Bu çalışma, Mozambik'in Zambézia eyaletindeki bir devlet üniversitesinde, İngilizce Öğretmenliği lisans programı çerçevesinde Uzaktan Eğitimde Değerlendirme (UED) olgusunu incelemeyi amaçlamıştır. Bu çalışmanın amaçları (1) öğrencilerin bir devlet yükseköğretim kurumunda kullanılan değerlendirme sistemlerine ilişkin tercihlerini ortaya çıkarmak ve (2) çevrimiçi ve kâğıt-kalem temelli ölçme sistemlerinde karşılaştıkları zorlukları incelemektir. Bu amaçlara ulaşmak için açımlayıcı sıralı karma yöntem tasarımı kullanılmıştır. Bu bağlamda, 130 öğrencinin daha öğrenilen konulardaki performanslarını ölçen dört farklı sınavdan nicel veriler elde edilmiş ve betimleyici istatistikler ve t-testi kullanılarak iki ölçme sisteminden aldıkları puanlar karşılaştırılmıştır. Ayrıca, katılımcıların uzaktan eğitim değerlendirme sistemlerine yönelik tercihlerini ve bu sistemde karşılaştıkları zorlukları araştırmak için açık uçlu web tabanlı bir anket aracılığı ile nitel veriler toplanmıştır. Bulgular, kâğıt-kalem testi puanları ile çevrimiçi test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir ve katılımcılar çevrimiçi test formatında belirgin şekilde daha iyi performans sergilemiştir. Tercihleri konusunda ise, Yabancı Dil Olarak İngilizce (YDİ) öğrencilerinin çoğu, sayısız avantajı nedeniyle çevrimiçi sınav sistemini tercih etmektedir. Bununla birlikte, ana zorlukları arasında internet hizmeti / hizmetlerinde karşılaşılan sıkıntılar, sınavların yapıldığı zaman dilimi ve Moodle öğrenme yönetim sisteminin kullanılabilirliğine ilişkin sıkıntılar yer almaktadır. Kâğıt-kalem sınav sistemiyle ilgili olarak bildirilen en büyük zorluk ise, sınavların belirli sınav merkezlerinde yapılmasından dolayı ortaya çıkan seyahat ve konaklama masraflarıdır. Bu sonuçlarla uyumlu olarak, konu ile ilgili uzaktan eğitim paydaşları, kullanılan sınav sistemlerini iyileştirmeye yönelik daha fazla adım atmalıdır.
Uzaktan Eğitim Sınav sistemleri Kâğıt-kalem ile değerlendirme çevrimiçi değerlendirme Yabancı Dil olarak İngilizce (YDİ) karma yöntemler Mozambik
This study aimed to examine the phenomenon of Distance Learning Assessment (DLA), in an English Language Teaching (ELT) Undergraduate Degree, at a public university in Zambézia Province, Mozambique. The purposes of this study were (1) to find out students’ preferences related to the assessment systems in use at a public higher education institution, and (2) analyse the challenges which they face in an online and paper-and-pencil testing system. To achieve these purposes, an explanatory sequential mixed-methods design was used. Therefore, quantitative data were obtained from four tests measuring 130 students’ progress in the topics previously discussed, and using descriptive statistics and a T-test, their scores from the two testing systems were presented and compared. Furthermore, a qualitative open-ended web-based questionnaire was employed to explore participants’ preferences and challenges in distance learning assessment systems. The findings indicate statistically significant differences between paper-and-pencil test scores and online test scores, with participants performing significantly better in the online testing format. Regarding their preference, most of the English as a Foreign language (EFL) students majoring in ELT prefer the online testing system due to its numerous advantages. However, its main challenges included internet service/s, the time the tests took place, and the availability of Moodle learning management system. Regarding the paper-and-pencil testing system, the major challenge reported was the travelling and accommodation costs involved since these tests take place at the resource centres. In alignment with these results, distance education stakeholders should take further steps towards improving the testing systems in use at this institution.
Distance Learning Testing systems Paper-and-pencil assessment online assessment ELT/ EFL Mixed-methods Mozambique
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |