Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Gözüyle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM): Değerlendirme Raporlarının Tematik Analizi

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 2, 1068 - 1087, 27.06.2025
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1622630

Öz

ÖZ
Bu araştırma, öğretmen adaylarının Eğitimde Program Geliştirme dersinde edindikleri bilgi ve becerilerin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) inceleme raporlarına nasıl yansıdığını incelemeyi amaçlamaktadır. İç içe geçmiş tek durum deseni kullanılan çalışmada, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı güz döneminde program geliştirme dersini alan 52 öğretmen adayının TYMM değerlendirme raporları tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma bulguları, TYMM'nin beş temel boyutunu ortaya koymaktadır: eğitim felsefesi, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, programlar arası bileşenler ve bütüncül eğitim programı modeli. Öğretmen adaylarının raporları, modelin geleneksel değerleri çağdaş eğitim anlayışıyla harmanlayan yapısını, insan merkezli yaklaşımını ve erdem odaklı felsefesini ön plana çıkarmaktadır. Özellikle sosyal-duygusal becerilerin desteklenmesi ve dil becerilerinin yenilikçi yaklaşımlarla ele alınması konularında modelin güçlü yönleri vurgulanmıştır. Bununla birlikte, teknoloji entegrasyonu, görsel ve eleştirel okuryazarlık ile bireysel farklılıklar gibi temaların program geliştirme sürecinde daha fazla bütünleştirilmesi gerektiği belirtilmiştir. Model, ahlaki değerleri merkeze alan yaklaşımıyla öğrencilerin topluma uyumunu kolaylaştıran "değer temelli" bir yapı sunarken, teknolojik yetkinlik ile öz düzenleme becerilerini de dengeli bir şekilde ele almaktadır. Sonuçlar, TYMM'nin sürdürülebilir bir eğitim modeli sunma potansiyelini ortaya koyarken, başarılı uygulanması için öğretmen yetiştirme programlarının yeniden yapılandırılması ve paydaşlar arası iş birliğinin artırılması önerilmektedir.

Etik Beyan

Bu çalışma için Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu'ndan 28.11.2023 tarih ve 2023.14.312 sayılı kararı ile etik kurul onayı alınmıştır.

