This study examined the effectiveness of using digital educational tools in student-centered physics instruction within the scope of the Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (Türkiye Century Education Model, TCEM). The research was conducted with 61 ninth-grade students from two classrooms at Trabzon Araklı Mehmet Akif Ersoy Anatolian High School. Based on an action research design, qualitative data were collected through observations and focus group interviews, while quantitative data were obtained using a performance-based rubric. Students carried out digitally supported activities in groups of four. Augmented reality applications, simulations, and interactive digital platforms were utilized during the research process. The findings indicate that these tools enhanced student engagement, improved conceptual understanding, and supported collaborative learning. However, a lack of prior experience with digital technologies among some students posed challenges during the learning process, and technical infrastructure and internet connectivity issues limited the efficiency of implementation. Additionally, behavioral tendencies toward digital addiction is observed in some students following the intensive use of digital tools, raising concerns about potential future dependency. These findings highlight the need for mindful and balanced use of digital tools, alongside their pedagogical benefits.
Türkiye Century Education Model Physics Education Digital Education Tools Action Research
Süreçte emeği olan sevgili öğrencilerime, fizik öğretmeni meslektaşlarıma ve özveri ile uğraşan dergi ekibine yürekten teşekkürlerimi sunarım.
Bu araştırmada, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) kapsamında öğrenci merkezli fizik öğretiminde dijital eğitim araçlarının kullanımının etkililiği incelenmiştir. Çalışma, Trabzon Araklı Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesinde, iki 9. sınıf şubesinde toplam 61 öğrenciyle yürütülmüştür. Eylem araştırmasına dayalı olarak yürütülen araştırmada; nitel veriler gözlem ve odak grup görüşmeleriyle, nicel veriler ise dereceli puanlama anahtarı yardımı ile elde edilmiştir. Öğrenciler, dört kişilik gruplar hâlinde dijital içerik destekli etkinlikler gerçekleştirmiştir. Araştırma sürecinde artırılmış gerçeklik uygulamaları, simülasyonlar ve etkileşimli dijital platformlar kullanılmıştır. Bulgular, bu araçların öğrencilerin derse katılımını artırdığını, kavramsal anlamayı geliştirdiğini ve iş birliğine dayalı öğrenmeyi desteklediğini göstermektedir. Bununla birlikte, bazı öğrencilerin dijital teknolojilere yönelik deneyim eksiklikleri öğrenme sürecinde zorluklar oluşturmuş; teknik altyapı ve internet bağlantısı sorunları uygulamanın verimliliğini sınırlamıştır. Ayrıca, dijital araçların yoğun kullanımı sonrasında bazı öğrencilerde dijital bağımlılığa yönelik davranış eğilimleri gözlemlenmiş ve bu durum öğrencilerin gelecekte teknoloji bağımlılığına sebep olacağına yönelik kaygı oluşturmuştur. Bu durum, dijital araçların pedagojik faydalarının yanında dikkatli ve dengeli kullanım gerekliliğini ortaya koymaktadır.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fizik Eğitimi Dijital Eğitim Araçları Eylem Araştırması
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fizik Eğitimi, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.
Copyright © 2016 Online Fen Eğitimi Dergisi Tüm Hakları Saklıdır.