The first introduction of people to the internet took place in the 1950s. With the acceleration of technology, the internet has entered computers, tablets and smartphones. The widespread use of the internet, its relative cheapness and ease of access have led to an increase in internet usage at all ages. As a result, the product range has been rapidly developed in order to respond to the demands of consumers from all segments. Individuals could not remain unresponsive to these developments and the internet has become a need rather than a desire. In this study, the students of Nigde Omer Halisdemir University Faculty of Economics and Administrative Sciences (FEAS) were accessed through a survey. For this purpose, 427 students studying in seven departments of the Faculty, namely Economics, Business Administration, Public Finance, Political Science and International Relations, Finance and Banking, International Trade and Logistics, and Public Administration, were randomly surveyed. The questionnaire consists of three parts. In the first part, there are questions such as the gender of the students, their income levels, whether they have access to the internet, and the daily internet access time of those who have access. The aim here is to determine the profile of the target group. In the second part of the questionnaire, students were asked questions about their preferences in internet consumption. In the last part, in order to determine the contribution of the internet to the department they studied, questions such as whether they participated in any online courses and/or workshops related to their departments were asked. The results obtained were analysed with SPSS and presented comparatively. There are quite a number of studies on internet use in the literature. Among these, the most focus is on internet addiction and social media use. However, there is no study that analyses consumption preferences economically by considering the internet as a commodity and determining consumer preferences. The starting point of this study is to analyse consumer preferences in terms of the internet by considering it as a commodity.
Başvuru Numarası: 1919B012317024
İnsanların internetle ilk tanışması 1950’lerde gerçekleşmiştir. Teknolojinin ivme kazanmasıyla birlikte internet bilgisayarlara, tabletlere ve akıllı telefonlara girmiştir. İnternetin yaygınlaşması, görece ucuzlaması ve erişimin kolaylaşması her yaşta internet kullanımının artmasına neden olmuştur. Bunun bir sonucu olarak her kesimden tüketicilerin isteklerine cevap verebilmek adına ürün yelpazesi hızla geliştirilmiştir. Bu gelişmelere bireyler de tepkisiz kalamamış internet adeta istekten çok bir ihtiyaç haline gelmiştir. Bu çalışmada Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) öğrencilerine anket yoluyla erişim sağlanmıştır. Bunun için Fakülte’nin İktisat, İşletme, Maliye, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, Finans ve Bankacılık, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Kamu Yönetimi olmak üzere yedi bölümünde okuyan öğrencilerin 427’sine rastgele anket yapılmıştır. Anket soruları üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde öğrencilerin cinsiyetleri, gelir düzeyleri, internete erişip erişmedikleri, erişim sağlayanların günlük internet erişim süreleri gibi sorular yer almaktadır. Buradaki amaç hedef kitlenin profilini belirlemektir. Anketin ikinci bölümünde öğrencilere internet tüketimindeki tercihlerine ilişkin sorular yöneltilmiştir. Son bölümde ise internetin okudukları bölüme katkısını tespit etmek amacıyla; bölümlerine ilişkin çevrimiçi herhangi bir kursa ve/veya atölyeye katılıp katılmadıkları gibi sorular sorulmuştur. Elde edilen sonuçlar SPSS ile analiz edilerek karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur. Literatürde internet kullanımı üzerine yapılan oldukça fazla sayıda çalışma bulunmaktadır. Bunlar içerisinde en fazla yönelim internet bağımlılığı ile sosyal medya kullanımları üzerinedir. Ancak interneti bir mal (meta) olarak görerek tüketici tercihlerini belirlemek adına yapılan, iktisadi olarak tüketim tercihlerini irdeleyen bir çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın hareket noktası tüketici tercihlerini bir meta olarak görerek onu internet açısından irdelemektir.
Bu çalışma için Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Etik Kurulu’ndan 07.05.2024 tarihinde etik onay belgesi alınmıştır. Belge No: E-86837521-050.99-508048.
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Programları Başkanlığı (BİDEP)
Başvuru Numarası: 1919B012317024
Bu çalışma TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Programları Başkanlığı (BİDEP) tarafından yürütülen 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023 yılı 2. Dönem kapsamında 1919B012317024 numaralı başvuru ile desteklenmiştir. TÜBİTAK’a desteği için teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonometrik ve İstatistiksel Yöntemler, Matematiksel İktisat |
Bölüm | DERGİNİN TAMAMI |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Başvuru Numarası: 1919B012317024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |