the B2 course period, and while activity-based writing activities supported by the flipped classroom model were carried out in the experimental group, writing training was carried out according to the current course curriculum in the control group. The data of the research were collected with “Written Expression Rubric” , “Writing Skill Self-Efficacy Scale”, “Pre-Test Post-Test Writing Skill Exam” and “Personal Information Form”. SPSS 26 statistical package program was used to analyze the research data. Dependent Samples t Test was used to compare the measurements. The findings obtained as a result of the research show that writing education with the flipped classroom model and activity-based teaching improves the writing skills and writing self-efficacy of students learning Turkish as a foreign language.
Kaynakça
- Açık, F. (2008). Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. [Sözlü bildiri]. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Mağusa, K.K.T.C.
- Aktaş, Ş., ve Gündüz, O. (2008). Yazılı ve sözlü anlatım. Akçağ Yayınları.
- Altay, M. (2020). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde öğrenme amaçlı mektup yazma etkinliğinin kullanılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
- Aydın, E. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yaratıcı yazma becerisine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. İnönü Üniversitesi.
- Aydın, E., ve Ciğerci, F. M. (2020). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yazma kaygısına etkisi. Journal of History School, 45,1078-1097. http://dx.doi.org/10.29228/joh.41513
- Aşkar, P., ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 1-8.
http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1020-published.pdf
- Birinci, F. G. (2020). A Review on Information Technologies Used in Teaching Turkish as a Foreign Language. Sakarya University Journal of Education, 10(2), 350-371. https://doi.org/10.19126/suje.685534
- Bouffard Bouchard, T. (1990). Influence of self-efficacy on performance in a cognitive task. Journal of Social Psychology, 130(3), 353-63. https://doi.org/10.1080/00224545.1990.9924591
- Büyükikiz, K.K. (2011). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazma becerileri ile öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki üzerine bir araştırma [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
- Canıtezer, A. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonu ile yazılı anlatım beceri düzeyleri üzerine bir araştırma [Yayımlanmamış doktora tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
- Creswell, J. W. (2019). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, Çev. 2. Baskı). Edam.
- Çalıcı, M. A. (2019). Ters yüz sınıf yönteminin 6. Sınıf öğrencilerinin dinlediğini anlama becerisine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
- Demir, T. (2013). İlköğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ile yazma özyeterlik algısı ilişkisi üzerine bir çalışma. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi,
- Demir, M. (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma öz yeterlik algıları ve kaygı düzeylerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi.
- Duman, İ. (2019). Etkinlik temelli öğrenmeye dayalı ters yüz edilmiş sınıf modelinin öğrencilerin akademik başarı ve öğrenme motivasyonlarına etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Sakarya Üniversitesi.
- Ekmekçi, E. (2014). Flipped writing class model with a focus on blended learning [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
- Erol, H. F. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisi. F. Yıldırım ve B. Tüfekçioğlu (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kuramlar, yöntemler, beceriler, uygulamalar içinde (ss. 177-218). Pegem Akademi.
- Graham, S. (2019). Changing how writing is taught. Review of Research in Education, 43(1), 277-303. https://doi.org/10.3102/0091732X18821125
- Genç İlter, B. (2014). Yabancı dilde yazma becerisi nasıl geliştirilebilir? Dil dergisi. 163(1). 36-45. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/780044
- Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
- Göçer, A. (2010). Türkçe öğretiminde yazma eğitimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 178-195. file:///C:/Users/ASUS/Downloads/Gocer_Ali_2010_Turkce_Ogretiminde_Yazma%20(2).pdf
- Göçer, A. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarına göre yazma becerisinin ediniminde ve gelişiminde etkili olan unsurlar. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 1-14. https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/ 19560/208228
- Güngör, H., ve Kan, A. (2015, Ekim 1-3). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilere yönelik yazma becerisi özyeterlik ölçeği geliştirme çalışması. 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi - Öğretimi Kurultayı.