Kaynakça

  • Akpınar, B., & Köksalan, B. (2024). Eğitimde maarif ve müfredat yenileme ihtiyacı: Türkiye yüzyılı maarif modeli üzerinden teorik bir analiz. Journal of History School, 17(68), 27–48.
  • Akpınar, B., Özer, B., Oral, B., & Köksalan, B. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modelinin program geliştirme ve felsefi düzlemden analizi. EKEV Akademi Dergisi, 99, 59–73.
  • Akçay, B., Benek, İ., & Atlı, H. (2024). Yeni fen bilimleri öğretim programının değerler eğitimi, bilimsel okuryazarlık ve bilimin doğası açısından incelenmesi. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (ss. 149-168). Eğitim Yayınevi.
  • Alhamad, R. (2018). Challenges and induction needs of novice English as a foreign language teachers in Saudi Arabia. International Journal of Education and Literacy Studies, 6(1), 50. https://doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.6n.1p.50
  • Andzik, N., & Kranak, M. (2021). The softer side of supervision: recommendations when teaching and evaluating behavior-analytic professionalism. Behavior Analysis Research and Practice, 21(1), 65-74. https://doi.org/10.1037/bar0000194
  • Arslankara, V. B., & Arslankara, E. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin felsefi temelleri: Ontolojik, epistemolojik ve aksiyolojik bakış açılarından bir değerlendirme. İstanbul Eğitim Dergisi, 1(1), 121–145.
  • Ateş, H. (2024). 2024 yılı Maarif Modeli İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programındaki ilk okuma ve yazma öğretim sürecinin incelenmesi. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (s. 21-52). Eğitim Yayınevi.
  • Aydın, H., Oğurlu, Ü., Andrews, K., Masalimova, A. R., Dorozhkin, E. M., & Malygin, A. (2019). High school students’ perceptions of global citizenship in central public high schools: Implications for teacher educators. Revista De Cercetare Si Interventie Sociala, 65, 187-205. https://doi.org/10.33788/rcis.65.12
  • Banaz, E. (2024). 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın dijital okuryazarlık açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 279–290.
  • Bangura, M. (2023). Sociology learning curriculum for sustainable development: The Sierra Leone rural and urban social observation. British Journal of Education Learning and Development Psychology, 6(3), 37-51. https://doi.org/10.52589/bjeldp-lj85tsnv
  • Bascia, N., Carr-Harris, S., Fine-Meyer, R., & Zurzolo, C. (2014). Teachers, curriculum innovation, and policy formation. Curriculum Inquiry, 44(2), 228-248. https://doi.org/10.1111/curi.12044
  • Başar, M. (2024). 2024 Maarif modeli Türkçe programının incelenmesi. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (s. 1-20). Eğitim Yayınevi.
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
  • Can, T., & Keleş, Ş. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde dil öğretim yaklaşımlarında ön plana çıkan kavramlar üzerine bir inceleme. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(4), 309–323.
  • Colley, L., Mueller, R., & Thacker, E. (2021). “we just followed the lead of the sources”: an investigation of how teacher candidates developed critical curriculum through subject matter knowledge. The Journal of Social Studies Research, 45(4), 253-265. https://doi.org/10.1016/j.jssr.2020.12.001
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
  • Dinçer, S., & Çengel, M. (2022). Curriculum content proposal for integration of technology in education. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 12(2), 399-412. https://doi.org/10.31704/ijocis.2022.016
  • Forbes, C. & Davis, E. (2008). The development of preservice elementary teachers' curricular role identity for science teaching. Science Education, 92(5), 909-940. https://doi.org/10.1002/sce.20265
  • Geçimli, M., & Kayahan Yüksel, D. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. sınıf Türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160–174.
  • Hursen, C. & Beyoğlu, D. (2020). The effect of geography teaching curriculum enriched with virtual reality applications on teacher candidates’ interest for the course, achievement and the tendencies to utilise information technologies. Postmodern Openings, 11(3), 73-94. https://doi.org/10.18662/po/11.3/200
  • İlgar, M. Z. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli ve öğretim programlarında aile ve toplum katılımı. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (s. 189-216). Eğitim Yayınevi.
  • Orhan Karsak, H. G., & Karataş, F. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli öğretim programlarında değerler eğitimi: İlkokul Türkçe dersi öğretim programı örneği. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (93-126). Eğitim Yayınevi.
  • Khozali, N., & Karpudewan, M. (2020). An interdisciplinary Facebook incorporated STEM education strategy in teaching and learning of dynamic ecosystems. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(11), em1902. https://doi.org/10.29333/ejmste/8704
  • Klette, K., & Hammerness, K. (2016). Conceptual framework for analyzing qualities in teacher education: Looking at features of teacher education from an international perspective. Acta Didactica Norge, 10(2), 26-52. https://doi.org/10.5617/adno.2646
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. https://tymm.meb.gov.tr/ortak-metin
  • Mohiuddin, K., Rasool, A., Mohd, M., & Mohammad, R. (2019). Skill-centered assessment in an academic course: a formative approach to evaluate student performance and make continuous quality improvements in pedagogy. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 14(11), 92. https://doi.org/10.3991/ijet.v14i11.10275
  • Nadia, S., Islam, M., Ah, S., & Omar, N. (2022). Addressing the essential skills competency in teaching among social work educators in malaysian public universities. International Social Work, 67(2), 485-498. https://doi.org/10.1177/00208728221127394
  • Nganga, L. (2015). Culturally responsive and anti-biased teaching benefits early childhood pre-service teachers. Journal of Curriculum and Teaching, 4(2). https://doi.org/10.5430/jct.v4n2p1
