In the rapidly digitalizing world, developments in information and communication technologies also bring some disadvantages in terms of addiction to technology. This study investigated the relationships between the digital game addiction levels of fourth-grade students and their mathematical problem-solving success and mathematics achievements. The sample consists of 304 fourth-grade students studying in a school in the city center of Samsun. The data collection tools are the personal information form, the Digital Game Addiction Scale for Children, and the Mathematical Problem Solving Achievement Test. Students' mathematics achievements were determined using their mathematics course report card grades. Data were analyzed using descriptive statistics, independent sample t-test, ANOVA test, and Pearson correlation analysis. As a result of the research, it was revealed that there was a negative, moderately significant relationship between the students' digital game addiction levels and their mathematical problem-solving success and a negative, low-significant relationship between their mathematics achievements. In addition, it was determined that male students were more game addicts than females.
Digital game addiction Mathematics achievement Mathematical problem solving
Büyük bir hızla dijitalleşen dünyada bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişim teknolojiye bağımlılık noktasında bazı dezavantajları da beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile matematiksel problem çözme başarıları ve matematik başarıları arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Samsun ili merkezinde öğrenim gören 304 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu, Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği ve Matematiksel Problem Çözme Başarı Testi ile toplanmıştır. Öğrencilerin matematik başarıları matematik dersi karne notları dikkate alınarak belirlenmiştir. Veri analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t testi, ANOVA testi ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile matematiksel problem çözme başarıları arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, matematik başarıları ile arasında ise negatif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca erkek öğrencilerin kızlardan daha fazla dijital oyun bağımlısı oldukları belirlenmiştir.
Dijital oyun bağımlılığı Matematik başarısı Matematiksel problem çözme
Yazarlar, çalışmada etik dışı bir husus bulunmadığını, araştırma ve yayın etiğine özenle uyulduğunu beyan ederler.
Bu çalışmanın araştırılması, yazılması ve/veya yayınlanması için herhangi bir mali destek alınmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çocuk Gelişimi Eğitimi, Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 2 |