Bu çalışma, gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı ile yapılan öğretim faaliyetlerinin dördüncü sınıf düzeyi açısından öğrencilerin veri işleme öğrenme alanına yönelik becerilerini geliştirmedeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada gerçekçi matematik eğitimine göre yürütülen öğretim faaliyetlerinin etkisini belirleyebilmek için ön test-son test-kalıcılık kontrol gruplu yarı deneysel desenden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklemini dördüncü sınıflardan 25’i kontrol, 25’i deney grubunda olmak üzere toplam 50 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın veri ölçme aracı araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testidir. Yapılan parametrik olmayan analizler sonrasında şu sonuçlara ulaşılmıştır: Kontrol grubunda başarı açısından ön test son test ile son test kalıcılık arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Deney grubunda ön test ile son test arasında son test lehine anlamlı fark saptanmıştır. Gruplar arası başarı testleri karşılaştırıldığında ön testler arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Ancak gerçekçi matematik eğitiminin uygulandığı deney grubunun, kontrol grubuna göre son test ve kalıcılık testleri için deney grubu lehine anlamlı fark mevcuttur. Öğrencilerin okuduğu sayfa sayısı artıkça matematik başarısındaki kalıcılık da artmaktadır. Kontrol grubunda tüm testlerde anne eğitim düzeyi için anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak deney grubunda anne eğitim durumunun ortaokul mezunu olanlar ile lise mezunu anne arasında ortaokul lehine, lise ve lisans mezunu olanlarda lisans mezunu lehine anlamlı fark bulunmuştur.
Gerçekçi matematik eğitimi veri işleme öğrenme alanı matematik dersi başarı dördüncü sınıflar.
Etik beyana uyulmuştur. Etik kurul kararı makale içerisinde ve gönderim dosyalarında yer almaktadır.
This study aims to determine the effect of teaching activities based on the realistic mathematics education approach on the development of students' skills in data processing learning domain at the fourth grade level. In the study, a quasi-experimental design with pretest-posttest-retention control group was used to determine the effect of teaching activities carried out according to realistic mathematics education. The sample of the study consisted of 50 fourth grade students. The data measurement tool of the study was the achievement test developed by the researchers. After the nonparametric analyses, the following results were obtained: In the control group, no significant difference was found between pre-test post-test and post-test retention in terms of achievement. In the experimental group, there was a significant difference between pre-test and post-test in favour of the post-test. When the achievement tests between the groups were compared, no significant difference was found between the pre-tests. However, there is a significant difference in the post-test and retention tests of the experimental group in which realistic mathematics education was applied compared to the control group. As the number of pages read by the students increases, the retention in mathematics achievement also increases. In the control group, no significant difference was found for maternal education level in all tests. However, in the experimental group, a significant difference was found between mothers with secondary school and high school graduates in favour of secondary school, and between mothers with high school and undergraduate degrees in favour of undergraduate degrees.
Realistic mathematics education data processing learning domain mathematics course achievement fourth grade.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 54 Sayı: 246 |