- Halitoglu, V. (2019). A Flipped-Classroom model in teaching Turkish as a foreign language and student opinions regarding the lesson. International Online Journal of Educational Sciences, 12 (1), 67-87.
http://dx.doi.org/10.15345/iojes.2020.01.005
- Hand, B., & Treagust, D. F. (1991). Student achievement and science curriculum development using a constructive framework. School Science and Mathematics, 91(4), 172-176. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1991.tb12073.x
- Harmankaya, M. Ö. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ters yüz öğrenmeye dayalı yazma eğitiminin yazma becerisine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
- İyitoğlu, O. (2018). The impact of flipped classroom model on EFL learners’ academic achievement, attitudes and self-efficacy beliefs: A mixed method study [Yayımlanmamış doktora tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
- Kansızoğlu, H. B. (2018). Ters yüz edilmiş sınıf modeline dayalı yazma öğretiminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerine, yazma başarılarına ve kaygılarına etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
- Khalmatova, Z. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde modern yöntem ve tekniklerin kullanımı: Ters-yüz sınıf modeli. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi, (3), 35-51. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ huydotad/issue/37786/436240
- Kim, H. Y. (2013). Statistical notes for clinical researchers: assessing normal distribution (2) using skewness and kurtosis. Restorative Dentistry & Endodontics, 37(44), 52-54. https://doi.org/10.5395%2Frde.2013.38.1.52
- Kocayanak, D. (2023). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki yazma etkinliklerinin değerlendirilmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(1), 507-530. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1228869
- Melanlıoğlu, D., ve Atalay, T. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yazma öz yeterliklerinde yaratıcı yazma uygulamalarının etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 697-721. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tsadergisi/ issue/31706/347476
- Mutlu, T. Y. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde Türk edebiyatı hikâyelerinin kullanıldığı yaratıcı yazma çalışmalarının öğrenci öz yeterlilik ve yazma başarısı üzerindeki etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
- Özbay, M. (2009). Özel öğretim yöntemleri 2 (3. Baskı), Öncü Kitap.
- Pajares, F. (2007). Empirical properties of a scaie to assess writing self-efficacy in schooi contexts. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 39(4), 239-249. https://psycnet.apa.org/record/2007-00424-004
- Peirce, B. N. (1994, March 8-12). Language learning, social identity, and immigrant women. Paper presented at the Annual Meeting of the Teachers of English to Speakers of Other Languages (28th, Baltimore, MD).
- Razgatlıoğlu, M. (2020). Etkinlik temelli şiir çalışmalarının akıcı okuma, yaratıcı yazma ve tutumlara etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
- Sever, S., Kaya, Z., ve Aslan, C. (2011). Etkinliklerle Türkçe öğretimi (2. Baskı). Tudem Yayınları.
- Şengül, M. (2011). İlköğretim II. kademe Türkçe öğretiminde yazma becerilerine yönelik öğretim ve ölçme değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Fırat Üniversitesi.
- Temizkan, M., ve Erbilen, M. (2020). Öz düzenlemeye dayalı yaratıcı yazma etkinliklerinin öykü yazma becerisi üzerindeki etkisi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 8(1), 32-50. https://doi.org/10.35233/oyea.703204
- Tok, M. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki yazma çalışmalarının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 253-283. https://doi.org/10.12780/UUSBD147
- Turkben, T. (2019). The effects of creative writing practices on the writing skills of students learning Turkish as a second language. Eurasian Journal of Educational Research, 19(83), 183-208. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ejer/issue/50254/648569
- Türkben, T., ve Öncü Yiğit, K. (2023). Ters-yüz sınıf modeli ile desteklenmiş iletişimsel yaklaşımın Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin konuşma becerilerine etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 28-50. https://doi.org/10.178 60/mersinefd.1139033
- Türkyılmaz, M. B. (2021). Etkinlik temelli yaratıcı yazma çalışmalarının yedinci sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerileri, yazma tutumları, öz düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarına etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi.
- Ungan, S. (2007). Yazma becerisinin geliştirilmesi ve önemi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 23(2), 461-472. http://www.ajindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423879759.pdf
- Yalçın, G. Ü. (1997). Beyin-dil ilişkisi ve bunun yazma becerilerine yansımaları. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 2 içinde, (s.372-385). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
- Qader, R. (2017). The effect of flipped classroom instruction on Iraqi EFL learners’ writing skills [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.