  • Özüdoğru, M. (2022). The participation and planning of the instruction competencies of teacher candidates in the blended curriculum development in education course. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 1-13. https://doi.org/10.17984/adyuebd.800543
  • Page, J., & Eadie, P. (2019). Coaching for continuous improvement in collaborative, interdisciplinary early childhood teams. Australasian Journal of Early Childhood, 44(3), 270-284. https://doi.org/10.1177/1836939119855542
  • Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S., & Nevgi, A. (2007). A follow-up study of the effect of pedagogical training on teaching in higher education. Higher Education, 56(1), 29-43. https://doi.org/10.1007/s10734-007-9087-z
  • Pratiwi, M. K., Kuntjoro, S., Sunarti, T., & Budiyanto, M. (2023). TOSLS Cognitive Instrument to Measure Students’ Scientific Literacy Abilities. IJORER: International Journal of Recent Educational Research, 4(6), 819–826. https://doi.org/10.46245/ijorer.v4i6.432
  • Ramadani, A., Supardi, Z., & Hariyono, E. (2021). Profile of analytical thinking skills through inquiry-based learning in science subjects. Studies in Learning and Teaching, 2(3), 45-60. https://doi.org/10.46627/silet.v2i3.83
  • Rasi, P., Ruokamo, H., & Maasilta, M. (2017). Towards a culturally inclusive, integrated, and transdisciplinary media education curriculum—A case study of an international MA program at the University of Lapland. Journal of Media Literacy Education, 9(1), 22-35. https://doi.org/10.23860/jmle-2017-9-1-3
  • Raza, A., Malik, S., & Jumani, N. B. (2020). Developing instructional design in teacher education for blended learning environment: A needs analysis. Research Journal of Social Sciences and Economics Review (RJSSER), 1(4), 273-281. https://doi.org/10.36902/rjsser-vol1-iss4-2020-273-281
  • Reysen, S., Larey, L. W., & Katzarska-Miller, I. (2012). College Course Curriculum and Global Citizenship. International Journal of Development Education and Global Learning, 4(3). https://doi.org/10.18546/ijdegl.04.3.03
  • Schroeder, S. and Curcio, R. (2022). Critiquing, curating, and adapting: cultivating 21st-century critical curriculum literacy with teacher candidates. Journal of Teacher Education, 73(2), 129-144. https://doi.org/10.1177/00224871221075279
  • Schwarz, C., Gunckel, K., Smith, E., Covitt, B., Bae, M., Enfield, M., … & Tsurusaki, B. (2008). Helping elementary preservice teachers learn to use curriculum materials for effective science teaching. Science Education, 92(2), 345-377. https://doi.org/10.1002/sce.20243
  • Scott, E. (2024). An empirical study of cultivating innovative practice abilities in an interdisciplinary education environment in Australia. Research and Advances in Education, 3(5), 53-63. https://doi.org/10.56397/rae.2024.05.06
  • Sezer, B. B., & Dedeoğlu, H. (2024). Maarif modeli ilkokul öğretim programında okuryazarlık becerileri: Finansal, görsel ve eleştirel. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(3), 2007–2027.
  • Shawa, M., & Botma, Y. (2020). Practice guidelines for peer support among educators during a curriculum innovation. African Journal of Health Professions Education, 12(4), 186. https://doi.org/10.7196/ajhpe.2020.v12i4.1388
  • Suyatman, S., Saputro, S., Sunarno, W., & Sukarmin, S. (2021). Profile of student analytical thinking skills in the natural sciences by implementing problem-based learning model. Journal of Educational Cultural and Psychological Studies (Ecps Journal), (23). https://doi.org/10.7358/ecps-2021-023-suya
  • Şeker, M. (2024). 2024 Sosyal Bilgiler öğretim programının bireysel farklılıklar yönüyle incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 9(2), 386–392.
  • Tondeur, J., Roblin, N., Braak, J., Fisser, P., & Voogt, J. (2013). Technological pedagogical content knowledge in teacher education: In search of a new curriculum. Educational Studies, 39(2), 239-243. https://doi.org/10.1080/03055698.2012.713548
  • Turan, Ş., & Nazıroğlu, B. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin din öğretimi yaklaşımında birey ve toplumun ideolojik tahayyülü. Rize İlahiyat Dergisi, 27, 15–33.
  • Ülçay, O. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirmesi. Ulusal Eğitim Toplum ve Dünya Dergisi, 1(2), 70–75.
  • Whinnery, S., Fogle, K., Stark, J., & Whinnery, K. (2020). Building collaborative teacher education: integrating udl through a faculty learning community. Journal of Practitioner Research, 5(2). https://doi.org/10.5038/2379-9951.5.2.1161
  • Xiong, X., Lim, C., & Liu, S. (2019). Curriculum leadership and the enhancement of teacher education programs. Asian Education and Development Studies, 9(1), 79-90. https://doi.org/10.1108/aeds-12-2018-0181
  • Yadav, S. (2023). Perception of current and future commitment of medical teachers to the varied roles of a teacher: an observational study. Cureus. https://doi.org/10.7759/cureus.45824
  • Yang, J., Liu, Z., & Wu, L. (2023). An investigation into the attitude toward special education curriculum and teaching of special education teachers: The data from China’s Guangdong province. Research and Advances in Education, 2(4), 69-80. https://doi.org/10.56397/rae.2023.04.07
  • Yıldırım, Y., & Çalışkan, A. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin 21. Yüzyıl insan profili açısından değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(26), 204–220.
  • Yin, R. K. (2014). Case study research: Design and methods. Sage publications.
  • Yurdakal, İ. H. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: 2024 İlkokul Türkçe dersi öğretim programı’nın (1, 2, 3 ve 4. Sınıflar) incelenmesi. Temel Eğitim, 24, 76–88.
  • Zengin, A. N., & Ütkür-Güllühan, N. (2024). 2024 Maarif modeli hayat bilgisi programının dijital okuryazarlık açısından incelenmesi. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (s. 217-256). Eğitim Yayınevi.

The Turkish Century Education Model (TCEM) Through the Lens of Pre-service Teachers: A Thematic Analysis of Evaluation Reports

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 2, 1068 - 1087, 27.06.2025
https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1622630

Öz

This study aims to examine how pre-service teachers reflect their knowledge and skills acquired in the Curriculum Development course in their analysis reports of the Turkish Century Education Model (TCEM). Using an embedded single-case design, the study analyzed TCEM evaluation reports of 52 pre-service teachers enrolled in the curriculum development course during the fall semester of 2023-2024 through thematic analysis. Research findings reveal five fundamental dimensions of TCEM: educational philosophy, student profile, skills framework, cross-curricular components, and holistic curriculum model. Pre-service teachers' reports highlight the model's structure that blends traditional values with contemporary educational understanding, its human-centered approach, and virtue-oriented philosophy. The findings particularly emphasize the model's strengths in supporting social-emotional skills and addressing language skills through innovative approaches. However, the study indicates the need for greater integration of themes such as technology integration, visual and critical literacy, and individual differences in the curriculum development process. While the model presents a "value-based" structure facilitating students' social adaptation through its morality-centered approach, it also balances technological competence with self-regulation skills. While the results demonstrate TCEM's potential to offer a sustainable educational model, successful implementation requires restructuring teacher training programs and enhancing stakeholder collaboration.

Kaynakça

  • Akpınar, B., & Köksalan, B. (2024). Eğitimde maarif ve müfredat yenileme ihtiyacı: Türkiye yüzyılı maarif modeli üzerinden teorik bir analiz. Journal of History School, 17(68), 27–48.
  • Akpınar, B., Özer, B., Oral, B., & Köksalan, B. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modelinin program geliştirme ve felsefi düzlemden analizi. EKEV Akademi Dergisi, 99, 59–73.
  • Akçay, B., Benek, İ., & Atlı, H. (2024). Yeni fen bilimleri öğretim programının değerler eğitimi, bilimsel okuryazarlık ve bilimin doğası açısından incelenmesi. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (ss. 149-168). Eğitim Yayınevi.
  • Alhamad, R. (2018). Challenges and induction needs of novice English as a foreign language teachers in Saudi Arabia. International Journal of Education and Literacy Studies, 6(1), 50. https://doi.org/10.7575/aiac.ijels.v.6n.1p.50
  • Andzik, N., & Kranak, M. (2021). The softer side of supervision: recommendations when teaching and evaluating behavior-analytic professionalism. Behavior Analysis Research and Practice, 21(1), 65-74. https://doi.org/10.1037/bar0000194
  • Arslankara, V. B., & Arslankara, E. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin felsefi temelleri: Ontolojik, epistemolojik ve aksiyolojik bakış açılarından bir değerlendirme. İstanbul Eğitim Dergisi, 1(1), 121–145.
  • Ateş, H. (2024). 2024 yılı Maarif Modeli İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programındaki ilk okuma ve yazma öğretim sürecinin incelenmesi. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (s. 21-52). Eğitim Yayınevi.
  • Aydın, H., Oğurlu, Ü., Andrews, K., Masalimova, A. R., Dorozhkin, E. M., & Malygin, A. (2019). High school students’ perceptions of global citizenship in central public high schools: Implications for teacher educators. Revista De Cercetare Si Interventie Sociala, 65, 187-205. https://doi.org/10.33788/rcis.65.12
  • Banaz, E. (2024). 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı’nın dijital okuryazarlık açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 279–290.
  • Bangura, M. (2023). Sociology learning curriculum for sustainable development: The Sierra Leone rural and urban social observation. British Journal of Education Learning and Development Psychology, 6(3), 37-51. https://doi.org/10.52589/bjeldp-lj85tsnv
  • Bascia, N., Carr-Harris, S., Fine-Meyer, R., & Zurzolo, C. (2014). Teachers, curriculum innovation, and policy formation. Curriculum Inquiry, 44(2), 228-248. https://doi.org/10.1111/curi.12044
  • Başar, M. (2024). 2024 Maarif modeli Türkçe programının incelenmesi. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (s. 1-20). Eğitim Yayınevi.
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.
  • Can, T., & Keleş, Ş. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde dil öğretim yaklaşımlarında ön plana çıkan kavramlar üzerine bir inceleme. Bezgek Yabancılara Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(4), 309–323.
  • Colley, L., Mueller, R., & Thacker, E. (2021). “we just followed the lead of the sources”: an investigation of how teacher candidates developed critical curriculum through subject matter knowledge. The Journal of Social Studies Research, 45(4), 253-265. https://doi.org/10.1016/j.jssr.2020.12.001
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
  • Dinçer, S., & Çengel, M. (2022). Curriculum content proposal for integration of technology in education. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 12(2), 399-412. https://doi.org/10.31704/ijocis.2022.016
  • Forbes, C. & Davis, E. (2008). The development of preservice elementary teachers' curricular role identity for science teaching. Science Education, 92(5), 909-940. https://doi.org/10.1002/sce.20265
  • Geçimli, M., & Kayahan Yüksel, D. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli erdem-değer-eylem çerçevesi: Güz dönemi 5. sınıf Türkçe ders kitabı bağlamında bir inceleme. Uluslararası Toplumsal Bilimler Dergisi, 8(4), 160–174.
  • Hursen, C. & Beyoğlu, D. (2020). The effect of geography teaching curriculum enriched with virtual reality applications on teacher candidates’ interest for the course, achievement and the tendencies to utilise information technologies. Postmodern Openings, 11(3), 73-94. https://doi.org/10.18662/po/11.3/200
