Bu araştırmanın amacı, teknoloji destekli fen öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve fen konularına yönelik ilgileri üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel desenlerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Karaman'da bir ortaokulun 6. sınıfında eğitim gören 52 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler, Güneş Sistemi Ünitesine Yönelik Akademik Başarı Testi ve Fen Konularına Yönelik İlgi Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Uygulama toplam beş hafta sürmüştür. Kontrol grubunda dersler mevcut programa göre işlenirken, deney grubunda teknoloji destekli fen öğretimi ile dersler işlenmiştir. Araştırma sonucunda teknoloji destekli fen öğretiminin akademik başarı üzerinde anlamlı bir etki yarattığını ve bu etkinin deney grubu lehine olduğu bulunmuştur. Ancak fen konularına yönelik ilgide, deney grubunun puanlarında artış olmasına rağmen, iki grup arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Araştırma sonuçlarına göre, fen bilimleri derslerinde teknoloji kullanımının artırılması, sadece Güneş Sistemi ve Tutulmalar ünitesinde değil, diğer ünitelerde de teknolojiden yararlanılması ve okullara gerekli teknoloji altyapısı ve materyallerinin sağlanması gibi öneriler sunulmuştur.
teknoloji destekli fen öğretimi fen konularına yönelik ilgi akademik başarı
The aim of this study is to examine the effects of technology-supported science education on the academic achievement and interest in science subjects of 6th grade students. A pre-test-post-test matched control group model, one of the quasi-experimental designs, was used in the study. The sample of the study consisted of 52 students studying in the 6th grade of a middle school in Karaman in the 2022-2023 academic year. Data were collected through the Academic Achievement Test for the Solar System Unit and the Interest Scale for Science Subjects. The application was carried out for 5 weeks. While the lessons were taught according to the current program in the control group, the lessons were taught with technology-supported science education in the experimental group. As a result of the research, it was found that technology-supported science education had a significant effect on academic achievement and this effect was in favor of the experimental group. However, despite the increase in the scores of the experimental group in terms of interest in science subjects, no significant difference was found between the two groups. According to the results of the research, suggestions were made such as increasing the use of technology in science classes, using technology not only in the Solar System and Eclipses unit but also in other units, and providing schools with the necessary technology infrastructure and materials.
technology supported science teaching interest in science subjects academic achievement test
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.
Copyright © 2016 Online Fen Eğitimi Dergisi Tüm Hakları Saklıdır.