Green gamification refers to the use of game design techniques and mechanics to reach large masses, mobilize them and change their behavior in line with a specific ecological purpose. With technological advances, non-governmental organizations use the green gamification technique to raise awareness and, in some cases, collect donations in their campaigns on social media. Digital natives, who are also considered as potential donors of the future, play an key role in the success of these campaigns. In this context, the aim of the study is to reveal how non-governmental organizations use green gamification in their campaigns on social media through a case study. For this purpose, the study examined the “#LastSelfie” campaign on Snapchat using the green gamification technique which was conducted by the non-governmental organization WWF, a sample determined through the judicial sampling method. Descriptive analysis approach was used in the analysis of the data, and as a result of the research, it was seen that the campaign created competition among the young generation through gamification elements like points and badges, raised awareness about endangered animal species, mobilized young people by strengthening their motivation to engage in pro-nature behaviors, and reached the one-month donation target in just three days.
Civil Society Organizations Social Media Green Gamification Case Study
Yeşil oyunlaştırma, belirli bir ekolojik amaç doğrultusunda geniş kitlelere ulaşılması, onların harekete geçirilmesi ve davranışlarının değiştirilmesi için oyun tasarım tekniklerinin ve oyun mekaniklerinin kullanılmasını ifade etmektedir. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte sivil toplum kuruluşları, sosyal medya üzerinden gerçekleştirdikleri kampanyalarda farkındalık oluşturmak ve bazı durumlarda bağış toplamak amacıyla yeşil oyunlaştırma tekniğinden faydalanmaktadır. Bu kampanyaların başarıya ulaşmasında ise özellikle geleceğin potansiyel bağışçıları olarak da değerlendirilen dijital yerliler kilit bir rol üstlenmektedir. Buradan hareketle çalışmanın amacı, sivil toplum kuruluşlarının sosyal medyada gerçekleştirdikleri kampanyalarda yeşil oyunlaştırmayı nasıl kullandıklarını örnek olay çalışması üzerinden ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda yargısal örnekleme yöntemi yoluyla belirlenen sivil toplum kuruluşu WWF Türkiye’nin, yeşil oyunlaştırma tekniğini kullanarak Snapchat üzerinden gerçekleştirmiş olduğu “#SonSelfie” isimli kampanyası incelenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde betimsel analiz yaklaşımı kullanılmış ve araştırmanın sonucunda, kampanyanın puanlar, rozetler gibi oyunlaştırma unsurları aracılığıyla genç nesil arasında rekabet yaratarak nesli tükenme tehlikesi altında olan hayvan türleri konusunda farkındalık oluşturduğu, doğa yanlısı davranışlarda bulunma motivasyonunu güçlendirerek gençleri harekete geçirdiği ve bir aylık bağış hedefine yalnızca üç günde ulaştığı görülmüştür.
Sivil Toplum Kuruluşları Sosyal Medya Yeşil Oyunlaştırma Örnek Olay Çalışması
Çalışmada etik dışı bir husus bulunmadığını, araştırma ve yayın etiğine özenle uyulduğunu beyan ederim.
Yazar bu makalenin araştırılması, yazılması ve/veya yayınlanması için herhangi bir mali destek almamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dijital Pazarlama, Pazarlama İletişimi |
Bölüm | İLETİŞİM |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 2 |