  • İlgar, M. Z. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli ve öğretim programlarında aile ve toplum katılımı. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (s. 189-216). Eğitim Yayınevi.
  • Orhan Karsak, H. G., & Karataş, F. (2024). Türkiye yüzyılı maarif modeli öğretim programlarında değerler eğitimi: İlkokul Türkçe dersi öğretim programı örneği. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (93-126). Eğitim Yayınevi.
  • Khozali, N., & Karpudewan, M. (2020). An interdisciplinary Facebook incorporated STEM education strategy in teaching and learning of dynamic ecosystems. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(11), em1902. https://doi.org/10.29333/ejmste/8704
  • Klette, K., & Hammerness, K. (2016). Conceptual framework for analyzing qualities in teacher education: Looking at features of teacher education from an international perspective. Acta Didactica Norge, 10(2), 26-52. https://doi.org/10.5617/adno.2646
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. https://tymm.meb.gov.tr/ortak-metin
  • Mohiuddin, K., Rasool, A., Mohd, M., & Mohammad, R. (2019). Skill-centered assessment in an academic course: a formative approach to evaluate student performance and make continuous quality improvements in pedagogy. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 14(11), 92. https://doi.org/10.3991/ijet.v14i11.10275
  • Nadia, S., Islam, M., Ah, S., & Omar, N. (2022). Addressing the essential skills competency in teaching among social work educators in malaysian public universities. International Social Work, 67(2), 485-498. https://doi.org/10.1177/00208728221127394
  • Nganga, L. (2015). Culturally responsive and anti-biased teaching benefits early childhood pre-service teachers. Journal of Curriculum and Teaching, 4(2). https://doi.org/10.5430/jct.v4n2p1
  • Özüdoğru, M. (2022). The participation and planning of the instruction competencies of teacher candidates in the blended curriculum development in education course. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 1-13. https://doi.org/10.17984/adyuebd.800543
  • Page, J., & Eadie, P. (2019). Coaching for continuous improvement in collaborative, interdisciplinary early childhood teams. Australasian Journal of Early Childhood, 44(3), 270-284. https://doi.org/10.1177/1836939119855542
  • Postareff, L., Lindblom-Ylänne, S., & Nevgi, A. (2007). A follow-up study of the effect of pedagogical training on teaching in higher education. Higher Education, 56(1), 29-43. https://doi.org/10.1007/s10734-007-9087-z
  • Pratiwi, M. K., Kuntjoro, S., Sunarti, T., & Budiyanto, M. (2023). TOSLS Cognitive Instrument to Measure Students’ Scientific Literacy Abilities. IJORER: International Journal of Recent Educational Research, 4(6), 819–826. https://doi.org/10.46245/ijorer.v4i6.432
  • Ramadani, A., Supardi, Z., & Hariyono, E. (2021). Profile of analytical thinking skills through inquiry-based learning in science subjects. Studies in Learning and Teaching, 2(3), 45-60. https://doi.org/10.46627/silet.v2i3.83
  • Rasi, P., Ruokamo, H., & Maasilta, M. (2017). Towards a culturally inclusive, integrated, and transdisciplinary media education curriculum—A case study of an international MA program at the University of Lapland. Journal of Media Literacy Education, 9(1), 22-35. https://doi.org/10.23860/jmle-2017-9-1-3
  • Raza, A., Malik, S., & Jumani, N. B. (2020). Developing instructional design in teacher education for blended learning environment: A needs analysis. Research Journal of Social Sciences and Economics Review (RJSSER), 1(4), 273-281. https://doi.org/10.36902/rjsser-vol1-iss4-2020-273-281
  • Reysen, S., Larey, L. W., & Katzarska-Miller, I. (2012). College Course Curriculum and Global Citizenship. International Journal of Development Education and Global Learning, 4(3). https://doi.org/10.18546/ijdegl.04.3.03
  • Schroeder, S. and Curcio, R. (2022). Critiquing, curating, and adapting: cultivating 21st-century critical curriculum literacy with teacher candidates. Journal of Teacher Education, 73(2), 129-144. https://doi.org/10.1177/00224871221075279
