In this study, it was aimed to compare the 2018 and 2024 science curricula in terms of basic elements. The horizontal approach, which is one of the comparative education approaches, was preferred in the study. The research is descriptive and was conducted by document analysis, one of the qualitative research types. The 2018 and 2024 science curricula were used as the data group and the data were analyzed by content analysis. According to the findings obtained from the research, it was seen that the majority of the purpose statements in the 2018 and 2024 science curricula were similar or had the same meaning. Considering the content dimension, it was determined that the number of learning outcomes was reduced and simplified in the new program. It was observed that the location or name of some units changed, subjects were removed from the program or some subjects were added to the program. In the 2024 curriculum, the student profile consists of two areas of integrity, "Body and Spirit", and emphasis is placed on mental, physical, spiritual and social development in addition to academic achievement. Teachers were asked to enrich pedagogical options and to help uncover students' prior learning. In the 2024 science curriculum, experience and context-based learning are emphasized differently. In terms of assessment and evaluation approach, the new curriculum emphasizes the importance of using self- and peer-assessment and feedback-oriented approaches. Since there are fundamental changes in the curriculum, it is recommended that in-service training be provided to teachers on the implementation of the curriculum.
Science education 2018 science curriculum 2024 science curriculum horizontal approach
Bu araştırmada 2018 ve 2024 fen bilimleri öğretim programlarının temel ögeler bağlamında karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada karşılaştırmalı eğitim yaklaşımlarından biri olan yatay yaklaşım tercih edilmiştir. Araştırma betimsel nitelikte olup, nitel araştırma türlerinden doküman analizi ile yürütülmüştür. Veri grubu olarak 2018 ve 2024 fen bilimleri öğretim programları kullanılmış olup, veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, 2018 ve 2024 fen bilimleri öğretim programlarında yer alan amaç ifadelerinin büyük çoğunluğunun benzer olduğu veya aynı anlama geldiği görülmüştür. İçerik boyutuna bakıldığında yeni programda öğrenme çıktısı sayısının azaltıldığı ve sadeleştiği saptanmıştır. Bazı ünitelerin yerinin ya da isminin değiştiği, konuların programdan kaldırıldığı ya da bazı konuların programa eklendiği görülmüştür. 2024 öğretim programında öğrenci profili “Beden ve Ruh” olarak iki bütünlük alanından oluşmuş v eakademik başarı dışında zihinsel, bedensel, ruhsal ve sosyal gelişime de önem verilmiştir. Öğretmenlerden pedagojik seçenekleri zenginleştirmeleri ve öğrencilerin ön öğrenmelerinin açığa çıkartılmasına yardımcı olmaları istenmiştir. 2024 fen bilimleri öğretim programında farklı olarak yaşantı ve bağlam temelli öğrenmeye vurgu yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı açısından yeni programda öz ve akran değerlendirmeye ve geri bildirim odaklı yaklaşımlar kullanmaya önem verilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Programda köklü değişikliklerin olduğu bu yüzden öğretmenlere programın uygulanması ile ilgili hizmet içi eğitimler verilmesi önerilmektedir.
fen eğitimi 2018 fen bilimleri öğretim programı 2024 fen bilimleri öğretim programı yatay yaklaşım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 54 Sayı: 246 |