2005 yılında, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ) Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programında lisans öğrenimini tamamladı. Ardından, aynı üniversitede Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında yüksek lisansa devam etti. Yüksek lisans mezuniyetinin ardından 5 yıla yakın bir süre özel bir kurumda “Eğitim Bilimleri Koordinatörü” olarak çalıştı. 2012 yılında MSKÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinde (UZEM) “e-sınav sorumlusu” ve “program geliştirme uzmanı” olarak çalışmaya başladı. Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora eğitimi tamamlamasını takiben halen MSKÜ UZEM müdür yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Program geliştirme ve öğretim alanında teorik ve uygulamalı birçok proje ve araştırmada görev alan yazarın çalışma alanları içerisinde uzaktan eğitimde program geliştirme/değerlendirme ile öğretim teknolojileri ön sıralarda yer almaktadır.
Dr. Orhan Kahya, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır. Eğitim yönetimi alanında doktora derecesine sahiptir. Araştırmaları; eğitimde eşitsizlikler, toplumsal dezavantajlar ve ebeveyni cezaevinde olan çocuklara yönelik eğitsel destek mekanizmaları üzerine yoğunlaşmaktadır. TÜBİTAK destekli çeşitli projelerde bursiyer, yürütücü ve danışman olarak görev almış; yurtiçi ve yurtdışında akademik iş birlikleri geliştirmiştir. Şu anda University of Wisconsin–Madison’da (ABD) misafir öğretim elemanı olarak doktora sonrası araştırmalar yürütmektedir.
1992 yılında Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olmuş, yüksek lisans derecesini Hacettepe Üniversitesi’nden aynı alanda 1995 yılında almıştır. 1992-
2001 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı’nın yürüttüğü Dünya Bankası eş finansmanlı projelerin eğitim ve teknoloji birimlerinde görev yapmış, aynı dönemde doktora eğitimine
başlamıştır. 2001-2006 yılları arasında T.C. Başbakanlık’ın Dünya Bankası eş finansmanlı Sosyal Riski Azaltma Projesi’nde Şartlı Nakit Transferi bileşeninin proje koordinatörü olarak
çalışmıştır. 2005 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi’nde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında doktora eğitimini tamamlamıştır. 2010 yılında Muğla Sıtkı
Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü’nde öğretim üyesi olarak göreve başlamış, 2018 yılında aynı alanda doçentliğini, 2025 yılında profesörlüğünü almıştır. Araştırma konuları, öğretim tasarımı ve teknolojileri, açık ve uzaktan öğrenme, öğretmen eğitimi, teknoloji entegrasyonu ve dijital bölünme üzerinde yoğunlaşmaktadır.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü İşitme Engelliler Öğretmenliği lisans mezunudur. Yüksek lisans ve doktora eğitimini Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü İşitme Engellilerin Eğitimi ABD tamamlamıştır. Aynı zamanda lisansüstü eğitimi süresince Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Araştırma Görevlisi olarak görev yapmıştır. Dr. Rifat İçyüz Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde görev yapmaktadır. Özel gereksinimli çocukların eğitimi başta olmak üzere işitme kayıplı çocuklar ve çocuğu işitme kayıplı olan aileler, kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları, destek eğitim, zihin yetersizliği ve otizm spectrum bozukluğu olan çocukların eğitimi konularında ilgili dersler vermekte, çalışmalarını sürdürmektedir.