  • Schwarz, C., Gunckel, K., Smith, E., Covitt, B., Bae, M., Enfield, M., … & Tsurusaki, B. (2008). Helping elementary preservice teachers learn to use curriculum materials for effective science teaching. Science Education, 92(2), 345-377. https://doi.org/10.1002/sce.20243
  • Scott, E. (2024). An empirical study of cultivating innovative practice abilities in an interdisciplinary education environment in Australia. Research and Advances in Education, 3(5), 53-63. https://doi.org/10.56397/rae.2024.05.06
  • Sezer, B. B., & Dedeoğlu, H. (2024). Maarif modeli ilkokul öğretim programında okuryazarlık becerileri: Finansal, görsel ve eleştirel. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(3), 2007–2027.
  • Shawa, M., & Botma, Y. (2020). Practice guidelines for peer support among educators during a curriculum innovation. African Journal of Health Professions Education, 12(4), 186. https://doi.org/10.7196/ajhpe.2020.v12i4.1388
  • Suyatman, S., Saputro, S., Sunarno, W., & Sukarmin, S. (2021). Profile of student analytical thinking skills in the natural sciences by implementing problem-based learning model. Journal of Educational Cultural and Psychological Studies (Ecps Journal), (23). https://doi.org/10.7358/ecps-2021-023-suya
  • Şeker, M. (2024). 2024 Sosyal Bilgiler öğretim programının bireysel farklılıklar yönüyle incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 9(2), 386–392.
  • Tondeur, J., Roblin, N., Braak, J., Fisser, P., & Voogt, J. (2013). Technological pedagogical content knowledge in teacher education: In search of a new curriculum. Educational Studies, 39(2), 239-243. https://doi.org/10.1080/03055698.2012.713548
  • Turan, Ş., & Nazıroğlu, B. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin din öğretimi yaklaşımında birey ve toplumun ideolojik tahayyülü. Rize İlahiyat Dergisi, 27, 15–33.
  • Ülçay, O. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli değerlendirmesi. Ulusal Eğitim Toplum ve Dünya Dergisi, 1(2), 70–75.
  • Whinnery, S., Fogle, K., Stark, J., & Whinnery, K. (2020). Building collaborative teacher education: integrating udl through a faculty learning community. Journal of Practitioner Research, 5(2). https://doi.org/10.5038/2379-9951.5.2.1161
  • Xiong, X., Lim, C., & Liu, S. (2019). Curriculum leadership and the enhancement of teacher education programs. Asian Education and Development Studies, 9(1), 79-90. https://doi.org/10.1108/aeds-12-2018-0181
  • Yadav, S. (2023). Perception of current and future commitment of medical teachers to the varied roles of a teacher: an observational study. Cureus. https://doi.org/10.7759/cureus.45824
  • Yang, J., Liu, Z., & Wu, L. (2023). An investigation into the attitude toward special education curriculum and teaching of special education teachers: The data from China’s Guangdong province. Research and Advances in Education, 2(4), 69-80. https://doi.org/10.56397/rae.2023.04.07
  • Yıldırım, Y., & Çalışkan, A. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin 21. Yüzyıl insan profili açısından değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 13(26), 204–220.
  • Yin, R. K. (2014). Case study research: Design and methods. Sage publications.
  • Yurdakal, İ. H. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: 2024 İlkokul Türkçe dersi öğretim programı’nın (1, 2, 3 ve 4. Sınıflar) incelenmesi. Temel Eğitim, 24, 76–88.
  • Zengin, A. N., & Ütkür-Güllühan, N. (2024). 2024 Maarif modeli hayat bilgisi programının dijital okuryazarlık açısından incelenmesi. H. Ateş (Ed.), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarına Genel Bakış (s. 217-256). Eğitim Yayınevi.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Değerler Eğitimi, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri
Bölüm EĞİTİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Fatih Karataş 0000-0001-9633-2939

Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2025
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karataş, F. (2025). Öğretmen Adaylarının Gözüyle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM): Değerlendirme Raporlarının Tematik Analizi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 15(2), 1068-1087. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1622630